Aveam eu un pitic in cap cum ca daca in carte scrie sa schimb cureaua trebuie sa o schimb chiar daca nu am probleme cu ea.
De altfel asa este cel mai sanatos in orice privinta - e mai usor sa tratezi un om sanatos decat unul bolnav .
In consecinta, prin vara mi-am rugat un prieten sa-mi aduca o curea de transmisie originala din state pe principiul 60 % din pretul de la noi.
Cureaua e OEM Mitsuboshi, identica cu cea din fabrica care a tinut foarte mult si foarte bine.
Nu am avut niciodata probleme sa alunece sau sa scoata fum dar oricum, cureaua veche si-a trait viata, si-a facut datoria.
Sambata seara, pe la 21:00 m-am apucat linistit de treaba, cu doi motani asistenti si principalul mecanic in atv-uri, Thor.
In prima faza am desfacut scarita din partea dreapta, carcasa exterioara a CVT-ului, cusca CVT-ului si evident, cureaua veche.
20141101_210903.jpg 35.54KB
0 downloads
20141101_211727.jpg 42.73KB
0 downloads
20141101_213800.jpg 42.34KB
0 downloads
In a doua parte am verificat fuliile care nu au nici o zgarietura ci doar niste dungi de culoare pe unde a rulat cureaua mai mult timp.
Tot aici am verificat rulmentul unisens care blocheaza instant.
Nu exista nici un joc in tot angrenajul, nici in variatorul fata nici in cel din spate.
Rolele din variatorul fata sunt fara uzura, erau doar prafuite cu praful curelei uzate; am ster putin prin zona.
20141101_220550.jpg 29.88KB
0 downloads
20141101_220651.jpg 33.28KB
0 downloads
In a treia parte am montat cureaua noua si restul de subansamble.
20141101_222828.jpg 42.59KB
0 downloads
20141101_223057.jpg 44.04KB
0 downloads
Concluzia: cureaua noua pare sa fie mai rigida pe variatoare si raspunsul acceleratiei pare mai prompt, desi cred ca e doar placebo intrucat si inainte la cea mai mica acceleratie transmisia cupla si atv-ul incepea sa se miste.
Evident, concluzia finala este ca si transmisia este intr-o stare perfecta.
Edited by iusau, 03 November 2014 - 08:32 PM.