Filtrul De Aer
Started by
sorinok
, Jul 30 2013 06:46 PM
5 replies to this topic
#1
Posted 30 July 2013 - 06:46 PM
Praful din aer poate scurta viata motorului cu 5000 km sau poate chiar mai mult. O cursa cu ATV-ul prin foarte mult praf ar distruge filtrul de aer original cam in 500 de km sau mai putin (depinde de conditiile de praf). Am putea spune ca schimbatul filtrului de aer cu un filtru profesional este mult mai important chiar decat schimbatul uleiului motorului. Majoritatea atv-urilor au standard filtru de hartie. Inlocuiti neaparat acest filtru din moment ce conduceti prin praf (oricum dupa schimbarea acestuia cu un filtru adecvat nu veti fi nevoit sa mai schimbati filtru prea curand). Plus ca daca filtrul de hartie se uda nu este deloc bine, structura acestuia nemaifiind la fel. Puteti gasi o multime de filtre de aer din burete/spuma care se potrivesc modelului vostru de atv.
Filtrele din burete
Filtrul din burete am putea spune ca este cel mai bun filtru in offroad. Unele persoane folosesc aerul comprimat pentru a curata particulele de praf. Nu va recomandam acest lucru deorece este posibil sa dintrugeti structura filtrului iar praful va ajunge in motor. Alte persoane folosesc anumiti solventi (benzina de exemplu ) pentru curatarea filtrului de aer. Producatorii acestor filtre nu recomanda acest lucru deoarece, dupa cum am spus, se poate distruge structura filtrului.Cel mai indicat este sa cumparati solutie speciala pentru intretinerea filtrului de aer, nu este foarte scumpa iar viata filtrului va fi prelungita mult. Kitul contine un spray cu care se puverizeaza filtrul, iar apoi se spala cu apa si se poate utiliza si detergent de vase. Dupa spalari multiple filtrul este ca nou. Apoi filtrul se pune la uscat. Dupa ce s-a uscat trebuie neaparat dat cu ulei special de filtru (nu ulei de motor sau alte uleiuri). Niciodata sa nu folositi filtrul din burete fara sa-l dati cu ulei.Spray-ul cu ulei se gaseste in kitul de intretinere. Pulverizati cu spray bine pe toata suprafata si in interior si exterior, masati putin filtrul iar apoi stoarceti orice exces de ulei. Utilizarea excesiva a uleiului asupra filtrului poate reduce performatele motorului. Un filtru foarte bun din burete esteTwin Air.
Filtre K&N
Testele au aratat ca fitrele K&N permit unor particule de praf (nu foarte multe) sa treaca atunci cand acestea sunt curate/noi, dar acesta nu ar fi un motiv sa nu le folositi. Dupa ce s-a asezat putin praf pe ele acestea sunt destul de bune. Filtrele din burete sunt mai bune decat K&N, din ce am testat insa nu cu mult. Filtrele K&N tind sa permita unui debit mult mai mare de aer sa treaca prin ele, astfel veti obtine cea mai buna performanta.Ce mai bun mod pentru a intretine filtrele K&N este sa folositi kitul acestora de intretine si sa urmati instructiunile. Filtrele K&N pot crea probleme motorului daca acestea nu sunt montate corect. Ele trebuie sa fie etanse si sa nu permita aerului nefiltrat sa intre pe la baza.
Totusi filtrul din spuma/burete ar fi cea mai buna alegere daca ajunge cumva namol/apa in camera filtrului de aer si filtrul se uda.
#2
Posted 30 July 2013 - 06:58 PM
Merci mult Sorine si pentru acesta tema! Pe TGB am filtru de burete, este din doua bucati buretele; adica cel interior si unul exterior un preciorat. Nu am avut solutii speciale dar asa cum ai spus eu am spalat cu apa calda si detergent, am uscat bine si chiar l-am lasat de pe o zi la alta! Pe Polaris este de hartie, verific dupa fiecare iesire sa vad calitatea lui, daca poti da si un link cu ceva filtre ar fi binevenit!
#3
Posted 30 July 2013 - 07:24 PM
Am avut pe Bombardierul meu de 650 filtrul original, prefiltrul e o suvita de burete iar filtru e din hartie normala. La o iesire am pus atv-ul pe partea stanga si in cateva secunde cat a stat asa a curs mult ulei de motor in carcasa filtrului si a facut filtrul varza. L-am scos, l-am spalat de multe ori si dupe ce l-am uscat l-am pus inapoi dar intre timp imi comandasem K&N ca e cam la aceeasi bani ca originalul Can Am.
10042013203.jpg 857.75KB 160 downloads
10042013208.jpg 769.77KB 139 downloads
Sincer nu simt vreo diferenta, dar asta nou K&N arata mult mai bine si cred ca asigura un flux de aer mai bun.
Atentie la montajul lui K&N, este excentric si exista cate un semn pe filtru si pe gatul lui care trebuie sa se alinieze, altfel nu va incapea corect in carcasa si nu etanseaza corect. Baiatul din service care era incepator nu stia, noroc ca desfacand carcasa filtrului stiam ca nu trebuie sa intre presat, asa ca acasa l-am desfacut din nou si l-am pus corect.
CM_8009_installed.jpg 37.39KB 54 downloads
10042013203.jpg 857.75KB 160 downloads
10042013208.jpg 769.77KB 139 downloads
Sincer nu simt vreo diferenta, dar asta nou K&N arata mult mai bine si cred ca asigura un flux de aer mai bun.
Atentie la montajul lui K&N, este excentric si exista cate un semn pe filtru si pe gatul lui care trebuie sa se alinieze, altfel nu va incapea corect in carcasa si nu etanseaza corect. Baiatul din service care era incepator nu stia, noroc ca desfacand carcasa filtrului stiam ca nu trebuie sa intre presat, asa ca acasa l-am desfacut din nou si l-am pus corect.
CM_8009_installed.jpg 37.39KB 54 downloads
#4
Posted 10 September 2013 - 10:02 AM
Edited by ionescu liviu, 10 September 2013 - 10:03 AM.
#5
Posted 11 September 2013 - 08:29 PM
De filtrele moose sau UNI ce parere ai tot din burete pentru un polaris trail blazer 250
#6
Posted 11 September 2013 - 08:44 PM
Filtrul meu este ceva de genu
http://www.ebay.com/...m...95e&vxp=mtr
din hartie si cu protectie pe el daca cumpar un kn tot de hartie si pun protectia ce o am este mai ok decat unu twin ?
http://www.ebay.com/...m...95e&vxp=mtr
din hartie si cu protectie pe el daca cumpar un kn tot de hartie si pun protectia ce o am este mai ok decat unu twin ?