Jump to content



Photo

Intretinere Atv


  • This topic is locked This topic is locked
190 replies to this topic

#1 Z3RG

Z3RG

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Sergiu N
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Bashan 200cc

Posted 03 September 2007 - 09:27 PM

Mi-am cumparat un ATV Bashan cu motor Kawasaki de 200cc (4 timpi, 18CP, racire pe apa)
Si as avea cateva intrebari :

1. Am inteles ca trebuie facut schimbul la ulei (are ~500km). Ce ulei imi trebuie (cantitatea am inteles 1200ml)
2. La ce altceva trebuie sa ma uit pentru a il intretine cat mai bine

Va multumesc, si astept sfaturi pentru un noob biggrin.gif (nu am mai avut nici atv, nici motor asa ca... sunt noob ce mai)

http://www.euroautocz.eu/images/5.jpg --> exact asa arata chestia, doar ca este albastru.

LE : si sa imi spuneti la ce sa ma astept... adica probleme multe etc, sau e fiabil?
10x.

Edited by Z3RG, 05 September 2007 - 03:04 PM.

  • 0

#2 cavaleru

cavaleru

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 126 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dobre Cristian
  • Telefon:722905025
  • Marca ATV:Linhai?
  • Numar ATV:b-00-ooo

Posted 04 September 2007 - 02:22 PM

QUOTE (Z3RG @ Sep 3 2007, 10:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Mi-am cumparat un ATV Bashan cu motor Kawasaki de 200cc (4 timpi, 13CP, racire pe apa)
Si as avea cateva intrebari :

1. Am inteles ca trebuie facut schimbul la ulei (are ~500km). Ce ulei imi trebuie (cantitatea am inteles 1200ml)
2. La ce altceva trebuie sa ma uit pentru a il intretine cat mai bine

Va multumesc, si astept sfaturi pentru un noob biggrin.gif (nu am mai avut nici atv, nici motor asa ca... sunt noob ce mai)

http://www.euroautocz.eu/images/5.jpg --> exact asa arata chestia, doar ca este albastru.

LE : si sa imi spuneti la ce sa ma astept... adica probleme multe etc, sau e fiabil?
10x.



de unde si cat??
  • 0

#3 Iulian777

Iulian777

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Nume real:B.I.
  • Telefon:357404022
  • Marca ATV:NU AM :D

Posted 05 September 2007 - 01:25 PM

Buna am 16 ani. am si eu o intrebare
as vre sa imi iau un atv , pot sa conduc un atv de 200cc si la 16 ani ?
  • 0

#4 Z3RG

Z3RG

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Sergiu N
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Bashan 200cc

Posted 05 September 2007 - 03:03 PM

QUOTE (cavaleru @ Sep 4 2007, 03:22 PM) <{POST_SNAPBACK}>
de unde si cat??



1800 eur gata inmatriculat si cu rca, adus direct din germania de cineva
  • 0

#5 cavaleru

cavaleru

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 126 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dobre Cristian
  • Telefon:722905025
  • Marca ATV:Linhai?
  • Numar ATV:b-00-ooo

Posted 05 September 2007 - 03:05 PM

QUOTE (Z3RG @ Sep 5 2007, 04:03 PM) <{POST_SNAPBACK}>
1800 eur gata inmatriculat si cu rca, adus direct din germania de cineva


mai aduce??
  • 0

#6 rar

rar

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 572 posts
  • Gender:Male
  • Location:predeal
  • Nume real:rares
  • Telefon:0762363885
  • Marca ATV: ATV SERVICE
  • Numar ATV:in zona Predeal

Posted 05 September 2007 - 03:41 PM

nu ai multe de facut .. schimbi uleiul in motor, si gresezi toate punctele de gresare(citesti in carte) in plus verici ,roti, bucse,suruburi... si pt ca ai transmisie finala pe lant, neaparat cureti si ungi lantul (NU CU VASELINA!!) , folosesti produse speciale pt asta...
  • 0

#7 bogypop

bogypop

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:233221041
  • Marca ATV:linhai

Posted 05 September 2007 - 07:08 PM

QUOTE (Z3RG @ Sep 3 2007, 10:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Mi-am cumparat un ATV Bashan cu motor Kawasaki de 200cc (4 timpi, 18CP, racire pe apa)
Si as avea cateva intrebari :

1. Am inteles ca trebuie facut schimbul la ulei (are ~500km). Ce ulei imi trebuie (cantitatea am inteles 1200ml)
2. La ce altceva trebuie sa ma uit pentru a il intretine cat mai bine

Va multumesc, si astept sfaturi pentru un noob biggrin.gif (nu am mai avut nici atv, nici motor asa ca... sunt noob ce mai)

http://www.euroautocz.eu/images/5.jpg --> exact asa arata chestia, doar ca este albastru.

LE : si sa imi spuneti la ce sa ma astept... adica probleme multe etc, sau e fiabil?
10x.


Ce zici, seamana cu asta? Attached File  IMG_6083.JPG   217.64KB   1111 downloadsImi pare rau sa te dezamagesc, dar nu are nici un motor Kawasaki (decat daca scrie stantat pe el) si are 12 CP. Dar e OK. In Romania le gasesti la 2000E cu TVA (in Piatra Neamt cel putin).
1. Schimba-i uleiul rapid. 15W40 4T (ulei de motocicleta) preferabil mineral sa nu afecteze ambreiajul. Merge si 10W40 dar neaparat 4T nu de masina. Atentie intra 800ml nu 1200.
2. Strange toate suruburile (dar nu exagera ca sunt din plastilina). Strange mai ales pe cele de la pivoti si de la axul rotilor (cele care au pana de siguranta. Greseaza toate articulatiile, unge lantul cu ulei de lant. Baga 0,6 in cauciucuri. Benzina cea mai buna fara plumb si multe drumuri forestiere.
Pentru mai multe informatii intra pe bashan.de. E in germana dar poti traduce cu babelfish.
Din cate am citit au cateva probleme ca orice chinezarie (rulmenti roti, pivoti) dar daca il intretii cum trebuie este destul de fiabil.

Al meu are aproape 300km si mi-a pocnit rulmentul pe spate stanga. Le schimba in garantie cu unele nemtesti.

Numai bine.

Edited by bogypop, 05 September 2007 - 07:16 PM.

  • 0

#8 bogypop

bogypop

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:233221041
  • Marca ATV:linhai

Posted 05 September 2007 - 07:24 PM

QUOTE (Iulian777 @ Sep 5 2007, 02:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Buna am 16 ani. am si eu o intrebare
as vre sa imi iau un atv , pot sa conduc un atv de 200cc si la 16 ani ?



Din cate stiu, la tot ce depaseste 50cc iti trebuie B la ATV/Quad sau A pentru motociclete. Asta daca mergi pe drumuri publice.

Edited by bogypop, 05 September 2007 - 07:25 PM.

  • 0

#9 Z3RG

Z3RG

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Sergiu N
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Bashan 200cc

Posted 08 September 2007 - 09:36 PM

multumest pentru posturi... big problema...
s-a rupt lantul.
nu am cu ce sa il aduc in bucuresti sa ii fac o revizie (si am cautat... il am la 35km de bucuresti, inspre giurgiu sad.gif
btw.. un lant nou : de unde, cat, cum, cand ? (preferabil cat mai repede sad.gif)

bogypop, seamana doar ca farul nu e in aceeasi culoare... amyway, niste poze de pe vremea cand inca mai aveam lantul tongue.gif (adica cu 1 ora inainte)
@cavaleru : o sa intreb daca te intereseaza, da-mi un pm ca in principiu l-as vinde pe al meu dupa ce ii schimb lantul si ii fac revizia.
@Iulian777 : poti conduce orice atv cu greutatea pana in 550kg cu B1 (se obtine de la 16 ani dar.. foarte putine scoli fac cursuri pt asa ceva)

PS : pozele au fost facute cu telefonul si cu night mode pe on (din greseala, mi-am dat seama dupa), asa ca se vad.... nasol

Attached Files


Edited by Z3RG, 08 September 2007 - 09:47 PM.

  • 0

#10 quadzila

quadzila

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Nume real:quadzila cu un a
  • Telefon:721939010
  • Marca ATV:quad tare rau

Posted 15 September 2007 - 12:44 AM

QUOTE (Z3RG @ Sep 3 2007, 10:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Mi-am cumparat un ATV Bashan cu motor Kawasaki de 200cc (4 timpi, 18CP, racire pe apa)



HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA , cu motor de KAWASAKI, bai da credul mai esti mah, eu zic ca e cu motor de hayabusha de 200 cmc in trei timpi. Tu ai vreo impresie ca bashan astronautics au vazut vreodata cum arata un motor de kawa ??? la ce dreaq va ieftiniti ma asa si va luati toate prostiile de pe lume?? Daca Bastanul tau va rezista mai mult de 6 luni inseamna e kawasaki tot, nu numai motorul smile.gif)))))))))))))

Ai mare grija sa nu umbli la amortizoare ca sunt pe gaz si sa nu iei foc smile.gif

Edited by quadzila, 15 September 2007 - 12:46 AM.

  • 0

#11 Z3RG

Z3RG

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Sergiu N
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Bashan 200cc

Posted 23 September 2007 - 04:05 PM

QUOTE (quadzila @ Sep 15 2007, 01:44 AM) <{POST_SNAPBACK}>
HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA , cu motor de KAWASAKI, bai da credul mai esti mah, eu zic ca e cu motor de hayabusha de 200 cmc in trei timpi. Tu ai vreo impresie ca bashan astronautics au vazut vreodata cum arata un motor de kawa ??? la ce dreaq va ieftiniti ma asa si va luati toate prostiile de pe lume?? Daca Bastanul tau va rezista mai mult de 6 luni inseamna e kawasaki tot, nu numai motorul smile.gif)))))))))))))

Ai mare grija sa nu umbli la amortizoare ca sunt pe gaz si sa nu iei foc smile.gif


tocmai i-am facut revizia. (am reusit si cu lantul).
Pe motor este stantat "Made in Japan". La 600 km nu am nici o problema in afara de suruburile slabite (care le-am strans).
Inclin sa cred ca are motor kawasaki (sau altceva facut in japonia).
Oricum este adus din germania si cei de la firma de la care a fost luat au zis ca are motor kawasaki...
nu neg ca restul este made in china, dar... sa fim sinceri... 99% din lucruri sunt made in china.

Precizare : atv-ul a fost cumparat ne-asamblat, din germania.

quadzila cred ca esti foarte stresat.... sa stii ca nu toata lumea are sa dea 7000 de euro pe un atv.....
anyway... take a chill pill, si vezi sa nu iei tu foc (autocombustie)

LE : bogypop, intra 1200ml de ulei si nu 900... tocmai am facut schimbul de ulei si am masurat uleiul care iesea (inainte de schimb uleiul era la jumatate pe joja)

Edited by Z3RG, 23 September 2007 - 04:11 PM.

  • 0

#12 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 28 September 2007 - 12:13 PM

QUOTE (Z3RG @ Sep 23 2007, 05:05 PM) <{POST_SNAPBACK}>
tocmai i-am facut revizia. (am reusit si cu lantul).
Pe motor este stantat "Made in Japan". La 600 km nu am nici o problema in afara de suruburile slabite (care le-am strans).
Inclin sa cred ca are motor kawasaki (sau altceva facut in japonia).
Oricum este adus din germania si cei de la firma de la care a fost luat au zis ca are motor kawasaki...
nu neg ca restul este made in china, dar... sa fim sinceri... 99% din lucruri sunt made in china.
Precizare : atv-ul a fost cumparat ne-asamblat, din germania.
LE : bogypop, intra 1200ml de ulei si nu 900... tocmai am facut schimbul de ulei si am masurat uleiul care iesea (inainte de schimb uleiul era la jumatate pe joja)


in ce priveste motorul, no comment - si eu sunt multumit de el (chiar daca pe al meu scrie FirstBike, si nu Made in Japan/China etc) dar nu motorul face tot la un atv/quad;
cam asa arata situatia cu al meu:
In cele 4 luni de la achizitie ar fi de notat urmatoarele interventii:
- am schimbat de 3 ori uleiul (la 300, la 600 km si la 900 fara sa-i curat filtrul de ulei.... nu l-am gasit, nu stiu pe unde l-or fi montat)... uleiul scos initial – cel de fabrica a iesit foarte negru, al doilea mai putin iar ultimul se apropie de culoarea normala a uleiului.
- am schimbat 3 filtre de benzina (nu reuseam sa-l fac sa se alimenteze corect), precum si tot traseul de la rezervor pana la carburator (am montat furtune mai groase, am anulat robinetul si am repozitionat traseul pentru a-i asigura o cadere mai buna);
- am schimbat o gramada de suruburi (care sunt dintr-un material foarte slab, la prima cheie care scapa isi strica forma), in principal la etriere, roti si la cadru;
- am lipit de 3 ori un contact la display (din cauza vibratiilor) + verificat mufele si contactele pana la CV;
- am sudat suportul etrierului spate (datorita uzurii isi facuse un joc mult prea mare si troncanea la liber),
- am izolat cu teflon aerisitorul etrierului spate (scapa lichid inca dupa primii 10 km);
- am comandat placute de frana pt spate, dar intre timp am lipit ferodou de ambreiaj de dacie pe ele, incercand sa le prelungesc viata pana vin cele noi.
- am adaugat un ventilator de 12 din aluminiu in fata radiatorului (cel original e in spate si trage aerul iar cel din fata impinge aerul in radiator), asigurand o racire mai buna in conditiile urcarii pantelor cu treapta 1 la o viteza foarte mica, si mai ales datorita caldurilor din aceasta vara;
- am completat nivelul lichidului de racire cu antigel diluat de 3 ori in primii 300km;
- am schimbat rulmentii intinzatorul de lant, operatie destul de greoaie.
- gresat pivoti, capete bara si rulmenti la fiecare revizie (300, 600, 900 km)
- am repozitionat/aranjat instalatia electrica in partea din spate (era prea in graba montata) si cablurile in zona ghidonului;
- am montat un gratar "home-made" in spate - excelent pentru a lega pe el casca, un rucsac si alte necesare unei deplasari mai lungi
- am desfacut farul si l-am izolat cu silicon, astfel nu mai intra apa intre geam si oglinda;

Cea mai mare problema a mea am dezbătut-o aici http://atvforum.ro/i...?showtopic=1074 aşa ca nu reiau ideea (nu mă gândesc cu plăcere la acele momente). Important e ca acum merge, chiar mai bine ca inainte si, daca in perioada de la 300 - 600 km am avut impresia ca acest atv e cea mai proasta achiziţie facuta pana acum, se pare ca totusi, cu rabdare am reusit sa-l aduc la viata din nou.

In plus, a aparut si o problema in carburator, mai exact la cilindrul legat de acceleratie, cilindru care se bloca pe la jumatatea cursei, lasand turatia motorului intre 4000 – 5000 ... ceea ce nu este prea placut intr-o situatie in care tu vrei sa reduci iar tractorasul tine accelerat wink.gif... l-am slefuit putin cu o panza foarte fina si acum pare ok.

Alte probleme aparute in utilizare (nu la al meu):
- directia tinde sa se slabeasca, astfel uzura gumelor poate fi neuniforma;
- materialul (fonta sau otel) din care sunt facute fuzetele fata este destul de slab, un soc mai puternic a indoit prinderea capatului de bara dinspre roata; s-a rezolvat prin re-aliniere la cald;
- jantele sunt destul de slabe – se indoaie relativ usor, mai ales marginile exterioare;
- gumele sunt foarte slabe atat din punctul de vedere al materialului (se uzeaza repede) cat si a profilului lor (nu ofera aderenta buna pe noroi, pietris - nisip sau iarba)
- contactul face de multe ori figuri – nu cupleaza, fiind necesara o zgaltaire a cheii in contact pentru a cupla; in cazuri extreme se poate porni motorul si din telecomanda.
- Ventilatorul de pe radiator se poate bloca – la o supraincalzire plasticul se topeste si blocheaza rotirea magnetului in jurul bobinei ... asta duce imediat la o supraincalzire a motorului ... don’t try this at home wink.gif – se rezolva prin inlocuire cu unul de 12 cm sau mai mare, sau cu unul de calculator;

Edited by Andrei_DLC, 28 September 2007 - 01:47 PM.

  • 0

#13 Z3RG

Z3RG

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Sergiu N
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Bashan 200cc

Posted 30 September 2007 - 09:14 AM

10x for the info. poate ma poti ajuta si pe mine sa fac ce ai facut tu (ai pm)
  • 0

#14 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 01 October 2007 - 05:14 PM

pai spune-mi ce ai nevoie (sau ce vrei sa-i faci) si poate reusesc sa te sfatuiesc cumva ... desi mare parte din ce am facut eu e joaca de copii ... biggrin.gif
  • 0

#15 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 02 October 2007 - 01:29 PM

Acest model este si la mine,... de unde pot achizitiona aparatori de maini cum are bogypop ?
Ma intereseaza si pe mine, eu am varianta pe galben.
  • 0

#16 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 02 October 2007 - 01:31 PM

QUOTE (Andrei_DLC @ Oct 1 2007, 06:14 PM) <{POST_SNAPBACK}>
pai spune-mi ce ai nevoie (sau ce vrei sa-i faci) si poate reusesc sa te sfatuiesc cumva ... desi mare parte din ce am facut eu e joaca de copii ... biggrin.gif



Felicitari ! Interesante modificari, eu abia am 100km, vreau sa schimb uleiul si sa curat filtrul de ulei ( sa caut unde este ) hysterical.gif
  • 0

#17 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 02 October 2007 - 01:49 PM

nu sunt sigur, dar filtrul de ulei poate fi aici:


N-am desfacut inca sa vad, mai stau pana la schimbul urmator, daca va fi cazul - ultimul ulei l-am scos destul de curat, deci trag concluzia ca filtrul si-a facut treaba si poate sa mai duca.
In ce priveste aparatorile de maini, stiu ca sunt universale, deci cred ca pe la dealeri de ATV poti gasi, sau chiar de moto-cross.

Edited by Andrei_DLC, 02 October 2007 - 01:53 PM.

  • 0

#18 mike1323

mike1323

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:VIATA E PREA SCURTA CA SA TE PRIVEZI DE PLACERI !!!HAVE FUN!!!
  • Nume real:munteanu mihail
  • Telefon:722239258
  • Marca ATV:KING QUAD
  • Numar ATV:B 29 SFE

Posted 02 October 2007 - 05:58 PM

QUOTE (Andrei_DLC @ Oct 2 2007, 02:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
nu sunt sigur, dar filtrul de ulei poate fi aici:


N-am desfacut inca sa vad, mai stau pana la schimbul urmator, daca va fi cazul - ultimul ulei l-am scos destul de curat, deci trag concluzia ca filtrul si-a facut treaba si poate sa mai duca.
In ce priveste aparatorile de maini, stiu ca sunt universale, deci cred ca pe la dealeri de ATV poti gasi, sau chiar de moto-cross.

tati nu umbla acolo ca filtru de ulei nu este acolo!!!acolo este sistemul de cuplare al electromotorului pe motor!!!acest motor nu are filtru de motor,asa ca nu il mai cautatzi degeaba!!!
  • 0

#19 mike1323

mike1323

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:VIATA E PREA SCURTA CA SA TE PRIVEZI DE PLACERI !!!HAVE FUN!!!
  • Nume real:munteanu mihail
  • Telefon:722239258
  • Marca ATV:KING QUAD
  • Numar ATV:B 29 SFE

Posted 02 October 2007 - 05:59 PM

rectific!!!nu are filtru de ulei!!!
  • 0

#20 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 02 October 2007 - 06:37 PM

QUOTE (mike1323 @ Oct 2 2007, 06:59 PM) <{POST_SNAPBACK}>
rectific!!!nu are filtru de ulei!!!



Ba are filtru de ulei.
Este jos, este o piulita mare cromata , se deschide cu o cheie de 24.
( pe partea stanga jos, tija de la tubulara se baga printre schimbatorul de viteze. )
Iasa piulita, apoi este un arc lung si apoi este filtrul de ulei.
Este o capsula mica din plasa cu o garnitura de cauciuc.
Eu am schimbat uleiul la 100km, era supernegru , foarte urat si avea
depuneri.
Am pus 10W40 4T de la Mobil 1, semisintetic.

Urmatorul o sa fie la 300km.

Succes si voua !

Attached Files


Edited by adrianp, 05 October 2007 - 11:12 PM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto