Am Pus Troliu Pe Atv și Nu Are Putere De Tragere
#1
Posted 03 January 2017 - 10:52 AM
#2
Posted 03 January 2017 - 11:28 AM
Ne oferi cam putine elemente pentru o "diagnosticare" la distanta.
Nu stim daca faci vorbirea despre un troliu nou scos din cutie sau unul second.
Nu ne-ai spus tensiunea din baterie cu motorul oprit inainte de prima pornire si cat este cu motorul pornit fara si apoi cu consumatorii porniti.
Pornirea dimineata este in regula ?
La tensiunea de 12 V nu ai ce sa umbli (doar nu o sa pui de camion de 24V) eventual baterie cu amperaj mai mare, dar in limitele in care iti incape in locasul pe ATV.
Orice baterie vei pune ,daca incarcarea nu este in regula problema ta nu va fi rezolvata.
#3
Posted 03 January 2017 - 02:57 PM
Edited by stefancapatina, 03 January 2017 - 03:02 PM.
#4
Posted 03 January 2017 - 07:43 PM
Chiar daca troliul este nou nout din cutie asta nu inseamna ca obligatoriu merge bine, se poate intampla sa fie nou, dar defect(am patit cu releu incarare cumparat nou nout din magazin pus sus si, surpriza era defect) incearca sa pornesti troliul cu o baterie cu amperaj mai mare, verifica daca troliul respectiv chiar este de 2 tone, vezi ce amperaj ia motorul respectiv cand il actionezi in gol si in sarcina, posibil sa nu scoata statorul-magnetoul tau suficienti amperi, sunt multe care pot fi posibile cauze, trebuie luate pe rand sa vezi exact ce nu "bate" .
" Am legat troliu de un copac fix care era in fata mea am accelerat ATV-ul și troliu nu avea putere sa tragă"
Daca ii intinzi cablul si il actionezi ca sa se stranga inapoi (fara sarcina) merge? il aduna, sau nu merge deloc?
#5
Posted 03 January 2017 - 08:24 PM
#6
Posted 03 January 2017 - 09:34 PM
mergi inapoi la serviceul unde l-ai montat cel mai simplu..
Edited by marius_cavy, 03 January 2017 - 09:35 PM.
#7
Posted 03 January 2017 - 09:55 PM
Pe langa o posibila defectiune de nou a troliului observ ca iti lipsesc cateva cunostinte elementare in ale electricitatii.
Incerc sa ti le explic pentru a-ti putea gasi mai usor calea de rexolvare a problemei.
Tensiunea de 12 V este o tensiune general folosita la automobile ,inclusiv la ATV-uri. La aceasta nu ai ce modifica.
Ceea ce ai masurat ,adica 13 sunt volti , adica curentul de incarcare care mi se pare OK tinand cont ca in acel moment incarca o baterie goala sau chiar defecta.
Puterea este data de Amperi. Acest "amperi"sunt inmagazinati in acumulator. Exista acumulatori cu mai multi sau mai putini Amperi dar si dimensiunea lor creste sau descreste in functie de acestia. De regula esti limitat dimensional de spatiul in care acesta va fi montat. Daca incape unul mai mare nu este nici o problema, poti sa il pui. Atentie la borne sa nu cumva sa le inversezi . Exista si acumulatori cu borne inversate. Deci cumpara unul cu bornele in aceeasi pozitie cu cel care il ai in prezent.
La alegerea unui acumulator mai mic sau mai mare in ambele variante exista avantaje si dezavantaje.
Un acumulator mic este usor ,se incarca repede dar se descarca si la fel de usor.
Un acumulator mare are greutate proprie mai mare pe care o transporti in permanenta cu tine, se incarca in timp mai indelungat dar ai si o rezerva de curent mai mare in caz de nevoie.
De regula constructorul echipeaza cu varianta optima.
Din ce ai prezentat mai sus, adica lipsa de putere la troliere este normal sa nu ai putere daca ai o baterie "moarta". Troliul este cred cel mai mare consumator posibil al unui ATV. El foloseste cu preponderenta curentul inmaganizat in acumulator. Cu putinul curent care il genereaza ATV-ul cu motorul pornit este normal sa nu aiba putere.
In alta ordine de idei , cablurile de putere ale troliului se leaga direct pe bornele acumulatorului tocmai datorita consumului foarte mare. (verifica daca sunt legate unde trebuie) daca nu sunt direct pe borne se va topi instalatia si nici nu va avea putere.
Nu stiu ce troliu ai cumparat. De regula cele de firma consacrata sunt OK , dar mai exista si Chinezismele cu care iti faci treaba dar mai apar si surprize.
Pentru o verificare inainte de a cumpara un alt acumulator poti lega o baterie auto la ATV si sa incerci o troliere sa vezi daca are putere.
Ar fi bine sa mai ai grija la cablul troliului sa fie frumos infasurat pe tambur. Exista uneori riscul sa se incalceasca. daca nu ti se pare in regula desfasoara-l o data complet si aduna-l frumos pe tambur.
Bafta !
#8
Posted 03 January 2017 - 10:00 PM
#9
Posted 03 January 2017 - 10:07 PM
Acolo este cred releul troliului si poate siguranta. Din acea "cutie" ar mai trebui sa iasa si firele subtiri pana la butonul de comanda.
#10
Posted 03 January 2017 - 10:28 PM
Exact , ies niște fire subțiri pana la butonul de comanda .
Și pana la urma cum ii dau troliului mai multă putere ?
#11
Posted 03 January 2017 - 11:00 PM
@CHRYS
Exact , ies niște fire subțiri pana la butonul de comanda .
Și pana la urma cum ii dau troliului mai multă putere ?
Scuze, dar cred ca mi-am "racit gura" degeaba daca ma intrebi din nou ce sa faci .
Mai citeste o data ce ti-am scris mai sus.
#12
Posted 04 January 2017 - 09:13 AM
Și pana la urma cum ii dau troliului mai multă putere ?
nevermind
#13
Posted 04 January 2017 - 02:23 PM
Acum serios , nimeni ?
#14
Posted 04 January 2017 - 02:36 PM
Mai omule, problema este la tine nu la troliu. Colegul chris ti-a explicat clar care este problema. Daca ti-e lene sa citesti, du-te cu el la un electrician, plateste-l si iti va spune care este problema.
Daca totusi citesti ce a scris colegul mai sus, faci ce ti s-a spus si tot nu merge vii cu noi detalii si te ajutam.
#15
Posted 04 January 2017 - 03:33 PM
Salut Ștefan,
Să ști că nu-i rușine să nu ști anumite lucruri, dar este rușinos să insiști jignind chiar, prin felul în care o faci, cerând niște explicații pe care se pare că n-ai cum să le pricepi.
Sfatul meu este să apelezi la cineva care știe să remedieze, dacă este ceva de remediat, iar tu să te apuci să citești despre lucruri elementare din cartea de fizică începând cu clasele mici (5-8), pe urmă treci la cele de liceu, iar dacă treci și bacu, este în regulă.
Sunt sigur că după toate astea nu vei mai fi obligat să te umilești singur punând întrebările în felul de mai sus.
Baftă.
#16
Posted 04 January 2017 - 05:58 PM
si cu asta Horia a cam pus lacatul pe acest topic
deci, topic inchis
PS: peste cativa ani se va putea redeschide la cererea initiatorului, dupa ce a indeplinit criteriile enumerate mai sus
#17
Posted 04 January 2017 - 09:12 PM
Îmi pare rău dacă doreați să dezvoltați ceva pe tema asta, dar devenise absurd modul în care decurgea dialogul.
...de fapt nu era un dialog, era un schimb de replici între două șine de cale ferată care n-au de fapt șanse a se întâlni vreodată.
#18
Posted 04 January 2017 - 10:52 PM
Poate revine totusi din bun simt sa ne spuna ce a inteles si ce masuri va lua pentru remediere.
#19
Posted 05 January 2017 - 08:10 AM
... miram-ași.
#20
Posted 05 January 2017 - 02:27 PM
Da ai dreptate Horia, nici eu nu ma stept sa revina...........(eventual revine suparat ca nu i-am rezolat problema)
Tocmai de aceea exista o cerinta a regulamentului in privinta postarilor, cerinta care totusi nu am impus-o chiar strict dorind sa mentin totusi un climat lejer si placut in care sa ii putem ajuta totusi pe incepatori.
REGULAMENT DE POSTARE
"Pentru a putea posta in aceasta sectiune intrebari tehnice si sprijin informational in reparatia ATV-urilor personale este OBLIGATORIU sa fiti posesori de ATV si sa aveti topic deschis in sectiunea ATV-ul meu cu o prezentara detailata a propriului ATV care este in discutie.