Salutare!
Intr-o dimineata frumoasa de vineri am plecat pe platforma cu Linhai-ul Dragonfly 400 si m-am intors cu un TGB Blade 1000 LT.
Acum pe langa SSV-ul CF Moto Z800 am si acest ATV ca jucarie secundara.
TGB este o marca din Taiwan, fabricat aproape in intregime in cadrul companiei, devenita foarte populara in Franta, Germania si UK.
O prezentare mai detaliata poate fi gasita aici: https://www.dualways...echnical-review
ATV-ul pe care l-am luat este din 2015 ca si fabricatie, inmatriculat in aprilie 2016 si are 2000 km la bord.
La prima vedere se prezenta binisor, cu oarece probleme cosmetice si mecanice, dar nimic ingrijorator la o prima evaluare la fata locului.
Nu am dat ATV nou si nu am avut pretentia sa primesc ATV nou la schimb (a fost un schimb + diferenta din partea mea)... deci ma asteptam din start la necesitatea unor reparatii de efectuat.
Persoana cu care am facut schimbul nu e proprietarul de drept , e intermediar / "samsar" asa ca nu am pus prea multa baza pefirmatiile lui de genul "ireprosabil" "impecabil" "perfecta stare de functionare" si le-am tratat cu acelasi scepticism ca promisiunile electorale ...
Ajuns acasa am dat o tura pentru a ma familiariza cu tractorasul.
Ca prima impresie: nervos!! Cei aproape 1000cc / 83hp combinat cu aceleratia sensibila si sistemul de ambreaj diferit (fata de Linhai) iti da senzatia ca fuge de sub tine. Trebuie sa te tii binisor de ghidon daca "ii dai blana" ca alfel ramai in urma ...
Inafara de aceasta remarcabile mai sunt si urmatoarele:
- usurinta cu care se manevreaza ghidonul: desi nu este model cu directie asistata / servo, ghidonul se misca surprinzator de usor. Nu am apucat inca sa trec prin prea multe santuri / ravene in diagonala ca sa pot sa evaluez si reculul transmis de la roti > la ghidon > la brate pilot. Am gasit ceva informatii ca producatorul TGB lauda sistemul lor de geometrie implementat la acest model care contribuie la usurinta manevrarii ghidonului la modelele non-servo. Prea multe alte ATV-uri fara servo nu am condus dar @stanbunicu87 l-a condus si l-a comparat cu al sau CF Moto 450L si a confirmat ca e mai "usoara" directia.
- foarte probabil contribuie semnificativ la directia "usoara" si diferentialul "deschis" de pe puntea spate, astfel ca la viraje stranse pe asfalt sau alte suprafete cu aderenta ridicata, rotile spate nu mai tarie / infraneaza ci se invart independent ca la autoturisme. Diferentialul spate este in schimb blocabil electric. Este deblocat doar in modul 2x4 si poate fi , la alegerea pilotului, blocat sau deblocat in acest mod. Cand se comuta in modul 4x4 se blocheaza automat.
Are si deferential blocabil pentru puntea fata.
- suspensie mai elastica. As putea sa o incadrez in categoria de tip "confort". Absoarbe bine denivelariel mici si mari, nu scutura. In schimb fiind mai moale la viteza si manevre bruste "apleaca" destul de tare in parti dand senzatia ca poti pierde controlul cu o oarecare usurinta. Zic asta deoarece in testele facute am ajuns chiar lejer la 85-90 km/h iar la acea viteza numai drept imi doream sa merg ... Nu ma vad atingand frecvent asemenea viteze. Legat de viteza maxima: nu am incercat sa o testezsi si nici nu ma pasioneaza asa de tare sa o aflu dar conform la ceea ce indica computerul de bord in istoric la "MAX SPEED" se pare ca fostul proprietar a ajuns la 117 km/h !! ... ceea ce e o ....
- iarasi ce m-a impresionat oarecum: prezenta a 3 sisteme independete de franare / blocare:
- frana hidraulica: cu 2 manete pe ghidon si o pedala. O maneta (dreapta / cu blocator in pozitie) actioneaza doar frana fata pe un circut hidraulic separat, iar cealalta maneta actioneaza comun rotile spate (etrieri pe ambele roti) si rotile fata. Ca o apreciere pentru distributia puterei de franare pentru circuitul comun: cam 60% spate cu 40% fata.
- frana mecanica / de parcare . Maneta la ghidon care blocheaza / apasa mecanic pistonase separate din etrierii spat
- frana din modul "Parking" de la cutia de viteze care blocheaza cutia de viteze.
- fiind modelul lung este mai confortabil atat pentru pilot cat si pentru pasager.
- cauciucurile stoc sunt "Maxxis BigHorn V1" care dupa 2000 km se prezinta chiar binisor!
- rezervor incapator de 23.5l care ar trebui sa asigure o autonomie extinsa ... consumul nu l-am facut inca ca sa pot aprecia ce inseamna aceasta autonomie extinsa exprimata de producator ...
- calitatea plasticelor si a asamblarii este peste Linhai-ul avut (nu ma pot pronuta fata de modelele noi de Linhai).
- feroneria putea fi tratata mai bine impotriva ruginii. A aparut prin unele locuri ceva rugina (ce'i drept superficiala) dar parca dupa 2 ani de zile e cam deveme ... sau poate fostul proprietar nu prea s-a deranjat sa il spele de noroaie si a dospit in umezeala ...
- spatiie de depozitare nu sunt prea generoase ... exista doar 2 spatii de depozitare, relativ mici, in interiorul aripilor fata si cam atat ...
In procesul de documentare despre acest brand si model de ATV pe care urma sa il iau am gasit acest articol interesant intr-o reviza germana ce merita tradus si citit: http://www.tgb.com.t...rom Germany.pdf
Cateva poze cu noua jucarie si materiale utile pentru proprietarii de acest model.
Manual utilizare TGB Blade 1000: EN_User's manual for Blade 1000LT.pdf 1.53MB 50 downloads
Manual de service:
TGB BLADE 1000 service manual.pdf 17.87MB
62 downloads
Lista de piese si diagrame (download si schimbati extensia din .pdf in .xls):
Parts List TGB Blade 1000 (rename to xls) .pdf 3.48MB
44 downloads
Manual service sistem EFI: TGB Blade 1000 EFI_Fuel System.pdf 7.48MB 26 downloads
Manual service sistem EPS:
TBG Blade 1000 EPS_Electric Power Steering System.pdf 802.37KB
18 downloads
IMG_2211.JPG 159.48KB 2 downloads IMG_2214.JPG 143.72KB 2 downloads IMG_2215.JPG 127.33KB 3 downloads IMG_2217.JPG 137.96KB 1 downloads IMG_2218.JPG 134.17KB 2 downloads IMG_2219.JPG 110.72KB 2 downloads
Edited by Sergiu, 28 June 2017 - 12:01 AM.