Jump to content



Photo

Intretinere...inteligenta


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 07 January 2009 - 03:10 PM

Deschid topicul asta in ideea in care am vazut ca mai multi colegi de aici recomanda micsorarea intervalului de service.

Conform manualului, trebuie sa merg la fiecare 1,500km la revizie: ulei motor + dif + cutie + filtru ulei + gresari

Aavand in vedere ca am Kawa, la fiecare 100ore se aprinde un led pe bord care imi indica ca trebuie sa merg la "verificat cureaua CVT", caci intra in "safe mode"si merge cu 20km/h dupa ce se aprinde ledul. Tot de la service am aflat ca daca tot ajung la 100ore la ei, mai bine ii fac si revizia tot atunci.

Intrebarea mea este:

Este indicat sa schimbam uleiul/filtrul mai des de 100ore/1,500km ?

Daca da, pe langa uleiul de motor + filtru, umblam si la uleiul cutie si dif ?
Ce altceva ar mai fi necesar la capitolul intretinere mai deasa decat revizia ?(verificat burdufe planetare, etc)
  • 0

#2 juju

juju

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 60 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0722 69 88 58
  • Marca ATV:Grizzly 700 EPS
  • Numar ATV:AR 11 JUJ

Posted 07 January 2009 - 06:23 PM

QUOTE (Norian @ Jan 7 2009, 03:10 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Deschid topicul asta in ideea in care am vazut ca mai multi colegi de aici recomanda micsorarea intervalului de service.

Conform manualului, trebuie sa merg la fiecare 1,500km la revizie: ulei motor + dif + cutie + filtru ulei + gresari

Aavand in vedere ca am Kawa, la fiecare 100ore se aprinde un led pe bord care imi indica ca trebuie sa merg la "verificat cureaua CVT", caci intra in "safe mode"si merge cu 20km/h dupa ce se aprinde ledul. Tot de la service am aflat ca daca tot ajung la 100ore la ei, mai bine ii fac si revizia tot atunci.

Intrebarea mea este:

Este indicat sa schimbam uleiul/filtrul mai des de 100ore/1,500km ?

Daca da, pe langa uleiul de motor + filtru, umblam si la uleiul cutie si dif ?
Ce altceva ar mai fi necesar la capitolul intretinere mai deasa decat revizia ?(verificat burdufe planetare, etc)

de exemplu eu personal sunt nebun cu intretzinerea ... la 800-max 1000km schimb uleiul si filtru (ulei MOTUL 300v 10w40, filtru ulei K&N ) in diferentziale fac schimbul la max2000km (ulei MOTUL Gear 300 75w90 )
filtrul de aer depinde de conditziile meteo ..biggrin.gif cat praf am inghitzit pe treaseu .. poate e nevoie la fiecare iesire sa il spal poate la a-2a ,a3-a ....
  • 0

#3 juju

juju

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 60 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0722 69 88 58
  • Marca ATV:Grizzly 700 EPS
  • Numar ATV:AR 11 JUJ

Posted 07 January 2009 - 06:27 PM

sa mai adaug putzin ... in rest la fiecare iesire ii fac o revizie asa " in mare " burdufe, articulatzii alea alea ...sa fie tot ok de gresat il gresez de fiecare data cand e nevoie la 3-4 iesiri ii mai dau putzina vaselina pe unde trebue .. wink.gif
  • 0

#4 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 07 January 2009 - 09:35 PM

Nu-i cam mult 2000km pentru uleiul din difuri ?
  • 0

#5 juju

juju

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 60 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0722 69 88 58
  • Marca ATV:Grizzly 700 EPS
  • Numar ATV:AR 11 JUJ

Posted 08 January 2009 - 12:55 AM

QUOTE (Norian @ Jan 7 2009, 09:35 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Nu-i cam mult 2000km pentru uleiul din difuri ?

de ex. in manualul de la yamaha zice sa schimbi uleiul in dif. la 2500 km .... eu am acum 1700km cu uleiul asta si acum il dau jos .. .acum depinde si cat de tare tragi de utilaj .. daca mergi numa la rupere .. merge sa il schimbi pe la 1500 km
  • 0

#6 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 09 January 2009 - 09:26 PM

dar la linhai la cat se schimba uleiul din diferentiale
  • 0

#7 tatyi

tatyi

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Campul Cetatii, jud.Mures
  • Nume real:lorant lukacs
  • Telefon:0741-244112
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 700

Posted 25 January 2009 - 07:43 PM

Sal,
Am si eu 3 ATV-uri si mai am un miniservis de ATV. Am manualul in fata mea (Kawa BF 750 4x4) si acolo scrie ca cureaua se verifica (si se schimba la cea mai mica deteriorare) la 90 zile sau 1100mile (1700 km) sau 100 ore, la care ajungi mai repede (cel 90 zile mi se pare anormal fiindca poate faci 10 km in 3 luni, dar asa scrie).
La ulei motor scrie aceeasi treaba ca schimbul se face la 90 zile, sau 1700 km, sau 100 ore.
La uleiul de cutie si dif scriu ca trebuie schimbat in fiecare an de folosinta (every year of use).

Eu personal schimb la fiecare 50 ore ulei motor+filtru, si la fiecare 100 ore ulei diferentiale si cutie.
Mentionez ca am centru de inchiriere si am un Polaris 700, un Bombardier 400 max, si un Kawasaki 360 kvf, toate 4x4.

Am mai adunat niste informatii de la un service de specialitate din Ungaria ( am un var care lucra acolo), si acolo mi-au zis ca la o exploatare normala toate schimburile de ulei se fac la 100 ore. In km nu poti calcula asa de corect fiindca intr-o ora poate faci 10km poate faci 30km.

Am mai gasit pe un site american un interval pt schimburi de ulei: EXPLOATARE RACING 10-25 ore
EXPLOATARE FORTATA 50 ore
EXPLOATARE NORMALA 100 ore

Oricum si dupa parerea mea ( cum a scris JUJU), Motul este unul dintre uleiurile cele mai bune pt ATV. Si eu il folosesc.

MULTI KM (sau ore) FARA PROBLEME thumbup.gif
  • 0

#8 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 28 June 2009 - 10:32 PM

dar de ce trebuie schimbat uleiul in grupuri asa de des? La o masina il schimbi la 100000 si merge si cu 200km pe ora. Daca e la nivel e bine da-l naibi. hysterical.gif
  • 0

#9 revo

revo

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,484 posts
  • Gender:Male
  • Location:atv land
  • Interests:motoarele
  • Nume real:atv REVO - lution
  • Telefon:pm
  • Marca ATV:S U Z U K I KQ750 EPS

Posted 29 June 2009 - 04:25 PM

daca faci ce scrie in carte , nu face rau atv-ului dar sigur face rau buzunarului.Uleiul e de preferat de schimbat la 1500-2000 km, in rest cam la 3000-4000 km.
De ex: La KQ scrie ca trebuie schimbata cureaua la 2000km si am vandut atv-ul cu 11.000 km cu ea neschimbata si lucrand in parametri
  • 0

#10 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 29 June 2009 - 05:06 PM

QUOTE (juju @ Jan 7 2009, 07:23 PM) <{POST_SNAPBACK}>
de exemplu eu personal sunt nebun cu intretzinerea ... la 800-max 1000km schimb uleiul si filtru (ulei MOTUL 300v 10w40, filtru ulei K&N ) in diferentziale fac schimbul la max2000km (ulei MOTUL Gear 300 75w90 )
filtrul de aer depinde de conditziile meteo ..biggrin.gif cat praf am inghitzit pe treaseu .. poate e nevoie la fiecare iesire sa il spal poate la a-2a ,a3-a ....


Da...ai dreptate..esti cam nebun cu intretinerea laugh.gif. Adica....nu zic ca e rau ce faci, dar e lipsit de sens sa cheltuiesti atatia bani, cam aiurea. Eu...nu-i prea fac intretinere singur. Sunt cam lenes ...si nici nu mai am placerea de acum cativa ani, de a mesteri chestii cu mana mea. De aceea il duc la service si i se schimba acolo ce-i de schimbat. Fac asta, la aprox 2000km. In rest, ii trag un "ochi" pe dedesupt, de cate ori il am pe platforma. In timp ce-l leg verific burdufurile....si ...cam atat biggrin.gif
  • 0

#11 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 29 June 2009 - 05:32 PM

Fiecare stie cel mai bine ce face cu atv-ul sau si modul cum il exploateaza. Uleiul se poate verifica vizual, atat ca nivel cat si ca si calitate. Se simte la mana un ulei oxidat, uzat. Se vede si culoarea lui. Pentru un cunoscator chiar si zgomotul de functionare al motorului ii poate da indicii despre ce a mai ramas din calitatea uleiului.
La grupuri uleiul rezista mult mai mult. Nu este expus temperaturilor mari si contactului cu aerul asa cum este cel de motor. Un ulei bun poate rezista si 4-5000km in cazul unei utilizari normale si nu mai mult de 2 ani.
Lichidul de frana, lichidul de racire antigel, se schimba conform manualului. Cel de frana la 1-2 ani iar cel de racire cam la 2 ani. La americani exista fluide for life dar am vazut ca in Europa inca nu s-a trecut la chestia asta.
Cureaua. Tine in functie de modul de exploatare. Trebuie verificata vizual, eventual curatate toate alea pe acolo daca da semne de patinare. In rest, cat tine, tine. Daca apar crapaturi evidente, alte semne de uzura, trebuie schimbata. Nu de alta dar sa nu ramai cu caruta in drum biggrin.gif

Poate ar fi bine ca cei care au atv-urile de o perioada mai indelungata sa spuna cam care a fost comportamentul atv-ului la capitolul consumabile in tot acest timp. Ar fi de mare ajutor pentru noi, astia incepatori in "meseria" asta.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto