Jump to content



Photo

Cfmoto 850Xc - Grup Spate


  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#1 seby_dumi

seby_dumi

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Nume real:Sebastian Dumitrasc
  • Telefon:0722436009
  • Marca ATV:CF 520L, CF X10

Posted 24 July 2019 - 09:44 AM

Salutare tuturor,,

am o dilema pe care as vrea sa o lamuresc, inainte de achizitie: are idee cineva daca sunt probleme generalizate la grupurile spate la 850XC/1000? Am inteles care e ideea constructiva a acelui grup, necesara omologarii E4, dar mi-e greu sa cred ca producatorul a optat pentru o solutie nefiabila!

Rog sa imi raspunda doar posesorii de asemenea ATV-uri, fara comentarii comparative sau rautacioase. Multumesc....


  • -1

#2 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 24 July 2019 - 10:27 AM

Vin eu, cel cu actiuni la cf moto.
Toata treaba a inceput inca de la generatia 820 apoi continuare pe 850 si 1000. Sunt diferentiale "autodeblocabile" in sensul ca ele sunt tot timpul blocate si in anumite situatii se deblocheaza, de exemplu il impingi din garaj afara si virezi maxim nu se va auzi acea frecatura de cauciuc pe interior. Sau cand esti in trafic pe asfalt in intersectii in unghi peste 90 de grade, acelasi lucru.
Dezavantajul a aparut odata cu avantajele in sensul ca pe anumite urcari mai "brutale" cand se desprinde de sol spatele se aud unele sunete sub forma de pocnituri care nu au incurcat cu nimic la 820 insa la 850 si 1000, din comparatii pe teren, se pare ca nu numai pe urcari si nu doar sunete ar exista. Adica, diferentialul ar lucra altfel si are momente cand uita sa cupleze cealalta roata si ca ar patina o roata ceva timp, mai scurt sau mai lung pana sa porneasca si a doua.
Pacat ca nu este oe forum colegul Bistrian ca din cate am vazut se da intes cu miarul de la cf moto si prin video-uri nu am vazut intarzieri la rotile spate.
  • 0

#3 seby_dumi

seby_dumi

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Nume real:Sebastian Dumitrasc
  • Telefon:0722436009
  • Marca ATV:CF 520L, CF X10

Posted 24 July 2019 - 10:32 AM

Ar fi fost bine...Mai aștept lămuriri. La vizionare am să văd cum face... Dacă nu-mi place...adio...
Mulțumesc.
  • 0

#4 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 26 July 2019 - 10:54 PM

Cred ca colegul Bistrian are varianta neomologata. Cred ca la aceasta varianta nu este diferential autodeblocabil.
  • 0

#5 seby_dumi

seby_dumi

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Nume real:Sebastian Dumitrasc
  • Telefon:0722436009
  • Marca ATV:CF 520L, CF X10

Posted 27 July 2019 - 06:22 AM

Întrucât vizionarea și, implicit, eventuala cumpărare nu mai sunt posibile prin prisma faptului că ATV-ul a fost vândut ieri-tipic românesc!!!-aș propune închiderea acestui topic! Sau, dacă moderatorii considera utila continuarea discuțiilor pe acest subiect, se poate lăsa așa, liber la comentarii...
  • 0

#6 dinculescudany

dinculescudany

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Nume real:Dany
  • Telefon:0727685632
  • Marca ATV:Cf
  • Numar ATV:Ag13dyn

Posted 29 July 2019 - 01:41 AM

Și pe mine ma bate gândul la un 850 xc eps, deci și eu sunt interesat.
Din ce înțeleg de la voi sunt diferențe la grupuri intre 850 și x8. Funcționează mai prost grupul de pe 850?
  • 0

#7 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 29 July 2019 - 10:05 AM

Pai a raspuns destul de clar Crinel mai sus.


  • 0

#8 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 29 July 2019 - 11:51 AM

Mai jos un link cu diferentialul spate pt modelele Euro 4

https://m.youtube.co...h?v=HobL54p8O8I

Se vede foarte bine modul de lucru al diferentialului.
Ca posibila rezolvare ar fi blocarea lui prin niste cordoane de sudura, practic anularea acelei deblocari.

Eu am schimbat(pe garantie) arcurile din diferential. Se simte o usoara imbunatatire, acum debolcarea nu este asa rapida. Pe urcari mai grele se simte un soc dat de diferential, pe mine nu ma deranjeaza.
Nu am simtit niciodata ca o roata ramane decuplata pe urcari.

Edited by Andrei HD, 29 July 2019 - 11:54 AM.

  • 0

#9 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 04 August 2019 - 07:30 PM

O întrebare:
La cele cu buton de blocare, cum recomandati să se meargă? cu dif spate blocat sau deblocat?
Pentru siguranta diferențialului?

Edited by schummy, 04 August 2019 - 07:35 PM.

  • 0

#10 pvi

pvi

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 113 posts
  • Gender:Male
  • Location:salaj
  • Nume real:vasile
  • Telefon:0745......
  • Marca ATV:can am
  • Numar ATV:1234

Posted 04 August 2019 - 08:04 PM

Teoretic cu diferențialul blocat nu ii sănătos să virezi, numai mers drept pe cat posibil, la viraj o roata se va învârti mai mult că cealaltă și de aici problema, fiind blocate ele se învârt la fel.
  • 0

#11 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 05 August 2019 - 05:55 PM

Așa am observat și noi că merge cel mai bine.
Nu mai pierde aderența, nu mai face zgomote ciudate și e și mai stabil.
  • 0

#12 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 August 2019 - 03:22 PM

Teoretic cu diferențialul blocat nu ii sănătos să virezi, numai mers drept pe cat posibil, la viraj o roata se va învârti mai mult că cealaltă și de aici problema, fiind blocate ele se învârt la fel.


Ce legatura are diferentialul blocat sau deblocat pe spate cu viratul?
  • 0

#13 pvi

pvi

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 113 posts
  • Gender:Male
  • Location:salaj
  • Nume real:vasile
  • Telefon:0745......
  • Marca ATV:can am
  • Numar ATV:1234

Posted 28 August 2019 - 03:29 PM

Crinele, am explicat in postare, sau ii vreo săgeata de a ta( gen seringa cu ac)😂😂😂😂

Edited by pvi, 28 August 2019 - 03:31 PM.

  • 0

#14 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 August 2019 - 03:36 PM

Numai spre animale folosesc seringa cu ac, dar eu nu am mai auzit pana acum sa afecteze diferentialul spate directia si sanatatea cuiva.
Pai pana in 2017 cand au aparut diferentialele astea ce ne-am facut?
Explicatia ta intr-adevar e valabila cand e vorba de diferentialul fata, dar pe spate nu are nici o treaba.
  • 0

#15 pvi

pvi

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 113 posts
  • Gender:Male
  • Location:salaj
  • Nume real:vasile
  • Telefon:0745......
  • Marca ATV:can am
  • Numar ATV:1234

Posted 28 August 2019 - 04:18 PM

Legat de ac, unde ai făcut liceul, in ce an ai terminat?
Din păcate ai înțeles tu greșit, eu nu am zis că afectează direcție, ci ca nu e sănătos să virezi deoarece nu ii place diferențialului spate, fiindcă rotile sunt blocate adică au aceași rotație, iar la viraj eu cred că una se învârte mai mult că cealaltă și de aici pot apărea probleme in grup, eu am și la buldoexcavator aceași problema și cartea și service-ul spune același lucru, nu că nu poți vira dar nu e recomandat

Legat de ac, unde ai făcut liceul?
Din păcate ai înțeles tu greșit, eu nu am zis că afectează direcție, ci ca nu e sănătos să virezi deoarece nu ii place diferențialului spate, fiindcă rotile sunt blocate adică au aceași rotație, iar la viraj eu cred că una se învârte mai mult că cealaltă și de aici pot apărea probleme in grup, eu am și la buldoexcavator aceași problema și cartea și service-ul spune același lucru, nu că nu poți vira dar nu e recomandat

Edited by pvi, 28 August 2019 - 04:22 PM.

  • 0

#16 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 August 2019 - 05:19 PM

Un grup simplu (diferential inchis daca ii putem spune asa desi nu este diferential pentru ca nu stie sa faca diferente smile.png ), chiar si pe spate, afecteaza directia deoarece va tinde sa pastreze traiectoria initiala amplificand fenomenul de sub virare. 

 

In cazul diferentialelor blocabile de pe rotile directoare (fata in cazaul ATV-ului) este recomandat utilizarea lui doar la nevoie, pe suprafete putin aderente, cu rotile cat mai drept (posibil in situatia in cauza) si doar pentru a iesi / depasi obstacolul pentru care se impune utilizarea lui. Asta deoarece pune stres maxim pe angrenajele din interiorul diferentialului, pe directie si pe "dirijor" daca e varianta fara servo. 


Edited by Sergiu, 28 August 2019 - 05:24 PM.

  • 0

#17 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 August 2019 - 05:19 PM

In Simleu Silvaniei am facut liceul, 2002-2006.
Bun, repet, pana in 2017 ce s-a intamplat cu sanatatea grupurilor spate la toate atv-urile din lumea asta si in continuare cu cele care nu au diff deblocabil?
E imposibil sa mergi cu atv-ul doar drept ca ai diff blocat pe spate sau grup.
Intr-adevar in carte zice de diferentialul fata, dar de spate daca nu e deblocabil ce sa zica?

Edited by dr.crinel, 28 August 2019 - 05:22 PM.

  • 0

#18 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 August 2019 - 05:37 PM

Clarificare: cand zic ca afecteaza ma refer la efectul imediat resimtit de utilizator de sub-virare dar si de efectul in timp dat de uzura accelerata a anvelopelor, in special a celor de pe puntea cu diferentialul blocat. 

Am regasit intr-un manual (nu retin daca de la CF sau CanAm) referire la comportamentul ATV-ului pe suprafete aderente precum asfalt, beton, pavaje ... si atentionari in acest sens. 


Edited by Sergiu, 28 August 2019 - 05:38 PM.

  • 0

#19 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 28 August 2019 - 05:56 PM

Ia mergi cu un CF cu spatele deblocat.. Să vezi ce "stabilitate" ai..
În teorie ai dreptate, dar în practică, la Atv-uri nu e chair așa... Se pierde foarte repede aderența..nu mai vorbesc de zbmgomote și problemele care apar...
Iar la viteză mare....
  • 0

#20 pvi

pvi

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 113 posts
  • Gender:Male
  • Location:salaj
  • Nume real:vasile
  • Telefon:0745......
  • Marca ATV:can am
  • Numar ATV:1234

Posted 28 August 2019 - 06:42 PM

Crinele, m-am gândit eu că ai terminat la Șimleu, dar totuși după profesorii care îai avut și anume în special prf. Ruscas și domnu prf. Papuc ar fi trebuit să îmi înțelegi idea(asta deoarece am avut aceași profesori)eu am terminat tot veterinara dar în 1999 și sunt din Șimleu cu Crișan Ionuț cu Andras din Cehu etc, pe care sigur trebuie ca ii ști, chestia cu diferențialul poate o sa o povestim la o bere, și așa nu stam departe unul de altul. Că și generalitate am spus că nu e sănătos, dar normal că îi necesar cu ATV sa faci viraje stânga sau dreaptă când diferența este cuplat, pentru noi este un hobi in care de multe ori punem prea mare pasiune.
Da Schummy așa e.
Așa este Sergiu.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto