Romanul are o vorba: din doua lucruri proaste sa fac sa iasa unul bun. Dar ce te faci cand din doua lucruri proaste, ies doua lucruri bune?
Iata despre ce e vorba. Posed un motocultor diesel care are pornire la cheie. Cum se apropie lucrarile de primavara, vineri seara am vrut sa ii dau o cheie sa il pornesc. Baterie moarta! Are o baterie de 12 V/36Ah. Masurat cu voltmetru, avea vreo 11,2 volti. Am luat-o in casa si am pus-o la incarcat. Am folosit un redresor de la Lidl Ultimate Speed:
bat1.jpg 155,35KB 0 downloads
Bun. Prin garaj mai aveam o baterie luata de pe un Matiz care a ajuns la remat (accidentat). Bateria era de 12V/40 Ah si era identica ca dimensiuni cu cea de pe motocultor:
20190216_185005.jpg 263,78KB 0 downloads
Pus aparatul de masura pe ea - 3 volti!!! Am incercat sa o pun pe redresorul de la Lidl (care e destul de bunicel) insa imi da eroare - redresorul asta nu incarca baterii sub 11 volti. Cica sunt defecte.
Nici o problema am pus-o pe redresorul meu antic:
20190216_185010.jpg 171,56KB 0 downloads
Am tinut-o vreo 36 de ore pana cand a crescut tensiunea la 12 volti. Apoi am pus-o pe redresorul Ultimate Speed, pana cand mi-a spus ca e incarcata.
Frumusetea e ca m-am trezit cu doua baterii incarcate. Astazi le-am pus pe amandoua pe motocultor, si pleaca la sfert cu ambele. Pe motocultor a ramas bateria lui originala. Intrebarea mea: cum stochez bateria de Matiz? Am vreo sansa sa o pastrez in buna stare, in caz ca decedeaza bateria de pe motocultor? Bateria de Matiz era in buna stare cand am luat-o (nu avea decat 2 ani), insa eu am tinut-o vreo 6-7 luni intr-o magazie. Timp in care a ajuns la 3 volti!