Remorca
#1
Postat 29 martie 2012 - 09:50
1.Cam ce greutate poate trage atv meu?nu as vrea sa pun cateva sute de kg dupa el si dupa aia sa mi se strice din cauza ca a fost mult prea solicitat
2.cam cat ar trebuii sa cantareasca remorca incarcata ca sa nu ma impinga de pe drum cand cobor o panta:D
3.nu are nimeni ceva schite pentru asa ceva?poate a mai facut cineva si imi poate zice si mie niste dimensiuni,ce osie sa folosesc,cauciucuri,tot.
Va astept sa va dati cu parerea.
#2
Postat 29 martie 2012 - 11:48
daca o faci tu, pt. coborari fa-i sistem de franare la roata ca la carute, pe anvelope. sau mai destept.
schite n-am, daca imi faci si mie una, fac eu schita Foloseste o osie cu roti de la dezmembrari, preferabil de la auto cat mai mic (tico/matiz/dacie).
#3
Postat 29 martie 2012 - 04:10
Partea buna e ca inca mai are tamburii la roti si daca as vrea pot sa-i fac si frana acționata mecanic(frana de mana) .
Doar ca el a avut sistemul de prindere de la o remorca mai veche.
Spor!
#4
Postat 29 martie 2012 - 09:08
2 Ca sa nu te impinga la vale remorca (plina) nu trebuie sa depaseasca greutatea atv-ului.
Daca o vrei stric pentru atv, sfatul meu este sa gasesti o osie de tico sau matiz sau orice alta masinuta mica, pentru ca sunt mai usoare si marimea rotilor e ideala, iar colivia o faci repede fara probleme.
#5
Postat 01 aprilie 2012 - 01:03
#6
Postat 01 aprilie 2012 - 04:38
#7
Postat 01 aprilie 2012 - 07:29
Fisiere atasate
#8
Postat 01 aprilie 2012 - 08:06
Aceasta postare a fost editata de pretorian: 01 aprilie 2012 - 08:07
#9
Postat 02 aprilie 2012 - 05:32
#10
Postat 02 aprilie 2012 - 08:19
#11
Postat 08 aprilie 2012 - 10:51
#12
Postat 09 aprilie 2012 - 05:15
#13
Postat 09 aprilie 2012 - 09:11
#14
Postat 12 decembrie 2012 - 11:24
#15
Postat 01 februarie 2014 - 12:31
Să mă laud și eu ...
M-am apucat de un proiect, o remorcă multifuncțională care mă cam chinuia ca idee de aproape doi ani, roțile, fuzetele și o parte dintre componente fiind luate de atunci.
Am încercat să am în vedere modele fabricate sau produse artizanal de către pasionați și încercând să combin cât mai bine necesitățile pe care trebuie să le satisfacă o remorcă evitând greșelile pe care consideram că le făcuseră ei și toate să iasă la un preț rezonabil.
atvCAMP action.jpg 127,05KB 2 downloads atvCAMP.jpg 268,09KB 2 downloads CAMP 1600 AL 2.jpg 22,66KB 3 downloads
Principial am gândit un șasiu suficient de funcțional pentru a putea monta pe el trei tipuri distincte de caroserii cu trei funcționalități distincte: o caroserie pentru transport nisip (pământ sau alte lucruri în vrac), o caroserie pentru transportul lucrurilor necesare în campare liberă și o ramă pentru transportul buștenilor.
Pe piața occidentală se regăsesc tot felul de astfel de remorci, cele pentru camping fiind uneori adevărate bijuterii dotate cu o multitudine de ustensile (spălător, surse de energie electrică, etc.) pun câteva poze cu una dintre acestea, dar al cărei preț ajunge la 2125 $+629$ cu accesorii. Culmea este că am găsit una și în România la un preț de 1000 E, fără dotări.
Modelul la care am ajuns este cel cu un singur rând de roți cu toate că cel dublu are avantajul unei amortizări mult mai bune a denivelărilor, remorca nebeneficiind de suspensii, dar am încercat să reduc din costuri iar la urmă o să văd dacă a meritat.
Am construit în schimb sistemul de rotire cu 360 grade a cuplei protejând ATV-ul contra răsturnării prin balansarea și răsturnarea prealabilă a remorcii (se vede pe modelul remorcii pentru lemne).
Printre imagini este strecurat și un desen cu niște cote pentru un model mai mic, eu construind cel de 1600 mm (dimensiune ramă șasiu).
Pun imaginile model după care o să vă arăt șasiul realizat. El este încă nedefinitivat, neavând încă toate elementele de montaj ale accesoriilor (prinderi încastrate în șasiu cu filet M10 și M8), nu este vopsit din această cauză, dar proțapul este așa cum trebuie, extensibil astfel ca la o lungime mai mare bușteanului să existe posibilitate de transport.
Dimensiunile de bază sunt:
- șasiu 1600x600
- dimensiune caroserie (cutie) 1600x1200
- înălțime utilă caroserie 650
- lățime totală roți 1250
- gardă la sol 355
Fisiere atasate
#16
Postat 01 februarie 2014 - 01:38
Fain !
Si eu am deviat de la planul de a face una cu sistem de 4 roti si m-am ales cu doua remorci cu axa simpla - una pe punte de dacie si una cu puntea inaltata.
Prima mi se pare grea pt atv, are 160 kg, lada din lemn 1700x1000 parca.
A doua e foarte usoara, 25 kg fara lada, dar e mult mai slabuta - am folosit roti de roaba mai rasarita. I-am facut o punte inalta astfel incat sa pot ridica sub punte un bustean si sa pot bascula lada eficient.
Poze nu am ca is plecat in orasul indragostitilor.
Am in schimb o intrebare: ce roti sunt alea si unde le-ai gasit ?
#17
Postat 01 februarie 2014 - 07:18
Sunt ”roțile mele de iarnă”.
Să nu uităm că la un moment dat am avut un LINHAI 300 căruia i-am cumpărat un rând de jante pe care am pus cauciucuri noi și le foloseam numai iarna pe zăpadă, le-am avut deci și arată așa bine pentru că folosindu-le numai în acest fel nu s-au uzat.
Inițial am pornit și eu cu roți asemănătoare, de roabă mai mare probabil, dar aveau și alte dezavantaje pe lângă șubrezenia nativă, diametrul și lățimea. Ulterior mă gândeam să folosesc roți de motocultor, dar tot nu eram foarte departe de prima situație așa că am tot studiat și până la urmă am considerat că este mai bine să adopt soluția asta, construiesc una cu mânuța mea pe niște dimensiuni care o pot face să treacă, cel puțin gabaritic, printre obstacole printre care trece și trăgătorul.
Am fost și în situația de a cumpăra o remorcă, găsisem HP de 350kg cu șasiul metalic, lada din fibră de sticlă, capac, roată de rezervă, înmatriculabilă și la un preț bombă de doar 200 E, dar avea un dezavantaj major, lățimea. Aspectul este ca cel din poză.
remorca-hp-350.jpg 26,84KB 1 downloads
Mai există o variantă pentru doritorii și care au nevoie de o remorcă pe care să o utilizeze doar prin gospodărie nefiind pretențioși la dimensiunile critice ale lățimii: este cineva în Deva care construiește remorci pentru motocultoare și care văd că le-a și ieftinit, erau inițial la 1100 lei iar acum au ajuns la 850 !
remorca motocultor.jpg 52,25KB 3 downloads
Toate variantele astea sunt neînmatriculabile, așa cum este și cea pe care o construiesc eu, deci riscantă la utilizarea chiar și pe tronsoane mici de drumuri comunale.
#18
Postat 01 februarie 2014 - 02:37
Horia te admir si tot odata ma surprinzi placut in tot cea ce faci! Cochetez de mult cu acest tip de remora si le ador, pot sa spun ar daca termini remorca si nu vrei sa te risti cu ea, arunc-o aci la mine ca eu ma risc, si uite asa am si eu cu ce cara lemne la vara, pentru iarna!
#19
Postat 01 februarie 2014 - 07:45
Ahaaa, deci sunt roti de atv pe 12 cu fuzete de atv ma gandesc... suna foarte bine.
Intradevar cele de roaba au dezavantajele lor.
Legat de dimensiuni si eu aveam probleme, pe langa greutate, cu latimea.
A doua remorca am facut-o astfel incat rotile sa calce pe urmele atv-ului, iar lada e deasupra rotilor - "puntea" e inaltata deasupra rotilor.
Urmeaza sa ii mai fac o lada de 1600x1200 din ceva cat mai usor - poate schelet de cornier si scandura mai subtirica, sper sa nu depasesc in total 75 kg.
#20
Postat 01 februarie 2014 - 09:03
Sugestie: ... poți să încerci OSB de 10-15 dacă este autoportant sau de 6mm dacă îl prinzi în rame de cornier.
Fuzetele nu sunt de ATV, erau mult prea scumpe, am modificat butucii de pe puntea spate a unui FORD FIESTA (cu puțini bani și puțină insistență) la un centru de reciclare rable am obținut piesele după care le-am prelucrat în așa fel ca din sistemul acela masiv cu tambur de frână și tot ce conținea am obținut două fuzete cu butuc, rulment și un taler asemănător cu cele dedicate (KNOTT). Am făcut o nouă divizare pentru distanța dintre prezoanele spate ale LINHAI-ului și uite așa am rezolvat treaba.
Fuzetele astfel confecționate au fost fixate pe câte o port-fuzetă atașată de șasiu prin șuruburi în mod similar originalului. O să încarc niște poze de detaliu, la un moment dat ...