Jump to content



Photo

Achizitie Atv, Gama 5-600Cc Vs. 800-1000Cc


  • This topic is locked This topic is locked
7 replies to this topic

#1 stefiasi

stefiasi

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:Stefan
  • Telefon:0744607352
  • Marca ATV:inca nu am

Posted 26 December 2018 - 05:44 PM

Va salut!
De ceva timp urmaresc preturile ATV-urilor, specificatiile loc, review-uri, filme pe youtube, samd in ideea achizitiei unui ATV.
Initial m-am oprit la gama ATV-urilor cu capacitate medie, adica 500-600cc, dar am inceput sa iau in calcul si solutia cu mai multi cai putere dupa ce am constatat ca majoritata grupurilor de ATV-iist din Iasi sunt cu mi(o)arele... :)
In primul rand doresc sa spun cate ceva despre mine. Am 46 ani, 98 Kg, sunt inginer constructor, sunt posesor de permis cat.B si am peste 500.000 km facuti cu autoturismul. De cativa ani mi-am luat niste pamant langa Iasi (peste un hectar) si doresc sa fac si ceva agricultura, in mod special pentru uzul familiei. 
Pe langa masina pe care o conduc zilnic, vara mai conduc un... tractor de tuns gazonul de 12CP, cu care tund iarba in livada (am aproape 100 de copaci) :). Vreau sa fac si o sera si inca mai car dintr-o parte pamantul prin curte.
Am facuta aceasta introducere lunga ca sa justific cumva ca ATV-ul ma va ajuta mult si prin curte.
Revenind la sfaturi, desi initial inclinam catre gama medie, unde pusesem ochii pe CForce 550 si 600, respectiv pe TGB 600, acum iau foarte in serios si plaja ATV-urilor de 800 si 1000, justificat de urmatoarele: 1.Am vazut mai multi utilizatori care dupa ce au avuta gama de 500 s-au dus mai sus si 2.Majoritatea ATV-istilor din Iasi, cu care vreau sa fac cateva incercari sa ies, au Bombardier de 1000 + TGB 1000.
Dupa lungi cantariri si studii, am ramas la 3 modele: TGB 600, Cfprce 850XC si TGB1000, toate cu ESP. Mentionez ca am o afectiune care imi chinuie putin muschii (ma dor la cel mai mic efort), cu care traiesc de vreo 10 ani (de genul: nu mori, dar nici nu te lasa sa traiesti), asa incat solutia cu ESP este unica care ma avantajeaza.
Pana acum am condus ATV-uri de 300 (Linhai) si 400 (CForce 450), ultimul parand ca se va dezmembra pana la intoarcere (inchiriat la Gura Humorului), dar si un TGB de 1.000 al cumnatului meu.
Aparent nevoile mele sunt satisfacute si cu TGB-ul de 600 de care sunt foarte incantat dupa ce l-am vazut live la Iasi. Intre calitati am gasit:

- garda la sol mare: 32cm;
- latime de 1,2 m - pare foarte stabil;

- schimbator de viteza cu clapeta care se ridica la deget cand vreau sa trec dintr-o treapta in alta (asa aveam la Opel Vectra, un inel sub nuca schimbatorului), care se misca foarte usor (la CForce-ul 450 m-am chunui de numai, numai sa schimb vitezele) si, mai mult decat atat este amplasat in dreapta, ceeea ce pare foarte comod;

- Euro 4, cu diferential blocabil/deblocabil atat pe fata cat si pe spate
- 4 discuri de frana (cate unul pe fiecare roata), fata de majoritatea care au 3;

- nu stiu daca e sau nu un avantaj, dar are o singura frana care actioneaza toate rotile, ca la Can-Am 570

- design-ul cu toba centrala si zgomotul tobei mai placut decat la CForce;

Din pacate nu am avut cum sa merg cu el pentru ca era pentru un client.

Urmatoarea optiune este CForce 850XC, cu urmatorele calitati:

- garda la sol acceptabila;

- cea mai mare latime dintre cele 3 modele analizate, adica 1,26m

- anvelope de 26"

- design placut

- faptul ca are rotile ma in fata fata de TGB, aparent un avantaj cand iei "in piept" zone cu unghi inchis (rape, santuri, etc)

- nu stiu prin ce se remarca noua punte spate copiata cica de la Can-Am, inclusiv cu amortizoare pe gaz; am vazut ca nu mai e cu brat dublu tip A, ci cu o punte prinsa intr-o singura bucsa mai in fata, iar in spate se sprijina pe ansamblul arc-amortizor;

Nu am avut ocazia sa il vad live, am vazut doar X8-ul la showroom in Bucuresti.
Ca dezavantaj vad: schimbatorul pe stanga - mi se pare peste mana, si zgomotole de care se plange toata lumea, inclusiv frica sa intre greu in viteze (de care vad sa se plang posesorii de CF). Mai am un semn de intrebare la zgomotele de la tablele de protectie din jurul tobei (de care se plang cei cu Cf 550)>
Descrierea e foarte slabuta (parca nu vor sa-l vanda!) Nu este review video in romana desi sunt mai multi dealeri. Unii ziceau ca are visco-lock pe spate, altii nu. Nu e clar daca e Euro 4 sau nu, daca diferentialul spate e deblocabil, samd. Din acest motiv optez pentru varianta urmatoare.....

Ultima optiune e TGB 100 ESP, si aici iau in calcul varianta noua cu anvelope de 26x14 (in mod normal au 25x12) si vopsea verde fluorescenta la bull-bar-urile din fabrica, respectiv rosu la etrierii de frana
Ce nu-mi place la el este ca mi se pare ca porneste foarte brutal de pe loc.
Ca avantaje am vazut:

- putere mare;

- loc pe sa confortabil, sa moale (e aceeasi caroserie si sa cu TGB 600)

- impresie de stabilitate

- anvelope Bighorm maxx

- diferentiale deblocabile/blocabile fata spate

- Euro 4

https://www.facebook...?type=3.
Pentru ca mai am doar doua zile in care trebuie sa iau decizia (vreau sa fac achizitia pana la sfarsitul anului), va rog sa-mi raspundeti scurt la urmatoarele intrebari:

- cei care ati trecut de la clasa medie (5-600) la clasa mare (800-1000), de ce ati facut-o? Unde ati simtit o problema?ce va lipsea?

- cei care aveti motoare mari considerati ca puterea mare este un dezavantaj in anumite situatii ? (am vazut un accident cu un Polaris de 1000 unde, dupa ce a trecuta de o rapa cu viteza, in loc sa franeze a accelerat si l-a aruncat ATV-ul pe spate (ca un cal), asa incat acum are coloana prinsa in suruburi...)
- e mai bine sa incepi cu unul mai mic si apoi sa treci la urmatorul? (cu riscul sa nu fii acceptat in grupurile cu ATV-uri mai puternice?)
- se vinde mai usor unul de 1000 vs unul de 5-600?

- in prima faza voi merge cu familia (de aceea vreau cu doua locuri), uneori cu remorca. Va conta la greutatea suplimentara ca e motor de 500, 800, sau 1000? Sau in alte situatii?

- am cerut raza de bracare (intoarcere) de la TGB si de la CF si nu am primt decat de le CF. Dealerul mi-a zis ca CF-ul are raza de intaorcere cea mai mica. Pana si Linhai intoarce mai din scurt (ei vad cand baga si scot ATV-ul din service). Din ochi pare ca TGB-ul intorce destul de in scurt fata de CF (m-am uitat la filme, inclusiv la Hunt the wolf). Avti experiente in acest sens?
- daca cineva a condus si CF si TGB, amortizoarele de pe TGB sunt mai soft sau nu? Eu le prefer mai soft din cauza problemelor musculare si a discopatiei lombare.... Adica prefer sa le strang eu daca sunt prea soft, decat sa nu le pot face la soft la nevoie

Daca nu stii ce faci cu el, visezi sa mergi si in drumetii, si in zone mai de off-road (desi nu sunt adeptul adrenalinei la maxim, dar recunosc ca as vrea sa incerc macar), vrei sa-l folosesti in jurul casei, samd, ce ati alege si de ce? Se merita sa dau 2000E in plus de la inceput ca sa nu-mi para ulterior rau?
Bugetul optim era de 6.000E+TVA, dar l-am urcat pana la 8000-8500+TVA ca sa pot incadra cu ultimele doua optiuni...

Multumesc!
P.S. Initial pusesem ochii si pe un SSV ZForce 10 (1000cc) din motive de siguranta in exploatare, dar parca as vrea sa incep cu un ATV si apoi sa trec la un SSV. Sau mai bine zis sa le am pe amandoua....
In plus, dupa multe filme vazute pe youtube, am senzatia ca mai debraba ramai impotmolit cu un SSV decat cu un ATV....
P.S. 2. Chair daca voi face achizitia intre timp, sper ca acest post sa foloseasca celor care mai au aceeasi dilema ca mine! :)





 

 


  • 0

#2 stefiasi

stefiasi

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:Stefan
  • Telefon:0744607352
  • Marca ATV:inca nu am

Posted 26 December 2018 - 08:28 PM

Am uitat sa specific puterea fiecarui model si preturi comparative aproximative (fara TVA):
TGB 600: 42cp, 6000€
CForce 850XC: 63cp, 8000€
TGB 1000: 83cp, 8000€ (cu anvelope 25x12)-8500€ (cu anvelope 26x14 si facelift)
  • 0

#3 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 December 2018 - 09:01 AM

Salut si bine ai venit!
Frumos intro. Mie mi-a placut.
In opinia mea, judecand dupa nevoile tale, as merge pe TGB de 1.000. Si iau in calcul doar exploatarea agricola.
La 100 de pomi fructiferi, o sa ai nevoie de multe drumuri printre ei (arat - nu il faci cu atv, cosit, stropit, tuns, cules).
Cu o remorca in spatele atv-ului o sa te descurci de minune.
Totusi, pentru livada, si un atv de 500 este arhisuficient, dar tu il vrei si oentru iesiri cu "greii".
La astfel de iesiri, problema nu este ca nu vei fi acceptat de ei, ci ca nu te poti misca la fel de repede ca ei. Si bine inteles, nu o sa abirdezi niste urcari ca ei, riscand astfel sa ramai singurel sa iti gasesti drumul. Depinde de grup daca te asteapta sau te ajuta sau te lasa in plata Domnului.
Problema cu SSV-ul este ca nu ai loc cu el prin padure. Daca mergi in grup de atv-uri o sa resimti din plin acest disconfort si vei ramane cam singurel. Dar este mai util in gospodarie.
  • 0

#4 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 December 2018 - 10:55 AM

Daca ar fi sa iti recomand un model de ATV care sa puncteze bine la cele mai multe capitole ar fi Can-Am Outlander Max 650 XT-P doar ca observ ca in varianta de nou sare binisor din bugetul tau.

 

Dintre TGB Blade 1000 si CF-Moto XC850 ti-as recomanda XC-ul 850 pentru anumite avantaje care le are peste TGB printre care si posibilitatea de a regla mai avansat modul cum lucreaza suspensia. (nu doar pre-load-ul), ca te interesa mai tare acest aspect.

Daca puterea motorului si agresivitatea utilajului primeaza in alegere atunci TGB-ul are de castigat dar ca idee, in 99% din cazuri unde vei urca cu cel de 1000 vei urca si cu cel de 850 / 600, mai ales ca esti incepator si limitarea vine din experienta (si intelapciune) si nu din puterea motorului snitch.gif .

 

Diferentele dintre cele 2 au mai fost discutate si in alte topic-uri mai in detaliu, iti recomand sa le cauti. 

In caz ca te decizi spre XC850 iti recomand sa confirmi cu dealer-ul ca are frana de motor si tine in toata plaja de turatie, pana la minim deoarece am auzit ca primele modele importate aveau probleme la capitolul asta ...

 

Cat priveste SSV-ul, intradevar in anumite situatii in padure te misiti ceva mai greu decat un ATV, dar in cazul SSV-urilor de la CF-Moto nu e chiar asa de mare problema pentru ca ele constructiv sunt considerabile mai compacte ca cele de la Polaris sau Can-Am iar unghiul de bracaj este foarte apropiat cu al unui ATV lung. Ce ridica in special probleme: roll-cage-ul care uneori mai poate freca de copaci la treceri inguste si inclinate sau pe sub crengi joase si faptul ca este intre latimi sa zic asa ... nu e suficient de ingust sa poti sa mergi intre urmele adanci de TAF sau auto dar nici suficient de lat incat sa stai incadrat bine pe urmele de auto, asta inseamna ca mereu pe teren alunecos te va trage ba intr-o parte ba in cealalta, in functie de cum prinde urma...

 

Pentru livada SSV-ul CF-Moto poate fi o varianta mai buna decat ATV-ul pentru ca asa cum am mentionat mai sus, vireaza destul de strans (in comparatie cu alte SSV-uri), si are si bena + loc suplimentar in dreapta. Cu siguranta te vei incadra mai usor printre pomi doar cu SSV-ul decat combinatia ATV lung + remorcuta. La nevoie poti tracta recomorca de pana la 680 kg - parca citisem in manual dar legal, pe strada, doar pana la 150 kg conf. omologare.

 

Gradul de siguranta oferit de SSV este mai mare decat in cazul unui ATV, dar si aici sunt situatii in care ATV-ul are avantajul lui ...


  • 0

#5 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 29 December 2018 - 05:32 PM

Te salut! Uite au am inceput cu 275 cmc apoi 500, 750, 500 si acum 800 cmc. Fiecare are avantaje si dezavantaje insa multi pornesc cu gandu ca mai bine sa te obisnuiesti cu unul mai slabut si apoi treci la alta clasa si intervine vanzarea si cumpararea altui utilaj unde se pierd niste bani. Daca tot dispui de suma potrivita parera mea e sa il iei suficient de mare ca putere de la inceput, daca e pana acolo la orice acceleratie pe cablu se poate limita cursa daca e nevoie, dar dupa ce te obisnuiesti ai vrea o rezerva de putere sa fie acolo nu zi de zi, nu se stie cand.
Probabil asta e motivul pentru care se trece la o capacitate mai mare dupa ce te obisnuiesti cu una.
Schimbatorul la X8 e pe stanga si nu vad nici un impediment in asta, am vazut mai multe persoane care tin frana stanga cu mana stanga iar cu dreapta schimba vitezele, pe mine unul nu ma incurca daca schimb cu mana corecta de pe partea schimbatorului. Schimbatorul si cutia nu au legatura cu cele de pe 450 sau 520, intra si ieise la fix din si in R sau L. Vasco lock-ul nu are nici o legatura cu diferentialul spate la cf moto, vasco lock blocheaza diferentialul cand o roata patineaza. La cf moto diferentialul e autodeblocabil, adica e tot timpul blocat si se deblocheaza cand faci virari maxime stanga-dreapta pe asfalt, la aderente mari ale rotilor.
Aaa si nu-ti face griji pentru garda la sol, si la x8 o poti face peste 30 cm dar nu va mai fi elastica, insa suspensia pe gaz pentru mine e un + destul de mare.
Cam asta e ce pot sa ofer ca informatii! 👍 Bafta!
  • 0

#6 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 30 December 2018 - 05:09 PM

Salut Stef

Legat de achizitia atv-ul pt munca in livada si pt carat pamant in curte, asta sa le tii de motiv pt nevasta ca sa justifici ca "trebuie la casa omului", ca noi stim ca vrei sa te dai cu baietii prin padure. Si eu am copaci, vreo 500 si peste 6000 mp, am avut de carat si pamant prin curte chiar anul asta, dar atv-ul nu e deloc o solutie pentru asta. Nu poti sa-l bagi printre randuri cu remorca si nici in curte nu ai loc sa intorci cu ea, trebuie spatiu imens la o curba, mult mai mare decat ai face manevre cu o berlina. Daca ar fi o livada cu siruri drepte si lungi de km intregi si spatii mari intre randuri, sa zicem; desi acolo se lucreaza cu tractorul si remorci mari.

Nici financiar nu il poti justifica, poti plati oameni sa-ti care pamant sau chemi un buldo daca e de sapat si carat, oricum roaba e sfanta si intre randuri si la carat pamant.

 

Bun, deci il vei folosi prin padure. Unde urca unu de 1000 si 800, merge si unu de 600 dupa ce mai prinzi ceva experienta, conditia e sa nu plesneaca ceva in el. In Iasi, foarte multi si-au luat miare din snobism, majoritatea habar nu aveau sa mearga cu unu dar au vazut la prieteni si nu au vrut sa ramana mai prejos. Vad ca esti chitit pe CF si TGB, in bugetul ala eu as sta la panda pentru un Can am second 650-1000 si la inceput ar fi bine sa nu te manance degetul daca iei 800-1000 ca nu prea iarta si-s naravase. 650 e mult mai docil dar si mai bland cu curelele, aia de 1000 le topesc ca pe acadele.


  • 2

#7 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 05 January 2019 - 10:52 PM

Sunt curios ce decizie a luat pana la urma Stefiasi ... shifty.gif


  • 0

#8 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 05 January 2019 - 11:17 PM

Eh, lipsa buget.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto