m-am hotarat sa ii fac la atv-ul meu schimbul de ulei motor + filtru ulei, grup fata+spate, gresat pivoti, schimbat antigel......intrebarea mea este: din cati in cati km se face o asa "revizie" ? atv-ul este ca si an de fabricatie 2018 si are 2400 km.
Revizie Cf520S
#1
Posted 25 June 2019 - 04:25 PM
#2
Posted 25 June 2019 - 10:04 PM
#3
Posted 26 June 2019 - 10:37 AM
Mersi domnu, cam des... )
Edited by apriliacluj, 26 June 2019 - 01:29 PM.
eliminat postare dubla
#4
Posted 26 June 2019 - 11:45 AM
#5
Posted 26 June 2019 - 01:30 PM
Mersi domnu, cam des... )
nu-i obligatoriu...
poti sa nu-i faci deloc revizie, servisare, si sa vezi pana cand rezista!
#6
Posted 28 June 2019 - 12:45 AM
Edited by mihai5329, 28 June 2019 - 12:45 AM.
#7
Posted 28 June 2019 - 05:08 AM
#8
Posted 28 June 2019 - 11:19 PM
Oricum voi incerca sa fac revizia din 1000 in 1000 de km.
Edited by mihai5329, 28 June 2019 - 11:17 PM.
#9
Posted 29 June 2019 - 03:23 AM
Sincer sa fiu, nu cred sa faci 1.000 km la fiecare 3 luni. Daca ai sustine un astfel de ritm, ar insemna sa achizitionezi anvelope anual, adica cel putin 2.000 lei/an = 500 lei/revizie.
Fac o revenire la ceea ce ai spus mai sus: "...ulei putoline 15w40 4 litri 220 lei, filtru ulei 43 lei, vaselina 12 lei, pompa gresat 50 lei, ulei motul 80w90 pentru diferențiale 37 lei, antigel hepu verde 1,5L + 1L de apa distilata 40 lei..."
- 4 litri de ulei iti ajung pentru 2 revizii
- 1 litru de ulei 80w90 iti ajunge pentru 2 revizii
- vaselina iti ajunge pentru toata viata atv-ului
- antigelul iti ajunge pentru 4 ani
Concluzie: 110+43+40(ulei grup)+6(detergent spalat filtru aer)= 200 lei/revizie/3 luni
Zici ca e scump? Mie nu mi se pare.
In plus, la 1.000 km/3 luni o sa ai reparatii anuale de facut care iti vor depasi cu mult asteptarile.
#10
Posted 29 June 2019 - 03:30 AM
Sa nu le amestecam. Si eu la masina cu care merg, am turatii mari, 6.000 la numar, si schimb uleiul la vreo 20.000 de km. Si bag ulei prost, conform recomandarii producatorului....dar si la motociclete sunt turatii mari dar schimb uleiul la vreo 7000-8000 de km si bag numai ulei bun motul 7100.
La motocicleta de enduro, la ce interval de timp schimbi uleiul? Crezi ca tot la 7.000 km?
Una este mersul pe strada si altceva este mersul prin padure.
Edit: cunosc persoane care au motorete cu 12.000-14.000 rpm. Ei ce sa mai zica?
😉
#11
Posted 29 June 2019 - 01:18 PM
Apropo ce detergent imi recomanzi pentru curățarea filtrului de aer ?
#12
Posted 29 June 2019 - 01:38 PM
Exista lichide speciale pentru spalarea filtrului si ar fi mai indicate, deaorece operatiunea este una murdara rau, doar ca nu am apucat sa imi cumpar niciodata. Poate reusesc saptamana viitoare, ca tot trebuie sa fac si eu revizia.
Si inca ceva: nu sunt un guru al atv-urilor. Vorbesc din prisma cunostintelor personale asa ca, orice opinie este bine venita. Mie personal imi place sa discut atat pro cat si contra. Asa invatam si putem sa acumulam cunostinte. Evident ca totul trebuie sa fie pe un ton normal.
#13
Posted 29 June 2019 - 01:47 PM
Eu am schimbat uleiul in grupuri la 1500 km si am constatat ca este mult, particole in suspensie si suruburile pline de pilitura..la 1000 imi pare ok iar uleiul de motor la 1000 km nu mai arata bine. Asta la un atv care nu are scos limitatorul, fara balti si alte nebunii.
#14
Posted 30 June 2019 - 12:21 PM
#15
Posted 30 June 2019 - 04:08 PM
Pe langa asta nu cunosc acel ulei dar cel putin la acelasi pret gasesti si motul 7100 daca nu, 5100 sigur. Filtrul eu zic ca nu depaseste 25-30 ron, nu stiu de care ai pus pana acum.
Asta e intretinerea cea mai modesta la atv, si intervalul la care se fac servisarile, nu prea ai de ales daca vrei sa fie ok.
#16
Posted 30 June 2019 - 10:11 PM
e bun motul 7100, dar cartea mea la atv recomanda 15w40, scrie ca e acceptat si 10w40, dar prefer recomandarea nu alternativa. "Putoline Farm ATV 15W40 este un ulei ultra modern creat special pentru noua generatie de ATV-uri cu transmisie automata. Sunt folosite uleiuri de baza de cea mai buna calitate precum si aditivi alesi cu grija pentru a rezulta un ulei ce asigura protectia optima pe tot parcursul anului. Uleiul ATV Farm depaseste specificatiile cerute de producatori. Uleiul asigura puternice caracteristici anti uzura necesare pentru intervale prelungite de servisare. ATV Farm este un ulei dedicat ATV-urilor ce muncesc din greu." cam exact ce imi trebuie mie si ce scrie prin manual. iar ca filtru de aer habar nu am ce filtru sa ii iau, o sa il curat cu detergent de filtru de aer si o sa ii dau cu ulei special pentru filtru de aer. sarumana mult tuturor pentru sfaturi.
#17
Posted 01 July 2019 - 07:37 AM
Daca ai garaj incalzit sau in care nu scade temperatura sub 10 grade, poti sa lasi 15W40, cu mentiunea ca primele minute de mers in gol sa fie tot in garaj.
#18
Posted 03 July 2019 - 04:18 PM
Edited by mihai5329, 03 July 2019 - 04:19 PM.
#19
Posted 03 July 2019 - 07:48 PM
Intrebare: 520 are racitor de ulei? De ce intra 3 ltr la un schimb?
Motul 7100 este pina acum cel mai fiabil de pe piata pt atv-uri si CF Moto se impaca foarte bine cu el.
Poti pune si clasa mai inferioara (ma gindesc 5100) si te poti duce lejer 1500 intre schimburi.
La puterea lui, nu o sa ai cum sa il fortezi prea mult.
Personal am folosit 5100 la modelul de 500 pe carburatie.
Cureaua....nu cred ca tebuie decit sa ii faci inspectii periodice si sa nu scazi sub valoarea limita de 32 mm.
In rest, apa, paie si bataie.
Ca sa faci 1000 km la 3 luni nu este imposibil, dar cam tre sa stai calare pe el.
Marius ti-a facut un calcul la consumabile
Atv-ul este un hobby scump. Daca iti pui problema de bani, mai bine ia o bicicleta Pegas.
#20
Posted 04 July 2019 - 07:07 AM
Ca sa faci 1000 km la 3 luni nu este imposibil, dar cam tre sa stai calare pe el.
1000 kn / 3 luni = 333 km/luna = 2-3 weekenduri calare pe ATV... wax
....bineinteles daca ai acele weekenduri libere