![Fotografie](https://secure.gravatar.com/avatar/75bc05ba2ec679145ae72645dfd4f952?s=100&d=https%3A%2F%2Fwww.atvforum.ro%2F%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fwt_blue%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Placute Frana!!
#1
Postat 03 iunie 2009 - 06:45
si mai am o doleanta, cum se regleaza frana de mana?.....ca sa tina?
va multumesc poate se deschid niste D I Y noi pe subiectele astea ca e foarte bine explicat !
sa auzim de bine si iesiri placute!!!
#2
Postat 03 iunie 2009 - 10:32
#3
Postat 05 iunie 2009 - 01:01
ai idee cam la cati km se schimba? sau cum pot sa im i dau seama ca trebuie schimbate?
la mine nu prea imi tine frana de aceea zic, cu toate ca lichidul e la nivel!!!
sa auzim de bine!!!
#4
Postat 06 iunie 2009 - 09:21
![smile.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/smile.gif)
#5
Postat 12 iunie 2009 - 01:38
![smile.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/smile.gif)
cum se aierisesc placutele?
au vre-un aerisitor ca la "dacie"
![biggrin.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/biggrin.gif)
adica faci pedala, desfaci surubul, strangi....:-?
![sad.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/sad.gif)
daca poti te rog da mai multe detalii.....mersi pentru sfaturi
Drumetii cat mai placute!!
#6
Postat 12 iunie 2009 - 07:16
Iti citez dintr-un alt topic - schimb complet de lichid frana la moto, dar e acelasi drac
![smile.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/smile.gif)
In general instalatia nu se curata cu nimic, lichidul nou curata. Pistonasele, daca e cazul sa le scoti, le cureti tot cu lichid de frana. Daca nu sunt murdare sau se misca normal nu e cazul sa le scoti, pusul la loc nu e tocmai usor, iti trebuie o tona de rabdare.
Daca pistonasele arata nasol e bine sa le scoti si sa cureti. Dar la desfacere e bine sa ai set de garnituri noi, daca nu ai mai bine nu desfaci, mai rau te complici.
Dupa ce ai desfacut aerisitorul, montezi pe el un furtunas transparent (din genul celor pt acvariu sau perfuzie) si incepi sa scurgi in ceva lichidul vechi. Pompezi cu maneta de frana lichidul vechi, dar te uiti tot timpul in pahar sa nu scada nivelul de tot, sa nu bagi aer pe furtunase. Cand nivelul e aproape scazut de tot in rezervor, incepi sa completezi cu lichid nou si pompezi in continuare in asa fel incat pe furtune sa intre lichid nou si lichidul vechi sa iasa complet. Cand pe la aerisitor curge lichid curat, nou, ai incheiat. Nu mai pompezi deloc, umpli paharelul pana la nivel, strangi aerisitorul de jos, cureti, apoi incepi sa pompezi din maneta si ar trebui sa simti ca se intareste.
Daca nu se intareste probabil ai bagat aer, dar daca urmaresti procedura corect e putin probabil.
Pui capacul la rezervor si gata.
Ai grija sa fii curat pe maini tot timpul si totodata sa nu torni lichid de frana pe moto, pe rezervor, pe cadru. Cel mai bine acoperi cu o carpa totul in zona unde lucrezi.
Daca ai scapat cumva lichid pe undeva sterge imediat cu apa, multa apa.
Daca ti-a intrat aer in instalatie, e usor si sa-l scoti.
Desfaci aerisitorul, pui pe el furtunasul. Desfaci si rezervorul. Apesi pe maneta si scoti lichid pana pe furtunas observi ca nu mai scoti bule de aer deloc. CAND nu mai ies bule deloc, strangi maneta de frana si o blochezi asa, in pozitia strans. Fara sa lasi ABSOLUT DELOC maneta sa revina, strangi si inchizi aersisitorul. (e nevoie de 2 persoane de obicei). Dupa ce ai inchis aerisitorul poti lasa maneta de frana sa revina la normal. Pompezi si se intareste.
Capatul furtunului transparent trebuie tinut mereu sub nivelul lichidului vechi, din borcanul in care se colecteaza, pt a fi sigur ca nu trage aer pe la surubul de aerisire, iar surubul trebuie desfacut putin numai, cat sa curga, pt a nu trage aer pe la filet. Si chiar facand asa, tot trebuie facuta verificarea eliminarii aerului din instalatie, stangand frana cu surubul desfacut si strans cand s-a ajuns la capatul cursei, fara sa-i dai drumul. Multa vorbarie, dar operatia este simpla.
#7
Postat 14 iunie 2009 - 10:16
#8
Postat 14 iunie 2009 - 01:54
#9
Postat 14 iunie 2009 - 04:50
#10
Postat 14 iunie 2009 - 07:26
DOT4 e superior lui 3.
Important e sa nu le amesteci.
Service Actionland baga DOT4.
PS: Chiar trebuie sa schimbi lichidul?
#11
Postat 16 iunie 2009 - 08:02
#12
Postat 11 decembrie 2009 - 04:38
si mai am o doleanta, cum se regleaza frana de mana?.....ca sa tina?
va multumesc poate se deschid niste D I Y noi pe subiectele astea ca e foarte bine explicat !
sa auzim de bine si iesiri placute!!!
Salut!
Sa vă dau o idee şi despre ce am făcut în privința plăcuțelor de frână :
Am scos plăcuțele vechi care nu mai aveau ferodou, am polizat un pic metalul, şi am lipit cu Poxipol segmente dintr-un disc de ambreiaj de Dacie exact pe mărimea plăcutei.Am strâns în menghină plăcutele astfel făcute , după care le-am polizat un pic pentru finisaj. Se pare ca discul de ambreiaj are raza exact cât raza plăcuțelor de frână spate.Metoda funcționează perfect, niciodată după operaţiune frânele nu mi-au făcut probleme..
![thumbup.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/thumbup.gif)
#13
Postat 11 decembrie 2009 - 05:46
Eu am dat gauri prin placute si ferodo .. am marit putin cota in ferodo sa prinda niturile doar sii le`am batut asa ... NU TE JUCA DOAR CU POXIPOL !
PUNE SI NITURI (se gasesc inclusiv nituri speciale pentru Ferodo din aluminiu). Eu am avut de la un prieten niste nituri din Cupru care se prindeau cu pistolul.
Aceasta postare a fost editata de oakyz: 11 decembrie 2009 - 05:47
#14
Postat 11 decembrie 2009 - 06:14
Eu am dat gauri prin placute si ferodo .. am marit putin cota in ferodo sa prinda niturile doar sii le`am batut asa ... NU TE JUCA DOAR CU POXIPOL !
PUNE SI NITURI (se gasesc inclusiv nituri speciale pentru Ferodo din aluminiu). Eu am avut de la un prieten niste nituri din Cupru care se prindeau cu pistolul.
Man eu am pus Poxipol și funcționează perfect, de circa 6 luni,nu are ce se întâmpla,dacă se duce ferodoul rămâne partea de metal..scârțâie un pic mai tare;când nu aveam ferodo de loc, frâna totuși.
#15
Postat 11 decembrie 2009 - 07:01
eu unu la suzuki pana au venit cele noi , leam batut in 3 nituri fiecare. cu ferodo gros de 4 mm.
problema e ca daca cedeaza poxipolu , ramai fara frane pe moment ... trebuie sa apesi de 5-6 ori ca sa aduci placuta aproape de disc sa franezii . deci in caz de necesitate maxima ai sanse sa ramai fara frane pe moment.
![superstition.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/superstition.gif)
atasez si ceva poze ....merg cu placutele astea doar cand nu am la indemana unele noi, si sa nu stau cu el in garaj
![thumbsup.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/thumbsup.gif)
Fisiere atasate
Aceasta postare a fost editata de undercover: 11 decembrie 2009 - 07:10
#16
Postat 11 decembrie 2009 - 07:11
![thumbsup.gif](https://atvforum.ro/style_emoticons/default/thumbsup.gif)
Eu am batut niturile cam la fel ... oricum ideea cu poxipol este doar de "fatada" nu ai nici o garantie ca la o franare mai puternica sau din alte cauze nu o sa ramai fara Ferodo ... si exact cuma spus si undercover ... sa te vad ce faci cand te trezesti fara frane la o coborare .. sau un moment in care ai nevoie de frana !
Te joci pe pielea ta.
P.S. Eu am preferat varianta asta pentru ca placutele de Linhai in primul rand sunt de calitate foarte proasta ... in al 2`lea rand costa destul un set de placute ~200 RON ... si oricum mai mult de 6-700 km nu ma tin.
Deci prefer sa dau 20 Ron pe o placa de Ferodo si sa pierdt 1 ora sa le refac de cate ori am nevoie. ( sa nu mai vorbesc de preturile la alte atv`uri gen KQ la care te costa mai mult decat la Masina ! )
Aceasta postare a fost editata de oakyz: 11 decembrie 2009 - 07:15
#17
Postat 15 aprilie 2010 - 07:22
#18
Postat 06 aprilie 2014 - 01:41
![:)](https://www.atvforum.ro//public/style_emoticons/default/smile.png)
Fisiere atasate
#19
Postat 06 aprilie 2014 - 10:14
=)) Șmechere plăcuțe !
#20
Postat 09 aprilie 2014 - 11:10
Astea arata bine O sa fac poze cu ale mele , folosite max 500 Km