Jump to content



Photo

Inca Unul, Care Nu Porneste


  • This topic is locked This topic is locked
17 replies to this topic

#1 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 16 December 2007 - 07:17 PM

Zi frumoasa, cu zapada & soare. Rezervor plin >> iesire pe coclauri inzapezite.
Primele 1-2 ore totul ok : 2x4, 4x4 mergea perfect.
La un moment dat, urcand un deal [zapada, 4x4] am auzit ca au pornit ventilatoarele si cam in acelasi timp a murit si motorul. Nu i-am dat importanta, cu toate ca n-a facut niciodata asa.
L-am pornit din nou fara probleme, si am luat-o la vale. Peste cateva minute am incercat un alt deal [nu ft abrupt] si iar a murit! N-a mai pornit... Dadeam la demaror si nu facea nimic; daca apasam si acceleratia se auzea clar ca baga benzina, dar nu era explozie. Bateria era vanjoasa.
L-am lasat putin >> a pornit la sfert. A mai facut figura asta de vreo 3 ori si saturat am plecat acasa.
Ce am apucat eu sa verific inainte de intuneric :
- bateria este ok
- benzina este
- nu e niciun furtun infundat
- filtrul de aer e in regula
- antigel destul
- bujia curata, uscata
Dupa verificarile astea a pornit smile.gif dragul de el! La ralanti statea perfect; in turatii la fel; turat brusc, incet,la maxim - totul OK!
Am iesit pe strada. Cateva ture totul ok, si in 2x4 si 4x4. Dar incercand sa urc o strada in rampa iar a murit subit. N-am mai avut energie de alte teste.
S-a mai intalnit cineva cu asa ceva?
Filtru, pompa de benzina sa fie?
Alte idei ? ca vin sarbatorile si mi-e ca raman fara el sad.gif

Edited by slyby, 16 December 2007 - 07:22 PM.

  • 0

#2 Norbee

Norbee

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Mures
  • Nume real:Trandafir Norbert
  • Telefon:742036608
  • Marca ATV:brp 400xt

Posted 16 December 2007 - 08:44 PM

trebuie sa fie ceva de la carburator , ori infundat ori ceva de genu , nu ma prea pricep la linhai dar am patit asa la motor si dupa ce am curatat carburatoru mergea totul perfect...sau mai incearca sa schimbi bujia si aia ar putea fii problema c nu da destula scanteie , la relantiu ajunge si cand are nevoie de mai multa, canci.

Edited by Norbee, 16 December 2007 - 08:47 PM.

  • 0

#3 ATVistul

ATVistul

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 51 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Robert
  • Telefon:0766337733
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700
  • Numar ATV:IF-24-XXX

Posted 16 December 2007 - 08:58 PM

QUOTE (slyby @ Dec 16 2007, 07:17 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Zi frumoasa, cu zapada & soare. Rezervor plin >> iesire pe coclauri inzapezite.
Primele 1-2 ore totul ok : 2x4, 4x4 mergea perfect.
La un moment dat, urcand un deal [zapada, 4x4] am auzit ca au pornit ventilatoarele si cam in acelasi timp a murit si motorul. Nu i-am dat importanta, cu toate ca n-a facut niciodata asa.
L-am pornit din nou fara probleme, si am luat-o la vale. Peste cateva minute am incercat un alt deal [nu ft abrupt] si iar a murit! N-a mai pornit... Dadeam la demaror si nu facea nimic; daca apasam si acceleratia se auzea clar ca baga benzina, dar nu era explozie. Bateria era vanjoasa.
L-am lasat putin >> a pornit la sfert. A mai facut figura asta de vreo 3 ori si saturat am plecat acasa.
Ce am apucat eu sa verific inainte de intuneric :
- bateria este ok
- benzina este
- nu e niciun furtun infundat
- filtrul de aer e in regula
- antigel destul
- bujia curata, uscata
Dupa verificarile astea a pornit smile.gif dragul de el! La ralanti statea perfect; in turatii la fel; turat brusc, incet,la maxim - totul OK!
Am iesit pe strada. Cateva ture totul ok, si in 2x4 si 4x4. Dar incercand sa urc o strada in rampa iar a murit subit. N-am mai avut energie de alte teste.
S-a mai intalnit cineva cu asa ceva?
Filtru, pompa de benzina sa fie?
Alte idei ? ca vin sarbatorile si mi-e ca raman fara el sad.gif

Sal! Vezi ca am avut aceeasi problema, deobicei cand iti face asa e din cauza ca ai supapa la rezervor infundata si se creeaza vid in el. incearca ca in momentul cand iti face problema sa desfaci capacul de la rezervor. Daca se desface f greu si se aude cu trage aer in rezervor e clar. Incearca varianta asta. S-a intamplat la 2 Linhai la ultima iesire.
  • 0

#4 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 16 December 2007 - 09:47 PM

QUOTE (Norbee @ Dec 16 2007, 08:44 PM) <{POST_SNAPBACK}>
trebuie sa fie ceva de la carburator , ori infundat ori ceva de genu , nu ma prea pricep la linhai dar am patit asa la motor si dupa ce am curatat carburatoru mergea totul perfect...sau mai incearca sa schimbi bujia si aia ar putea fii problema c nu da destula scanteie , la relantiu ajunge si cand are nevoie de mai multa, canci.

Nu cred sa fie de la carburator. Ultima oara cand a pornit l-am dus pe zapada si l-am turat de cateva ori puternic, chiar tinut in ture >> n-a gafait, nu se ineca. Am tinut frana bine si am incercat sa plec de pe loc cu 2x4 & 4x4. Avea putere, nu murea. La motocicleta n-am patit asa ceva niciodata.


QUOTE (ATVistul @ Dec 16 2007, 08:58 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Sal! Vezi ca am avut aceeasi problema, deobicei cand iti face asa e din cauza ca ai supapa la rezervor infundata si se creeaza vid in el. incearca ca in momentul cand iti face problema sa desfaci capacul de la rezervor. Daca se desface f greu si se aude cu trage aer in rezervor e clar. Incearca varianta asta. S-a intamplat la 2 Linhai la ultima iesire.

Am incercat si varianta ta. Am incercat sa-l pornesc fara sa umblu la rezervor. Nimic! cu toate ca statuse vreo 3 ore de la ultima incercare. Am desfacut rezervorul, mai greu ce-i drept, dar nici un sunet ciudat. Tot nu porneste! nici cu capacul deschis, clatinat, zgaltait, etc ...sad.gif
  • 0

#5 Norbee

Norbee

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Mures
  • Nume real:Trandafir Norbert
  • Telefon:742036608
  • Marca ATV:brp 400xt

Posted 16 December 2007 - 10:42 PM

atunci mai incerca si varianta cu bujia,sau poate sunti si oameni mai destepti ca si mine pe aici si te ajuta ei:)
  • 0

#6 undercover

undercover

    pasionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,053 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:atv-4x4
  • Nume real:IOAN.M
  • Telefon:0766469431
  • Marca ATV:linhai 4x4 , kingquad 750
  • Numar ATV:atv

Posted 16 December 2007 - 11:59 PM

verifica si fisa , si papuci de curent care intra in bobina ,
  • 0

#7 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 17 December 2007 - 09:23 AM

QUOTE (undercover @ Dec 16 2007, 11:59 PM) <{POST_SNAPBACK}>
verifica si fisa , si papuci de curent care intra in bobina ,


Am o bujie noua Irridium,dar inca n-am primit fisa+pipa [NGK Racing].
Cum verific fisa ?
  • 0

#8 RALLYMAN

RALLYMAN

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 281 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:George
  • Telefon:722422705
  • Marca ATV:PEIDU CM200ST-2A
  • Numar ATV:CT 97 NLF

Posted 17 December 2007 - 12:58 PM

Cred ca este un contact imperfect undeva ... si eu am probleme cu siguranta ca nu face contact bine si intrerupe in mers sau cateodata se opreste si porneste imediat din inertie ... verifica toate imbinarile cablurilor pe care le vezi ... mai ales la bobina de inductie, sigurante, contact ...
  • 0

#9 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 17 December 2007 - 02:01 PM

Mersi tuturor pentru sugestii.

QUOTE (RALLYMAN @ Dec 17 2007, 12:58 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Cred ca este un contact imperfect undeva ... si eu am probleme cu siguranta ca nu face contact bine si intrerupe in mers sau cateodata se opreste si porneste imediat din inertie ... verifica toate imbinarile cablurilor pe care le vezi ... mai ales la bobina de inductie, sigurante, contact ...


O sa incerc sa vad astazi de toate cablurile de pe el ... La bobina de inductie inca n-am umblat niciodata:(
  • 0

#10 rar

rar

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 572 posts
  • Gender:Male
  • Location:predeal
  • Nume real:rares
  • Telefon:0762363885
  • Marca ATV: ATV SERVICE
  • Numar ATV:in zona Predeal

Posted 17 December 2007 - 03:17 PM

sa tii degetu pe fisa si sa dai la automat:) dupa care sa verifici(suflii pe el) furtunasul subtire si straveziu pe care il ai pe alrtea stanga si care duce catre nicaieri in scut ,e supraplinul de la rezervor pe unde isi trage si aer in rezervor...
  • 0

#11 adi_ms

adi_ms

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 51 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures
  • Nume real:Adi
  • Telefon:0755064196
  • Marca ATV:Linhai 300 4x4
  • Numar ATV:MS 14 LAD

Posted 17 December 2007 - 03:22 PM

Spuneai ceva la inceput de ventilatoare, ca in momentul in care au pornit ti s-a oprit motorl. Poate este o problema electrica, poate au si ele legatura cu opritul..........
Si eu am patit cu al meu ceva asemanator ( se oprea in mers) si a fost un fir de la bobinade inductie ( la care i-am inlocuit papucul) care spanzura pe acolo si facea contact cand vroia el.
  • 0

#12 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 17 December 2007 - 11:06 PM

QUOTE (rar @ Dec 17 2007, 03:17 PM) <{POST_SNAPBACK}>
sa tii degetu pe fisa si sa dai la automat:) dupa care sa verifici(suflii pe el) furtunasul subtire si straveziu pe care il ai pe alrtea stanga si care duce catre nicaieri in scut ,e supraplinul de la rezervor pe unde isi trage si aer in rezervor...


Furtunul de supraplin a fost printre primele verificat. E in regula.
Cu testul degetului pe fisa ma mai gandesc hysterical.gif
Azi am ajuns din nou la garaj. Incercat pornire = nimic.
Am pus bujia Irridium = nimic.
M-am apucat de inspectat cabluri, contacte >> nimic ciudat. In schimb, in cutia de sigurante am gasit urmatoarele : 7,5CN, 15CN, 15CN, 3CN. Cea de 3CN [galbena] era arsa, si cablul de la ea duce la bobina. M-am luat dupa culoare, nestiind ce inseamna 3CN si am pus o siguranta de 20, din masina. A pornit la sfert, am tras o tura; zeci de teste,turatii, etc >> totul perfect.
Am intrat totusi la 2 magazine piese auto sa intreb de 3CN. Mi-au recomandat siguranta de 20.
Am luat un set nou de sigurante, si m-am apucat sa verific din nou de ce mi-a puscat siguranta.
Papucii de la bobina erau cam largi si i-am strans. Alte neregula n-am gasit, dar mi-era sa nu fie cam mare siguranta de 20. Am pus una de 5 [din setul nou]. Nu porneste deloc! Am pus una de 7,5 >> nu tine ralanti. Una de 10 >> parca moare in ture... Si am ajuns tot la cea de 20.
Ce spuneti, e in regula ?
Cu bujia de Irridium ralantiul e mai mic ? Parca asa mi se pare ...
  • 0

#13 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 19 December 2007 - 07:46 PM

Chiar nu stie nimeni ce sigurante trebuiesc la Linhai ? Am lasat-o cea de 20 si nu vreau sa agravez ceva pe colo.
Am fost nevoit sa pun la loc bujia normala. Cu Irridium ralantiul era anormal si suna parca nu are destul aer sau benzina; murea motorul in ralanti. Bujia Irridium era afumata cand am scos-o. Am curatat-o, plantata la loc, dar tot nu mergea bine. Cu cea normala ralanti e regulat, se comporta foarte bine , chiar turat dupa pornire. Si din cate stiu cu Irridium ar trebui sa mearga asa smile.gif
Nu ma las, imi iubesc agregatul !!
  • 0

#14 divizia

divizia

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 253 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:bobi
  • Telefon:0731.453.812
  • Marca ATV:Linhai 300 4x4
  • Numar ATV:B-66-WFE

Posted 19 December 2007 - 07:52 PM

Ia schema electrica si orienteaza-te (fuse box).

Attached Files


Edited by divizia, 19 December 2007 - 07:52 PM.

  • 0

#15 berzelius

berzelius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:razvan
  • Telefon:720505050
  • Marca ATV:CF MOTO 500 A
  • Numar ATV:B 86 TSC

Posted 20 December 2007 - 01:00 AM

foloseste numai sigurantele care sunt date de producator in cartea tehnica, altfel risti ca in cazul in care apare un scurt circuit(supracurent) sa nu sara siguranta si sa dai foc la instalatia electrica. in conditii normale ale instalatiei trebuie sa functioneze fara probleme cu sigurantele date de carte. daca sare siguranta cauta pe crcuit ca ceva nu este in regula si se produce scurt circuit care da supracurent care iti arde siguranta. Trebuie sa sti insa ca siguranta se mai arde si de proasta ce este sau ca urmare a unui supracurent care a aparut accidental. Daca nu mai sare nu te ingrijora, daca sare des atunci cauta defectul , in nici un caz nu supradimensiona siguranta, nu rezolvi problema si dai si de alta mai grava. thumbsup.gif
  • 0

#16 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 20 December 2007 - 11:12 AM

QUOTE (berzelius @ Dec 20 2007, 01:00 AM) <{POST_SNAPBACK}>
foloseste numai sigurantele care sunt date de producator in cartea tehnica, altfel risti ca in cazul in care apare un scurt circuit(supracurent) sa nu sara siguranta si sa dai foc la instalatia electrica. in conditii normale ale instalatiei trebuie sa functioneze fara probleme cu sigurantele date de carte. daca sare siguranta cauta pe crcuit ca ceva nu este in regula si se produce scurt circuit care da supracurent care iti arde siguranta. Trebuie sa sti insa ca siguranta se mai arde si de proasta ce este sau ca urmare a unui supracurent care a aparut accidental. Daca nu mai sare nu te ingrijora, daca sare des atunci cauta defectul , in nici un caz nu supradimensiona siguranta, nu rezolvi problema si dai si de alta mai grava. thumbsup.gif


De asta n-am vrut sa testez mai mult cu siguranta de 20, sa nu patesc mai rau ... dar nu stiam ce siguranta e aia de 3 CN. acum dupa diagrama lui divizia [mersi!] am vazut ca e de 3A. De 3A nu am dar am de 5A, 7,5A, samd.
Cu siguranta de 5A nici macar nu porneste! sad.gif cu 7,5A moare la prima accelerare. cu 10A nu tine in ture; cu 15A la fel!
Si am ajuns din nou la cea de 20A. Asta cu bujia normala merge perfect! Teste facute azi dimineata.
Ce **** se intampla aici?
deja sunt disperat ....
  • 0

#17 slyby

slyby

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Gender:Male
  • Location:SB
  • Nume real:sly
  • Telefon:0o0
  • Marca ATV:Linhai Worker 300 4X4

Posted 20 December 2007 - 12:35 PM

Am vorbit cu cei de la service. Ei spun ca nu am nicio problema la sigurante, nici la cabluri.
Problema ar fi ca in carburator, la cuiul pontou este un fel de saiba de 8mm, care e sarita de la locul ei. Asta ar explica de ce merge prost cu bujia Irridum, dar nu ma pricep la electrica auto/moto sa-mi dau seama cum influenteaza carburatorul siguranta aia .. Nici ei nu mi-au dat un raspuns la clar la intrebarea asta. In carburator n-am voie sa ma bag, dar mi-au spsu sa ma duc linistit cu siguranta de 20A. Prea linistit nu sunt, dar vreau sa ma folosesc de el de sarbatori! apoi .... urmeaza o vizita de anul nou la service:)
Vacanta/concediu placut tuturor!!!
  • 0

#18 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 01 January 2009 - 09:06 PM

eu am pus bujie cu iridium si merge foarte bine
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto