Jump to content



Photo

Nelamurire..


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 26 January 2013 - 04:39 PM

Deci sa inteleg ca in tara asta la stat lucreaza doar idioti?
  • 0

#22 fabian

fabian

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Anina
  • Nume real:fabian
  • Telefon:075.......
  • Marca ATV:Honda
  • Numar ATV:no number

Posted 26 January 2013 - 05:11 PM

Exact Sorine...foarte multi dintre ei habar n-au se trebuie sa faca,sunt pusi in functii importante sau mai putin importante,in functie de spaga data...sau de gradul de rudenie...wink.gif

....Sau depinde cum misca din poponet... gathering.gif
  • 0

#23 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,213 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 26 January 2013 - 06:20 PM

fabian deci cel putin teoretic la respectiva primarie ar trebui sa fie inregistrate doar utilaje de pana 50 cm......? (scutere)
Si restul de tractoare ,buldozere, combine agricole alte utilaje de sapat de transport ,care mai mult lucreaza intr-un loc si se deplaseaza din cand in cand de la o lucrare la alta si dezvolta viteza redusa din domeniul agricol si constructii sa fie inmatriculate pe politie ?
  • 0

#24 fabian

fabian

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Anina
  • Nume real:fabian
  • Telefon:075.......
  • Marca ATV:Honda
  • Numar ATV:no number

Posted 26 January 2013 - 08:44 PM

Cam asa ceva Cristi,doar cei pana in 50 cm se inregistreaza local,si acelea doar daca au Carte de la RAR,identica cu cea de la masina.

Ai ATV-urile le inregistreaza,dar daca ai C.I.,dar daca aveam asa ceva il inmatriculam la Politie...wink.gif .Insa dupa cum am mai spus,e de domeniul trecutului,ii simt lipsa,asa cum era el,naravas si neinregistrat la bulangii astia de la primarie gathering.gif
  • 0

#25 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,213 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 26 January 2013 - 09:01 PM

Deci cam trista situatie pe la tine . Vorba ta daca ai CI fiecare l-ar inregistra la politie ca sa nu aiba bataie de cap.
Inseamna ca este asa cum s-a mai spus fiecare primarie isi face legea sa interna si nu prea avem ce face.
S-a mai discutat pe tema asta si unii au recurs la inregistrare pe numele altcuiva dintr-un orasel mai mic ,comuna sau sat unde se stia ca se mai poate.
In cazul tau fabian cand iti mai cumperi ceva ai grija ce iti iei.
  • 0

#26 kakas19

kakas19

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Covasna
  • Nume real:Modi Andras
  • Telefon:0729777876
  • Marca ATV:Polaris Scrambler

Posted 27 January 2013 - 01:10 AM

O sa incerc si eu sa inregistrezi la primarie, revin cu rezultate.
  • 0

#27 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,459 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 27 January 2013 - 09:29 PM

QUOTE (fabian @ Jan 26 2013, 08:44 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Cam asa ceva Cristi,doar cei pana in 50 cm se inregistreaza local,si acelea doar daca au Carte de la RAR,identica cu cea de la masina.

Ai ATV-urile le inregistreaza,dar daca ai C.I.,dar daca aveam asa ceva il inmatriculam la Politie...wink.gif .Insa dupa cum am mai spus,e de domeniul trecutului,ii simt lipsa,asa cum era el,naravas si neinregistrat la bulangii astia de la primarie gathering.gif



In lege scrie clar ca se inregistreaza la consiliile locale doar cele care nu se incadreaza pentru politie, deci daca se incadreaza la politie musai la politie, nu poti inregistra la consiliu local.

Cat de repede am sa ma bat si eu de problema...am dosarul cu toate actele cerute pe site-ul primariei, unde ei cer actele pentru inregistrarea vehiculelor trecute in lege, negatia RAR, acte de provenienta...tot.
Daca nu vor, desi in localitate sunt multe vehicule cu multi cai putere si mii de cmc inregistrate, nici nu ma gandesc sa nu le fac reclamatie si sa ii si dau in judecata. Am mai facut asta cu administratia publica si am avut castig de cauza...si binenteles o satisfactie deosebita...
Eu va recomand si voua plangerea/reclamatia la consiliul local cu documentatia atasata si actiunea pe cale legala ( ii dati in judecata ).
  • 0

#28 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 04 July 2013 - 10:27 PM

Salut,
Nu mai deschid un topic nou pentru că ceea ce o să spun este înrudit cu ceea ce s-a scris până acum așa că adaug niște completări la noile reglementări valabile din ianuarie 2013 și la noile atitudini ale organului sau ale altor instituții care se străduiesc să ne bage cât mai multe bețe în roate, deci :

ATENȚIE !

Toate ATV/QUAD-urile indiferent dacă se înregistrează la primării sau se înmatriculează la poliție au nevoie de ITP în termen de valabilitate, iar ITP-ul se eliberează, culmea, doar pe baza CIV (cartea de identitate a vehiculului). Vă spun asta dintr-un exemplu petrecut ieri în cazul unui vehicul înregistrat pe primărie, iar ulterior din cauza lipsei foliei pe CIV a fost refuzată efectuarea ITP-ului !!!

ATENȚIE ! și la valabilitatea ITP-ului, amenda în ambele cazuri este de 700 LEI și suspendarea certificatului de înmatriculare/înregistrare până la efectuarea inspecției tehnice, iar obținerea ITP-lui în această situație se mai poate face doar la RAR (atenționarea mea a plecat de fapt de la acest eveniment și care se putea încheia la acest scor neplăcut).

În acest sens, la cumpărarea unui ATV/QUAD este important ca acesta să aibă CARTE DE IDENTITATE pentru că se pare că ITP-ul nu se mai obține în cazul existenței doar a atestatului tehnic ! Dacă lucrurile nu stau așa și totuși se mai poate, este bine ca cine a reușit acest lucru să-i informeze și pe ceilalți.

  • 0

#29 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,213 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 04 July 2013 - 10:47 PM

Horia ai dreptate dar asa ne intoarcem de fapt la vechea problema: daca ar exista CARTEA DE IDENTITATE in locul ATESTATULUI TEHNIC cine si l-ar mai inregistra pe primarie.
In alta ordine de idei in aceasta situatie toate cele inregistrate pe primarie nu vor mai putea obtine ITP , deci nu ar mai putea circula si implicit inregistrarea pe primarie ar deveni non-sens.
Horia te rog nu intelege ca te contrazic, incerc sa inteleg o logica intr-o tara in care cred ca nu mai exista logica.
  • 0

#30 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 04 July 2013 - 11:55 PM

Salut CHRYS
Eu tocmai asta am constatat, că în situația actuală ”organele” au făcut în așa fel ca să nu prea mai există diferențe între înregistrare și înmatriculare. Încercam să trag un semnal de alarmă îndreptat spre atenționarea celor în situația pe care descris-o și mai ales în atenția celor care doresc să cumpere un ATV înregistrat și fără CIV.
Vorbind despre pățania descrisă, când organul m-a iertat pentru lipsa ITP-ului, nu mi-a suspendat certificatul și nici nu a aplicat amenda aia mișto, dar m-a sfătuit să fac de urgență verificarea, stupoare... toate bune și frumoase dar lipsea folia de pe CIV. Am întrebat ce fac cei fără CIV, cu atestat tehnic sau cei care au dat nu știu ce declarație pe proprie răspundere că tractorașul nu este furat și acum îl au înregistrat pe primărie. Răspunsul a fost că nu se poate obține ITP.
DE asta am rugat pe cei care au reușit altfel, după ianuarie 2013, să ne spună și nouă cum se procedează și care sunt argumentele legale pe care le putem invoca.
(al meu tractoraș este înmatriculat, are CIV și are ITP valabil/deocamdată)

  • 0

#31 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,459 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 06 July 2013 - 10:16 AM

Salut baieti,

Confirm cu Legea nr. 203/2012 - modificarea si completarea OUG nr. 195/2002 - circulatia pe drumurile publice, se modifica in Capitolul II:

3. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 9. alin (1) Pentru a fi inmatriculate, inregistrate sau admise in circulatie, autovehiculele, remorcile si tramvaiele trebuie sa fie omologate in conditiile legii.”


Ce inseamna omologare:
Cap II art. 9, alineatul (3) Documentul care atesta omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberata in conditiile legii.

Alte obligatii:
alin (4) Pentru a fi mentinute in circulatie, vehiculele inmatriculate se supun inspectiei tehnice periodice.


Referitor la cum se hotaraste care se inmtriculeaza si care se inregistreaza - exista prevedere in lege:
Art. 13 alin.(1) Autovehiculele si remorcile se inmatriculeaza permanent sau temporar la autoritatea competenta in a carei raza teritoriala proprietarii isi au domiciliul, resedinta ori sediul, in conditiile stabilite prin reglementarile in vigoare.
Art. 14 (1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, masinile si utilajele autopropulsate utilizate in lucrari de constructii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun inmatricularii, precum si vehiculele cu tractiune animala se inregistreaza de catre consiliile locale, care tin si evidenta acestora.

Ce inseamna autovehicol: Capitolul 1, Art. 6:
alin 6. autovehicul - vehiculul echipat cu motor in scopul deplasarii pe drum. Troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Mopedele, vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite in exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrari, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;

Sper ca e mai clara treaba wink.gif.

Edited by iusau, 06 July 2013 - 10:25 AM.

  • 0

#32 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 06 July 2013 - 12:43 PM

MERSI Iuliu!

Cred că mai clar și mai concis nu se poate spune.
Probabil că toți amatorii de ”cumpărături” ar trebui să citească mai întâi această postare.
  • 0

#33 Manolo

Manolo

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Nume real:Petroiu Manole
  • Telefon:0721599888
  • Marca ATV:Renegade 125cc

Posted 06 July 2013 - 06:37 PM

QUOTE (iusau @ Jul 6 2013, 11:16 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Salut baieti,

Confirm cu Legea nr. 203/2012 - modificarea si completarea OUG nr. 195/2002 - circulatia pe drumurile publice, se modifica in Capitolul II:

3. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 9. alin (1) Pentru a fi inmatriculate, inregistrate sau admise in circulatie, autovehiculele, remorcile si tramvaiele trebuie sa fie omologate in conditiile legii.”


Ce inseamna omologare:
Cap II art. 9, alineatul (3) Documentul care atesta omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberata in conditiile legii.

Alte obligatii:
alin (4) Pentru a fi mentinute in circulatie, vehiculele inmatriculate se supun inspectiei tehnice periodice.


Referitor la cum se hotaraste care se inmtriculeaza si care se inregistreaza - exista prevedere in lege:
Art. 13 alin.(1) Autovehiculele si remorcile se inmatriculeaza permanent sau temporar la autoritatea competenta in a carei raza teritoriala proprietarii isi au domiciliul, resedinta ori sediul, in conditiile stabilite prin reglementarile in vigoare.
Art. 14 (1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, masinile si utilajele autopropulsate utilizate in lucrari de constructii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun inmatricularii, precum si vehiculele cu tractiune animala se inregistreaza de catre consiliile locale, care tin si evidenta acestora.

Ce inseamna autovehicol: Capitolul 1, Art. 6:
alin 6. autovehicul - vehiculul echipat cu motor in scopul deplasarii pe drum. Troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Mopedele, vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite in exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrari, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;

Sper ca e mai clara treaba wink.gif.


Un atv de 125cc care are atestat tehnic ca fiind "masina propulsata pentru lucrari" inregistrat pe primarie (nu e inmatriculat) deci nu este necasar ITP.


Zic bine?

help.gif


  • 0

#34 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 07 July 2013 - 10:52 PM

Deoarece am observat că persistă nelămuriri (vezi întrebarea pusă de Manolo), m-am apucat să citesc atent completările la articolele din Legea nr. 203/ 2012 și a Regulamentului de aplicare, sintetizând în câteva rânduri cele mai importante aspecte pe care trebuie să le cunoaștem în momentul în care am hotărât să ne urcăm pe un ATV/Quad.

Nu-mi permit să mai fac observații asupra modului în care sunt concepute și redactate prevederile legislative din România pentru că m-aș pierde în hățișul de prevederi contradictorii sau pline de ambiguități așa că trec mai departe și mă refer strict la obiect, iar la urmă atașez articolele de interes ...

Lucrurile sunt principial corecte în prevederile legale, dar există anumite ambiguități induse de modul neatent de redactare al prevederilor legale (exemplu: la art. 76 din Legea 203/ 2012 există o enumerare a vehiculelor care nu au nevoie de RCA din care s-ar subînțelege că aici s-ar încadra și remorcile și mopedurile, nu este așa !).

Cu toate acestea, pentru a circula pe drumurile publice se pot enumera ca fiind obligatorii și corecte următoarele:
1. ATV/Quad-urile pot circula doar înmatriculate la Prefectură pe baza CIV sau înregistrate la Primărie pe baza atestatului tehnic (AT), ambele eliberate de RAR;
COMENTARII – conf. art. 12 din Legea 203/ 2012 pentru obligativitatea înmatriculării/înregistrării și art. 6 din aceeași lege pentru încadrare înmatriculare sau înregistrare;
2. este obligatorie efectuarea inspecției tehnice periodice (ITP) și existența asigurării (RCA) conform art. 10 din Legea 203/ 2012 indiferent că este vorba despre autovehicule, vehicule (înmatriculate/înregistrate);
3. pentru a conduce un ATV/Quad este necesar permis de conducere conform categoriei autovehicului/vehicului, reglementare prevăzută la art. 20 din Legea 203/ 2012;
COMENTARII – pentru a conduce un ATV/Quad în funcție de ceea ce scrie în AT sau CIV se disting două situații:
• permis cat. B1 cu condiția ca valorile pentru masă și putere să fie mai mici sau egale cu 400 kg respectiv 15KW;
• permis cat. B pentru situația în care masa și sau puterea depășesc aceste limite;
Observație importantă - categoria permisului valabil nu este influențat de formalitatea înmatriculării sau înregistrării ci numai de categoria autovehicului/vehicului, deci dacă în AT este înscrisă mențiunea ”utilaj agricol” nu este utilizabil permisul cat. Tr;
4. în momentul prezentării la ITP este important să avem sistemul de iluminare/semnalizare în stare bună de funcționare, reglementare prevăzută în Regulamentul de aplicare a Codului Rutier la art. 10. Unele ATV/Quad-uri nu au constructiv așa ceva și pot apărea probleme din cauza asta;

Pentru că afirmațiile de mai sus nu acoperă particularitățile tuturor situațiilor întâlnite, am atașat o selecție de articolele din Lege și din Regulament care privesc lumea atv-iștilor.

Legea 203/ 2012
6. autovehicul - orice vehicul echipat, prin construcție, cu un motor cu propulsie, in scopul deplasarii pe drum. Mopedele, troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv in exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrari, denumite masini autopropulsate, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;

Art.10.
(1) Este interzisa circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al caror termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat, precum si a celor neasigurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie.

Art.12.
(1) Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu exceptia celor trase sau împinse cu mâna si a bicicletelor, trebuie sa fie înmatriculate ori înregistrate, dupa caz, si sa poarte placute cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni si continut prevazute de standardele în vigoare.
(2) Vehiculele care nu sunt supuse înmatricularii sau înregistrarii pot circula pe drumurile publice numai în conditiile prevazute prin regulament.

Art.14.
(1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, masinile si utilajele autopropulsate utilizate în lucrari de constructii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun înmatricularii, precum si vehiculele cu tractiune animala se înregistreaza de catre consiliile locale, care tin si evidenta acestora.
(2) Categoriile de vehicule care nu sunt supuse înmatricularii sau înregistrarii, precum si cele care nu se supun inspectiei tehnice periodice se stabilesc prin ordin comun al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si al ministrului administratiei si internelor, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.15.
(3) Pentru vehiculele prevazute la art.13 alin.(2) si art.14 alin.(1), autoritatea care le înregistreaza elibereaza proprietarilor acestora certificate si placute cu numere de înregistrare, conform categoriei sau subcategoriei din care fac parte vehiculele respective.
(4) Forma, dimensiunile si continutul certificatului de înmatriculare si ale certificatului de înregistrare se stabilesc prin ordin al ministrului administratiei si internelor, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Este interzisa punerea în circulatie a unui vehicul, înmatriculat sau înregistrat, care nu are montate placute cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare atribuite de autoritatea competenta ori daca acestea nu sunt conforme cu standardele în vigoare, precum si în cazul în care certificatul de înmatriculare sau de înregistrare este retinut, iar dovada înlocuitoare a acestuia este eliberata fara drept de circulatie sau termenul de valabilitate a expirat.

Art.19.
Procedura înmatricularii, înregistrarii, radierii si eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor se stabilesc prin ordin al ministrului administratiei si internelor, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.20.
(1) Pentru a conduce pe drumurile publice autovehicule, tramvaie, tractoare folosite exclusiv la exploatarile agricole si forestiere sau masini autopropulsate, conducatorii acestora trebuie sa posede permis de conducere corespunzator.
(2) Pentru a conduce pe drumurile publice tractoare, masini si utilaje autopropulsate agricole, forestiere sau pentru lucrari, conducatorii acestora trebuie sa posede permis de conducere valabil pentru categoriile prevazute în regulament.

Art.74.
(1) Pe autostrazi este interzisa circulatia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depasite fara autorizatie speciala de transport eliberata de administratorul drumului public, conform reglementarilor în vigoare, a vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor si mopedelor, a tractoarelor si masinilor autopropulsate pentru lucrari agricole, precum si a vehiculelor care, prin constructie sau din alte cauze, nu pot depasi viteza de 50 km/h.

Art.76.
(1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, a remorcilor si a mopedelor, care circula pe drumurile publice, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii.
(2) Politia rutiera dispune masura retinerii certificatului de înmatriculare sau înregistrare si retragerea placutelor cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare a vehiculelor neasigurate, aflate în trafic, eliberând dovada fara drept de circulatie.
(3) Daca detinatorul vehiculului nu face dovada asigurarii acestuia, dupa 30 de zile de la data aplicarii masurii prevazute la alin.(2), politia rutiera dispune radierea din evidenta a vehiculului.



(Anexa nr. 1)
Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere
Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel:
a) categoria AM: mopede;
cool.gif categoria A1:
1. motociclete cu cilindree maximă de 125 cmc, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;
2. tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;
c) categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;
d) categoria A: motociclete cu sau fără ataş şi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW;
e) categoria B1: cvadricicluri a căror masă proprie nu depăşeşte 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi care sunt echipate cu motor cu ardere internă a cărui putere netă maximă nu depăşeşte 15 kW sau cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 15 kW;
f) categoria B:
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;
g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;
h) categoria C1: autovehiculul, altul decât cel din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată depăşeşte 3.500 kg, dar nu mai mare de 7.500 kg, şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afară de conducătorul auto. Autovehiculului din această categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
i) categoria C1E:
1. ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C1 şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;
2. ansamblurile de vehicule în care vehiculul trăgător face parte din categoria B, iar remorca sau semiremorca sa are o masă totală maximă autorizată de peste 3.500 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;
j) categoria C:
1. autovehiculul, altul decât cele din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată este mai mare de 3.500 kg şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afara conducătorului auto;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul din categoria C şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
k) categoria CE: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg;
l) categoria D1:
1. autovehiculul proiectat şi construit pentru transportul a maximum 16 pasageri în afară de conducătorul auto şi a cărui lungime maximă nu depăşeşte 8 m;
2. ansamblul de vehicule format dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
m) categoria D1E: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane;
n) categoria D: autovehiculul destinat transportului de persoane având mai mult de 8 locuri pe scaune, în afara locului conducătorului. Autovehiculului din această categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
o) categoria DE: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane;
p) categoria Tr: tractor, maşini şi utilaje autopropulsate agricole, forestiere sau pentru lucrări;
r) categoria Tb: troleibuz;
s) categoria Tv: tramvai.


[b]Regulamentul de aplicare a Noului Cod Rutier
Art. 10
Autovehiculele, tractoarele folosite in exploatari agricole si forestiere si vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrari, tramvaiele si remorcile trebuie sa fie dotate, prin constructie, cu instalatii de iluminare, semnalizare luminoasa si avertizare sonora, omologate, care sa corespunda conditiilor tehnice stabilite de autoritatea competenta.

Art. 13
Se interzice montarea la autovehicul, tractor folosit in exploatari agricole si forestiere si vehicul pentru efectuarea de servicii sau lucrari, tramvai ori remorca a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini, dispozitive ori accesorii de avertizare decat cele omologate.

Art. 16
(1)in circulatia pe drumurile publice mopedul trebuie sa fie echipat cu:
a)instalatie de franare eficace;
b)sistem de avertizare sonora;
c)instalatie de evacuare a gazelor de ardere care sa respecte normele de poluare fonica si de protectie a mediului;
d)lumina de culoare alba in fata, respectiv lumina si dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare rosie in spate;
e)lumini de culoare galbena pentru semnalizarea schimbarii directiei de mers, in fata si in spate;
f)placuta cu numarul de inregistrare, amplasata la partea din spate a mopedului fara a obtura vizibilitatea sistemului de iluminare si semnalizare.
(2)Se interzice montarea la moped a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini, dispozitive ori accesorii de avertizare decat cele omologate.

Art. 21
(1)Autovehiculul, tramvaiul, remorca sau mopedul ce nu poate fi identificat din cauza lipsei, alterarii sau distrugerii elementelor de identificare poansonate sau stantate de constructor, precum si autovehiculul sau remorca asamblate din piese ce nu pot fi identificate sau cele pentru care nu se poate stabili identitatea unuia sau mai multor detinatori ori proprietari succesivi nu pot fi omologate in vederea admiterii in circulatia pe drumurile publice. Se excepteaza autovehiculul si remorca pentru care politia poate stabili provenienta legala a acestora.

Art. 22
La inregistrare, vehiculelor li se atribuie placute cu un singur numar de inregistrare, care trebuie sa aiba:
a)fondul reflectorizant de culoare galbena, iar literele si cifrele, in relief, de culoare neagra, pentru vehiculele inregistrate la consiliile locale;

Art. 25
(1)Numarul de inregistrare al vehiculelor inregistrate la consiliile locale se compune din denumirea localitatii si denumirea abreviata a judetului, scrise cu litere cu caractere latine majuscule, precum si dintr-un numar de ordine, format din cifre arabe.
Art. 26
(1)Proprietarul sau detinatorul legal trebuie sa fixeze placutele cu numarul de inmatriculare ori de inregistrare in locurile special destinate, la partea din fata si din spate a autovehiculului sau tramvaiului, dupa caz, iar la motocicleta si la remorca, numai la partea din spate.

  • 0

#35 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,459 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 07 July 2013 - 11:46 PM

QUOTE (Horia14 @ Jul 7 2013, 11:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
[size=2]

[...]

Cu toate acestea, pentru a circula pe drumurile publice se pot enumera ca fiind obligatorii și corecte următoarele:
1. ATV/Quad-urile pot circula doar înmatriculate la Prefectură pe baza CIV sau înregistrate la Primărie pe baza atestatului tehnic (AT), ambele eliberate de RAR;
COMENTARII – conf. art. 12 din Legea 203/ 2012 pentru obligativitatea înmatriculării/înregistrării și art. 6 din aceeași lege pentru încadrare înmatriculare sau înregistrare;
2. este obligatorie efectuarea inspecției tehnice periodice (ITP) și existența asigurării (RCA) conform art. 10 din Legea 203/ 2012 indiferent că este vorba despre autovehicule, vehicule (înmatriculate/înregistrate);
3. pentru a conduce un ATV/Quad este necesar permis de conducere conform categoriei autovehicului/vehicului, reglementare prevăzută la art. 20 din Legea 203/ 2012;
COMENTARII – pentru a conduce un ATV/Quad în funcție de ceea ce scrie în AT sau CIV se disting două situații:
• permis cat. B1 cu condiția ca valorile pentru masă și putere să fie mai mici sau egale cu 400 kg respectiv 15KW;
• permis cat. B pentru situația în care masa și sau puterea depășesc aceste limite;
Observație importantă - categoria permisului valabil nu este influențat de formalitatea înmatriculării sau înregistrării ci numai de categoria autovehicului/vehicului, deci dacă în AT este înscrisă mențiunea ”utilaj agricol” nu este utilizabil permisul cat. Tr;

[...]



Horia, imi permit 2 observatii:
1. Documentul care atesta omologarea este "Cartea de Identitatea a vehiculului, eliberata in conditiile legii." - sincer nu stiu ce prevederi au cei de la RAR pentru aceasta carte de identitate in ceea ce priveste vehiculele care nu se supun inmatricularii, dar am vazut personal CIV pentru moped.

2. ITP-ul este obligatoriu pentru cele inmatriculate. A nu se interpreta !
Legea cere ITP doar pentru cele inmatriculate conform art. 9 alin. 4.
Cele care nu se supun inmatricularii nu sunt obligate la ITP asadar "expirarea" nu se aplica in cazul lor.

Eu nu spun ca nu ne-am putea confrunta cu situatia ca un agent sa va ceara ITP pentru vehicul inregistrat.
Ce trebuie sa stim noi sunt obligatiile legii iar urmarea povestii este predictibila.

  • 0

#36 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 08 July 2013 - 11:22 AM

Nu știu la ce te-ai gândit când ai spus că ”...este predictibil”. Te gândești probabil la ce este mai rău și despre care cred că din păcate la un moment dat se va recurge ? Da, este posibil să ajungem la un mod de reglementare foarte asemănător cu ceea ce regăsim în vestul Europei, dar acolo lucrurile mai nasoale sunt în ceea ce privește umblatul pe coclauri și nu pe șosele.

Continuând discuția începută pe tema înmatriculări/înregistrării/obligativitatea ITP am făcut niște săpături.

Din păcate pentru că este vorba despre niște îngrădiri dintre care unele nu pot să ne bucure, dar în sprijinul afirmațiilor mele anterioare și oarecum în contradicție cu ce spunea Iuliu, am de adus niște argumente pe care ar trebui în primul rând să le discutăm comparându-le cu reglementările legale după care să vedem cât sunt de valabile:

1. documentul care rezultă în urma omologării este Certificatul de Omologare, el este unul ”de tip” valabil în țările CE iar RAR acordă un număr de registru acestei omologări (nu prezint toate situațiile posibile, pentru asta se poate citi RNTR 2), CIV se eliberează de fapt în urma prezentării spre identificare cu dosarul vehiculului care conține în mod obligatoriu CoC (certificatul de conformitate prin care producătorul confirmă că vehiculul respectă omologarea de tip). Ca particularitate, în mod cu totul ciudat, la prezentarea cu un vehicul care nu are CIV (unul nou) la RAR vei primi spre completare un formular pe care scrie ”omologare individuală” când de fapt se face o identificare. http://www.avocatura...ehiculelor.html
Modul de emitere a CIV este reglementat de RNTR 7 la subcapitolul I4 așa că nu mai încape îndoială asupra procedurilor.

Iar acum să pun aici câteva clarificări culese de prin legislație și care fac referire la observațiile de la punctul 1:
• astea sunt valabile în cazul ”înmatriculabilelor”, deci a celor care sunt considerate autovehicule, iar de la 19.01.2013 sunt aplicabile și mopedelor;
• despre moped și încadrarea lui (atenție la acest punct pentru cei în a căror documente la categoria vehiculului este înscrisă denumirea MOPED): am și eu unul cu două roți de astă dată, cumpărat din boldă și nu de pe la jjjmekeri, el are CIV, este înregistrat la Primărie iar după ianuarie 2013 are nevoie și el de ITP. (mopedul de care vorbesc este cumpărat cu patru ani în urmă și totuși avea CIV !);
• condițiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească un cvadriciclu pentru a fi omologat și i se eliberează CIV pentru circulația pe drumurile publice sunt cele prevăzute la cap. VI din RNTR 7;
• condițiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească mașinile autopropulsate pentru a primi AT sunt prevăzute tot în RNTR 7 la cap. VII (atenție la faptul că ele trebuiesc să aibă sistemul semnalizare spre deosebire de unele înregistrate și care n-au avut niciodată așa ceva !) ;
http://www.rarom.ro/...loads/RNTR7.pdf

2. din păcate chestia cu ITP-ul după legislația valabilă din ianuarie 2013 nu este reglementată de art.9, alin (4), acolo este prevăzut altceva, iar art. 10 la care fac eu trimitere este fără echivoc (mi s-a explicat că tocmai această treabă a fost scoasă din legislația veche, lipsa obligativității efectuării ITP pentru cele înregistrate);
http://www.politiaru...t...8&Itemid=66

3. despre solicitarea prezentării ITP-ului pentru un vehicul înregistrat, m-am confruntat eu așa cum am spus într-un post anterior, după care m-am apucat să mă informez. Am constatat că ”organu” avea dreptate.
Este chiar și logic (culmea pentru legislația de la noi) ca odată ajuns pe uliță un utilaj, fie el și pentru construcții agricol sau altceva să poată folosi și să aibă ca orice umblătoare normală pe drum un sistem de semnalizare, unul de lumini și unul de frânare eficiente și sigure toate. Astea dovedindu-se eficiente la o inspecție ITP așa cum se procedează în lumea normală, unde dacă un utilaj nu are ceea ce am spus mai sus nu poate bălăuri pe șosele ca la noi înainte de ianuarie 2013 cu toate că normele RNTR sunt valabile înainte de această dată, ci numai pe platformă.


Și câteva idei de final:
Deoarece prevederea despre care amintesc eu, cea de la punctul 2, s-a schimbat doar după ianuarie 2013 este posibil ca o serie de agenți ai ”organului” să nu știe să răspundă (am întâlnit eu) sau la o serie de ateliere autorizate să efectueze ITP să primim răspunsuri tot în necunoștiință de cauză. Probabil că o clarificare sigură o putem obține doar de la RAR, cele scrise au fost făcute fără a avea vreun răspuns de la ei.

Pentru clarificarea celor discutate am căutat să aflu părerea avizată a câtor mai multor persoane sau am citit reglementările legislative la care fac referire pentru a putea prezenta o părere argumentată. Cu toate acestea nu am pretenția că interpretarea este 100% corectă așa că aștept și alte păreri.

Sper că nu sunt perceput ca ”omul care aduce ploaia” sau cel ce cobește catastrofe și amenzi, am mai adus-o eu pentru cineva și m-am ales cu felicitări furtunoase, încerc prin ceea ce scriu să-i fac atenți și pe alții la pericolele care ne pândesc și la reauavoință cu care suntem priviți deseori de către organe și nu numai. Dacă putem să ne ferim informându-ne și să nu le mai dăm ocazia de a ne prezenta mereu ca oile negre din trafic, de ce nu !

Așa că ”s-auzim numai de bine” și să ne perceapă urechile doar lucruri care ne fac plăcere !

  • 0

#37 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,459 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 08 July 2013 - 11:52 AM

QUOTE (Horia14 @ Jul 8 2013, 12:22 PM) <{POST_SNAPBACK}>
[...]
2. din păcate chestia cu ITP-ul după legislația valabilă din ianuarie 2013 nu este reglementată de art.9, alin (4), acolo este prevăzut altceva, iar art. 10 la care fac eu trimitere este fără echivoc (mi s-a explicat că tocmai această treabă a fost scoasă din legislația veche, lipsa obligativității efectuării ITP pentru cele înregistrate);
http://www.politiaru...t...8&Itemid=66

[...]


Horia, articolul 10 este acelasi din legea 195/2002. Daca atunci nu obliga la ITP pentru inregistrate nu obliga nici acuma.

QUOTE (Horia14 @ Jul 8 2013, 12:22 PM) <{POST_SNAPBACK}>
[...]
3. despre solicitarea prezentării ITP-ului pentru un vehicul înregistrat, m-am confruntat eu așa cum am spus într-un post anterior, după care m-am apucat să mă informez. Am constatat că ”organu” avea dreptate.
Este chiar și logic (culmea pentru legislația de la noi) ca odată ajuns pe uliță un utilaj, fie el și pentru construcții agricol sau altceva să poată folosi și să aibă ca orice umblătoare normală pe drum un sistem de semnalizare, unul de lumini și unul de frânare eficiente și sigure toate. Astea dovedindu-se eficiente la o inspecție ITP așa cum se procedează în lumea normală, unde dacă un utilaj nu are ceea ce am spus mai sus nu poate bălăuri pe șosele ca la noi înainte de ianuarie 2013 cu toate că normele RNTR sunt valabile înainte de această dată, ci numai pe platformă.[/b]
[...]


Nu contest ca unii agenti sa ne ceara si numarul de telefon....asta nu schimba legea cu nimic.
Pentru ca agentul sa aiba dreptate trebuie sa fie scris in lege.
Chiar te rog daca gasesti scris prin lege ca ITP-ul sa fie obligatoriu pt cele inregistrate sa scrii aici, sau daca gasesti o obligativitate indirecta ... gen << pentru a inmatricula trebuie facut CIV iar pentru CIV trebuie avut COC de unde rezulta ca pentru a inmatricula trebuie COC, chiar daca legea nu obliga direct ca pentru a inmatricula sa ai COC>>.
  • 0

#38 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 08 July 2013 - 12:19 PM

Probabil că este edificatoare o clarificare a celor de la RAR. Dacă poate cineva obține această informație ne-ar fi de folos tuturor.
  • 0

#39 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 10 July 2013 - 11:48 AM

Am încercat să obțin un răspuns scris, dar nu oficial de la cei de RAR, rezultatul este ... atitudinea tipic rrrromânească.

Nu cred că se feresc de a comunica ceva la care în modul cel mai sigur trebuie să se priceapă, pur și simplu nu le pasă. O instituție care trăiește pe spinarea celor pe care-i taxează și pe care-i ignoră și-i desconsideră, acesta este REGISTRUL AUTO ROMÂN.

Ne mirăm că lumea normală ne plasează undeva nedefinit într-o a nnn-a categorie ? Uneori ne mai și supărăm, dar se pare că nu avem dreptate. Sugera cineva sub forma unei întrebări cu un puternic iz retoric despre cei care lucrează în instituțiile statului spunând că este vorba despre idioți. Nu pot să fiu de acord, de ce să-i jignim pe idioți, ei probabil au o ... afecțiune... ceva acolo în târtița lor ce-i face ”defecți”. Nesimțirea este mult mai potrivită ca definiție. Ăștia suntem ... și linia se trage la suma totală după care se face media aritmetică ceea ce rezultă ne cuprinde pe toți grămadă !

Votul docentului este egal cu cel al analfabetului care și-l oferă în schimbul bucății de salam (salamul poate fi privit și ca opțiune culturală, nu ?)


scuze pentru răbufnire și off topic, dar sunt tare amărât !
  • 0

#40 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 17 July 2013 - 03:45 PM

În cele din urmă și atunci când nu mai speram, am primit un răspuns scris de la cei de la RAR. M-am grăbit să-l postez pentru a avertiza pe cei interesați.

-----Mesaj original-----
De la: ....................................
Trimis: Monday, July 08, 2013 2:53 PM
Către: Intrebari si sugestii
Subiect: Intrebare pe RARom.ro



Name: Horia Lapadat


Message: Buna ziua,

Este sau nu, obligatorie efectuarea ITP-ul la vehiculele încadrabile conform art. III din RNTR 7 la categoria pentru care nu se elibereaza CIV ci atestat tehnic, fiind vorba despre vehicule care se înregistrează la primarii ? (ma refer la masinile autopropulsate pentru lucrari care circula doar ocazional pe drumurile publice, aici incadrandu-se si unele ATV-uri)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buna ziua,

Incepand cu data de 30.03.2012, a intrat in vigoare Ordonanta Guvernului nr.6 din 25.01.2012 pentru completarea si modificarea OG nr.81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica.

Incepand cu aceasta data si masinile autopropulsate ptr. lucrari se supun ITP, pentru a circula pe drumurile publice din Romania. ITP-ul la masinile autopropulsate ptr. lucrari se poate efectua numai la reprezentantele RAR. Documentele solicitate sunt: certificatul de inregistrare si atestatul tehnic + act de identitate prezentator. Tarif ITP : 168.4 lei+reverificarile , dupa caz.

In situatia in care atestatul tehnic nu a fost inca emis, odata cu emiterea dovezii ITP se va emite si atestatul tehnic, daca vehiculul indeplineste conditiile tehnice prevazute de cap.VII din reglementarile RNTR-7, precum si cele prevazute in planul de operatii, anexa la reglementarilor RNTR-1 modificate prin OMTI nr. 1107/2012, publicate in Monitorul Oficial nr.503 din 23 iulie 2012.

Acte solicitate la RAR ptr. eliberare atestat tehnic: act identitate prezentator, cerere activitate RAR, document inmatriculare/ inregistrare din tara de provenienta. Tarif atestat tehnic+ITP : 505.2+ revenirile, dupa caz.




  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto