Dacă ar fi să fie formulat un sfat mai de doamne ajută cred că nimerit s-ar potrivi ca posesori ai modelelor pe care ai pus ochii să-și prezinte jucăriile în așa fel ca plusurile să nu fie exagerări, iar minusurile să fie arătate cu sinceritate.
Probabil că este destul de greu asta și în mod aproape inevitabil se vor exprima păreri subiective așa cum spunea și apriliacluj.
Ne deținând niciunul dintre modele poate că reușesc să încropesc pentru fiecare un început de portret fără a fi părtinitor, dar cu siguranță că voi avea scăpări la aspectele de detaliu. Rog posesorii sau foștii să completeze/comenteze/combată.
Yamaha 660 este un model care s-a maturizat din cel de 600 până la înlocuirea motorului cu unul mai mare, odată cu el primind opțional și EPS-ul, ceea ce pentru vremea aia a reprezentat un mare plus. Motorul de 660 fiind unul derivat din cel utilizat pe Raptor s-a dovedit greu de ucis.
Șasiul este unul rezistent, scurt și nu foarte stabil pentru tendința de-a utiliza suspensia independentă nou creată modelului, iar ca desing este destul de old school. La ora actuală poate fi considerat cam depășit.
Ca și tracțiune ar fi de menționat ca fiind una bună, simplă și fiabilă, 4x4 la cerere cu diferențial față blocabil la buton.
Dacă ai avea acces la modelul din generația următoare, cel de 700 cu EPS lucrurile ar sta mult mai bine.
Până la apariția renegade, acest model era preferatul perioadei în concursuri.
Suzuki are o istorie asemănătoare, iar o descriere ar putea porni pentru modelul 700 cu începere din 2006.
Ca și desing este clar peste grizzly, dar aici este probabil vorba despre gusturi. Cu toate că motorul ar fi unul potent și bine echilibrat pentru faptul că are doar un cilindru, se pare că este destul de însetat la ulei, majoritatea celor de 700 beau mai mult sau mai puțin. Ăsta poate fi un inconvenient important.
Pentru varianta 750, pe lângă EPS au existat și alte câteva îmbunătățiri.
Una dintre rezolvările deselor probleme ar fi cele de încărcare, la magnetou, releu, conexiuni, și se pare că și cea a șasiului prea fragil care nu mai este atât de prezentă, aici fisurile apărute în foarte multe puncte se pot rezolva doar cu un mare efort, practic se demantelează întreg ATV-ul.
O altă problemă în varianta fără EPS (700) este ”tendința de-a îngropa” roata față sub tine la un viraj accentuat, cu efecte devastatoare pentru pilot, iar unii dintre cei de pe forum pot mărturisi incidente urmate chiar cu vizite pe la camerele de urgență.
În ceea ce mă privește și cunosc despre Grizzly 660 și Kingul de 700 pot spune că sunt asemănătoare într-o măsură destul de mare, al doilea fiind mai aspectuoas, dar cu mai multe, poate prea multe probleme în utilizare.
La ambele sunt de preferat cele din generația următoare, Grizzly 700 Fi EPS și King Quad 750 Axi.