Bujie Normala Vs Bujie Iridium
#1
Posted 02 June 2015 - 07:11 PM
Daca am scris aiurea sau s-a mai discutat rog sa scuzați. (Am dat un sarch dar nu am găsit mare lucru).
Știu ca dacă, caut pe net găsesc "romane "întregi despre bujii, dar din ce ați "trait", merita diferența între o bujie iridium și normala (vb la atv, nu mașină sau motor).
Am trecut de 4000km și vreau sa o schimb.
Cineva de la moto4all, mi-a spus ca nu se simte mare lucru la motoarele mari și sa iau normala.
Rog sa mă ajutați cu păreri.
O seara buna
C.
#2
Posted 02 June 2015 - 10:32 PM
Cam asta e adevaru ! iridiu e pentru circuit unde motorul merge in ture mari 12 -14 mi ( ma refer la moto de curse nu atv ) .
Eu am pus pe KQ iridiu in ideea ca ar porni mai usor la rece . Concluzia .. 70 ron aruncati ca nu am simtit nimic .
La utv (Cf moto x6 e motorizarea) am pus la fel iridiu ca ..( la vremea respectiva aveam o problema cu o mufa si nu pornea ) si banuint bujia am facut upgrade .
Daca Atv are doar 4000 km si merge , lasa bujia acolo ! eventual iei una sa o ai de rezerva !
#3
Posted 05 June 2015 - 03:44 PM
Sa vad daca e diferența
Mersi de sfat.
Edited by schummy, 05 June 2015 - 03:45 PM.
#4
Posted 25 June 2015 - 09:51 PM
Azi am schimbat bujia.. Mi-a venit bujia iridium si am zis sa o schimb..
Nu vreau sa fiu cârcotaș... Dar nu se simte mai nimic... Nu e ca la motor unde e diferența mare...
Alegerea va aparține daca e sa optați spre iridium.. Mu merita banii
O seara buna
C .
Attached Files
#5
Posted 25 June 2015 - 09:57 PM
Si eu am luat bujie iridium dar nu am montat-o pana acum. De ce? Pentru ca atunci cand am vrut sa o montez, colegul Aurel m-a intrebat simplu: "dar o fisa de calitate ai cumparat?" Raspunsul fiind nu, am renuntat sa o instalez pana nu cumpar si o fisa foarte buna. Apoi pot cu adevarat sa vad daca sunt diferente. O sa va tin la curent (cu scanteie de iridium).
#6
Posted 25 June 2015 - 10:16 PM
Daca e diferența schimb si eu fisa.
Mi-a zis mecanicul ca am o fisa ce se folosește la competiții si are si protecție la apa(poate sa treacă apa peste ea).
Nu stiu daca e originala dar se capsează cumva.. (Se scoate foarte greu) O sa va fac o poza.
O seara buna
C .
#7
Posted 26 June 2015 - 04:33 AM
Eu inca am fisa de fabrica, iar fabrica este cu siguranta localizata in china ieftina. De aceea cred ca este necesar sa schimb si fisa. Asta nu cred ca este prea buna conductoare de curent si, punand o bujie buna care nu primeste suficient curent, este fix degeaba.
Sincer sa fiu, asteptari prea mari nu am dar, stiind ce face o scanteie puternica vs una normala, sunt convins ca o pornire mai usoara o sa aiba, um mers mai constant intr-o urcare abrupta o sa fie, un ralanti mai ferm o sa existe. Dar nu ma astept sa creasca puterea motorului. Nu are cum.
Tu daca nu ai fisa originala, este posibil sa ai deja una foarte buna. Oricum o sa va anunt daca sesizez ceva schimbari sau nu.
#8
Posted 26 June 2015 - 06:52 AM
Marius, fisa originala de la Cf este foarte buna, la fel si bujia. Daniel a scapat cu tot botul in apa (cred ca iti amintesti), tu ai facut scuba duba prin raul ala si motorul nu s-a oprit in nici o situatie.
Ca nu e buna conducatoare.... de unde ti-ai dat seama? Fisa de la bujia Cf are de obicei o impedanta de cativa Kiloohmi, nu este din cupru masiv, este o sarmulita infasurata pe o sfoara de bumbac impregnata in pulbere de carbon.
Al meu a pornit si merge bine in orice conditii si are inca bujia originala , la fel si fisa.
La Linhai am avut bujie iridiu, si in afara de faptul ca pornea mai prost nu era nici o diferenta. Tot legat de Linhai 300, intradevar fisa era de foarte proasta calitate, intra apa pe langa bujie, au aparut fisuri pe dielectric..etc. In cazul linhai chiar a meritat sa dau 100 lei pe o fisa racing de silicon.
Edited by samy., 26 June 2015 - 06:54 AM.
#9
Posted 27 June 2015 - 11:24 PM
Pai nu stiu daca este buna sau nu. Ziceam sa o schimb tocmai pentru a vedea daca sunt schimbari in bine sau rau. Cel putin asa stiu ca am schimbat intreg ansamblul. Va tin la curent (de bujie) dupa schimbare. Poate reusesc saptamana asta.
#10
Posted 09 December 2016 - 05:30 PM
#11
Posted 09 December 2016 - 06:42 PM
Eu am pus bujia iridium (cu fisa originala a atv-ului). Am renuntat repede la ea. Imi facea niste detonatii pe evacuare dupa oprirea motorului, iar pornirea la rece mi s-a parut mai greoaie. Am mai avut impresia ca nici nu mi se mai tura motorul cum trebuie. Parca ar fi mers usor "imbufnat". Am trecut la cea originala si acum e totul in regula.
Am impresia ca bujia iridium merge bine la motoarele pe injectie, si nu pe carburatie.
#12
Posted 11 December 2016 - 03:49 PM
Eu dupa ce am cumparat, montat si probat respectiva bujie ( am cumparat un NGK IX IRIDIUM) , am ajuns la concluzia ca sunt niste produse cu reclama foarte buna si cam atat.Am ajuns sa cumpar asa ceva din dorinta de a imbunatatii pornirea si performantele motorului, lucru foarte des mentionat in reclamele si "testele" facute de ei, cei de la NGK . Eu am motor cu carburatie...asteptam si opinia celor cu motor cu injectie, daca au avut ocazia sa testeze asa ceva .
Edited by marius_cavy, 11 December 2016 - 03:51 PM.