Salut din nou !
De data asta vin cu un sfat prietenesc pentru cei care vor sa-si schimbe ei singuri uleiul la motor . Nu e mare greutate dar foarte mare atentie atat cand desfaceti dar in special cand strangeti busonul de scurgere al uleiului.Se afla pe ''burta ''ATV-ului sau mai simplu,sub motor si este dintr-un material sensibil ,antimoniu cred. Eu am lucrat cu o tubulara de 19 cu prelungitor si cricket,de desfacut s-a desfacut cam greu si cand l-am strans am ramas pe cheie cu partea exterioara a busonului(arata ca o saiba si in interior vine o garnitura de etansare )si nu pot spune ca am strans ca ghertoiul . Cam asa arata el cand era intreg....
DSC00682.JPG 840.67KB
308 downloads
...si asa arata acum :
DSC00683.JPG 903.24KB
342 downloads
DSC00684.JPG 839.34KB
255 downloads
L-am dat la un strungar sa-mi faca altul ,nu stiu inca cat costa si cum va iesi ,sper foarte bine.M-am interesat si la Andi (A.R.M.A.D.I.L.O )( apropo, super om,super caracter si super rabdator cu mecanicii de casa ,ca mine--mii de multumiri care mi-a spus ca incearca sa-mi faca rost de altul original dar nu prea se gasesc asa ca mi-a recomandat si el sa merg la strungar.
Ce concluzii am tras dupa ce l-am rupt :
1 : Desuruband busonul prin gaura din scutul ATV-ului,trebuie sa folosesti o cheie tubulara cu prelungitor iar gaura din scut ,din cate am observat eu,nu e chiar in dreptul busonului si cheia nu se fixeaza perpendicular pe saiba exterioara a lui ,mai degraba prinde mai mult pe o parte iar acest lucru a dus la ruperea lui cand l-am strans .
2 : Dupa ce l-am rupt am observat invartindu-ma pe langa el ca aveam mai mult spatiu de manevra pe sub carena stanga a ATV-ului si poate ca era mai usor si mai bine de strans cu o cheie fixa inelara de 19 pe acolo.
Dar asta e ,se mai intampla ! Sunt multumit ca in rest am reusit sa-l cam pun la punct,l-am gresat cam peste tot,i-am schimbat uleiul in cutie (in grupuri data viitoare cand ii voi pune busonul la motor),filtrul de benzina ,i-am facut schimbul si la antigel ,i-am reparat claxonul (o borna sarita),l-am uns cu spray de contacte cam peste tot pe unde avea papucasi,sigurante ...
Multa bafta si astept eventuale alte sfaturi pe aceasta tema pentru cei care vor sa se apuce ei singuri sa-si faca una-alta pe la ATV-urile lor ,din placere nu din lipsa de bani,acu'pe criza asta!!!!
Schimb Ulei Motor Linhai
Started by
nicu2008
, Feb 16 2009 09:06 PM
3 replies to this topic
#1
Posted 16 February 2009 - 09:06 PM
#2
Posted 17 February 2009 - 11:39 AM
corect ar fi fost sa demontezi scutul si dupa aia sa desfaci/strangi dopul cu pricina , evitai sa-l si mazgalesti de ulei ...
#3
Posted 17 February 2009 - 08:07 PM
Da , RAR are dreptate dar dupa ce s-a scurs prin orificiile din scut intr-un bidon de 5 litri de la apa taiat in doua,l-am sters cu o carpa si apoi cu o bucata de servetel din hartie si e ca nou.
Azi am luat busonul nou de la nenea strungar,m-a costat 50 RON ,e facut din otel si e identic cu celalalt . L-am masurat cu sublerul electronic pe unde am crezut eu ca e mai important si au iesit cotele la fel.
Acum o sa-l montez la loc cand o sa am timp si o sa urmaresc sa vad daca prelinge pe la el desi sper sa nu-mi faca surprize!
Azi am luat busonul nou de la nenea strungar,m-a costat 50 RON ,e facut din otel si e identic cu celalalt . L-am masurat cu sublerul electronic pe unde am crezut eu ca e mai important si au iesit cotele la fel.
Acum o sa-l montez la loc cand o sa am timp si o sa urmaresc sa vad daca prelinge pe la el desi sper sa nu-mi faca surprize!
#4
Posted 17 February 2009 - 09:59 PM
Astept weekend-ul sa mai cucerim cateva dealuri si padurici )