Jump to content



Photo

Bucse Pentru Amortizoare Bombardier


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 512 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 30 July 2013 - 06:22 PM

Am ajuns si eu la punctul cand mi-am dus bondarul in service pt o inspectie generala, se apropie de 5000 km si printre altele trebuie schimbate bucsele de la amortizoare.

Attached File  Bucsa_amortizor_2.jpg   97.41KB   38 downloads

Attached File  Bucsa_amortizor.jpg   5.66KB   11 downloads

Evident, un cap patrat a conceput acele bucse din capetele amotizorului de la Cam Am fara camasa exterioara ci vulcanizate ca sa trebuiasca sa schimbi tot amortizorul pt un rahat de bucsa si in loc de 3 eur sa dai vreo 150 pe tot amortizorul chiar daca lucreaza impecabil. Eu daca l-as intalni pe omul ala care le-a gandit, i-as faca supozitor amortizorul cu tot cu arc pe el si l-as si bate groaznic dupa ce l-as tarai legat de avt vreo 10 km; iar daca e cineva de parere ca e mai bine ca sunt vulcanizate ........... mai raman 3 telescoape.

Al Arctic Cat au bucse cu camasa exterioara, costa derizoriu adica vreo 5 eur si isi fac treaba excelent dar nu se potrivesc la Bombardier, nu stiu de la alte atv-uri.
Cum noi suntem romani descurcareti ne adaptam deci trebuie sa gasesc o bucsa cu camasa care sa-mi intre acolo, are cineva idee de la ce masina sau atv s-ar potrivi ? Chiar nu a mai intampinat nimeni aceasta problema pana acum, sa inteleg ca ati trecut-o cu vederea sau ati luat telescoape noi ? blue_bandana.gif

Hai colegii implicare ca ne rup astia cu serWC-urile nhl.gif



  • 0

#2 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,138 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-TGB BLADE550
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 30 July 2013 - 06:31 PM

Din pacate ai dreptate, doar banii trebuie sa circule, ideea ta este buna dar nu stiu cata garantie ar putea sa aibe ceva adaptat, in special vorbind de suspensie! frusty.gif
  • 0

#3 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 30 July 2013 - 06:34 PM

Ai nevoie de teava de teflon http://www.ptfe.ro/produse-teflon.htm, un strungar bun care sa-ti faca bucsile. Ia legatura cu Armadilo el mai facea bucsi. Poate te ajuta el, dar va trebui sa-i dai dimensiuniel interioare la amortizor.
  • 0

#4 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 512 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 31 July 2013 - 05:22 PM

Am gasit un strungar dar nu are atata material sa le faca pe toate, mi-a recomandat sa le fac din moldotan, un material asemanator cauciucului desi altcineva e de parere ca nu rezista si se face praf rapid. Din poliamida cica a incercat mecanicul dar fiind un material plastic dur s-au bulit amortizoarele ca bucsa nu-si facea treaba pt care a fost gandita. Le fac din moldotan si vad cat rezista, va tin la curent.
  • 0

#5 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 512 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 07 August 2013 - 08:43 PM

Le-am facut din moldotan pana la urma, s-au mai inlocuit si pivotii si gresat toate bucsele cu gresor prin scoatere totala si ungere ca erau blocate cu mizerie si tecalemitu nu-si facea treaba.
Desi nu am umblat la directie deloc ca nu era cazul la capetele de bara, ghidonul merge acum parca-i bicicleta, mult mai usor, diferenta e uriasa desi am servo pe el. Am setat puterea servo la minim dar tot simt ca misc prea usor ghidonul, il pot conduce practic cu 2 degete. Astept sa vad daca rezista bucsele dupa ce-si iau niste off road serios.

  • 0

#6 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,138 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-TGB BLADE550
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 08 August 2013 - 06:08 AM

Multumim de informatii, chiar sant curioasa cat vor tine! Unde ai gasit moldotam?
  • 0

#7 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 512 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 08 August 2013 - 08:20 AM

Moldotan avea strungarul si se ia de la Institutul de Chimie Petru Poni din Iasi, dar cred ca mai sunt si altii care fac, bucsa 25 RON, au fost 8 de toate pt amortizoare. Cauciucul vulcanizat ce era inainte in loc de busce era un fel de talpa de slap, adica mai moale.
  • 0

#8 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 08 August 2013 - 11:53 AM

Înlocuirea bucșei din capul telescopului se poate face într-un mod asemănător celui folosit cu mulți ani în urmă la bătrânele noastre Dacii. Rezultatul era de cel puțin două ori mai eficient decât originalul din următorul motiv: cauciucul utilizat era presat în interiorul celor două bucși metalice, deci avea o densitate mai mare decât cel introdus aici prin vulcanizare.
Descriere operațiunilor:
1. se îndepărtează masa de cauciuc originală din interiorul bucșei exterioare a telescopului;
2. se confecționează o bucșă din cauciuc având diametrul exterior egal cu diametrul interiori al bucșei exterioare a telescopului. Diametrul interior al bucșei de cauciuc va fi cu cca. 30-40% mai mic decât diametrul exterior al bucșei interioare;
3. se introduce prin presare bucșa de cauciuc în interiorul bucșei metalice exterioare;
4. bucșa interioară va avea atașat un dispozitiv (conic) în capătul de atac așa cum se va vedea în imaginea 5;
5. prin presare se introduce bucșa interioară în orificiul bucșei de cauciuc;
6. după realizarea ansamblului rezultă o masă de cauciuc în exces care va arăta ca în imagine;
7. se taie excesul de material la fața bucșei metalice.
Reparația este gata.
Attached File  inlocuire_bucsa.jpg   458.63KB   144 downloads
Pentru toate aceste operațiuni aveți nevoie de ajutorul unui strungar puțin mai fâșneț. Arătați-i desenele astea și cred că va înțelege, cu ani în urmă operațiunea asta era una banală.

SFATURI:
NU folosiți materiale rigide gen teflon sau altele similare, vor conduce la distrugerea telescopului.
• Se pot confecționa bucșe cu cămașă exterioară din oțel astfel ca să poată fi introduse prin presare în bucșa metalică (urechea) telescopului. În acest mod, prin existența unei bucșe convenționale (ca cea pomenită la ArctiCat) o reparație se poate face chiar în garajul fiecăruia nemaifiind necesară intervenția complexă doar la atelierul strungarului.


  • 0

#9 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 512 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 08 August 2013 - 01:15 PM

Exact asta a facut si strungarul, intradevar teflonul sau poliamida nu e recomandata, mi-a confirmat si strungarul dar si mecanicul care a vazut amortizoare distruse din cauza asta.
Cu camasa exterioara intradevar schimbi mai usor bucsa, dar ca s-o faci tot de strungar ai nevoie ca in comert nu am gasit sa se potriveasca cel putin la Bombardier, asa ca nu-i vad rostul. Cei ce au bucse cu camasa cum e la Arctic Cat da, se poate schimba in garaj cu o presa de rulmenti daca-s intepenite.

Domnilor de la Can Am, na ca nu am dat 700 EUR pe amortizoare, am rezolvat cu 50 tease.gif
  • 0

#10 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 08 August 2013 - 02:32 PM

Era doar o idee. Sugeram să fie confecționate de rezervă dar având și cămașa exterioară, situație în care poți să schimbi bucșele atunci când ai nevoie fără să cauți și să aștepți după un strungar. thumbup1.gif
  • 0

#11 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,138 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-TGB BLADE550
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 08 August 2013 - 08:15 PM

Pacat ca nu am unde sa mai practic strugaria, apropoo de materialul de bucse din ala face-am flecuri la papuci, se gasea la cuplajele de mina, eheeeeeeeei ce vremuri, mai face-am si ciubuc, si o bucsa, si un flec, mai ales ca era usor de lucrat cu el!
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto