Ai dreptate cu distanța până la Berlin, din Ulm și până acolo este cale lungă și devine neinteresant, poți în schimb să cauți în sud. Mai jos de Memmingen începe fieful gospodăriilor montane în care apar foarte des modelele 4x4, doar că aici sunt deja mai muncite: la curățat zăpada sau cărat diferite sarcini și nu sunt utilizate doar pe asfalt.
Pentru un ATV care vede pădurea doar în poze nu este mult un kilometraj de peste 10 tkm. În Germania aceste jucării au parte în general de o viață foarte dulce și sunt întreținute într-un mod teutonic fără cusur în așa fel ca să poată fi revândute la un preț la care să nu piardă foarte mult, acesta fiind de fapt criteriul pentru care pot deveni atractive pentru noi. În nici un caz să nu-ți închipui că un astfel de ATV utilizat conform uzanțelor din România se poate vinde invers.
Sfat de achiziţie din vestul Europei: nu te grăbești niciodată, cauți pe îndelete pentru că ocazii apar mereu și este de preferat să faci un drum mai lung până la vânzător decât să iei ceva mai prost doar că se află în spatele gardului tău. Trebuie să înveți să cauți cu răbdare, pripeala românească este de cele mai multe ori perdantă, dar trebuie ca atunci când găsești să acționezi cu promptitudine pentru că ocaziile nu stau să te aștepte pe tine, trebuie să gândești că există cel puțin un cumpărător mai avizat și cu reacții mai rapide decât tine, dar profitând de faptul că ai ”văzut primul” poți fi servit primul.
Pentru utilizare în Germania este foarte important să ai cel de-al doilea rând de roți, cel de asfalt, așa că cere-le vânzătorului pentru că în general le au. Asupra mărcii nu știu ce să-ți recomand pentru că părerile sunt împărțite, fiecare dintre noi având anumite afinități.
Spor la căutat și încă o dată: nu te grăbi, citește mult de pe acest forum și nu numai, construindu-ți un model despre ceea ce vrei să faci cu el și numai apoi să cumperi. Regretele ulterioare sunt tardive, iar revânzarea în Germania devine mai greoaie cu cât crește numărul de proprietari anteriori !