Urmeaza ca in scurt timp sa ajung cu atv-ul la R.A.R. in vederea eliberarii Atestatului Tehnic pentru ATV cat si a inspectiei tehnice obligatorie pentru inregistrarea acestuia la Primarie.
Ok...de ce atestat si nu carte de identitate? Am inteles ca se poate cere expres eliberarea atestatului si nu a cartii in momentul prezentarii la R.A.R. - asa cum spune si legea, la Primarie se inscriu acele vehicule care nu se pot inmatricula la Politie...cazul meu, Polaris-ul pe care il detin l-am achizitionat doar pe baza unui contract de vanzare-cumparare , nu detin dovada achitarii vamei si nici certificatul de la producator, acte care mi-ar fi imperios necesare in cazul inmatricularii la politie...astfel ca daca rar-ul mi-ar da "de buna voie Carte de identitate" primaria m-ar putea trimite spre inmatriculare...unde in lipsa acelor documente nu pot rezolva nimic...
Citind cateva din postarile anterioare scrise de alti colegi, am aflat ca in astfel de cazuri, atv-ul a fost trecut pe atestatul tehnic ca fiind "altceva" :
- masina autopropulsata pentru lucrari
- cvadriciclu
- utilaj agricol
-utilaj forestier
- moped
-etc..
Presupun ca acest lucru ramane la...latitudinea celui de la R.A.R. cum va fi trecut, dar ... poate daca ii voi sugera o incadrare inainte, va tine cont...acum trebuie sa aflu care va fi acea incadrare care sa imi aduca cele mai putine conditionari? incluzand interzicerea circularii pe anumite sectoare de drum datorita incadrarii, conditiilor de circulatie, etc..
Pentru ca inca nu sunt sigur pe insemnatatea a inca catorva termeni, va rog sa ma iluminati!
1. Omologarea - trebuie ca eu sa am un act la mana, o "stanta" pe cadru...sau prin simpla serie de pe cadru apare ca este omologat si pentru strada?
Al meu polaris a venit din fabrica cu frana pe toate 4 rotile, semnalizari, comanda lumini cu semnalizari, claxon, farurile cu acel E .. stantat...pe cand polarisul unui amic nu are nimic din toate astea...frana la maneta e doar pe fata, comanda de lumini nu are buton de semnalizare nici claxon, nu are semnalizari...nimic pentru strada si totusi cumva a fost inregistrat in tara la primarie...pe vreamea cand nu era obligatoriu RAR...
2. In cazul Polaris care este produs in SUA, clar acesta a fost importat...teoretic s-a platit si VAMA pentru a intra in posesia lui...pe baza seriei verificata la Polaris am aflat ca a fost pentru prima oara, in 2003, vandut catre o firma din Milano.... in cazul in care imi vor elibera cartea de identitate si cumva atv-ul meu are omologare pentru strada... la politie ma pot prezenta fara dovada achitarii la vama si alte acte de la producator? - presupun ca atv-urile polaris si can-am sunt cazuri mai aparte nefiind fabricate in U.E. ...
3. ITP - odata ajuns la rar penru emiterea atestatului, imi vor efectua si ITP-ul necesar inregistrarii...din experienta voastra, pe ce se pune accent in cazul atv-ului? (franare, iluminare - stantele cu E pe fiecare dispozitiv de iluminare?, zgomot, )...
4. Asigurarea.... aici m-am cam speriat...am facut o simulare pentru asigurare... si pe jumatate de an iesea ~600 lei la euroins...(aceiasi problema o intampin si la masina datorita varstei, la ultima simulare ma costa 1200lei pe 6 luni - varsta 25ani) ... unde va faceti asigurarea si cat a costat? - iau in serios varianta de a inregistra atv-ul pe numele unuia dintre parinti pentru ca, costul asigurarii scade odata cu varsta inaintata a beneficiarului... (cred ca daca l-as inregistra pe numele bunicului mi-ar mai da ei bani
) )
5. Pana la urma care este diferenta dintre inmatriculare si inregistrarea (inafara numerelor albe - galbene si a pasilor pana la aceasta etapa - omologare, carte, atestat) ...
Multumesc anticipat.
Scuze pentru postarea kilometrica si pentru repetarea unor discutii probabil deja discutate, dar prefer sa intreb si sa invat inainte de a ma trezi intr-o situatie nedorita.
Cu stima,
Alexandru.