salutare tuturor !
As vrea sa stiu daca a montat cineva o servodirectie aftermarket pe un atv
Posted 20 March 2018 - 01:52 PM
salutare tuturor !
As vrea sa stiu daca a montat cineva o servodirectie aftermarket pe un atv
Posted 20 March 2018 - 03:33 PM
e scump colegu, scump....
daca nu ti-ai luat atelajul asa, nu are rost sa te mai complici..., eu deja m-am lasat pagubas, am aruncat prosopul....
Posted 20 March 2018 - 03:44 PM
De cand sunt pe acest forum nu imi aduc aminte sa fi facut cineva aceasta modificare la nici o marca de ATV.
La Suzuki pe vremuri se mai montau stabilizatoare ELKA dar acestea nu ajuta la manevrarea greoaie a directiei ci doar ajuta ca ghidonul sa nu iti fie smuls din mana datorita denivelarilor.
Posted 20 March 2018 - 04:20 PM
si si ala costa vreo 280 USD....
pe net am gasit EPS pt KQ, dar undeva la 7-800USD, pffffff..... scump de tot, deci am renuntat
la urmatorul (Japonez si miar ce o sa fie!!) o sa fie si EPS
Posted 20 March 2018 - 04:31 PM
A pomenit pe undeva deschizatorul topicului ca doreste ieftin ?........noi am raspuns.........poate "il tine punga" ?
Posted 20 March 2018 - 06:46 PM
Servodirectia e utila numai daca o poti decupla. Stiu ca la prima vedere suna a prostie ... dar asa e. Cei de la TGB au facut o chestie faina: Poti sa setezi servodirectia pe full, mediu sau off (fara servodirectie). In teren accidentat te ajuta mult servodirectia, acolo e ok sa o setezi pe full. Insa pe strada daca mergi cu ATV-ul mai mult de 90 km/h, acolo servodirectia iti da un sentiment de nesiguranta. Eu cand ies cu ATV-ul pe strada, decuplez servodirectia. Cu ea pe off directia mi se pare mai ferma la viteze mari. Insa in off road servodirectia e o placere!
Posted 20 March 2018 - 09:19 PM
Posted 20 March 2018 - 09:31 PM
Servodirectia e utila numai daca o poti decupla.
Insa pe strada daca mergi cu ATV-ul mai mult de 90 km/h, acolo servodirectia iti da un sentiment de nesiguranta.
Robert, sa stii ca o directie asistata electric e buna si daca nu o poti decupla.
Asta daca e buna, altfel daca e doar un motor electric ce roteste axul directiei stanga dreapta in functie de pozitia ghidonului ...e doar marketing.
O directie asistata electric buna, pe un atv bun - nu zic marca dar e vorba de alea periculos de puternice , stie sa aloce forta in functie de viteza de rulare.
Atunci nu doar ca nu mai ai senzatie de nesiguranta ci chiar te ajuta sa nu supravirezi.
Asta pe langa setarile de intensitate.
Eu zic ca atunci cand mergi cu 90km/h cu atv-ul, nu doar directia iti da sentimentul de nesiguranta ci si instictul de autoconservare ...incercand sa te tina departe de a ajunge conserva.
Edited by iusau, 20 March 2018 - 09:32 PM.
Posted 20 March 2018 - 10:34 PM
Multumesc tuturor pt pareri si opinii....din cate citesc aici urmeaza sa arunc si eu prosopul , cum scria un coleg un piculet mai sus si sa-mi iau gandul de la chestia asta.
Eu sunt posesorul unui TGB 550, din pacate bugetul nu mi a permis tgb-ul de 1000 EPS , iar servo din pacate la varianta mea nu se monteaza din fabrica, iar din cate am vazut nici la tgb 600 nu este servo ......chiar nu stiu dc au ajuns la concluzia ca nu e necesara. Eu raman la parerea ca este.....mai ales ca il folosesc numai in offroad , nu extrem....dar nici la plimbari prin oras unde recunosc nu simt nevoia de servo . Am trimis mail si la tgb Taiwan si am primit raspuns ca nu se poate monta servo....sub nicio forma . Avand in vedere ca il am de aproappe 1 an ....inca nu ma gandesc la vanzare sa iau ceva cu servo, sincer alte reprosuri chiar nu am iar atunci cand ies cu el...chiar uit de servo si chiar ma bucur cu adevarat de el....dar...mai vedem...cautam... ...speranta moare ultima )))
Posted 20 March 2018 - 10:44 PM
"iar atunci cand ies cu el...chiar uit de servo si chiar ma bucur cu adevarat de el"
Bine colegule, asta e ce conteaza !
Posted 20 March 2018 - 10:58 PM
..... am primit raspuns ca nu se poate monta servo....sub nicio forma ......
Daca s-a zburat pe Luna si s-a construit Barajul Hoover, sigur se poate monta si o servodirectie!
....dar treaba e ca nu prea renteaza....
Posted 20 March 2018 - 11:53 PM
Asa cum a mentionat si Iusau, pe Can-Am directia este asistata (progresiva .... devine mai ferma odata cu cresterea vitezei, indiferent de setarea implicita din cele 3 praguri)
Am cochetat si eu cu implementarea de servo pe TGB-ul non EPS pe care il am. Am discutat cu mai multi furnizori de piese si pentru a monta asa ceva presupune modificarea sasiului pentru a face loc si suport motorasului, schimbarea instalatiei electrice, schimbarea CDI-ului (computerul de bord), piese suplimentare pentru coloana de directie + costul ansamblului EPS ... practic saream lejer de 1500 euro si nu aveam garantia reusitei.
Sfat: resemneaza-te sau schimba cu alt model / producator care sa includa si EPS.
Posted 21 March 2018 - 12:04 AM
Robert,
Roland, imi cer scuze.
Posted 21 March 2018 - 02:25 PM
Salut robert_kiran,
Sunt destul de multe lucruri la care le percepi sau abordezi doar extremele.
Nu știu dacă este chiar cel mai potrivit dacă ai în vedere multele posibilități și experiențe prezentate de fiecare dintre noi.
Doar în ultima perioadă pot să remarc vreo câteva.
Una dintre ele este utilizarea servodirecției. Aici recomanzi decuplarea ei pe șosea, dar vreau să-ți dau ca exemplu banal din lumea obișnuită punând o simplă întrebare: în logica asta s-ar mai echipa autoturismele cu servodirecție ?
Pot în schimb să fac o recomandare în offroad: utilizarea în poziția maximă a EPS-ului pe ATV poate duce la îndoirea bieletelor de direcție (pățit eu și alții), recomand poziția medie, situație în care nu pierzi simțul terenului, iar efortul pe elementele direcției este rezonabil (mai scade și încărcarea magnetoului).
Vorbești de viteze peste 90 km/h utilizând ATV-ul pe șosea. Nu cred că asta este soluția, pentru asta este mult mai bună mașina sau motorul, un tractoraș ca ale noastre poate cu siguranță să o facă, dar în mod evident nu ăsta-i scopul pentru care a fost construit. Mai gândește-te, exemplele date de oameni care sunt apreciați ca vechi pe tarlaua asta pot constitui exemple, iar uneori nu cele mai bune, pentru novici.
Te rog nu considera postarea asta cu supărare, mi s-a părut că ai mai gândit așa. Ea aduce în discuție câteva lucruri ce pot fi apreciate și în alte moduri.
Încerc să nu pozez ca fiind reperul de luat în seamă, comentez, formulez păreri subiectiver bineînțeles și de multe ori prin ceea ce fac nu sunt un exemplu prea bun, faptul de-a ieși de multe ori singur, de-a merge noaptea și altele asemenea nu sunt pilde tocmai în regulă.
De aceea, no offense !
Posted 21 March 2018 - 05:57 PM
Ok, nu ma supar. dar explica-mi atunci de ce in manualul ATV-ului e recomandata decuplarea servodirectiei pe sosea?
FUNCTIA EPS (Servodirecție electrica)
Indicatorul EPS apare când apăsați butonul MODE si mergeți la funcția EPS. Puteți alege sa selectați sau nu aceasta funcție, depinde de nevoile dumneavoastră. Indicatorul rămâne pornit când EPS este selectat si contactul este pus, putand seta cuplul de direcție de la Max la Min.
MIN: cuplu de direcție mic, folosit pentru teren neted si viteza mare.
MAX: cuplu de direcție mare, folosit pentru teren accidentat si viteza redusa.
FAIL: eroare ESP, clipirea indica o defecțiune a EPS si codul va apărea pe linia de josEdited by robert_kiran, 21 March 2018 - 06:03 PM.
Posted 21 March 2018 - 06:40 PM
Sincer, nu pot !
Nu pot pentru că, dacă ai reprodus corect ce scrie în manual, nu regăsesc să existe această recomandare pentru uzul pe șosea nici în engleză și nici pe românește.
Acolo scrie că alegi varianta de selectare în funcție de nevoile resimțite. Deci, dacă vrei să faci mușchi renunți în toate situațiile la EPS și-atunci nu ai nevoie să mergi la sală sau ...
MIN ”for smooth terrain and high speed” ceea ce n-am prea putut traduce neapărat prin ”șosea” și ...
MAX for rough terrain and low speed
Pe de altă parte, de multe ori am constatat că sunt limitat în a înțelege gândirea chinezească (de ce există on/off, chiar dacă atunci când este vorba despre un taiwanez se consideră c-ar fi scăpat de anumite reflexe.
Îmi place să cred despre mine că am o educație de tip european care nu înghite orice năsmenie scrisă pe-un petec de hârtie fără a o trece prin niște filtre, fie ele și subiective.
Eu aș experimenta utilizarea setărilor în diferite situații și aș alege în funcție de stilul meu. Am avut și eu o gâdiganie fără servo, n-am suferit niciodată de frig !
Posted 28 March 2018 - 04:16 PM
As vrea sa stiu daca a montat cineva o servodirectie aftermarket pe un atv
m-am decis sa achizitionez o astfel de dracovenie pana la urma....
https://www.ebay.com...ydVuPe2&vxp=mtr
cum soseste, directia la Adi Radu diiiiii!
...un alt inconvenient e ca mi-au mai bagat si 180 USD taxe vamale si 52 USD taxe expediere....
in fine, caz inchis, nu ma mai necajesc
consider ca a venit ''iepurasul'' mai devreme
Posted 28 March 2018 - 04:20 PM
De ce?
Posted 28 March 2018 - 04:26 PM
apoi nu sunt pregatit fizic pentru ture lungi sa tin de coarne....
cu aceste jante cu ET negativ si anvelopele alea agresive, nu rezist fizic mult timp cu 4x4 cuplat
Posted 28 March 2018 - 05:25 PM
Bine Lorant, sper sa reusesti sa o pui sus.
Ai vb cu Adi inainte ?
E sistem aftermarket sau original ?
Stiu ca modelul care vine din fabrica cu EPS are si alte brate si cade altfel suspensia, "caster-ul" e altul, unghiul e mai mic.