Jump to content



Photo

IeȘire De VarĂ


  • Please log in to reply
265 replies to this topic

#241 alxcristea

alxcristea

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 479 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Nume real:Alex
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Can-Am 850 Max XTP 2017
  • Numar ATV:TM-26-KAI

Posted 30 May 2018 - 05:14 PM

Frumoase poze, frumoasa zona.
Copilaria mi-am trait-o in aceasta zona dar din pacate nu am ajuns niciodata cu atv-ul.
Am in plan sa ajung, dar din pacate nu am gasit inca doritori care sa fie dispusi sa cutreieram acesta zona.
Vad ca avem acelas loc de cazare in Garana, am recunoscut casa din prima poza.:)
  • 0

#242 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 30 May 2018 - 05:57 PM

E mică lumea ! S-ar părea că avem prieteni comuni.

Eu am de gând să revin în zonă, cu mai mult răgaz. Acum a fost într-o mare pripă, dar n-am vrut să ratez, am străbătut cei aproximativ 700 de km. fără să ezit chiar dacă a fost vorba despre o ieșire de o singură zi.

Data aviatoare o să o fac pe îndelete, mai informat și pentru mai multe zile.thumbsup.gif


  • 0

#243 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 19 June 2018 - 06:22 PM

Salut,

 

S-a încheiat și ”The Danube tour 2018”.

N-am apucat să scriu nimic despre asta și nici despre ieșirea făcută căutând noi track-uri pentru această tură.

O să revin cu povestea și imaginile din tur când mă mai eliberez de alte treburi.

Până atunci vă delectez cu un videoclip încropit din implicarea unuia dintre invitații acestui an, Greg Hayes, un californian ce-a străbătut jumătate de glob pentru a putea participa.

 

https://www.facebook...?type=2


  • 0

#244 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 23 June 2018 - 12:05 PM

”Danube tour 2018” a devenit asemeni celebrului Dakar, dacă-mi este permisă comparația, un nume ce are în el doar locul atins în anii dinainte, acum renunțând la a mai parcurge mereu variantele limitate de-a ajunge în zona Cazanelor Dunării.

În compensație, turul a căpătat spectaculozitate prin introducerea în traseu a unor track-uri cu o dificultate mai mare și chiar dacă asta ar sugera că parcurgem distanțe mai mici, la sfârșitul zilelor adunăm de cele mai multe ori peste suta de kilometri.

Primele trei zile au fost destul de liniștite ca stil, trasee de privit, dar și câteva ”probe speciale” cu urcări și coborâri pe povârnișurile Șureanului, acest munte imens ce-ți oferă mereu și mereu locuri în care adrenalina te însoțește.

A urmat apoi Retezatul, făcut până la limita Parcului Natural unde am fost primiți ca-n fiecare an de stăpâna locului. Cu siguranță pot spune asta despre Diana cea neobosită-n a ne întâmpina pe Tulișa, indiferent de vreme, cărând după ea plăcinte și cornata de Uricani.

Ultima zi înainte de pauză ne-a purtat peste Vâlcan și Vf. Straja pe care l-am coborât în premieră acum câțiva ani povățuiți de Nicu Diaconescu, un alt împătimit al traseelor ce par imposibile, acum track-ul devenind potecă străbătută destul de des după amprenta din iarba piscului ce te impresionează cu masivitatea lui.

Și uite așa am ajuns să poposim în Domeniul Schiabil Parâng și în timp ce gașca veselă, peste noapte chiar foarte veselă de-au golit toate frigiderele de prin camere, își lingea rănile, împreună cu Mihai am încercat în ziua lor de odihnă un track ce s-a meritat a fi explorat.

Pe un vechi drum pastoral străbătut doar de măgarii ciobanilor sau de motoarele celor de la Romaniacs, am urmat muchia ce te poartă din Jieț spre Vf. Capra prin locuri de o sălbăticie redobândită prin extincția păstoritului tradițional, probabil că opt din zece stâne cu vechi existențe stau acum abandonate și inundate de vegetație prin poienile în care se ajunge din ce în ce mai greu. A fost o după amiază de pomină în care am poposit pentru o cină inedită la una dintre puținele stâne active, după care a urmat aventura întoarcerii în lumina unei furtuni ce-ți lumina calea pe o coborâre de tip ”la mormânt deschis”.

Totul arăta ca fiind perfect, doar că atunci când adrenalina are prea multe grade, se mai întâmplă și câte-o chestie pe care o plătești de prea multă exaltare, am lovit o jantă în așa fel de-a trebuit una de schimb, așteptată-n ploaie preț de două ore jumătate pe albia unui pârâu ce se trăduia să mă ducă-n vale cu apa lui cea-nvolburată.

Partea a doua a turei n-a semănat deloc primei-a, mai degrabă a avut tenta zilei de explorare de dinante. Ce a început destul de domestic a continuat cu o primă întâmplare ce ne-a ținut pe loc preț de ceva ore până am reușit să-l facem a mai merge pe unul dintre tractorașe, scăpat într-un pârâu și lăsată cu ceva daune, ca mai apoi blocați fiind de o doborâtură de vând și încercând o variantă de ocolire, să pornim pe o cale ce s-a dovedit mult prea grea pentru cea mai mare parte dintre noi. Probabil că ar fi mers la un grup omogen de până în cinci, dar nu la unul de douăzeci de tractorașe ce se strecurau pe porțiuni pe care cu siguranță nu trecuse vreodată așa ceva.

După multe pățănii pentru care ar fi nevoie de câte o poveste separată, am ajuns în cele din urmă în prag de miez de noapte la adăpostul pensiunii pentru care, o parte dintre noi au optat până în ziua reîntoarcerii în civilizație. A fost mult, a fost dificil și obositor, dar urmează ziua cu bomboana turului, Valea Sasului.

Această vale o descoperisem cu ceva ani în urmă, iar anul ăsta am mai parcurs-o încă o dată cu un alt grup, neridicând nu știu ce probleme dacă era parcursă cu o minimă atenție. Zic și eu.

Ea era prea spectaculoasă pentru a asculta de sfaturile prevăzătoare ce ne îndemnau la prudența unor locuri mai ferite de viiturile ce scurmaseră ravene și șanturi adânci pe povârnișurile bântuite de furtunile din ultima vreme.

De data asta am format un grup mai mic, un fel de voluntariat ar asumării străpungerii în regim de comando, a liniilor inamice pline de capcanele unui front bine apărat și-am plecat.

S-a lăsat cu munci, cu amenajări de treceri, cu apă multă ce atrăbătea de data asta traseul, locurile se schimbaseră destul de tare de la ultima trecere făcută cu o lună în urmă, dar am răzbit până ce-am ajuns din nou să bem o bere ce-ți cade în alt mod, sorbind-o pe terasa Pensiunii Curmături.

Probabil că a fost ce-a mai frumoasă zi pentru cei care s-au încumetat, asta citind pe fețele lor care nu cred că au părăsit zâmbetul pe toată durata zilei.

Nu pot să nu-i pomenesc aici pe doi juniori, deci ne gândim și la viitor, pe care i-am avut cu noi și ”i-am școlit” chiar dacă nu în toate zilele turului. Unul de 16 ani, iar celălalt 14, dar ambii s-au comportat exemplar în ciuda faptului că ultimul a călărit un CF 520.

Întoarcerea din ultima zi a fost de fapt mai mult o retragere, parcursul fiind făcut pentru a ajunge devreme și-a putea gusta din bucatele ce se revărsau de pe galantarele tarabelor de la Sărbătoarea Bujorului din Gura Râului, spectacol inedit pentru cei veniți de prin alte țări.

Relatarea asta telegrafică nu reușește să cuprindă în ea mare lucru din picanteriile unei ture de șapte zile, cu multe locuri și lucruri ce-ți încântă simțurile, imaginile pe care le voi atașa aici completând probabil povestea mea.

 

Attached Files


Edited by Horia14, 23 June 2018 - 12:22 PM.

  • 2

#245 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 23 June 2018 - 12:16 PM

Extraordinar de frumos, peisaje ce-ti ating corzile sensibile! Felicitari juniorilor si bravo ca i-ai scolit, sigur au trait o experienta unica.
  • 0

#246 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 23 June 2018 - 12:43 PM

Nu ”eu” i-am școlit. Au avut păzitorii lor, dar s-au integrat perfect în grup și de cele mai multe ori doar o privire ațintită asupra lor era suficientă pentru a observa că se descurcă excelent.


  • 0

#247 grimm

grimm

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Nume real:AArpad
  • Telefon:0742XXXXXX
  • Marca ATV:CF Moto 820 LE
  • Numar ATV:urmeaza

Posted 23 June 2018 - 05:11 PM

Locuri superbe.

Ca de obicei, Horia ne incanta privirile.

Multumim


  • 0

#248 cleoclod

cleoclod

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 410 posts
  • Gender:Male
  • Location:BACAU
  • Interests:Sanatate,nutritie si sport
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:0761137712
  • Marca ATV:BOMBARDIER OUTLANDER 810 R ESP ,2010 CAN-AM OUTLANDER 800 R XT MAX 2009 CF MOTO 520 L EPS

Posted 23 June 2018 - 06:21 PM

Asa este , ne incanta privirea si ne face sa ne simtim din alta lume ...cu jucariile noastre . Frumos .Multumim Horia de impartasiri


  • 0

#249 alxcristea

alxcristea

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 479 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Nume real:Alex
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Can-Am 850 Max XTP 2017
  • Numar ATV:TM-26-KAI

Posted 23 June 2018 - 06:25 PM

Foarte frumos, Horia!
Exemplul tau cu cei 2 juniori care au reusit sa parcurga treaseul ma face sa-mi doresc si eu un astfel de traseu.
  • 0

#250 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 23 June 2018 - 08:20 PM

Băieții au ceva experiență.

Se vede asta după cum se așează-n șa, cu unul dintre ei am făcut Valea Sasului, care nu-i chiar de ici de colo.

Mi-au plăcut, ce mai !

Un traseu ca ăsta, înșirat pe atâtea zile este tare frumos, dar este și solicitant. Eu tot arăt și vă îndemn să procedați asemenea, postez de-astea chiar pentru a vă provoca.

 

Pe de altă parte nu-i foarte simplu să poți asigura suportul grupului. Pentru atâtea persoane ai nevoie de obicei de o mașină de sprijin care să poată căra bagaje, piese de schimb și uneori benzină spre campări izolate.

În cazul nostru există un nucleu în jurul căruia se mai adună și alții, dar atenție la dimensiunea grupului. Unul prea mare este greu de gestionat, iar în porțiunile dificile chiar cu intercalarea celor cu experiență prin el și tot mai apar evenimente, asta chiar dacă noi comunicăm radio.


  • 0

#251 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 24 June 2018 - 08:39 PM

Bravos, jos cu palaria! thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif


  • 0

#252 adirpe1709

adirpe1709

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 418 posts
  • Gender:Male
  • Location:MARU, Jud. CARAS SEVERIN
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0740311xxx
  • Marca ATV:king quad 700 , Can am Outlander max 650 cc
  • Numar ATV:144 , 002

Posted 25 June 2018 - 08:02 AM

Foarte frumos, sunt genul de plimbari care imi plac si mie.

Multumim pentru poze 

Stiu ca este destul de greu de organizat si gestionat in traseu un asemenea grup.


  • 0

#253 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 01 July 2018 - 10:01 AM

Am reușit încropirea unui videoclip pentru ziua 1.

Iată-l ...

 

https://www.facebook...530431855146860


  • 0

#254 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 02 July 2018 - 07:46 PM

Un fragment din ziua a doua cu o coborâre spre satul Federi de la poalele Șureanului.

 

https://www.facebook...79428602125035/

 


  • 0

#255 TudyATV

TudyATV

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Tudor
  • Telefon:0746474616
  • Marca ATV:Cf Moto 500-A
  • Numar ATV:Inmatriculat Nr. Negru

Posted 02 July 2018 - 11:57 PM

Felicitari,frumos traseu dar si destul de dificil pe unele portiuni din cate vad.


  • 0

#256 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 03 July 2018 - 07:55 AM

Fiecare zi a avut și câte ceva mai picant.

An de an am schimbat traseele și am ridicat gradul de dificultate.

Poate că uneori am exagerat, dar cu ajutor a trecut fiecare, iar la sfârșitul zilei am regăsit acel zâmbet pe care-l lasă o bună încercare.


  • 0

#257 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 03 July 2018 - 08:20 AM

.......... la sfârșitul zilei am regăsit acel zâmbet ...........

asta-i esenta! thumbsup.gif


  • 0

#258 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 04 July 2018 - 11:04 AM

Numeros grup la tura asta! Imi imaginez ca a fost ceva logistica si efort in spate sa il gestionati. 

Traseele interesante si destul de dificile dupa cum a remarcat si americanu' smile.png . Daca a venit express in Romania pentru tura asta confirma ca faceti o treaba destul de apreciata si de "ailalti" 

 

Sunt curios cum au rezistat in conditiile de ploaie constanta. Echipamentul le-a asigurat impermiabilitatea si confortul sau au ajuns murati seara la cazare?

Poate ne poti da niste sfaturi in acest sens, cum sa fim pregatit si organizati dvpd al echipamentului pentru ture lungi in condiitii mai nefavorabile. 


Edited by Sergiu, 04 July 2018 - 11:05 AM.

  • 0

#259 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 05 July 2018 - 11:36 AM

Salut Sergiu

... și celor interesați de subiect.

Turele lungi sunt de două feluri, la cort sau la pensiuni.

Pentru cele la cort este util să apelezi și la pensuni măcar pentru o zi plină (înseamnă de fapt 2 nopți), o să explic de ce și când.

Turele lungi ideale sunt cele de 7 zile, fiind de forma 3+1+3, deoarece cam după trei zile de mers se cam obosește, iar o zi petrecută la o pensiune poate fi utilă în recuperare.

Turele din mai multe zile pot fi itinerante sau cu o singură sau cel mult două baze, dar asta înseamnă ca zona să poată oferi traseele pentru perioada în care pleci și te întorci seara în același loc.

Varianta asta este cea mai avantajoasă pentru logistica necesară oferindu-ți și posibilitatea de-a avea cât mai puține bagaje pe trasee, un avantaj important dacă ai în vedere tronsoane cu grad de dificultate ridicat.

O altă mare problemă este combustibilul.

Un traseu itinerant îți poate oferi posibilitatea de-a atinge locații în care te alimentezi, dar asta nu-i întotdeauna o regulă, iar în această situație poți rezolva în două moduri: cu ajutorul gazdelor tale (pensiunea) sau ai mașină de sprijin.

Ambele sunt de analizat pentru natura traseeului făcut astfel că pentru fiecare dintre ele vei avea în vedere un alt preț al benzinei decât cel din pompă.

Benzina adusă de gazdă prezintă de multe ori un risc. Noi avem butoaie lăsate în custodia lor, doar că de multe ori te trezești că omul folosește butoiul între timp sau îl păstrează aiurea și te trezești că la alimentare găsești în el diferite mizerii sau apă.

Dacă ai mașină de sprijin lucrurile stau mult mai bine pentru a face alimentarea pe traseu, poți să cari bagajele sau alte lucruri pe care în mod normal nu ți le permiți și nu în ultimul rând poți să ai la tine scule și piese de schimb.

În toate variantele vor crește puțin costurile față de ieșirile din spatel curții, costuri care se totalizează în turele lungi undeva la 0,6-0,8 Euro/km/ATV.

Treaba cu piesele de schimb este destul de importantă, dacă ai în vedere probabilitatea măricică de apariție a vreunui defect la un așa număr de tractorașe. O observație în acest sens este cea legată de limitarea pe cât posibil a diversității mărcilor cu toate că de multe ori nu o poți face din cauza preferințelor participanților care vin cu jucăriile lor chiar și de peste mări și țări. Anul ăsta ne-am limitat la Yamaha, Polaris și clasicizatul Can Am dintre care pondere a avut Renegade, dar au fost ani în care au mai fost pe lângă astea și Suzuki sau al meu CeFaciMoto X8 pe care l-am cărat cu mine peste patru ani (era să uit ... și anul ăsta am avut un CF 520!).

Cu toate astea pot spune că mai avem o sursă de piese, cea oferită de prieteni care au ateliere de intervenții prin diferite locuri din țară și de la care am avut sprijinul. În 2015 am avut nevoie de un ghidon pentru Yamaha (se potrivește cel de Linhai), iar anul ăsta am primit o jantă pentru G2 (am spart una exact pe lângă sudură) ambele venind din Vulcan.

Alteori am apelat la furnizori oarecum tradiționali (Motoboom, Authentic, Moto4all sau Autonet) și care spre exemplu au fost capabili să furnizeze un set de cruci cardanice la Curmături (Șureanu) în câteva ore sau cum am avut eu nevoie în 2016 de o planetară care până am coborât noi de pe munte a ajuns la Cărămidari.

În alte situații ești nevoit să te descurci, să improvizezi, astfel că trebuie să găsești un atelier de sudură de exemplu, loc unde poți remedia o coloană de direcție sau alte subansambluri la care trebuie să sudezi ceva.

 

Nu este de neglijat ghidajul raportat la numărul și experiența participanților.

Se poate conduce un grup cu un singur ghid, dar atunci el trebuie să fie format din puține persoane sau să aibă un nivel de experiență bun.

La grupurile mari, neomogene, este nevoie de intercalarea alternantă astfel ca cei subțirei să fie în preajma celor care-i pot asista, ajuta sau pe urmele cărora să calce, trasa antemergătorului este foarte utilă urmăritorului tău.

Întotdeauna vei pune pe cel mai slab în spatele ghidului din față, el va da ritmul de deplasare, astfel îl vei avea tot timpul sub ochi și nu vei risca să rupi șirul pentru că el nu se asigură că îl urmează cineva pe traseu sau la intersecții.

Util este ca cei care ghidează să poată comunica, iar dacă ești singur, să o poți face cu închizătorul care va fi cel mai experimentat dintre invitații tăi.

Ce să mai zic ?

Și așa am scris cam mult, dar cu siguranță că ar mai fi de spus multe alte detalii care devin importante pentru a preveni evenimentele nedorite ce apar de obicei la cei mai puțin experimentați și aproape invariabil pe porțiunile ușoare când concentrarea lor scade sau se circulă cu oarecare viteză, dar li se poate întâmpla și altora !

În cazul în care ai evenimente, te vei preocupa în primul rând de persoană și mai apoi de fiare, o trusă de prim ajutor este obligatorie. Cu toate astea, un tractoraș de schimb este util să existe undeva, iar aducerea lui peste noapte poate fi o variantă.

Printre alte scule care-și pot dovedi utilitatea poate fi și un telefon prin satelit, varianta care poate fi păstrată în bagaj și printr-o aplicație dedicată se conectează cu telefonul tău, este uneori foarte util. Dacă ascultam de cel care l-a oferit, nu mai stăteam noaptea într-o ploaie torențială timp de 2 ore jumătate până a ajuns o roată de schimb ca să mă pot extrage din Șureanu acum trei săptămâni, nu ?

 

Legat de echipament.

El trebuie să fie de un anumit nivel calitativ, dar nu neapărat exorbitant de scump.

Despre cel de protecție nu cred că trebuie să amintesc pentru că nu v-am văzut pe nici unul dintre voi umblând la sandale și fes.

Despre încălțăminte pot spune că este tare importantă deoarece apa și frigul la picioare îți poate strica toată plăcerea zilei.

Dar chiar dacă ți s-au udat bocancii, îi poți usca. Există în comerț uscătoare dedicate care în 2 ore usucă aproape orice bocanc. Atenție că au nevoie de aprox. 200-230 W, cele sub 100 sunt mai puțin eficiente. Noi folosim astfel de uscătoare, dar ele fac parte din bagajul din mașina de sprijin.

Pentru ploaie există diferite variante de pelerine sau compleuri (haină și pantalon). Personal le prefer pe ultimele chiar dacă nu respiră ele prea bine și transpiri, dar nu arăt ca Rumburak și nici nu se agață prin crengi. Cele de la Dechatlon sunt destul de bune (variantele pentru navigație sau cele de vânătoare, sunt ceva mai rezistente), haina să nu aibă fermoar pe burtă.

La lucrurile personale nu mă bag, dar amintesc doar că fiecare gram în plus sau volume care te incomodează, te vor stânjeni. O spun eu care de obicei port la mine multe lucruri, de-aia folosesc un MAX.


  • 0

#260 Liviu Linhai

Liviu Linhai

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Eusebiu
  • Telefon:Liviu
  • Marca ATV:TGB 1000 LT

Posted 05 July 2018 - 06:07 PM

Omule, te felicit, prezentare interesanta! Jos cu palaria.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto