Salut Edmond și nu numai, pentru că ceea ce am arătat în schema desenată este util și altora care doresc să alimenteze consumatori suplimentari din instalația unui ATV, principiul fiind același chiar dacă-i vorba despre o mașină.
În dorința de vă scuti de probleme în funcționare, luat foc și bineînțeles costuri suplimentare care nu se pot estima acum, îmi permit să insist cu sfatul de a nu alimenta nimic printr-un simplu ”întrerupător mic” pentru că sunt de respectat următoarele:
- orice consumator se alimentează printr-o siguranță, niciodată direct de pe baterie (troliul prezintă o particularitate pe care o putem discuta în alt context);
- orice consumator de putere, cum sunt farurile, se alimentează printr-un releu, niciodată printr-un întrerupător care de regulă nu suportă sarcini mari;
În ceea ce privește ”rectificatorul”, releul (regulatorul) de încărcare care acum este electronic și poartă denumiri mai sofisticate decât în vechea variantă electromagnetică (de aici ”releul”), este se pare dimensionat pentru ca în tandem cu magnetoul să poată debita 27A (pentru CF 500), ceea ce înseamnă că suportă curentul celor două becuri de 35 W (2x2,9A) + două becuri de 55 W (2x4,6A) + instalația electrică a ATV-ului alta decât aprinderea care ia foarte puțin alți aprox 4,5A ceea ce înseamnă undeva la aproximativ 20-21 A.
La fel trebuie judecată și situația în care alimentezi blocuri LED de puteri peste 10 W.
Puterea notată pe lampă este cea electrică, deci un proiector de 10W consumă 0,85A și furnizează aprox. 900 lumen aproximativ ca un bec de 35 W cu halogen (3 A) se ridică la 825 lumen.
Așa că în momentul în care vrei să-ți dotezi UTV-ul (Adi) cu 80 W suplimentari trebuie să judeci instalația pentru puterea suplimentară care înseamnă aprox. 6,6 A suplimentari și pe care trebuie să-i ai în vedere că-i obții din magnetou și nu din baterie. Pe o baterie mare te bazezi atunci când te troliezi, aprinzi noaptea luminile fără să folosești motorul, faci discotecă sau pornești iarna la temperaturi foarte joase cu toate că un motor pe injecție n-are voie să-ți facă nici un fel de probleme.