Jump to content



Photo

Tgb Blade 1000 Lt Efi

tgb blade 1000 LT EFI

  • This topic is locked This topic is locked
20 replies to this topic

#1 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 27 June 2017 - 11:51 PM

Salutare!

 

Intr-o dimineata frumoasa de vineri am plecat pe platforma cu Linhai-ul Dragonfly 400 si m-am intors cu un TGB Blade 1000 LT.

 

Acum pe langa SSV-ul CF Moto Z800 am si acest ATV ca jucarie secundara. 

 

TGB este o marca din Taiwan, fabricat aproape in intregime in cadrul companiei, devenita foarte populara in Franta, Germania si UK.

O prezentare mai detaliata poate fi gasita aici: https://www.dualways...echnical-review

 

ATV-ul pe care l-am luat este din 2015 ca si fabricatie, inmatriculat in aprilie 2016 si are 2000 km la bord.

La prima vedere se prezenta binisor, cu oarece probleme cosmetice si mecanice, dar nimic ingrijorator la o prima evaluare la fata locului.

Nu am dat ATV nou si nu am avut pretentia sa primesc ATV nou la schimb  (a fost un schimb + diferenta din partea  mea)... deci ma asteptam din start la necesitatea unor reparatii de efectuat. 

Persoana cu care am facut schimbul nu e proprietarul de drept , e intermediar / "samsar" asa ca nu am pus prea multa baza  pefirmatiile lui de genul "ireprosabil" "impecabil" "perfecta stare de functionare" si le-am tratat cu acelasi scepticism ca promisiunile electorale ... 

 

Ajuns acasa am dat o tura pentru a ma familiariza cu tractorasul. 

 

Ca prima impresie: nervos!! Cei aproape 1000cc / 83hp combinat cu aceleratia sensibila si sistemul de ambreaj diferit (fata de Linhai) iti da senzatia ca fuge de sub tine. Trebuie sa te tii binisor de ghidon daca "ii dai blana" ca alfel ramai in urma ...

Inafara de aceasta remarcabile mai sunt si urmatoarele:

 

  • usurinta cu care se manevreaza ghidonul: desi nu este model cu directie asistata / servo, ghidonul se misca surprinzator de usor. Nu am apucat inca sa trec prin prea multe santuri / ravene in diagonala ca sa pot sa evaluez si reculul transmis de la roti > la ghidon > la brate pilot. Am gasit ceva informatii ca producatorul TGB lauda sistemul lor de geometrie implementat la acest model care contribuie la usurinta manevrarii ghidonului la modelele non-servo. Prea multe alte ATV-uri fara servo nu am condus dar @stanbunicu87 l-a condus si l-a comparat cu al sau CF Moto 450L si a confirmat ca e mai "usoara" directia.
     
  • foarte probabil contribuie semnificativ la directia "usoara" si diferentialul "deschis" de pe puntea spate, astfel ca la viraje stranse pe asfalt sau alte suprafete cu aderenta ridicata, rotile spate nu mai tarie / infraneaza ci se invart independent ca la autoturisme. Diferentialul spate este in schimb blocabil electric. Este deblocat doar in modul 2x4 si poate fi , la alegerea pilotului, blocat sau deblocat in acest mod. Cand se comuta in modul 4x4 se blocheaza automat.
    Are si deferential blocabil pentru puntea fata.
     
  • suspensie mai elastica. As putea sa o incadrez in categoria de tip "confort". Absoarbe bine denivelariel mici si mari, nu scutura. In schimb fiind mai moale la viteza si manevre bruste "apleaca" destul de tare in parti dand senzatia ca poti pierde controlul cu o oarecare usurinta. Zic asta deoarece in testele facute am ajuns chiar lejer la 85-90 km/h iar la acea viteza numai drept imi doream sa merg ... Nu ma vad atingand frecvent asemenea viteze. Legat de viteza maxima: nu am incercat sa o testezsi si nici nu ma pasioneaza asa de tare sa o aflu dar conform la ceea ce indica computerul de bord in istoric la "MAX SPEED" se pare ca fostul proprietar a ajuns la 117 km/h !! ... ceea ce e o .... 
     
  • iarasi ce m-a impresionat oarecum: prezenta a 3 sisteme independete de franare / blocare: 
         - frana hidraulica: cu 2 manete pe ghidon si o pedala. O maneta (dreapta / cu blocator in pozitie) actioneaza doar frana fata pe un circut hidraulic separat, iar cealalta maneta actioneaza comun rotile spate (etrieri pe ambele roti) si rotile fata. Ca o apreciere pentru distributia puterei de franare pentru circuitul comun: cam 60% spate cu 40% fata. 
        - frana mecanica / de parcare . Maneta la ghidon care blocheaza / apasa mecanic pistonase separate din etrierii spat
        - frana din modul "Parking" de la cutia de viteze care blocheaza cutia de viteze. 
     
  • fiind modelul lung este mai confortabil atat pentru pilot cat si pentru pasager. 
     
  • cauciucurile stoc sunt "Maxxis BigHorn V1" care dupa 2000 km se prezinta chiar binisor! 
     
  • rezervor incapator de 23.5l care ar trebui sa asigure o autonomie extinsa ... consumul nu l-am facut inca ca sa pot aprecia ce inseamna aceasta autonomie extinsa exprimata de producator ... 
     
  • calitatea plasticelor si a asamblarii este peste Linhai-ul avut (nu ma pot pronuta fata de modelele noi de Linhai).
     
  • feroneria putea fi tratata mai bine impotriva ruginii. A aparut prin unele locuri ceva rugina (ce'i drept superficiala) dar parca dupa 2 ani de zile e cam deveme ... sau poate fostul proprietar nu prea s-a deranjat sa il spele de noroaie si a dospit in umezeala ... 
     
  • spatiie de depozitare nu sunt prea generoase ... exista doar 2 spatii de depozitare, relativ mici, in interiorul aripilor fata si cam atat ... 

In procesul de documentare despre acest brand si model de ATV pe care urma sa il iau am gasit acest articol interesant intr-o reviza germana ce merita tradus si citit: http://www.tgb.com.t...rom Germany.pdf

 

Cateva poze cu noua jucarie si materiale utile pentru proprietarii de acest model.

 

Manual utilizare TGB Blade 1000: Attached File  EN_User's manual for Blade 1000LT.pdf   1.53MB   50 downloads

Manual de service: Attached File  TGB BLADE 1000 service manual.pdf   17.87MB   62 downloads
Lista de piese si diagrame (download si schimbati extensia din .pdf in .xls): Attached File  Parts List TGB Blade 1000 (rename to xls) .pdf   3.48MB   44 downloads

Manual service sistem EFI: Attached File  TGB Blade 1000 EFI_Fuel System.pdf   7.48MB   26 downloads

Manual service sistem EPS: Attached File  TBG Blade 1000 EPS_Electric Power Steering System.pdf   802.37KB   18 downloads
 

Attached File  IMG_2211.JPG   159.48KB   2 downloadsAttached File  IMG_2214.JPG   143.72KB   2 downloadsAttached File  IMG_2215.JPG   127.33KB   3 downloadsAttached File  IMG_2217.JPG   137.96KB   1 downloadsAttached File  IMG_2218.JPG   134.17KB   2 downloadsAttached File  IMG_2219.JPG   110.72KB   2 downloads


Edited by Sergiu, 28 June 2017 - 12:01 AM.

  • 1

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 June 2017 - 06:14 AM

Salut Sergiu,
Ai detaliat foarte bine multe aspecte ale noului tau atv. Acum, facand comparatia cu Linhai, e clar ca sunt diferente majore in favoarea TGB. Practic, cele doua modele nu prea se pot compara. Sunt diferente prea mari intre ele. O sa vezi pe parcurs.
Oricum, o sa iti aduca multe satisfactii si vor fi diferite fata de ssv.
  • 0

#3 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 28 June 2017 - 06:31 AM

Felicitari si sa-l calaresti cu placere fara incidente


  • 0

#4 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 June 2017 - 06:49 AM

Sa-l stapanesti sanatos si "sa va intelegeti bine"!
Ma bucur ca ai avut curaj sa alegi un model nu foarte popular insa va fi de ajutor pe viitor si pentru altii.
O descriere detaliata pe intelesul fiecaruia!
  • 0

#5 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 28 June 2017 - 07:30 AM

sa ai noroc de ea colegule!

sa parcurgeti multi km impreuna fara evenimente neplacute!! thumbsup.gif

dii diiiii!  crackup.gif

 

PS: vad ca are numere de AG, se pare ca Argesul e buricul tarii dpdv al ATVurilor second crackup.gif


  • 0

#6 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 June 2017 - 07:57 AM

Aici in zona li se face rodajul dupa ce sufera o intoarcere in timp. Altfel cum crezi ca a aparut expresia: "functioneaza ireprosabil, este ca nou". lol.gif lol.gif


  • 2

#7 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 June 2017 - 09:08 AM

Multumesc pentru urari!

 

@Pitesti: dat fiind ca doar cu fostul Linhai Dragonfly 400 am fost cu adevarat familiarizat (posesor aproximativ 6 ani) am zis sa il compar cu ce cunosc mai bine. Prin diverse alte locuri am gasit exprimari ca ar fi peste majoritatea altor brand-uri si vrea sa se bata cu Polaris / Can-Am .... nu cunosc in detaliu alte brand-uri pentru o parere cinstita dar oricum afirmatia mi se pare usor cam entuziasmata ... poate chiar foarte entuziasmata smile.png

 

Nu mi-am propus din start sa iau TGB, cu atat mai putin motor de 1000 cc doar ca asa s-a ivit ocazia. Ideea de la care am plecat era sa vand Linhai-ul pe bani ca si asa mai mult statea pe dreapta, sa pun o diferenta si sa iau o marca mai buna / mai fiabila si cu o putere mai mare. Ma gandeam la un CF X8 sau la un Can-Am 570 doar ca pentru ambele in varianta noua trebuia sa suplimentez bugetul chiar binisor fata de ce'as fi primit pe Linhai si nu eram foarte convins de asta tinand cont ca am si SSV-ul.

 

Povestea cum am ajuns la acest TGB este cam in felul urmator: 

Intr-o zi mai in gluma imi da @stanbunicu87 un mesaj cu un anunt de pe OLX in care vanzatorul un CF 550 EPS "ca nou" / "impecabil" / "in perfecta stare de functionare" ... epitete de genul ... il vindea cu bani sau la schimb cu Linhai 300 / 400 + diferenta de bani ... ca vezi doamne pleaca din tara si are nevoie de bani dar vrea sa ramana totusi si cu ATV ... draguta poveste dar nu prea a tinut cand dupa un simplu google search cu numarul de telefon am dat de alte 2 anunturi in trecut in care vindea Linhai-uri diferite de 400 - Worker. Ma rog nu ma deranjeaza ca omul vrea sa vanda si sa faca profit, asta'i business-ul lui doar ca eu in calitate de cumparator trebuie sa fiu mai atent la ceea ce intentionez sa cumpar.

Dat fiind distanta de 400 km dintre mine si vanzator si implicarea deplasarii mele cu platforma pana la el acasa am solicitat tot felul de detalii pentru a nu ma pune la drum si sa fac doar o excursioara obositoare. 

Am apreciat si mi-am mentinut interesul pentru acel ATV pentru ca vanzatorul mi-a raspuns promt la intrebari si mi-a trimis poze detaliate cu ce i-am solicitat + video in care sa imi arata ca porneste fara probleme, se tureaza corect si ca electric functioneaza totul + miscare 360 grade in jurul ATV-ului ca sa ma conving ca nu sunt probleme exterioare, vizibile dar evitate la fotografiere. Am solicitat si poze dupa acte pentru a fi sigur ca dpvd legal nu sunt probleme si schimbul va decurge fara probleme. 

 

Totul parea chiar OK si stabilisem ziua in care urma sa plec spre Pitesti. Cu doua zile inainte ma suna vanzatorul CF-ului de 550 si imi zice ca a dat acel ATV, a avut cumarator cu $ dar in schimb are un prieten "cu care mai iese in ture" care vrea si el sa isi dea ATV-ul tot la fel pe schimb cu Linhai si diferenta, povestea trasa oarecum la indigo.

 

Aceasi procedura am urmat, solicitat poze, video si copii acte ... si de la noul vanzator. Am inteles repede ca defapt tot cu un intermediar am deaface si nu proprietar de drept. Din poze si video totul parea OK asa ca am zis ca merg mai departe si am pornit la drum. Cand am ajuns la fata locului si am inspectat mai de'aproape si cum era de asteptat, ATV-ul de fata nu era chiar "impecabil" "perfecta stare de functionare" , "ca nou" ... dar nici de speriat. Dupa ce am dat o tura cu el si l-am inspectat cam vre-o ora pentru a ma asigura ca nu e vre-o cazatura am zis OK, mergem mai departe cu afacerea propusa. Vanzatorul s-a uitat cam 30 secunde la ATV-ul meu care era inca legat pe platforma, i-am pornit motorul si a zis OK, e bun, batem palma smile.png ... oricum nu il interesa decat sa arate bine si sa porneasca. Eu stiam ca ii dau un ATV bun dar pe el nu il interesa asa de tare sa se convinga ... Am insistat eu ca totusi sa dea o tura sa se convinga. 

 

Am dat jos Linhai-ul, am urcat TGB-ul, am dat diferenta convenita, facut acte, dat noroc si la ora 16 am plecat spre casa, un drum de 8 ore cu multe portiuni aflate in lucru si infranate de semafoare.

Surprinzator a fost ca a doua zi dimineata ma suna vanzatorul sa imi spuna ca deja a dat ATV-ul meu la un cumparator din PH. A publicat anuntul pe la ora 20 in seara respectiva si la ora 23 era cu noul cumparator la poarta iar la ora 1am deja era plecat spre noua casa undeva in Prahova smile.png.

 

Acum ATV-ul meu "nou" se afla in plin proces de revizie generala si inspectie detaliata. 

Revin cu un nou post pe tema asta. 


Edited by Sergiu, 28 June 2017 - 09:13 AM.

  • 2

#8 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 June 2017 - 12:38 PM

Intre timp am gasit si o varianta sa traduc automat in engleza PDF-ul cu articolul din revista germana, pastrand formatarea originala.

 

Il atasez aici pentru cei interesati: Attached File  EN-Translated-BLADE 1000i Test Quadjournal 2016 From Germany.pdf   7.08MB   40 downloads


  • 0

#9 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 28 June 2017 - 01:03 PM

Sa-l folosesti sanatos si fara incidente.👍

Si mie imi face cu ochiul acest model. Ma bucur ca un membru activ al forumului are acest model, sa ne ti la curent cu informatii.
L-am sunat si eu la un momentdat pe tipul care il vindea sa ii propun un schimb... nu am fost eu foarte hotarat si nici nu a fost trecut in bugetul de anul acesta aceasta achizitie.
  • 1

#10 Kiki123

Kiki123

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Catalin
  • Telefon:0745664088
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:AR 0999

Posted 28 June 2017 - 07:16 PM

Sa-l stapanesti sanatos! Parca imi este conoscut tractorasul si daca nu ma insel chiar din Mioveni este ?
  • 0

#11 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,150 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-EFI
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 28 June 2017 - 08:43 PM

Spor la bobinat km, c-am rara piata de TGB, desi sant distribuitori in tara, am si eu unul in ograda dar de 550 din 2008!


  • 1

#12 costy_rxf

costy_rxf

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 22 posts
  • Gender:Male
  • Location:Botosani, Dorohoi
  • Nume real:scripcariu c-tin
  • Telefon:0745119063
  • Marca ATV:can-am renegade

Posted 28 June 2017 - 09:21 PM

Bafta si sa te bucuri de jucarie ! eu cred ca ai facut o alegere super ok :)


  • 1

#13 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 29 June 2017 - 08:56 AM

Multumesc de urari si aprecieri! 

 

@AndreiHD: nu stiu de cat timp era scos la vanzare ATV-ul dar stiu ca intermediarul l-a avut cam o luna si ceva in posesie. 

 

@Kiki123: Eu l-am ridicat dintr-o localitate de langa Pitesti - Poiana Lacului. Proprietarul de drept era din Pitesti. Posibil sa se fi perindat pe la Mioveni ... il recunosti dupa numarul de inmatriculare? 


  • 1

#14 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 30 June 2017 - 12:00 PM

Asa cum mentionam intr-un post anterior, "noul" tractoras este in revizie generala pentru a remedia toate cele constatate pana la acest moment si a ma asigura ca nu voi avea surprize mai putin placute la eventuale ture mai lungi. 

 

Zilele trecute impreuna cu Bogdan (stanbunicu87) m-am apucat de desfaut carenele pentru a vedea cum se prezinta pe dedesupt ATV-ul. 

 

Cu ocazia asta l-am spalat mai temeinic. Fostul proprietar cred ca l-a scufundat binisor prin vre-o mlastina ca am gasit alge si nisip pana sus, aproape sub ghidon. 

 

Am observat ca are mai toate prizele de aer pozitionate destul de sus, aproape de nivelul maxim posibil asfel incat sa mai incapa sub carene ... Judecand dupa asta pot zice ca nu ar fi prea problematic o traversare de apa mai adanca ce ar depasi jumatatea ATV-ului ... Pentru variator am vazut ca exista chiar 2 prize de aer ...

 

Atasez poze cu tractorasul dezbracat. 

 

Pana acum am constatat urmatoarele de remediat / schimbat:

 

  • Schimbat ulei motor + ulei cutie (sunt separate) + ulei grup fata si grup spate
     
  • Schimbat filtru ulei si filtru benzina . Filtru de aer e cu intretinere asa ca l-am suflat / spalat / re-uleiat. 
     
  • Joc in ghidon: se schimba bucsa superioara si bucsa inferioara .
     
  • Sistem deschidere buson rezervor si inlaturare sea blocate (se deschid cu cheia) . Curatat mecanisme si gresat sufe actionare. Problema pare rezolvata. 
     
  • Jocuri in roti provenit atat de la rulmenti cat si de la bucsele interioare brate (bascule). Aici treaba e ceva mai complicata si ar fi fost mai costisitoare. Un rulment original e in jur de 300 ron iar pe fiecare butuc / roata sunt cate 2 ... deci in total mi-ar fi trebuit 8 rulmenzi. Noroc de mecanicul unde merg pentru chestii mai complicate care dupa ce a desfacut roata a constatat ca sunt rulmenti normali si s-au potrivit cei de la SKR / FAG cod 6007 care pot fi gasiti in comert la 40-45 ron / bucata. Oarece diferenta intre cel OEM si varianta calitativa SKR / FAG..... . Jocurile nu erau mari si mai puteam circula lejer 1-2000 km si asa as fi si facut daca nu gaseam varianta alternativa dar tinand cont ca la pret de 1 rulment original i-am luat pe toti 8 .. .i-am schimbat pentru "pacea mea sufleteasca" smile.png
     
  • In schimb jocul din bucsele interioare bascule e mai complicat de remediat. (noroc ca nici acesta nu este mare si nu ridica momentan probleme). Sistemul lor constructiv e putin mai ciudat si bucsele nu sunt unele normale. E o combinatie de bucsa fixa de cauciuc + bucsa interioara metalica fixa in interorul bratului + busca metalica ce poate fi scoasa + boltul / surubul de prindere. Nu exista cod de piesa pentru acest ansamblu si conform celor discutate cu importatorul cand jocul devine problematic trebuie schimbata bascula cu totul ... ceea ce este destul de costisitor. Ma mira faptul ca au adoptat aceasta solutia constructiva pentru o chestia care e considerata consumabila .... 
     
  • Initial ma gandeam sa confectionez bucsele dintr-un polimer mai special dar sistemul de fata constructiv nu permite acest lucru. Inca mai studiez problema impreuna cu mecanicul de service.  Cam asa arata sistemul:Attached File  IMG_2242.JPG   68.99KB   6 downloadsAttached File  IMG_2251.JPG   101.75KB   4 downloadsAttached File  IMG_2254.JPG   65.3KB   4 downloads
     
  • Nu cupleaza bine in treapta de low / "Sare din viteza". Sare in special cand gidonul e maxim virat sau trage mai din greu ATV-ul. Sunetul care il face indica ca pinioanele nu sunt bine "inclestate" si cand apare o tensiune mai mare pe ele "scapa". Nu am insistat foarte tare ca sa nu "barbieresc" / decimentez "dintii" pinioanelor. Mi-am batut putin capul sa reglez din tija de la schimbator dar se pare ca unul din capetele de bara ale tijei are ceva joc ceea ce face ca pozitionarea manetei in viteze sa nu foarte precisa. Daca reglez tija sa cupleze bine in treapta de "Low" si sa nu mai sara atunci nu mai cupleaza (decupleaza) corect in "Neutral" si uneori ramane ramane semi-angajata in treapta "H" sau efectiv intre viteze (senzorul din cutie detecteaza pozitionare incorecta a manetei si opreste motorul cand dau sa accelerez). Am comandat o tija noua cu capete de bara (vine doar tot ansamblul). Sper ca problema sa fie doar de la acel capat de bara si sa se rezolve odata cu inlocuirea. Daca nu ...cred ca buba ar fi din cutie ceea ce ar fi putin cam trist sad.png
     
  • Tratat si revopsit unele puncte unde a dat rugina, mai mult din dorinta mea de cosmetizare. Nimic ingrijorator, rugina gasita fiind superficiala.

Cam astea ar fi cele constatate pana acum. Inafara de problema cu schimbatorul / cutia de viteze care ma tine putin stresat ... restul s-au remediat relativ usor si la costuri mici.

 

Piesele si consumabilele le-am comandat de pe site-ul importatorului European pentru TGB care e prezent si in Romania : http://www.aspshop.ro/   . Rulmentii i-am gasit la un magazin de profil din oras. 

 

Attached File  IMG_2220.JPG   144.44KB   3 downloadsAttached File  IMG_2225.JPG   139.1KB   3 downloadsAttached File  IMG_2230.JPG   151.95KB   3 downloadsAttached File  IMG_2224.JPG   112.22KB   2 downloadsAttached File  IMG_2238.JPG   187.47KB   4 downloads

Attached File  IMG_2269.JPG   200.51KB   3 downloadsAttached File  IMG_2274.JPG   194.43KB   1 downloadsAttached File  IMG_2279.JPG   165.25KB   2 downloadsAttached File  IMG_2286.JPG   178.22KB   2 downloadsAttached File  IMG_2287.JPG   181.76KB   3 downloads

 

Video cu variatorul desfacut. 

 

 

 


  • 2

#15 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 22 January 2018 - 08:59 PM

Dezgrop un pic topicul acesta. A reusit cineva sa deschida manualul de la TGB (prima fila)? La mine nu merge, spune ca e corupt ....


Edited by apriliacluj, 22 January 2018 - 09:32 PM.
Cosmetizare

  • 0

#16 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 22 January 2018 - 09:38 PM

Am reatasat manualul de utilizare: Attached File  User Manual TGB 1000 LT - English.pdf   1.68MB   36 downloads


  • 0

#17 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 23 January 2018 - 06:20 AM

Multumesc mult Sergiu. Merge acum.
  • 0

#18 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 05 May 2018 - 07:05 PM

Stiu ca tardiv Sergiu, dar ne zici te rog si incheierea? In sensul ca ai reusit sa pui totul la loc si sa fie bine functional din nou? Ma refer sa nu mai fie jocuri la roti si sa intre bine in toate vitezele? Sau poate ai mai descoperit altceva pe "traseu".
  • 0

#19 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 13 May 2018 - 08:48 PM

Ca sa rezum cele de mai jos: acum TGB-ul functioneaza in sfarsit bine!

Asta dupa ce vara trecuta am reusit performanta sa acumulez mai multe ore de manopera pe langa el decat ore de plimbat cu el ...

 

Un rezumat mai pe "scurt" la ce-am mai mesterit la el ca sa il aduc in punctul acesta:

 

rulmentul unisens de la variator: dus, in sensul ca nu mai avea garniturile de etansare iar o saiba / distantier impreuna cu o bucsa din interior s-au mancat ceea ce a facut ca rulmentul sa nu mai alunece lin si sa semi-antrezene cureaua la relanti. Asta a cauzat ca shimbarea treptelor de viteza sa fie se faca greoi, uneori fortand foarte tare timoneria care defapt la randul ei forta in furca din cutia de viteze si a cauzat uzura in grupul de pinioane (nu pinioanelor efectiv ci in canelurile care angreneaza pinioanele). Intr-un final nu se mai putea schimba viteza decat oprind motorul astfel incat variatorul sa nu se mai invarta deloc. Rezolvarea problemei a fost inlocuirea rulmentului unisens care nu-i chiar ieftin. L-am inlocuit cu o varianta similara de la Polaris.

 

cutia de viteze: de ce ma temeam, nu am scapat si a trebuit sa umblu in cutia de viteze. Cum fostul proprietar probabil a circulat destul de mult fortand schimbarea vitezelor intr-un final nu mai tinea in treapta de forta, sarea aleator. Lucru destul de periculos deoarece treapta de forta e folosita preponderent in situatii mai critice, pe vre-o urcare mai abrupta, unde nu-i chiar deloc amuzant sa ramai fara tractiune pe la jumatatea pantei. Rezolvarea a fost inlocuirea intregului bloc de pinioane deoarece producatorul nu vinde separat doar un anumit pinion (in cazul meu nevoie fiind de pinionul de treapta "L"). Nici grupul de pinioane nu-s chiar ieftine. Dupa schimbarea rumentului uni-sens si a grupului de pinioane, schimbarea treptelor a devenit de invidiat, lin si usor de o poate face si un copil de 2 ani :)

 

- pompa de benzina: dupa o vreme a inceput sa porneasca mai greu, in sensul ca trebuia sa amorsez pompa de 2-3 ori ca sa o ia, iar alteori se oprea din mers motorul, atunci cand lasam motorul la relanti. Am banuit initial ca poate o fi mizerie / nisip in rezervor deoarece am gasit in dreptul busonului de alimentare destul de mult nisip, urme vechi de cum o fi fost scaldat in vre-o balta mai adanca de fostul proprietar asa ca odata cu operatiunea de refacere a cutiei de viteze am umblat si la rezervor sa il curat. Nu prea am gasit cine stie ce mizerie in rezervor asa ca am mers mai departe cu investigarea sursei, masurand presiunea pompei in comparatie cu ce da producatorul in manualul de service. Valoare corecta 300 kpa, valoare citita cu manomentru, approx 285-290 kpa. Se pare ca cei 5% diferenta de presiune dadeau batai de cap serioase sistemului de injectie care nu mai functiona corect. In bord nu aveam eroare aprinsa in acest sens dar probabil pe tester (de care nu dispun in zona) ar fi afisat ceva ceva.. . Solutia era schimbarea pompei de benzina, care la fel ca si la CF Moto vine in forma de ansamblu complet cu plutitor si restul si iarasi deloc ieftina. Noroc cu mecanicul care a facut ceva masuratori si a constatat ca s-ar potrivi doar motorasul de la un model de Kawasaki iar pretul mi s-a parut acum parfum ...in jur de 160 ron. Dupa inlocuirea pompei, motorul porneste acum foarte usor si trage si mai bine, constant in toata plaja de turatie. 

 

siguranta principala / sistemul electric: mari batai de cap mi-a dat si problema urmatoare ... "aleator" (pana sa descopar defapt adevaratul motiv) mi se ardea siguranta principala de 30A de langa baterie. Se ardea in mers, dar nu aveam nici un indiciu ca se intampla lucrul asta (ATV-ul mergea bine mersi) pana cand opream motorul. Cand incercam sa repornesc, yoc curent! Nu se mai aprindea nimic in bord. Prima oara mi s-a intamplat intr-o seara, in padure. Noroc ca aveam o siguranta de rezerva si am schimbat-o. Mi-am continuat tura si cand am revenit acasa am constantat ca si noua siguranta e arsa ... Am zis ca or fi proaste, si am cumparat o siguranta ce parea ceva mai buna calitativ. Am montat-o, facut ture pe langa casa sa ma asigur ca totul e ok si totul era aparent ok, nu se mai ardea siguranta ... asta pana cand la o iesire m-am trezit cu siguranta arsa in varf de munte , in bezna ... anticipand problema asta am avut cu mine siguranta de rezerva, dar si pe asta a ars-o destul de repede .... Cum posibilitatile de diagnosticare avansata in varf de munte, noapte-n bezna, nu prea era, noroc cu colegul de ture, Bogdan care mai avea la el un pachet de sigurante. Am zis sa renunt la cea de 30A ca si asa nu tine si sa o incerc pe cea de 40, toate bune si frumoase pentru cateva minute de plimbare pana cand incep sa simt miros de incis / ars ... stiam ca nu are sa fie semn bun ... opresc motorul, verific siguranta si constat ca nu s-a ars dar in schimb soclul sigurantei se topise astfel incat nu mai puteam scoate / pune. Cum situatia nu era roz am decis sa facem cale intoarsa spre casa, mergand cu ATV-ul asa cum era, doar ca intre timp soclu s-a topit de tot si nu mai facea continuitate iar consumatorii trageau direct din baterie si intr-un final a descarcat-o sub pragul in care sistemul de injectie sa mai functioneze corect .... si la vre-o 2 km de casa a inceput numaratoarea inversa ... efectiv am inceput sa pierd din puterea motorul si viteza scadea usor-usor de la 40+ km/h la ora pana am ajuns la 7-8 km/h si motorul a murit. De pornit nu mai puteam ca siguranta si soclu erau duse.. asa ca m-a adus Bogdan la sufa pana in curte, noroc ca deacum eram pe asfalt si nu a ridicat probleme tracatarea. 

Sursa problemei defapt consta intr-o oarecare greseala (cred) a producatorului deoarece instalatia electrica e subdimensionata pentru consumatori existenti. Zic asta deoarece cand sunt porniti consumatorii principali (ansamblu motor + faruri + ventilator radioator) consumul masurat ajunge undeva la approx 29A, foarte aproape de valoarea limia a sigurantei de 30A si fie arde siguranta fie topeste soclu de la siguranta. La concluzia asta am ajuns dupa cele cateva ture de ars sigurantele majoritar noaptea in padure ... ca doar atunci se intampla sa am nevoie si de faruri pornite. 

Rezolvarea: inlocuirea fazei scurte din becuri incadescente in becuri LED ce a adus o economie de 7A (120W vs 26W) si astfel siguranta principala nu se mai arde si nici soclul nu se mai incinge. 

 

- cositorit radiator: avea un por pe unde lacrima antigel. Nu de speriat dar daca to imi propusesem sa il fac cap-coada, am adresat si problema asta. S-a demontat radiatorul, cositorit, inspectat si curatat ventilator, schimbat antigel cu unul nou.

 

- butuc cheie contact: contactele oxidate din interiorul butucului faceau ca la trecerea cheiei din pozitia 2 in 3 (lumini aprinse) sa se opreasca motorul. Uneori se oprea si daca loveam cheia din greseala. Solutia a fost simpla: desfacut, frecat cu hartie abraziva lamelele, dat si cu spray de contacte si aplicat veselina dielectrica = problema rezolvata. 

 

Din pacate jocurile de la bucsele basculelor dinspre grupuri nu am reusit sa le remediez deoarece solutia de producator ar presupune inlocuirea basculelor cu totul, asa cum am mentionat anterior nu exista cod de piesa doar pentru bucse. Cred ca ar exista si posibilitatea de confectionat ceva pe cote dar nu mi-am mai batut capul deoarece jocurile nu sunt mari ca sa ridice probleme si nici nu se resimt in directie. 

 

In prezent nu mai sufera de nimic notabil si la ultimile iesi s-a comportat bine. Imi pastrez opinia ca e mai agresiv decat miar-ul CanAm si resimt destul de tare lipsa EPS-ului si a suspensiei de pe CanAm.

Probabil in cursul acestei veri sau spre toamna isi va gasi un nou calaret deoarece "galbejitul" are avantajele lui notabile!


  • 1

#20 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 17 January 2019 - 12:01 PM

Salut Sergiu !

 

Mi se pare mie sau putem inchide acest topic ?


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: tgb, blade, 1000, LT, EFI

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto