Ieri seara, in urma unui accident cu atv-ul, un prieten si-a pierdut viata. Dumnezeu sa-l odihneasca, condoleante familiei. O sa-mi lipseasca iesirile de pomina cu atv-urile dar si partidele de pescuit.
https://observator.t...asi-273187.html
Posted 26 October 2018 - 08:32 PM
Ieri seara, in urma unui accident cu atv-ul, un prieten si-a pierdut viata. Dumnezeu sa-l odihneasca, condoleante familiei. O sa-mi lipseasca iesirile de pomina cu atv-urile dar si partidele de pescuit.
https://observator.t...asi-273187.html
Posted 26 October 2018 - 11:16 PM
Posted 27 October 2018 - 06:42 AM
Posted 27 October 2018 - 07:03 PM
Posted 27 October 2018 - 07:43 PM
Condoleante familiei !
Este trist cand auzi asemenea lucruri, din pacate un pericol real care poate sa pandeasca pe oricare practicant a acestui Hobby.
Pe langa ATV-isti si cei cu motoare de cross sunt in acelasi pericol.
Toate se intampla datorita faptului ca portiuni de teren inclusiv drumurile de acces au devenit proprietate privata.
Aici inteleg ca proprietarul a dorit doar sa restrictioneze accesul pe domeniul lui neavand vreo rea intentie dar sunt si situatii cand aceste capcane sunt puse intentionat de proprietari pentru a nu li se mai tulbura dreptul de posesie.
Trist......
Posted 28 October 2018 - 08:42 AM
Condoleante familiei
Din pacate aceste metode se folosesc peste tot, restrictionarea pe terenul tau se face cu gard, poarta nu in acest fel.
Sper ca va plati scump pentru ce a facut.
Posted 29 October 2018 - 09:10 PM
Imi pare rau pentru pierderea ta....in urma unui accident cu atv-ul, un prieten si-a pierdut viata....
O sa-mi lipseasca iesirile de pomina cu atv-urile dar si partidele de pescuit...
Edited by iusau, 29 October 2018 - 09:11 PM.
Posted 30 October 2018 - 08:24 AM
condoleante familiei pentru pierderea suferita..... RIP
am si eu niste nedumeriri....., oare nu trebuia evitat incalcarea proprietetii private?? ...si de ce se circula noaptea in conditii precare de vizibilitate?? ...de ce era singur??
nu sunt 100%, dar astea am dedus din articolele citite de pe net
oricum, nu se ma poate intoarce timpul, esenta e sa invatam ceva din aceasta intamplare...
Posted 31 October 2018 - 05:34 PM
Posted 31 October 2018 - 06:21 PM
Posted 31 October 2018 - 06:32 PM
nu-i cu suparare, e Forum, fiecare ne exprimam punctul de vedere!
eu asta am vazut
si asta:
https://img.digitala...9e565.jpg&w=800
tu cand te plimbi cu atv-ul,unde te plimbi, in afara de drumuri?
oriunde ma plimb imi asum niste riscuri!
daca dau buzna in ograda omului imi asum niste riscuri si mai mari! ..poate sa pune cainii pe mine, poate sa scoata pusca..., etc.... deci ne asumam unele riscuri, mai mici sau mai mari, cu finalizare norocoasa sau nu....
ca se poate intampla si de astea:
Posted 01 November 2018 - 12:18 PM
Traim totusi in Romania si nu in Texas. Tu poti sa faci ce vrei tu pe parcela ta, pe drumul tau. Dar orice acctiune pe care o faci esti raspunzator de ea.
Daca impusti pe cineva in romania chiar daca era la furat si daca el nu are pusca ... esti pedepsit.
In fine o sa vedem in timp cum o sa fie rezolvat acest caz. Daca proprietarul o sa pateasca ceva.
Ce este trist, e faptul ca , noi ca si colectiv, ca indivizi care practicam acelas sport, spunem chesti de genul acesta "oare nu trebuia evitat incalcarea proprietetii private??"
Pai asta inseamna ca toti meritam sa murim de cateva ori pe iesire. Ca oriunde mergi oameni pot sa faca ce vor ei pe terenurile lor nu ?
Ca de exemplu :
Pot sa puna nu lanturi ci sarme prin padure , ca sa "delimiteze" proprietatile
Sa pun scoabe metalice in pamant si sa le ascunda cu frunze si crengi rupte, ca sa opreasca hotii de lemne.
Si sa se apuce de vanat si ii impuste pe toti cei care circula, indiferent cum (pe jos, pe bicicleta etc) , ca e padurea lui.
Si pot sa continui cu exemple din acestea care par legale asa la prima vedere pentru omul de rand , dat totusi sunt ilegale.
Si daca o sa se dovedeasca ca omul acela a pus lantul pe drum public, ce mai conteaza dupa?
Posted 01 November 2018 - 01:18 PM
................
Si daca o sa se dovedeasca ca omul acela a pus lantul pe drum public, ce mai conteaza dupa?
Fraza asta inchide orice discutie , asa este ! Ceva de genul :
Omorat pe trecerea de pietoni ! Deja dreptatea, ulterior ....este o chestiune de pedeapsa ,nu echivaleaza pierderea suferita !
Marius, dincolo de toate aceste aspecte,discutiile sau parerea colegilor au o noima sa stii !
Nu strica sa fim vigilenti in practicarea acestui hoby,nu strica sa analizam inainte traseele ce le avem de parcurs, nu strica sa mergi cu cineva experimentat in fata ,sau care a facut acel traseu si nu strica sa conduci tu atv-ul ...nu el pe tine ! Aici ma refer,la entuziasm ,adrenalina,putere ,viteza, etc.
Deasemeni ,ce spui tu mai sus ....este logic ,este uman .....dar din pacate realitatea trece peste astfel de aspecte .
PS. Sa stii ca suntem o comunitate faina ,unita intr-un fel sau altul...iar astfel de evenimente nefericite ....ne mai trezesc si pe noi la realitate
Posted 01 November 2018 - 02:13 PM
eu in postarea mea am incercat sa subliniez sa fim mult mai vigilenti si circumspecti, sa nu ne hazardam, si ca cel mai bine e sa evitam unele iesiri unde putem intalni ''capcane''...
de aia e Forum sa ne impartasim experientele, si sa incercam sa ''invatam'' din intamplarile altora
in rest fiecare face ce vrea, si isi asuma ce riscuri vrea....
PS. si daca esti in legitima aparare, da, poti sa-l impusti pe celalalt! ...si treaba asta nici nu e foarte greu de demonstrat cand esti pe tarlaua ta!
dar repet, nu asta e esenta topicului...
din pacate am dat cu RIP fiecare, si poate la unii dintre noi i-a ramas ca si invatatura aceasta tragedie!!
PS2. am pentru tine o intrebare: ceilalti doi colegi cu ATVurile de ce nu l-au asteptat pe Bogdan cand au parasit acel drum?? Nu asa era frumos sa mearga in grup in continuare?? Ha??
dpmdv ei sunt MAI VINOVATI de producerea accidentului (decat cel care a tras un lantul sa-si delimiteze terenul) ca l-au lasat singur pe Bogdan pe intuneric si pe un traseu necunoscut!!
cand esti conducator de grup, apoi ai grija de toti membrii grupului, fwutui mama ei de treaba!
ai o responsabilitate! ...cel putin cam asa se procedeaza, si asa este si fair!!
Edited by apriliacluj, 01 November 2018 - 02:15 PM.
Posted 01 November 2018 - 02:40 PM
Nu stiu exact cum a fost oricum din cate am inteles au plecat separat ca acolo era aproape de casa si mergeau pe drumuri diferite ... si bogdan a mai ramas sa vb cu cineva la benzinarie si pe urma a plecat. Adica nu s-a pierdut efectiv de gasca ci s-a pierdut fata de drum.
Si chiar daca se pierdea tot grupul si o luau gresit primul patea exact la fel si chiar cu spitalul la 1 metru nu avea ce sa ii faca.
Si lantul nu s-a vazut nu din cauza luminii .. ca afara era lumina ... nu s-a vazut ca drumul se termina cu o zona intunecata.
Uita-te bine in poza si ai sa vezi ca nu prea ai cum sa vezi lantul cand mergi cu 60 km la ora.
https://cache.bzi.ro...irosca_copy.jpg
Posted 02 November 2018 - 12:03 AM
Si lantul nu s-a vazut nu din cauza luminii .. ca afara era lumina ... nu s-a vazut ca drumul se termina cu o zona intunecata.
Uita-te bine in poza si ai sa vezi ca nu prea ai cum sa vezi lantul cand mergi cu 60 km la ora.
E vezi , tocmai aici este problema, daca circului cu o anumita viteza poate chiar una nu foarte mare nu ai nici cea mai mica sansa sa poti vedea din mers un lant sau o sarma intinsa intentionat de cineva peste un drum. Daca acel lant sau sarma este calculata sa fie la inaltimea gatului unui ATV-ist sau motociclist de cele mai multe ori va fi fatala.
Tocmai aici consider ca exista o lacuna in legislatie, adica:
1) Sa fie clar specificat intr-un text de lege care este metoda de a a atentiona pe cineva ca urmeaza un drum care este proprietate privata, (drum privat) . Adica daca se doreste doar atentionarea trecatorului ca urmeaza sa intre pe un drum privat fara a i se ingradi totusi accesul pe acolo.
2) Care este metoda de a bloca acesul (exact cu ce si cum) pe un drum privat si totodata metoda de instiintare a trecatorului.(panoul de atentionare)
3) Panoul de atentionare ar trebui sa aiba anumite dimensiuni standard iar literele si fondul scrisului din nou in culori bine definite pentru a fi bine vizibile de la distanta pe timp de zi si noapte .
Astfel trecatorul nu ar putea sustine ca nu stia ca se afla pe un teritoriu privat iar daca este interzis accesul de catre proprietar prin acel loc intr-adevar sa nu se poate trece.
Fara astfel de reglementari dreptatea in astfel de cazuri este relativa.....