Jump to content



Photo

Reparatie Remorca (Boro)


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 19 March 2019 - 01:45 PM

Cred ca nimeni nu tine cont la inceput de calitatea unei remorci si le alege pe cele mai ieftine, crezand ca toate sunt la fel; doar nu o fi mare lucru sa care atv-ul de colo-colo. Eu nici macar nu am cautat una ieftina, ghinionul m-a facut sa ies cu atv-ul de pe camp exact in fata curtii unei dealer care avea la vanzare remorci BORO. Cum nu imi place sa imprumut, a fost prostia mea ca nu m-am informat deloc despre remorci si am luat-o pe prima care mi-a iesit in cale pentru ca aveam de facut o ieseala ca baietii cu atv-urile in alta localitate si trebuia sa-l transport. Am masurat dupa atv, am gasit una potrivita si a doua zi eram cu banii si faceam actele, fix 4.000 RON in 2012.

 

Inca de la proba de noua din curtea vanzatorului nu mergea instalatia electrica, i-a dat nenea 2 pumni sa mearga semnalizarea. Acasa cand m-am uitat la fire, am vazut ca legaturile erau facute cu niste capse rapide asemanatoare cu cele de la capsator, efectiv in bataie de joc, exista si riscul sa faca scurt, nu mai zic sa se desfaca ca erau deja jumatate desfacute. Am scos toate mizeriile alea de capse, am facut legaturi cositorile izolate cu banda si tuburi termo, is bune si acum.

 

De la primul drum, mi-am dat seama “ca ca calitate” remorcile BORO sunt ceva de neimaginat. La primul peco la o pauza de cafea, ma uit la oblonul din fata si imi cade si mie fata, era botit tot si marginea era rupta de parca a cazut un copac pe ea. Ca s-a intamplat, botul atv-ului nefiind strans perfect a jucat pe suspensii si a bull-barul a atins din balans oblonul facandu-i dauna totala, daca era din carton presat cred ca rezista mai bine. Inghit in sec, stang mai biine atv-ul din chingi si plec mai departe.

 

Locatia super, traseu palpitant, oameni faini, distractie mare. La plecare trebuia sa dezgatam remorca si sa o rotim la mana ca nu era loc de manevra agatata de masina; toti fac asta, la mine cand intorc remorca goala pe loc se rupe prinderea de la roata si remorca ramane cracanata pe jos, parca eram in filme cu prosti. Iau prinderea aia si ma uit la ea, apoi o rup eu cu mana goala, materialul are duritatea unu cacat putin intarit, felicit pe ala care l-a facut sa semene cu aluminiu. Ma ia groaza cand ma gandesc ca toata remorca ar fi putut sa fie din acelasi material.

 

Attached File  boro7265T1.jpg   36.19KB   2 downloads

 

Ajung acasa, constat ca mai erau rupte si oblonul spate de la atingere minora cu atv-ul dar si aparatorile de la roti in locul de prindere de sasiu de la simplul balans. Am intarit toate obloanele cu cornier pus sub margine si am “carpit” aparatorile si prinderea rotii cu inox.

 

Attached File  20180909_092506.jpg   144.58KB   1 downloads

 

Anul trecut in toamna am zis sa refac podina de tego ca era un pic zgaraiata, am reparat-o, dat grund si o vopsea rezistenta Raptor. Cand desfac podina, vad sasiul efectiv pocnit pe punctele de sprijin, in conditiile in care remorca e eomologata la 750 kg si ea nu a avut mai mult pe ea decat atv-ul cu mine calare cand l-am dat jos si ocazional 3-400 kg marfa si s-a mers cu atentie peste tot. Structura de rezistenta a remorcii e facuta din acel aliaj pe care eu am sa-l numesc “cacat intarit” cu grosimea profilului de 2,3 mm care dealtfel ii si da rezistenta deosebita. Am carpit si sasiul cu platband metalic de 8 mm in partea de jos si cornier de 50/50 gros tot 8 mm sus stranse in suruburi. In prealabil metalele au fost sablate, grunduite si date cu raptor.   

 

Vad o multime de remorci usoare pe piata, toate asemanatoare asa ca aveti grija sa nu nimeriti una facuta din acelasi material cu care sunt confectionate si cele BORO. Va las sa va delectati cu poze.

 

PS. Rog un moderator sa-l scoata din CF moto si sa-l mute mai sus in DIY 

Attached Files


Edited by CHRYS, 19 March 2019 - 02:11 PM.

  • 0

#2 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 19 March 2019 - 02:16 PM

Salut Danut, pot spune multumesc pentru informare. Pana acuma nu retin sa se mai fi plans alti colegi de acest tip de remorca , dar sunt bune de retinut aspectele relatate de tine.

Personal am folosit remorci mici de 750 kg fabricate de Stema si am fost foarte multumit. (mai detin una si in prezent), iar ca remorca mai mare (2 tone) Brenderup de care am fost de asemenea multumit.

 

Hai sa vedem si alte pareri ale colegilor. snitch.gif


  • 0

#3 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 19 March 2019 - 02:53 PM

Salut Chrys,

 

Stema are si un prieten care a avut avt, remorca nu a dat-o si bine a facut, sunt solide si isi merita pretul.

Majoritatea remorcilor existente in gama 4000-4500 ron pentru dimensiunea de 2,4m / 1,4m cat e utila unui atv lung, sunt cam identice difera doar etichetele cu producatorul. Cred ca la mizeria aia care am luat-o eu (sper) sa fi fost doar un lot de material defect, e casant si il poti rupe cu mana efectiv. Era un pericol public sa merg cu ea pe strada incarcat cu greutate, se putea rupe de tot sasiul in mers ca era plesnit si fisurat in ambele parti, noroc ca am decis sa-i vopsesc podina ca altfel nu observam.

Repet, nu am incarcat-o peste limita, cea mai mare greutate pusa pe ea a fost atv-ul, iar cand am carat diverse chestii au fost 3-400 kg distribuite cat mai pe axa si am mers cu atentie.

 

Transmit cu aceasta ocazie multe salutari celor de la Boro.


  • 0

#4 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 19 March 2019 - 07:51 PM

Intrebare de 100 de puncte: remorca asta nu a avut garantie? Daca da, de ce nu ai folosit-o?


  • 0

#5 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 19 March 2019 - 08:57 PM

................. doua zi eram cu banii si faceam actele, fix 4.000 RON in 2012.

 

 

Intrebare de 100 de puncte: remorca asta nu a avut garantie? Daca da, de ce nu ai folosit-o?

povestea s-a intamplat o data de demult , prin 2012 am inteles eu .

Cred ca inca nici nu se "inventase" inca OPC-ul.  snitch.gif


  • 0

#6 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 19 March 2019 - 09:13 PM

Sasiul l-am vazut rupt in 2018, ea fiind luata in 2012, deci nu mai avea nicio garantie.

Dar chiar si asa, cum sa te certi cu un vanzator si sa-i ceri garantie aratandu-i obloanele, aparatorile si sasiul rupt, o sa-ti spuna ca e vina ta ca le-ai lovit sau ai supra-incarcat remorca ca minunea lor e omologata la 750 kg si tu ai incarcat-o peste capacitatea asta, ca alta explicatie nu exista, cine e atat de prost sa recunoasca ca au folosit un material de rahat subdimensionat la construirea ei ? Chiar si daca as fi rupt cu mana in fata lui obloanele si as fi indoit sasiul cu piciorul, nu era o dovada suficienta si ar fi spus ca sunt fiul lui Superman.

Singura cale dupa mine era ca in termenul de garantie sa fac o sesizare si sa actionez in instanta vanzatorul cu chemare in garantie a producatorului BORO si in urma unei expertize tehnice dispuse de instanta la un laborator de incercari sa constate ca rahatul lor intarit nu respecta normele de rezistenta. Cum nu m-am complicat in termenul de garantie, ma multumesc doar sa transmit inca o data salutarile mele de bine celor de la BORO pentru minunatul produs Attached File  blowj0b.gif   9KB   0 downloads 


  • 0

#7 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 19 March 2019 - 10:13 PM

Macar acum ai o remorca buna!👍

Si eu am un Pongratz cumparat de nou, prin 2012 cred si ma tot gandesc cum naiba au reusit sa o faca sa cantareasca doar 180-190kg?

Nu am folosit-o foarte mult dar am emotii cu ea, mai ales acum ca am vazut pozele tale cu problemele, o sa ii fac si eu o inspectie in weekend.
  • 0

#8 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 19 March 2019 - 11:01 PM

Salut Danut,

 

Consider initiativa ta ca fiind foarte buna si de ajutor oricui.

Sunt in asentimentul tau referitor la faptul ca pretul mic a devenit foarte nociv in ultima vreme.

Eu ajung aproape de fiecare data sa ies mai ieftin cumparand mai scump; e greu sa dai bani multi cand cumperi un produs dar e si mai greu sa te enervezi de fiecare data cand vrei sa folosesti produsul.

 

In alta ordine de idei si eu am remorca Boro si desi ma dau pe langa ea si pe sub ea destul de des (i-am refacut si eu instalatia electrica, i-am vopsit si eu podeaua, i-am intarit si eu prinderea rotii de sprijin, i-am indreptat si eu obloanele de cateva ori ..., i-am reglat frana), am sa-i verific in amanunt sasiul.

Chiar daca a mea are MMA ul de 1300 kg, au fost cateva situatii cand am depasit binisor greutatea ... 

 

Te salut :hi:

Iuliu


  • 0

#9 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 19 March 2019 - 11:36 PM

Asa e Andrei, am carpit-o cu simt de raspundere, cele 2 corniere si platband-uri de 8 mm au rigidizat sasiul ala subred chiar daca au adaugat vreo 40 kg in plus la masa remorcii. 

 

Daca tot suntem pe aria specifica sa mai zic si niste detalii tehnice legate de reparatie, cat isi golesc cei de la BORO frigiderul. Placa de tego la mine avea 8 mm grosime si era prinsa de sasiu cu pop-nituri cu cap de 5 mm. La montaj am majorat gaura din profil (de rahat intarit) si am folosit suruburi de 6 mm si piulite din inox. As fi vrut sa schimb si placa cu una mai groasa de 12 sau 14 mm, dar o coala de tego are dimensiunea standard de 1,25 x 2,5 m iar remorca mea e de 1,4 x 2,4 m si nu am vrut sa o fac din bucati, pentru ca podeaua prinsa de sasiu il consolideaza, sau mai bine zis e cea care mai tine rahatul ala intr-o bucata.

 

Trebuie avut deci grija la podeaua din tego ca dupa ce se duce stratul de protectie trage apa si dupa cateva reprize de inghet dezghet incepe sa se exfolieze si putrezeste mai ales daca sta descoperita. Podina se demonteaza ca sa se poata vopsi integral si pe canturi si pe suprafetele de contact cu profilul, se slefuieste, se da cu chit elastic bicomponent pentru spoilere dupa care iar se slefuieste si se da cu un strat de grund epoxidic urmat de o vopsea rezistenta la uzura. Vopseaua aia Raptor e chiar o treaba buna si are o rezistenta extraordinara, dar e cam scumpa si merg cam 1,5 L / parte la suprafata aia. Se poate folosi doar pe partea superioara unde e expusa la uzura, iar pe partea de dedesubt se poate aplica un teroson obisnuit. 

 

No, deci cei cu remorci din astea suspect de usoare bagati un ochi la sasiu.

 

 

Attached Files


  • 0

#10 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,093 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 20 March 2019 - 09:45 AM

topic bun, de urmarit! thumbsup.gif thumbsup.gif


  • 0

#11 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 20 March 2019 - 11:27 AM

Cu ocazia aceasta cred ca fiecare dintre noi o sa ne verificam mai atent remorcile .thumbsup.gif

 

PS. Am pus topicul pinned sa ramana permanent "in frunte".


  • 0

#12 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,093 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 20 March 2019 - 04:36 PM

un prieten de-al meu, vecin de garaj,  a facut operatiile astea, deci nu Initiatorul e singurul care o pateste, m-am lamurit cu materialele folosite....

deh, toate materialele sunt ca si foita de tigari, economie de piata, societate de consum... no comment...


  • 0

#13 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 20 March 2019 - 04:55 PM

 toate materialele sunt ca si foita de tigari, economie de piata, societate de consum... no comment...

De acord cu tine, dor ca totul se intampla pe banii nostri si riscurile sa se intample evenimente nedorite sunt din pacate tot ale noastre.


  • 0

#14 venom836

venom836

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Nume real:Razvan
  • Telefon:0726111222
  • Marca ATV:CF MOTO

Posted 21 March 2019 - 05:14 PM

Salut,

Cred ca fix aceeasi remorca o am si eu https://www.cgrauto....une-233x132-cm/

Luata in 2018, inca arata foarte bine sasiul :). Dar o sa-l verific mai des :)


  • 0

#15 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 21 March 2019 - 07:45 PM

Poate a fost doar un lot facut cu aliaje proaste. Sa te uiti atent ca fisurile le-am văzut foarte greu, au fost exact la prinderea osiei pe profil.
  • 0

#16 alin.vetian

alin.vetian

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:alin vetian
  • Telefon:0741
  • Marca ATV:Linhai Dragonfly 500S 2018

Posted 21 March 2019 - 09:56 PM

Remorca ta are deja 6 ani, ceea ce la drumurile noastre inseamna foarte mult.

Si eu am o remorca usoare identica cu a ta produsa de Rotaru Trailers si sunt destul de multumit de ea momentan.


  • 0

#17 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 21 March 2019 - 11:05 PM

Problemele au inceput de la primul drum. Remorca mai mult sta, au fost ani cand nu a fost miscata si are maxim 5.000 km facuti, condus cu grija.
  • 0

#18 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 22 March 2019 - 12:45 AM

Stema mea de 750 kg are aproape 11 ani , nu a fost folosita intens dar cand a fost nevoie nu am ezitat , ma declar foarte multumit.


  • 0

#19 venom836

venom836

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Nume real:Razvan
  • Telefon:0726111222
  • Marca ATV:CF MOTO

Posted 22 March 2019 - 10:04 AM

Rotaru Trailers = OEM Boro


  • 0

#20 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 25 March 2019 - 07:08 PM

Mno, eu m-am uitat la a mea pe la sasiu si e ca noua.
Lansez ipoteza ca o remorca cu frana, pe langa avantajul sigurantei, aduce un avantaj indirect prin rezistenta structurii, avantaj rezultat din faptul ca sunt proiectate pentru MMA uri mai mari, remorcile cu franare depasind pragul de 750 de kg, fiind deci mai solide.

Asta ar trebui sa dea de gandit celor care prefera remorcile pe doua axe (teoretic de cate 750 kg fiecare) dar omologate pentru 750 kg MMA si probabil construite pe o structura proiectata pentru 750 kg MMA.
Stiu destui care se gandesc ca le pot folosi pentru 1500 kg, avand suport cele doua axe, lucru care pe langa periculos si ilegal se dovedeste si amagitor.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto