Jump to content



Photo

Cum Functioneaza?

motorul cutia de viteze diferentialul

  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 11 July 2014 - 12:23 AM

Salut tuturor,

 

M-am gandit ca suntem multi cei caiva care ne ridicam intrebari despre cum functioneaza diverse lucruri si, mai ales, ce inseamna diversi termeni si cum ii intelegem. Drept pentru care, in aceasta sectiune o sa adaug diverse link-uri pe care eu le consider utile si explicative.

Evident, puteti si imi doresc sa contribuiti si voi.

 

Aici avem o explicatie foarte buna a definitiei motorului in patru timpi: http://www.youtube.c...h?v=QK5e07kkzDI


  • 2

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 11 July 2014 - 12:54 AM

aici avem constructia motorului unui CAN-AM http://www.youtube.c...h?v=urDTeUOghWg

 

Merita studiat.


  • 3

#3 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 12 July 2014 - 02:23 PM

Cu totii ne-am intrebat cum functioneaza un amortizor (eu sigur mi-am ridicat aceasta intrebare). Fie ca este pentru ATV, motocicleta, automobil sau poate chiar avion, principiul este acelasi. Mai jos am pus un link (in engleza) care ne arata principiul de finctionare si niste sectiuni in amortizor:

 

http://www.maultecha...nsion works.php


  • 2

#4 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 July 2014 - 10:56 PM

Avem ATV-uri (multi dintre noi) si chiar dotate cu grupuri diferentiale. Dar, cum functioneaza un diferential? Avem un raspuns foarte practic mai jos:

 

http://www.youtube.c...h?v=K4JhruinbWc


  • 1

#5 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 July 2014 - 11:01 PM

Motor in 2 timpi... motor in 4 timpi... Din cate stim (asa am auzit), motorul in 2 timpi are nevoie de benzina in amestec cu ulei, iar cel in 4 timpi foloseste doar benzina. De ce? uite mai jos:

 

http://www.youtube.c...h?v=hV3LImCslpo

 

In concluzie: motorul in 4 timpi are baie de ulei, iar cel in 2 timpi isi face ungerea cu ajutorul uleiului din benzina. De aceea dozajul este foarte important.


  • 0

#6 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 July 2014 - 11:04 PM

Scanteia, de unde vine scanteia la bujie? Hai sa vedem:

 

http://www.youtube.c...h?v=W94iksaQwUo


  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 July 2014 - 11:56 PM

Avem troliu, dar stim sa-l folosim? Hai sa invatam:

 

- sa incepem cu manualul de utilizare pe care l-am atasat;

- aici avem o privire de ansamblu a diverselor diagrame de troliere: http://www.youtube.c...h?v=1O9rXd-3Lj8

- esti singur, cazut intr-o groapa, ai troliul in fata (normal), dar trebuie sa te tragi in spate. Cum? uite aici: http://www.youtube.c...h?v=_4tI3HtgdCY

- in sfarsit, intreaga poveste a sistemului de troliere (rabdare sa aveti): http://www.youtube.c...h?v=StZHlHD09XM

 

Attached Files


  • 1

#8 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 18 July 2014 - 08:52 PM

Sa vedem cum sunt fabricate anvelopele pentru ATV-uri:

 

http://www.youtube.c...h?v=HagluldgJpg


  • 0

#9 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 16 August 2014 - 05:33 PM

Sa vedem si cum se fabrica CF Moto.

 

https://www.youtube....h?v=0725MBX9rrw

https://www.youtube....h?v=kcK3GJtpj9Q

https://www.youtube....h?v=7JYX6PBmrg8

https://www.youtube....h?v=9APi1mOz8Fk


  • 0

#10 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 25 September 2014 - 12:29 PM

What Does IP67 Mean?

 

IP stands for 'Ingress Protection'.

An IP number is used to specify the environmental protection of enclosures around electronic equipment. These ratings are determined by specific tests.

The IP number is composed of two numbers, the first referring to the protection against solid objects and the second against liquids. The higher the number, the better the protection.

 

 

Attached Files


  • 0

#11 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 09 October 2014 - 02:38 PM

Daca tot am reparat rectificatorul/regulatorul de tensiune de la CF, atasez aici o documentatie cu majoritatea tipurilor de alternatoare de moto, atv, masini.

 

Este in doua parti.

Attached Files


Edited by pitesti, 09 October 2014 - 06:04 PM.
completare

  • 0

#12 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 04 November 2014 - 09:44 PM

In plimbarile mele pe internet, am gasit o frumoasa si explicita prezentare despre cum se schimba rulmentii la rotile fata la un ATV. M-am gandit ca poate fi util pentru multi dintre noi, drept pentru care am adaugat aceasta prezentare:

 

http://www.youtube.c...h?v=wE0t66Ra3Ss

 

http://www.youtube.c...h?v=FTYMZvfrs90


  • 0

#13 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 04 November 2014 - 09:59 PM

De multe ori intalnim santuri (sau ravene) provocate de scurgerea apelor, pe care trebuie sa le traversam. Pentru acei incepatori dintre noi, care nu am mai intalnit astfel de situatii, am pus mai jos un link care ne arata cum sa facem si cum sa NU facem atunci cand intalnim o astfel de situatie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fWgl60vAK7U 


  • 0

#14 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 05 November 2014 - 09:47 AM

Salut Marius și celor care citesc acest topic,

Am urmărit prezentarea despre înlocuirea rulmenților față la acest tip de ATV la care se folosesc rulmenți drepți, de construcție standard, capsulați și un distanțier.

Filmul este bun doar pentru cuprinderea succesivității operațiunilor pentru că pe anumite segmente ale sale se poate spune mai bine ”așa nu”.

Să explic și de ce: la montarea primitivă pe care o execută mecanicul din film, acesta lovește cu ciocanul pe cămașa exterioară a rulmentului astfel că acesta intră în locașul său într-o permanentă dezaxare, alinierea se produce destul de târziu astfel că la câteva schimbări succesive apare o decalibrare a cotei de așezare.

În mod normal pentru introducerea rulmentului se folosește o presă și un dispozitiv care asigură aplicarea uniformă a forței pe tot conturul inelului exterior astfel ca axa de simetrie să fie comună cu axa de aplicare a forței de apăsare.

Mecanicul din film folosește un dispozitiv doar la introducerea unuia dintre semeringuri, dar și acolo renunță repede la acesta.

Attached File  presare rulment.jpg   36.15KB   0 downloads

Păcat pentru că dă un exemplu negativ.


  • 0

#15 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 05 November 2014 - 10:56 AM

Salut Horia,

asa este cum spui. Am pus acel film tocmai in ideea ca multi din cei incepatori sa poata vedea principiul de schimbare. Practic, sunt primii pasi in a invata. Pana la schimbarea efectiva a unui rulment este cale lunga si incepe prin invatarea tinutului ciocanului in mana si, pentru unii, ridicarea ciocanului si batutul cu el intr-un mod ferm ("Sticla sa fi fost de fier... ce brand aveam..." *Parazitii - Bagabonti 99).

Intr-un atelier bine echipat si dotat, cu siguranta gasim prese, dispozitive, intrumente de masura profesionale, conditii de lucru optime. Multi dintre noi nu au asa ceva si vor lucra exact asa cum se vede in film. 

Sunt convins ca multi dintre noi nu stim cum se schimba placutele de frana, sau un pivot. Acest film ajuta sa se vada chiar si procesul de desfacere a acestor repere.

Mecanica se invata in ani multi. Si nu din filmulete. Dar, de multe ori, un filmulet ajuta pentru intelegerea mecanismului. Si in ziua de azi sunt multi cei care iau in ras banalul stift. Fara sa tie la ce foloseste si cat de importanta este aceasta piesa de siguranta.

Ai vazut in film ca la scoatrea fuzetei (habar nu am ce este asta) a smuls si capul planetarei din tripoda? Cati crezi ca au observat asta? Cati crezi ca inteleg ceea ce spun aici? Astea deja sunt chestii avansate. Sa ne oprim. snitch.gif

 

PS: care simering se pune sus si care jos? De ce? Vezi, alte intrebari pe care un incepator nu si le-ar pune. Dar principiul de schimbare a fost vazut. 

 

Iti multumesc pentru remarci. Ne ajuta pe toti. thumbsup.gif


  • 0

#16 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 05 November 2014 - 11:16 AM

Arată-ne și nouă când face acea manevră, ”a smuls si capul planetarei din tripoda” te rog.


  • 0

#17 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 05 November 2014 - 11:57 AM

La minutul 4.59 este o schimbare de cadru si un salt al filmarii. Acolo am avut eu impresia ca a smuls capul planetarei. Se poate totusi sa nu fi fost asa, dar ma indoiesc.


  • 0

#18 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 05 November 2014 - 12:57 PM

Scuză-mă pentru faptul că am considerat că este necesar să clarificăm anumite lucruri, neurmărind să te șicanez sau chiar să te supăr ci doar ca în tehnică să spunem atât cât trebuie și nu mai mult. Cred că este bine să nu inducem în eroare doar din dorința noastră de a spune ”încă ceva”, pentru că aici nu-i vorba despre literatură ci despre ceva practic și la obiect ”schimbarea unor rulmenți”.

Din cauza asta te-am și întrebat despre acea presupusă mișcare greșită pe care o semnalai și care de fapt nu se regăsește în imagini, după care vreau să-ți spun că operațiunile sunt relativ simple și nu presupun nu știu ce dotări spectaculoase, dovadă sunt din nou imaginile în care se vede cum la montarea unuia dintre semeringuri se procedează corect (folosește un dispozitiv calibrat pe forma și cota acestuia și aplică lovituri ”moi” prin intercalarea acelei bucăți de lemn între ciocan și dispozitiv), deci iarăși fără mare filozofie.

 

O completare cât un comentariu putea să fie privitoare la modul în care extrage bieleta de la direcție de pe brațul portfuzetei având în vedere forma conică a pivotului și care în film se face cu două degete … mă îndoiesc de acest lucru. Tu cum o faci ? Prin lovire sau folosești un dispozitiv ?


  • 0

#19 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 05 November 2014 - 01:11 PM

O completare cât un comentariu putea să fie privitoare la modul în care extrage bieleta de la direcție de pe brațul portfuzetei având în vedere forma conică a pivotului și care în film se face cu două degete … mă îndoiesc de acest lucru. Tu cum o faci ? Prin lovire sau folosești un dispozitiv ?

 

tocmai de aici a venit mentiunea mea cu privire la smulgerea capului de planetara. Vazand cum se opinteste sa scoata fuzeta, nu avea cum sa nu smulga si capul planetarei. Nu avea cum sa desprinda planetara de fuzeta fara sa "o bata putin". Cel putin eu asa consider.

Apoi a fost acea intrerupere de filmare care, in opinia mea, a ascuns exact acest aspect. Dar, a lasat sa se inteleaga faptul ca a repozitionat piesele tocmai pentru a fi mai usor de explicat. 

Oricum, filmul este informativ. Fiecare mecanic are propriile lui metode.

 

In privinta bieletei de directie, daca vreau sa refolosesc pivotul, folosesc o presa, eventual ajutata inainte cu lichid de degripare. Daca este si pivotul distrus, folosesc cu succes ciocanul. Daca totusi vreau sa o refolosesc si nu am la dispozitie decat ciocanul, gasesc si o bucata de lemn si rezolv problema fara mari dificultati.


  • 0

#20 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,215 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 05 November 2014 - 09:33 PM

Salut

Operatia schimbarii de rulmenti nu presupune sa fii un expert. Dar daca habar nu ai rolul fiecarei piese  si conexiuni mai bine stai cu capul in telefon pe feisbuciuc.

Clipul arata o operatie cam la "botul calului" fara prea mari pretentii ce poate fi facuta in orice garaj cu un minim de scule.

Bineinteles ca exista o multime de dispozitive ce pot fi folosite in operatie si pe care bineinteles ca nu le avem la indemina pentru ca nu suntem workshopuri specializate.

Totusi din experienta, la montare as fi preferat sa racesc rulmentul inainte de a il monta in fuzeta. In fapt baiatul mentioneaza metoda dar nu o foloseste. Nu as recomanda incalzirea fuzetei in cazul cind folosim rulmenti capsulati.

Cu siguranta montarea aceasta "brutala" prin lovire cu ciocanul va duce mai devreme sau mai tirziu la o decalibrare a umarului fuzetei ca sa nu mai pomenim de riscul de a strica rulmentul la montare.

Fiecare o face pe cont propiu in final


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto