Salut, vreau sa imi achizitionez un atv cf moto x8 second hand, dar am gasit pilitura in diferential,
este ok?
Edited by apriliacluj, 26 October 2017 - 07:22 PM.
mici corecturi
Posted 26 October 2017 - 06:51 PM
Salut, vreau sa imi achizitionez un atv cf moto x8 second hand, dar am gasit pilitura in diferential,
este ok?
Edited by apriliacluj, 26 October 2017 - 07:22 PM.
mici corecturi
Posted 26 October 2017 - 07:21 PM
nu este OK!!
fugi de acolo, da-i bice, dii diiiiii!
Posted 26 October 2017 - 07:24 PM
Posted 27 October 2017 - 08:01 AM
cati km are avt-ul?
Posted 27 October 2017 - 08:31 AM
Daca pretul este foarte tentant ( ipotetic cumparand diferentialele noi vei fi in avantaj) poate este o "afacere"?
Asta bineinteles daca restul este in perfecta stare.
Banuiesc ca l-ai studiat in amanunt daca ai reusit sa iti dai seama de pilitura din diferential.
Posted 27 October 2017 - 09:10 AM
Posted 27 October 2017 - 10:07 AM
si cati km are?
Posted 27 October 2017 - 12:44 PM
La prețul și cu problemele descrise, eu nu l-aș lua.
Motivul este așa cum ai sobservat și tu, grupul spate.
Înlocuirea lui te costă ceva, cam 360 Euro fără manoperă și luat la un preț preferențial.
În aceste condiții poți să spui că el a costat aproape 7000 Euro.
În condițiile astea ai o variantă mult mai bună de la MotoBoom de unde poți cumpăra unul SH, dar la care ei oferă garanție + are o serie de extrase utile ce se ridică la aprox 500 Euro.
Cel de la Sebeș este EPS, al tău ?
Posted 27 October 2017 - 01:58 PM
Posted 27 October 2017 - 02:08 PM
Sa iei in calcul ceea ce spune Horia.
In afara de asta, as vrea sa ne spui cum de ai vazut tu pilitura respectiva, unde era pozitionata, si ce aspect avea.
Posted 27 October 2017 - 02:09 PM
Posted 27 October 2017 - 03:49 PM
Am vazut ulei curs pe la semering sia am verificat nivelu uleiului si am depistat pilitura
Acuma stie si vanzatorul acest aspect............ Urmatorul client va avea ulei nou nout in acelasi diferential.
Posted 27 October 2017 - 05:05 PM
Daca ai vazut pilitura pe sus, atunci evita-l.
Succes!
Posted 27 October 2017 - 05:06 PM
Posted 27 October 2017 - 07:50 PM
Edited by alxcristea, 27 October 2017 - 07:53 PM.
Posted 27 October 2017 - 08:53 PM
Posted 28 October 2017 - 06:02 AM
Citind comentariile anterioare cred că trebuie făcute câteva precizări care ne pot scoate din ceață, iar cel care a deschis topicul să primească niște lămuriri care să-l facă să aleagă în cunoștință de cauză.
Normalitatea ar fi să nu existe niciodată urme de metal în masa de ulei la orice fel de angrenaje,pe spate la X8 este vorba de grup , el nu este un diferențial.
Despre schimbarea uleiului aici. El se face prima dată în limita a celor 250 km recomandați și este singura dată când pot fi observate acele urme de metal fin și într-o cantitate foarte mică.
Dacă apare și după primul schimb este vorba despre o anormalitate și poate fi cauzată de un defect nativ al pinioanelor sau de un reglaj prost al grupului ori de funcționarea fără ulei.
Ce înseamnă un reglaj prost ?
Funcționarea angrenajului din acest grup implică un punct de contact (M) dintre două pinioane care respectă o curbă evolventă. Punctul (M) „se reglează” pe o porțiune optimă a curbei în așa fel ca angrenajul să nu strângă și nici să nu prezinte un joc prea mare.
În ambele situații grupul de angrenaje prezintă un zgomot nefiresc și pronunțat față de normalitate. În general el este silențios având un anumit șuierat lin, dar care devine grav când strânge și sacadat când este prea lejer, în această situație punctul (M) atinge vârful cel puțin unui dinte din angrenaj.
Ce se întâmplă cu aspectul resturilor de metal din ulei ?
În ambele cazuri urmele apar și după primul schimb de ulei având aspect măcinat fin în cazul unui reglaj strâns, în acest caz grupul va funcționa fierbinte și sub formă de mici cioburi în cazul unui reglaj mult prea lejer.
Ce se poate face ?
În cazul unui angrenaj care a lucrat mai mult timp în regim prea strâns se distruge stratul de cimentare de pe pinioane, deci grupul este compromis. La unul reglat cu joc prea mare, dar care nu prezintă ciobituri profunde ale vârfurilor pinioanelor, acestea pot fi recuperate printr-un reglaj corect și bineînțeles cu îndepărtarea tuturor resturilor de metal din carcasă.
Funcționarea fără ulei, cazul cel mai probabil după descrierea lui AlexHalex deoarece a spus că a văzut urme de ulei pe carcasa grupului în zona semeringurilor.
Acest grup de angrenaje funcționează înecate în ulei, nivelul lui nu este critic deoarece aici nu este vorba despre o pompă a cărui sorb să nu mai prindă ulei, el funcționând prin barbotare, dar dacă roțile dințate nu mai prind ulei pe care să-l arunce în zona de contact, punctul (M), atunci cu siguranță că stratul de cimentare se uzează și va apărea acea pilitură cu aspect fin inițial după care apare sub formă de așchii zmulse din masa interioară a pinioanelor și care este mai moale.
Câteva comentarii mai sunt necesare deoarece s-a folosit exprimarea „omorât”.
Un angrenaj reglat corect nu poate fi omorât atâta timp cât are ulei, chiar dacă nu s-a schimbat la timp. Sarcinile la care poate fi supus sunt dimensionate în așa fel încât coeficientul de calcul acoperă niște domenii la care nici nu vă imaginați, poți mai degrabă să-i spargi carcasa. Astfel cred că am lămurit și ce înseamnă nu știu ce regim special întins pe un inimaginabil interval de 2000 km, dacă ai făcut primul schimb la care am mai spus că ar fi singurul la care ar fi o oarecare normalitate să existe urme fine de metal în carcasă, în rest nu.
Sunt curios și cum s-a făcut verificarea nivelului uleiului în grupul spate al unui CF X8. La acest model din cauza poziționării pinioanelor, vizual nu poți observa nimic decât prin încercarea de a completa nivelul, iar dacă primește, înseamnă că era sub nivel, iar dacă o să completezi mult atunci scurgerile sunt grave. Nu trebuie însă să ne sperie prea tare prezența unei umeziri exterioare a carcasei dacă acestea sunt de mici dimensiuni, pline de praf, nu se extind și nu prezintă strălucire, aceasta din urmă confirmă o scurgere permanentă care poate duce la distrugerea grupului.
Ca de obicei, am spus o poveste lungă, dar eu sper să fie suficient de elocventă pentru ca AlexHalex să poată aprecia situația în care se află ATV-ul pe care-l are în alegere deocamdată.
În locul lui, în lipsa aprecierii directe de către un mecanic priceput, eu recomand reținerea de a cumpăra acel ATV care poate implica o intervenție costisitoare.
Edited by Horia14, 28 October 2017 - 06:03 AM.
Posted 28 October 2017 - 11:07 AM
Multumim Horia pentru "povestea lunga" care explica tehnic perfect functionarea unui grup !
Posted 26 November 2017 - 10:40 AM
Posted 26 November 2017 - 10:58 AM
1. Nici un motor indiferent de care o fi nu este bine sa il accelerezi la rece !
2. Nici un motor nu este normal "sa puste".
Cred ca aici se vor incheia seria de raspunsuri........
Daca ti-ai cumparat ceva intre timp ar fi bine sa iti deschizi propriul topic de prezentare la rubrica ATV-ul meu .
Acolo iti vei face prezentarea ATV-ului insotita de poze ,iar discutia va continua doar acolo !