Cred ca nimeni nu tine cont la inceput de calitatea unei remorci si le alege pe cele mai ieftine, crezand ca toate sunt la fel; doar nu o fi mare lucru sa care atv-ul de colo-colo. Eu nici macar nu am cautat una ieftina, ghinionul m-a facut sa ies cu atv-ul de pe camp exact in fata curtii unei dealer care avea la vanzare remorci BORO. Cum nu imi place sa imprumut, a fost prostia mea ca nu m-am informat deloc despre remorci si am luat-o pe prima care mi-a iesit in cale pentru ca aveam de facut o ieseala ca baietii cu atv-urile in alta localitate si trebuia sa-l transport. Am masurat dupa atv, am gasit una potrivita si a doua zi eram cu banii si faceam actele, fix 4.000 RON in 2012.
Inca de la proba de noua din curtea vanzatorului nu mergea instalatia electrica, i-a dat nenea 2 pumni sa mearga semnalizarea. Acasa cand m-am uitat la fire, am vazut ca legaturile erau facute cu niste capse rapide asemanatoare cu cele de la capsator, efectiv in bataie de joc, exista si riscul sa faca scurt, nu mai zic sa se desfaca ca erau deja jumatate desfacute. Am scos toate mizeriile alea de capse, am facut legaturi cositorile izolate cu banda si tuburi termo, is bune si acum.
De la primul drum, mi-am dat seama “ca ca calitate” remorcile BORO sunt ceva de neimaginat. La primul peco la o pauza de cafea, ma uit la oblonul din fata si imi cade si mie fata, era botit tot si marginea era rupta de parca a cazut un copac pe ea. Ca s-a intamplat, botul atv-ului nefiind strans perfect a jucat pe suspensii si a bull-barul a atins din balans oblonul facandu-i dauna totala, daca era din carton presat cred ca rezista mai bine. Inghit in sec, stang mai biine atv-ul din chingi si plec mai departe.
Locatia super, traseu palpitant, oameni faini, distractie mare. La plecare trebuia sa dezgatam remorca si sa o rotim la mana ca nu era loc de manevra agatata de masina; toti fac asta, la mine cand intorc remorca goala pe loc se rupe prinderea de la roata si remorca ramane cracanata pe jos, parca eram in filme cu prosti. Iau prinderea aia si ma uit la ea, apoi o rup eu cu mana goala, materialul are duritatea unu cacat putin intarit, felicit pe ala care l-a facut sa semene cu aluminiu. Ma ia groaza cand ma gandesc ca toata remorca ar fi putut sa fie din acelasi material.
boro7265T1.jpg 36.19KB 2 downloads
Ajung acasa, constat ca mai erau rupte si oblonul spate de la atingere minora cu atv-ul dar si aparatorile de la roti in locul de prindere de sasiu de la simplul balans. Am intarit toate obloanele cu cornier pus sub margine si am “carpit” aparatorile si prinderea rotii cu inox.
20180909_092506.jpg 144.58KB 1 downloads
Anul trecut in toamna am zis sa refac podina de tego ca era un pic zgaraiata, am reparat-o, dat grund si o vopsea rezistenta Raptor. Cand desfac podina, vad sasiul efectiv pocnit pe punctele de sprijin, in conditiile in care remorca e eomologata la 750 kg si ea nu a avut mai mult pe ea decat atv-ul cu mine calare cand l-am dat jos si ocazional 3-400 kg marfa si s-a mers cu atentie peste tot. Structura de rezistenta a remorcii e facuta din acel aliaj pe care eu am sa-l numesc “cacat intarit” cu grosimea profilului de 2,3 mm care dealtfel ii si da rezistenta deosebita. Am carpit si sasiul cu platband metalic de 8 mm in partea de jos si cornier de 50/50 gros tot 8 mm sus stranse in suruburi. In prealabil metalele au fost sablate, grunduite si date cu raptor.
Vad o multime de remorci usoare pe piata, toate asemanatoare asa ca aveti grija sa nu nimeriti una facuta din acelasi material cu care sunt confectionate si cele BORO. Va las sa va delectati cu poze.
PS. Rog un moderator sa-l scoata din CF moto si sa-l mute mai sus in DIY
Attached Files
Edited by CHRYS, 19 March 2019 - 02:11 PM.