Diferenta 1 Piston-2 Pistoane (avantaje Si Dezavantaje)
#1
Postat 27 martie 2008 - 12:48
Am deschis acest topic cu intentia de a afla diferentele intre modelele cu 1 piston si cele cu 2 pistoane.Inclusiv avantaje/dezavantaje!
Poate cineva de specialitate sa ne explice?
Va multumesc
#2
Postat 27 martie 2008 - 02:02
1. La 2 cilindrii, motoarele pot suporta o turatie mai mare, implicit se poate obtine o putere mai mare la aceeasi cilindree.
2. La 1 cilindru, cuplul maxim se obtine de la turatii mai joase si puterea maxima e la turatii mai joase, deci este mai comod in utilizare. Ca idee, gandindu-ne la masini, motorul intr-un cilindru poate fi comparat cu un diesel, iar cel in 2 cilindri poate fi comparat cu un benzinar. Gandeste-te ce-ar insemna un motor pe benzina in offroad .
3. Tinand cont de cele de mai sus, un motor in 2 cilindri este zdravan mai gurmand decat unul intr-un singur cilindru. Turatiile mari presupun si un consum mai mare.
4. Nu bag mana in foc, dar e posibil ca si intretinerea sa fie mai ieftina la 1 cilindru....
Cam astea le stiu eu.
#3
Postat 27 martie 2008 - 02:21
Asteptam in continuare opinii!
#4
Postat 27 martie 2008 - 03:31
#5
Postat 27 martie 2008 - 03:54
#6
Postat 27 martie 2008 - 04:15
stii,am mers cu un bombardier de 400......am ramas pe traseul 3 brazi-poiana , de 3 ori fara benzina!!!!!Noroc cu niste baieti care erau cu noi ca aveau rezervoare suplimentare de benzina!!!
Si eram mai multi :cf;grizzly,Kq,bombardier 800
Consuma ca dracii ala de 400!!!
m-am mai si rasturnat cu el in prapastie!!!!
#7
Postat 27 martie 2008 - 05:03
#8
Postat 28 martie 2008 - 06:07
-consum redus
-intretinere mai simpla
-cuplu mare la turatii joase
-fiabilitate marita
Avantaje motoare 2 pistoane comparativ cu 1:
-putere mare
-demaraj mai puternic
Aceasta postare a fost editata de revo: 28 martie 2008 - 06:09
#9
Postat 28 martie 2008 - 10:26
#10
Postat 28 martie 2008 - 10:44
oricum ala de 800 nu are nici o legatura cu ala de 400.
Nu e fortat motorul asa rau.
Adevarat,eu eram cu prietena.....dar Bursuc era si el cu un prieten.....si nu a consumat atat...ma rog ,KQ are 700cm.Dar la ala de 400 ma asteptam la mai mult
#11
Postat 25 septembrie 2008 - 11:09
chiar e adevarata chesti cu consumul exagerat la grizzly
#12
Postat 26 septembrie 2008 - 07:45
La Grizzly, cu un plin, off-road de Dobrogea(noroi, ape, canale, urcari, coborari, mers cu maxim 80kmh, demarari bruste) ... 150km, din peco in peco, am facut full la pompa si au intrat 17-18l!
La Suzuki 700 au intrat 14-15l!
La Suzuki 750 au intrat 15-16l!
La Linhai au intrat 14l!
La Kawa au intrat 15l pompa + canistra de 5l!
Concluzia: Linhai + 2L Suzuki + 2L Yamaha + 2L Kawa!
Suzuki 700 si Yamaha 700 sunt la fel la top speed (108), putin avantaj la Yamaha la demarare!
Dintre toate cel mai bine pleaca Kawa, dar Suzuki 750 il ia la top speed (116)! Yamaha castiga teren la curbe, este mult mai stabila! Yamaha, Suzuki 750 si Kawa fac wheelie involuntar la plecari bruste!
Bomba de 800 rupe tot, din toate punctele de vedere!
#13
Postat 26 septembrie 2008 - 08:01
#14
Postat 26 septembrie 2008 - 06:45
Diferenta de consum in acelasi regim de exploatare este de 4l la 100 de km.
Diferenta de andrenalina este de la cer la pamint.
Referitor la ce a spus colegul de mai sus: intretinerea la Bombardier este intradevar extrem de scumpa, si intervalele de revizie nejustificat de apropiate, dar ne-am obisnuit cu hotia pe fata din aceasta tara minunata, nu ???
Aceasta postare a fost editata de D@NN: 26 septembrie 2008 - 06:48
#15
Postat 14 decembrie 2009 - 06:13
Eu zic ca userii de Brute Force se plang cel mai mult ))))
#16
Postat 17 decembrie 2009 - 08:23
+ sound-ul (o fi doar impresie artistica da' te unge la suflet)
+ foarte buna echilibrare a motorului / lipsa vibratiilor
#17
Postat 17 decembrie 2009 - 05:20
iar de consumat depinde cum ii "rupi gura" intr-o ora la concurs am reusit sa golesc juma' de rezervor
#18
Postat 18 decembrie 2009 - 02:27
#19
Postat 30 ianuarie 2010 - 12:14
am avut urmatoarele;yaki moto 250 , yamaha grizzly 350 apoi 450 kq 700,can am renegade 500, can am renegade 800,acum can am outlander 800
ca si consum cam toate consumau la fel cu 1,2 litri diferenta dar sincer nu am stata sa ma uit exact cat consuma de obicei plecam dimineata si ajungeam noaptea in regim off road si se ducea un rezervor cam la toate yaki moto chinezesc o zi ma caram 2 reparam . .yamaha ma impresionat ca si fiabilitate kq dezamagire totala din cand in cand pica cate ceva pe el nu vreau sa supar pe nimeni dar mai am 2 prieteni si au numai probleme atv sant cumparate de noi : can am pt mine sant cele mai ok viteza senzatie adrenalina dar au cadru foarte slab am cam indoit cadru la toate 3 ,oricum e cel mai bun pt mine bate tot senzatii majore .
#20
Postat 30 ianuarie 2010 - 01:33
La motorul in doi cilindri forta e mai bruta si transmisa mai rapid (v2, motor mai echilibrat), cu cuplu la turatii mai mari, in timp ce monocilindrul iti da cuplu la turatii mai mici, e drept, vibratiile sunt mai mari. Ambele au avantaje si dezavantaje.
Aceasta postare a fost editata de gospodarul: 30 ianuarie 2010 - 01:35