Jump to content



Photo

Bujia


  • This topic is locked This topic is locked
No replies to this topic

#1 Armadilo

Armadilo

    Mechanix

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 996 posts
  • Gender:Male
  • Location:ATV-Service Bucuresti
  • Interests:Service ATV in Bucuresti - Militari
    Piese Linhai, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, etc. Accesorii Proarmor, Kimpex, Powermadd, etc. Uleiuri Motul, BelRay, Motorex, etc.
    Service mobil, si transport ATV indiferent de locatia acestuia, tractare cu un alt ATV pana la cel mai apropiat drum accesibil, si transportul ATV-ului pe platforma daca este cazul.

    Bulevardul Timisoara 104E
    0727.888.500
    Yahoo! ID: atvservice

    www.atv-service.ro
  • Nume real:Andi
  • Telefon:0727.888.500
  • Marca ATV:Yamaha Raptor 660R
  • Numar ATV:Galben

Posted 22 November 2006 - 12:51 PM

Bujia este un foarte bun indicator al "starii de sanatate" a motorului. In functie de cum arata, putem sa ne dam seama daca motorul functioneaza corect, sau care sunt problemele lui.

1. Bujie normala - electrozi maro deschis, cafeniu sau gri.
Attached File  01.jpg   6.6KB   77 downloads
Un bun indicator ca bujia si motorul functioneaza corect.

2. Bujie uzata - cresterea distantei intre electrozi in timp este normala. Oricum aceasta isi va pierde din eficienta, va creste cantitatea de benzina nearsa si va suprasolicita sistemul de aprindere.
Attached File  02.jpg   5.51KB   52 downloads
Bujia este la sfarsitul vietii, trebuie inlocuita.

3. Bujie care fura curent (uscata sau uda) - uscata (negru mat, cu funingine) sau uda (negru lucios, lipicioasa).
Attached File  03.jpg   9.03KB   50 downloads
Poate avea mai multe cauze. Depozitele de carbon apar atunci cand bujia nu da scanteie corect si le arde. Amestecul (benzina/aer) prea bogat, socul blocat, problema electrica, mers mult timp in regimuri de turatii joase, plaja de temperaturi a bujiei prea joasa. Toate acestea ar trebui verificate.

4. Bujie supraincalzita - cand apare supraincalzirea, depozitele acumulate pe izolatorul ceramic se topesc si ii dau acestuia un aspect lucios.
Attached File  04.jpg   6.4KB   40 downloads
Cauzele pot fi avansul prea mare, amestec sarac, lichid de racire sau ulei putin, bujie nefixata (stransa) corect, plaja de temperaturi a bujiei prea inalta.

5. Bujie cu depozite - izolatorul ceramic si electrozii sunt imbracati cu depozite, de obicei de culoare alba.
Attached File  05.jpg   6.7KB   35 downloads
Cauzele uzuale sunt scurgeri de ulei pe langa segmentii pistonului. Poate aparea si din cauza unei vascozitati gresite a uleiului folosit.

6. Bujie care fura curent (din cauza depozitelor de plumb) - depozite de plumb pe izolatorul ceramic, de culoare maro-galbui sau galbene.
Attached File  06.jpg   5.76KB   37 downloads
Cantitatea de plumb din benzina este prea mare, folositi o benzina cu mai putin plumb.

7. Bujie sparta - izolatorul ceramic spart sau crapat.
Attached File  07.jpg   5.7KB   31 downloads
De obicei apare din cauza diferentelor de temperatura prea mari din camera de ardere. Socuri termice la incalzire sau racire. Vezi cauzele de la bujia supraincalzita.

8. Bujie erodata - o marire anormala a distantei intre electrozi.
Attached File  08.jpg   5.53KB   29 downloads
Urmare a oxidarilor, corodarilor sau reactiei cu plumbul din benzina.

9. Bujie topita - electrodul va fi lucios si neuniform.
Attached File  09.jpg   6.54KB   33 downloads
Apare ca urmare a temperaturilor prea inalte din camera de ardere. Vezi cauzele de la bujia supraincalzita.

10. Bujie erodata, corodata, oxidata - suprafetele electrozilor sunt aspre, electrodul oxidat poate fi verde.
Attached File  10.jpg   5.7KB   35 downloads
Posibil din cauza varstei bujiei, sau daca vehicolul nu a fost folosit un timp mai indelungat.

11. Bujie erodata din cauza plumbului - electrodul de masa este uzat, electrodul central bont, iar izolatorul ceramic va avea o culoare maro-galbuie sau galbena.
Attached File  11.jpg   5.87KB   32 downloads
Apare din cauza reactiei chimice dintre electrozii din aliaje de nichel si plumbul din benzina.

Bineinteles, problemele legate de cantitatea de plumb din benzina nu apar la motoarele care folosesc benzina fara plumb. Articolul se refera la toata gama de vehicule cu motoare pe baza de benzina si in general la cele pe carburatie, desi unele probleme pot aparea si la motoare cu injectie.
Articolul este tradus si adaptat din engleza, de pe site-ul SparkPlugs.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto