Salutare tuturor !
Recent am discutat cu un prieten despre reviziile pe care le tot efectueaza la Euronautica ptr Can-am ul sau ! Din discutiile pe care le-am avut reiese ca are cam aceleasi probleme pe care le-am avut si eu acum un an cu ei, si despre care nu am vorbit ptr ca am zis ca poate a fost un caz izolat ! Fapta la mine a fost cam asa : am mers in service ptr una din reviziile obligatorii in garantie ! la revizie mai exact au schimbat uleiul si filtrul de ulei si au gresat toate gresoarele de pe articulatii si cam atat . Dupa 2 zile de cand am ajuns acasa cu ATV ul inainte sa plec la o iesire in padure am zis sa ii fac cateva verificari simple, m-am uitat la placute roti (ca am avut probleme cu prezoanele de n ori, si ma stiu ca singurul care rupe prezoane mereu ...desi nu se stie de ce se tot rup.... ) filtru de aer chestii dastea plus ULEIUL ! Cand am scos joja nivelul era mult MULT peste MAXIM ! vazand chestia asta am pus mana pe telefon si am sunat la service la Euronautica ! Avand atunci nr de telefon al unui domn Max. de acolo, care s-a ocupat mereu de ATV ul meu ! I-am zis cele intamplate ca uleiul este peste maxim si raspunsul lui a fost : "pai e bine ca mai verifici, dar scoate si tu din el pana ajunge la nivel " in fine am zis ca na , o fi fost gresala ceva si se intampla, asa ca am scos 750 ml de ulei pana am ajuns la valoarea corecta pe jojă ! NU EXAGEREZ ! 750ml !!!! atentie !!! l-am sunat dinnou si am intrebat de ce era asa de mult, si mi-a oferit explicatie ca ei scot cu pompa uleiul si ca nu ii dau drumu pe la buson si poate nu a iesit tot ! Păi nu ca poate ! sigur nu a fost scos tot cu pompa ! i-am zis , si mi-a dat raspuns ca e cam complicat sa scoata uleiul pe jos ca necesita timp si tot asa. Am inteles cele spuse si cam asta a fost !
Azi discut cu amicul despre care v-am zis ! Imi spune ca a mers la Euronautica sa faca revizia (schimb de ulei filtre etc) A discutat un pic cu cei de acolo despre schimbul de ulei si a specificat ca vrea sa nu ii scoata cu pompa ulei ci sa il dea pe jos pe la busonul de golire ! Răspunsul lor de data asta a fost : ca se poate rupe busonul ca sunt prost facute sau ceva de genu !!! raspuns stupefiant ! greu imi vine sa cred ca au gandit asa ceva ?!?! I-au schimbat uleiul si filtrul de ulei , cel putin asa apare pe factura, ca nu a fost lasat sa vada ce se intampla. Si dupa ce au schimbat uleiul chipurile din cat a trebuit sa bage in motor, nu au intrat decat 2 bidoane, el avand 3 pe factura ! iar al 3-lea dupa discutii in contradictoriu cu cei de acolo l-a luat acasa!
Ajuns acasa si discutand cu el despre asta a verificat nivelul de ulei din motor si a constatat ca are pe joja cam 1cm deasupra limitei maxime de ulei necesar. ! S-a apucat si a scost ulei din motor pe sus , cu seringa si a comparat cu cat mai avea in bidonul cu ulei nou ! Constatarea a fost ca avea aproximativ aceiasi cantitate de ulei , fapt ce duce cu gandul clar ca nu au golit tot uleiul din motor !!! au golit tot mai putin cantitatea aia de aprox 1 bidon (900ml). Si uite asa a patit cam ca mine !
Am atasat poze cu uleiul scos din motor fara ca macar sa mearga 10 minute ATV ul dupa ce a fost luat de la Euronautica, fara alte probe sau manevre !
In plus de asta , cand schimbi filtrul de ulei , nu curge chiar ABSOLUT deloc ulei pe acolo, o picatura pe motor pe undeva ? A fost o discutie cu treaba asta ca nu se vede nimic care sa indice ca au schimbat filtrul desi platit!
Nu are nimeni nimic cu ei, nu vrem sa le facem reclama negativa, ca nu asta e scopul, dar faptul ca fac greseli (din punctul meu de vedere) nu este admisibil la un service unde merg si "jucarii "de 20-30k EUR nu dastea de 9-10 mii ca ale noastre ! adica asa fac la toti ? sau cum ...
Cum se schimba uleiul corect ? cum il schimbati voi ? ce facem si ce le spunem astora de la service legat de treaba asta ?
Raspund cat de repede pot la intrebari si sugestii !
Multumesc !
WhatsApp Image 2019-07-06 at 17.41.23.jpg 143,32KB 6 downloads
WhatsApp Image 2019-07-06 at 17.35.03.jpg 108,8KB 4 downloads