Construirea Unui Plug De Zapada Pentru Atv
#1
Posted 29 January 2016 - 12:07 AM
#2
Posted 29 January 2016 - 05:49 PM
Lucrarea arata frumos in proiect.
Suntem curiosi la sistemul de prindere si cuplarea-decuplarea rapida.
#3
Posted 29 January 2016 - 08:44 PM
#4
Posted 29 January 2016 - 09:10 PM
Felicitari pentru initiativa ! Observ si eu ca, cu dotarile care le ai poti realiza sigur ce ti-ai propus.
Inca nu am obsevat la care sistem de cuplar la ATV te-ai hotarat.
Eu am cel clasic sub "burta"ATV-ului si nu ma incomodeaza sa sa bag sub el pentru cele doua bolturi cu siguranta.(aceasta operatie o fac bineinteles in garajul incalzit sau pe canal.)
FOARTE, FOARTE IMPORTANT este sa nu uiti de sistemul de basculare (acela cu cele doua arcuri).
Daca omiti acest aspect ,pacat de lucrare ca urmarile vor fi iremediabile pentru ATV.
PS. Daca ai nevoie de detalii de la modelul original "de firma"model American de care sunt foarte multumit, solicita-mi ce detalii te intereseaza si iti pot face si trimite fotografii.
In prezent il am montat pe ATV.
#5
Posted 29 January 2016 - 09:15 PM
eu zic ca colegul nostru lucreaza in domeniu . Cati dintre noi isi fac un desen can autocad sau alt program de design , simuleaza desenul si apoi se apuca de desen ?
Succes cu constructia
#6
Posted 30 January 2016 - 07:38 PM
Cred ca sistemul de arcuri o sa iti dea ceva batai de cap. Trebuie calibrat destul de bine pentru a sta drept in zapada si sa poata sari la obstacol.
Intreb doar, daca faceai lama pentru spate nu ti-ar fi fost mai usor? Adica sa tragi lama dupa tine. Este adevarat ca si sistemul de ridicare ar fi presupus ceva inventii dar cred ca ar fi fost posibil.
#7
Posted 31 January 2016 - 12:33 AM
Voi posta mai multe poze cu sistemul acela de cuplare-decuplare rapida, dar momentan sunt plecat...
Da, va avea si cel putin 2 arcuri pentru basculare in caz de impact cu vreun obstacol... bordura... canal... etc Arcurile nu sunt in proiectul de pe calculator, dar vor fi montate la plug odata ce ajung la pasul acela
Intradevar va trebui si o mica calibrare intre forta arcurilor si usurinta cu care se va bascula lama.
Pe langa asta mai am de pus la punct cateva lucruri (dar acestea nefiind o prioritate le las pentru mai tarziu):
- 2 piese (cate una la fiecare capat al lamei) sunt un fel de limitatoare de uzura. sunt metalice si arata ca niste ciuperci intoarse cu palaria in jos (nu stiu cum se numesc ca si componente)
- banda de uzura din cauciuc, caci voi curata zapada si pe suprafete unde sunt montate dale, si nu vreau sa le stric suprafata
M-am gandit si sa duc proiectul la o performanta superioara, si anume, sa-i montez un actuator liniar (ca si cele folosite pentru automatizarea portilor), pentru a roti lama stanga-dreapta electronic printr-un simplu buton, dar pentru ca deocamdata nu ma pricep foarte bine la partea electronica + ca asta ar insemna costuri mai mari, am ramas la sistemul clasic, mecanic.
Ca si costuri, inca nu am facut un calcul, dar tind sa cred ca va fi mai ieftin decat unul nou (asta avand in vedere ca un plug nou se invarte in jur de 4-500 euro)
Multumesc de comentarii! Daca mai aveti sugestii va ascult cu placere, orice idee este bine venita
#8
Posted 31 January 2016 - 08:40 AM
#9
Posted 31 January 2016 - 12:22 PM
Pot să vin și eu cu o sugestie.
În cazul în care se dorește automatizarea plugului, se poate folosi un mecanism de tip actuator cu șurub utilizat pentru diferite acționări, similar ca principiu celor pentru porți batante.
Îl pun în poză aici: actuator 12 Vcc.jpg 39.73KB 7 downloads
El costă undeva la 30-40 de dolari.
În general, un astfel de mecanism este destul de rezistent pentru a nu se deteriora la sarcini rezonabile, rezistența lui mecanică fiind dată de soliditatea construcției șurubului, dar se poate combina cu un mecanism de tip ”broască electromagnatică” care prin bolțul ei va proteja mecanismul de acționare (acela cu denumirea actuator).
Bolțul va acționa în punctul în care este montat zăvorul din desenul tău.
zavor electromagnetic.jpg 104.68KB 3 downloads
#10
Posted 31 January 2016 - 06:17 PM
O lama de zapada cu o marca consacrata costa in medie 4-500 Euro incluzind si sistemul de prindere.
Au mai fost ceva topicuri in trecut legat de acest accesoriu.
Eu il am de ceva ani cumparat de pe net, atunci cu 250 E, la care a trebuit sa ii fac o modificare minora la prindere cind am trecut de la CF 500 la X8.
Baza sistemului a ramas insa aceeasi, clasic, sub burta atv-ului. Montarea o fac in citeva minute, ce este drept facid un "culcat".
Am cochetat mult cu ideea prinderii sistemului pe bila de remorcare, dar lenea si lipsa de zapada m-au facut sa amin deocamdata proiectul.
Personal cred ca cel mai elegant sistem este cel care se prinde de cadru, fata, undeva in zona troliului.
Sistemul sub burta este de cel mai multe ori dezavantajos pentru iti ramin urechile de prindere ca si proieminente care se pot agata in anumite situatii. Bineinteles ca sunt si remedii.
Inca odata, sunt curios cum ai sa realizezi acel sistem de cuplare-decuplare rapid.
Banuiesc ca te-ai inspirat de la sistemul "Click' n' go" pentru ca am vazut ceva ce semana ca o pirghie de comanda in proiect.
Bafta.
#11
Posted 04 February 2016 - 01:31 PM
Revin cu o rugaminte, pentru Chrys, sau oricare alt coleg care ma poate ajuta cu niste dimensiuni de la un plug "original" (fabricat de catre o firma, nu acasa):
1. Am nevoie de distanta de la punctul de prindere al lamei de cadrul ce o impinge pana la baza lamei (unde atinge pamantul). Este punctul 1 din poza
2. Inaltimea lamei, de preferat cand se afla in pozitie verticala, reprezentata prin punctul 2 in poza
3. Dimensiunile arcurilor dupa cum se poate vedea in poza (dimensiunea urechii poate fi omisa, nu are o importanta mare)
Attached Files
#12
Posted 04 February 2016 - 05:38 PM
Ti-am adaugat pozele cu cotele solicitate si altele in plus care poate iti vor fi de folos in timpul constructiei. Lama este originala americana.
Sa fii atent ca anumite cote (fata de cimentul de pe jos ) sunt influentate de faptul ca lama este ridicata pe banda de cauciuc si "ciuperci".
Cota de inaltime a lamei am cautat sa o iau exact fara banda de cauciuc.
Daca mai ai nevoie de detalii poti sa ma apelezi.
Attached Files
#13
Posted 04 February 2016 - 05:47 PM
Am mai gasit alte poze mai vechi cu aceeasi lama din alta pozitie. Le postez si pe acestea poate te mai intereseaza cate ceva.
Attached Files
#14
Posted 04 February 2016 - 07:08 PM
Multumesc mult! Sunt foarte folositoare si pozele si dimensiunile.
Aveam nevoie de ele pentru a calcula mai corect parghia ce se formeaza atunci cand lama loveste un obstacol, astfel sa stiu la ce inaltime sa sudez prinderile lamei fata de pamant + sa pot calcula aproximativ cat de puternice sa fie arcurile
P.S. Saptamana asta sper sa termin montajul si sa postez partea a 2-a din proiect
#15
Posted 04 February 2016 - 08:21 PM
Cristi , ma bucur daca ti-am putut fi de folos.
Daca mai ai nevoie de ceva poti sa apelezi, lama ramane montata in continuare pe ATV .
#16
Posted 08 February 2016 - 09:29 PM
Gata si partea a doua
Daca tot am creat modelul in 3D... am profitat si am dus schitele la o firma pentru a fi decupate la plasma (norocul meu ca exista asa ceva aici in zona, altfel cred ca imi lua o saptamana sa le tai asa cu flexul ) )
#17
Posted 07 April 2016 - 10:24 PM
Dupa o pauza cam mare, revin cu partea a 3-a din constructie.
Am reusit sa termin lama, sistemul de inclinare dreapta-stanga si mecanismul de basculare in caz de intalnire imprevizibila cu un obstacol (adica daca dau in groapa sau lovesc vreo bordura ) )
#18
Posted 08 April 2016 - 10:01 AM
Cred ca vei avea probleme la acele suduri si cele similare de mai sus la prindere de atv, dupa parerea mea acel patrat e subdimenstionat la ce forte se aduna acolo si in plus ai si sudura; era bine sa-l faci dintr-o bucata fara unghiuri si sa adaptezi un suport care sa se prinda de sasiu.
Incearca sa intaresti zona cu placute de metal sudate lateral. Am vazut sasiuri de atv strambe de la dat cu lama, inclusiv eu am reustit sa stramb putin lama si suportul.
Attached Files
Edited by danutlupu, 08 April 2016 - 10:02 AM.
#19
Posted 08 April 2016 - 07:35 PM
#20
Posted 08 April 2016 - 08:32 PM
Cristi, este bine ca ai dat importanta sistemului de basculare/rabatare ,deoarece o sa vezi cat de des si mai ales cand nu te astepti gasesti o bordura ascunsa in zapada sau pur si simplu zapada inghetata bocna care face ca lama sa se incline in fata la pozitie apropiat de orizontala avertizandu-te ca acel obstacol este prea greu de deplasat cu lama.
Dai cu spatele si lama isi revine in pozitie normala de lucru tu putand sa iti continui distractia.