Jump to content



Photo

Intretinere Atv


  • This topic is locked This topic is locked
190 replies to this topic

#21 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36"N ; 023 14' 08"E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 02 October 2007 - 06:44 PM

QUOTE (Andrei_DLC @ Oct 2 2007, 02:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
nu sunt sigur, dar filtrul de ulei poate fi aici:


N-am desfacut inca sa vad, mai stau pana la schimbul urmator, daca va fi cazul - ultimul ulei l-am scos destul de curat, deci trag concluzia ca filtrul si-a facut treaba si poate sa mai duca.
In ce priveste aparatorile de maini, stiu ca sunt universale, deci cred ca pe la dealeri de ATV poti gasi, sau chiar de moto-cross.


Acolo este sistemul demarorului electric.
De la magazin am fost indrumat la capacul acela mai mare, portocaliu cu 3 suruburi... hysterical.gif
eroare...este altceva acolo... am mai cautat si am gasit...
Am scris mai sus unde este filtrul.

Am suflat , nu era mai nimic pe el... dar uleiul era foarte negru...
Mai povestim, am schimbat si eu suruburi ( sunt foarte moi )
De unde gasesc placute de frana si bec de rezerva ?

Succes !

Attached Files


Edited by adrianp, 05 October 2007 - 11:16 PM.

  • 0

#22 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 03 October 2007 - 11:25 AM

Mersi de info @mike & adrian, eu dadeam cu presupusul ca ar fi in locul indicat de mine,
Inclin sa iti dau dreptate legat de piulita de sub schimbator - am vazut-o si eu, dar mi se parea a fi doar o forma a motorului - puteau si ei s-o faca in alta culoare...

Becul de far este S2 12V 35/35W (eu am incercat sa pun un H4 55/60W si nu se potrivea nici la soclu nici la prindere );
becul de pozitie diin far este T4W http://aspad-shop.ro...+FATA-.-T4W.lst
becul de semnal este P21W http://aspad-shop.ro...MNAL-.-P21W.lst
iar cel de pozitie/frana pe spate este P21/5W http://aspad-shop.ro.....-P21%2F5W.lst
... e recomandat sa ai macar cate unul de rezerva daca pleci la un drum mai lung si stii ca te prinde intunericul pe quad (eu am schimbat destule pana acum, in special la frana - cred ca cedeaza mult mai repede datorita vibratiilor)

Placute de frana am comandat la FirstBike dar nu le-am primit nici dupa 3 saptamani, asa ca am confectionat din ferdou de ambreiaj de dacie.

Edited by Andrei_DLC, 05 November 2007 - 12:00 AM.

  • 0

#23 Z3RG

Z3RG

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Sergiu N
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Bashan 200cc

Posted 03 October 2007 - 12:18 PM

QUOTE (adrianp @ Oct 2 2007, 07:37 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ba are filtru de ulei.
Este jos, este o piulita mare cromata , se deschide cu o cheie de 24.
( pe partea stanga jos, tija de la tubulara se baga printre schimbatorul de viteze. )
Iasa piulita, apoi este un arc lung si apoi este filtrul de ulei.
Este o capsula mica din plasa cu o garnitura de cauciuc.
Eu am schimbat uleiul la 100km, era supernegru , foarte urat si avea
depuneri.
Am pus 10W40 4T de la Mobil 1, semisintetic.

Urmatorul o sa fie la 300km.

Succes si voua !


uh, glad to find out ca mai sunt si altii cu quad-uri ca al meu biggrin.gif

Problema recenta : cand sunt in viteza a 2 a imi arata a 3 a pe ecran, cand sunt in a 3 a imi arata 4th, si cand sunt in a 4 a imi arata 5th smile.gif

partea cu gresarea articulatiilor nu prea am inteles-o, imi faci si mie niste semne pe poze ce trebuie sa gresez si descrierea ? (nu am avut nici o treaba cu mecanica pana acum biggrin.gif)

Edited by Z3RG, 03 October 2007 - 12:19 PM.

  • 0

#24 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 03 October 2007 - 01:53 PM

Da, si eu am patit la fel cu vitezele; de fapt nu ai 5, doar senzorul de la CV o ia razna in cazul in care intra apa pe acolo ... la mine si-a revenit dupa ce s-a uscat, dupa cateva ore;

Pai in principal ai de gresat tot ce tine de suspensie/brate - directie: capete de bara ai vreo 4 (acele elemente care asigura rotirea rotilor odata cu ghidonul wink.gif mai ar fi pivotii de la bratele de sus (2 buc) care la mine sunt prevazuti cu ventil pentru gresare - aici ai nevoie de o pompa de gresat (cauta pe la prieteni/vecini care-s mai mesteri) si pivotii de jos (la fel 2 buc).

L.E. - poza


in afara de cei 2 pivoti (stg+dr) de sus care se pot gresa cu pompa, cei de jos si capetele de bara trebuie desfacute (ar fi bine sa ai o presa sau sa rogi un mecanic sa ti le desfaca) si incerci sa ungi cu vaselina in interiorul burdufului de cauciuc de pe ele.
Prea mare lucru nu e, dar e bine sa le cureti de apa si noroiul din interior, deoarece durata de viata e scurta (ale mele dupa nici 1000 km au uzura destul de mare) si anticipez o mare problema in a le inlocui.

Edited by Andrei_DLC, 03 October 2007 - 04:07 PM.

  • 0

#25 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 04 October 2007 - 08:01 PM

Pentru posesorii de B@shan , scriu cu '@' deoarece cred ca este un filtru, cand scriu cu 'a' normal nu ma lasa sa postez.

Am gasit un site interesant, http://www.wheels4fun.de , dati click pe "200cc Quads" si o sa vedeti in ce culori superbe
se poat vopsi aceste quaduri.
Mie imi place foarte mult negru-mat ( mattschwarz ).

Nu stiu cum se comporta vopseaua auto pe plastic... voi stiti ? sa nu se cojeasca cu timpul.
Ma tenteaza sa vopsesc quadul, am tot ce imi trebuie, vopsea si compresor.
( ma mai gandesc )

Azi am primit si eu numerele de la Brasov, urmeaza sa fac inmatricularea definitiva pe numele meu.

Din cate am vb cu unii, nu este obligatorie casca de protectie, dar este necesara.
( am cautat ceva, dar nu am gasit la marime, sunt mici, mai caut )

Am cautat pompa gresoare si nu am gasit... am dat comanda la cineva, sper sa rezolve.
Am mai comandat la FB placute de frana si becuri, sper sa vina repede.
Am cumparat un spray cu ulei de lant ( YACCO ) , foarte scump, dar au zis ca merita.

Cu bordul electronic inca nu am probleme, sper sa nici nu am... hysterical.gif

Ati spalat agregatul cu jet sub presiune ? sau nu este indicat... rolleyes.gif
Mai povestim.

Edited by adrianp, 04 October 2007 - 08:03 PM.

  • 0

#26 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 04 October 2007 - 09:10 PM

- nu este o problema vopsitul in sine (trebuie pregatita suprafata bine, data cu un primer pentru plastic si apoi vopsit) ci actele - trebuie modificata culoarea in talon si CI;
- si noi stim ca nu este obligatorie casca (eu am purtat-o doar o singura data pana mi-a confirmat un politist ca nu e obligatorie pt atv) dar e utila acum toamna sau la iarna;
- cu bordul vei avea probleme mai incolo, in functie de cum il conduci (mai turat = vibratii mai mari) spre 600 km;
- de fiecare data l-am spalat cu aparatul de presiune, mai ales dupa noroiala de week-end wink.gif ... nu pateste mai nimic, exceptie facand indicatorul treptei de viteza de pe display - am scris si mai sus; in ce priveste contactele si alte chestii electrice, incearca sa nu insisti prea mult cu jetul in zona ghidonului si sub sa.

Numai bine.
  • 0

#27 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 05 October 2007 - 11:29 PM

Revin cu un tuning de portbagaj.
Folosesc agregatul si la aprovizionarea fermei. scooter.gif

In fotografii se vede ce am folosit:
- doua cadre de la un uscator de haine, prinse cu suruburile de la cadru si intre ele cu bride in forma de U
- o geanta prinsa cu bride speciale U
( in interior am pus un placaj de care am prins suruburile )
- coarde elastice pentru bagaje

Este solid si util, am carat in acest fel cu geanta plina... clap.gif

Succes si voua !

Attached Files


Edited by adrianp, 05 October 2007 - 11:41 PM.

  • 0

#28 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 05 October 2007 - 11:37 PM

In manualul de utilizare, la pagina 10 este un tabel de intretinere si verificare ( tabel 5.1 )
Pana aici bine, dar... am gasit o linie cu ULEI TRANSMISIE ???
care se inlocuieste la 300 - 2000 - 5000km etc...

OK, unde este acest ulei de transmisie ??? hysterical.gif

Apropos de rodaj, abia am 120km... :-( , imi vine greu sa merg cu max 25km/h pana la 500km, apoi cu 35km/h etc...
dar asta este...
Voi cum ati facut ?

Edited by adrianp, 05 October 2007 - 11:45 PM.

  • 0

#29 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 06 October 2007 - 11:08 PM

Nu cred ca e cazul sa-ti faci griji legat de uleiul de transmisie - sunt sigur ca manualul e identic pentru toate atv-urile pe care le vand ei, deci cred ca se refera la uleiul din grupuri la cele 4x4. La ale noastre transmisia e pe lant, deci nici vorba de ulei pe acolo (poate doar sa-l ungem cu ulei), iar ambreiajul si CV folosesc uleiul din motor, din cate stiu eu (asa am citit pe bidonul de ulei).

Rodajul l-am facut dupa bunul simt (cred ca de aia am si avut atatea probleme cu el wink.gif ) cu viteza pana in 35-40 in primii 100 km si mai apoi pana pe la 300 nu am trecut de 50 km/h. Dar, mai mult ca sigur si turatia motorului influenteaza cu ceva durata de viata - la masina in rodaj se pune accentul intai pe turatie si mai apoi pe viteza... de turatie nu prea am tinut cont decat in mers lejer, pe sosea tinandu-l in maxim 5000 si nu constant, cu fluctuatii dese; in off-road l-am turat destul, 8000 sau peste in situatiile mai "delicate" - noroi cat jumatate de roata sau rampe abrupte.

Daca vrei sa nu ai probleme cu el, incearca sa respecti cat poti indicatiile din manual.
  • 0

#30 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 07 October 2007 - 05:32 PM

QUOTE (Andrei_DLC @ Oct 7 2007, 12:08 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Nu cred ca e cazul sa-ti faci griji legat de uleiul de transmisie - sunt sigur ca manualul e identic pentru toate atv-urile pe care le vand ei, deci cred ca se refera la uleiul din grupuri la cele 4x4. La ale noastre transmisia e pe lant, deci nici vorba de ulei pe acolo (poate doar sa-l ungem cu ulei), iar ambreiajul si CV folosesc uleiul din motor, din cate stiu eu (asa am citit pe bidonul de ulei).

Rodajul l-am facut dupa bunul simt (cred ca de aia am si avut atatea probleme cu el wink.gif ) cu viteza pana in 35-40 in primii 100 km si mai apoi pana pe la 300 nu am trecut de 50 km/h. Dar, mai mult ca sigur si turatia motorului influenteaza cu ceva durata de viata - la masina in rodaj se pune accentul intai pe turatie si mai apoi pe viteza... de turatie nu prea am tinut cont decat in mers lejer, pe sosea tinandu-l in maxim 5000 si nu constant, cu fluctuatii dese; in off-road l-am turat destul, 8000 sau peste in situatiile mai "delicate" - noroi cat jumatate de roata sau rampe abrupte.

Daca vrei sa nu ai probleme cu el, incearca sa respecti cat poti indicatiile din manual.


Ai dreptate, eu am tinut cont de rodaj la tot ce am avut.
Este greu pe sosea sa merg cu 25-30km/h , dar asta este.

Sa imi spui daca ai reglat ceva la carburator, ...unde sunt surubelele si ce efect au ?
La relantiu am 2000-2500 rpm ( mult.. si vreau sa cobor la 1500 cum zice la carte, dar nu stiu cum )

Am inteles ca din surubul de benzina, dar nu stiu care este...

Am ajustat bujia la 0.7... acum caut o bujie DENSO - IRIDIUM POWER IX24 , am inteles ca sunt cele mai bune...

Edited by adrianp, 07 October 2007 - 10:12 PM.

  • 0

#31 bogypop

bogypop

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:233221041
  • Marca ATV:linhai

Posted 08 October 2007 - 02:09 PM

QUOTE (adrianp @ Oct 7 2007, 06:32 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ai dreptate, eu am tinut cont de rodaj la tot ce am avut.
Este greu pe sosea sa merg cu 25-30km/h , dar asta este.

Sa imi spui daca ai reglat ceva la carburator, ...unde sunt surubelele si ce efect au ?
La relantiu am 2000-2500 rpm ( mult.. si vreau sa cobor la 1500 cum zice la carte, dar nu stiu cum )

Am inteles ca din surubul de benzina, dar nu stiu care este...

Am ajustat bujia la 0.7... acum caut o bujie DENSO - IRIDIUM POWER IX24 , am inteles ca sunt cele mai bune...


In partea dreapta a carburatorului (ATV-ului) este un surub care intra orizontal in carburator. Are un arc pe el si este argintiu. Din el se regleaza relantiul, nu-ti trebuie surubelnita, il rotesti cu mana. Regleaza relantiul cand motorul este bine incalzit.

Mai este surubul de amestec in partea din fata a carburatorului infiletat de jos in sus. Daca motorul merge bine mai bine nu umbla la el.

Mai este cuiul de acceleratie in interiorul carburatorului care se poate regla dar la fel, daca nu e stricat nu incerca sa repari.

Numai bine.
  • 0

#32 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 08 October 2007 - 07:30 PM

QUOTE (adrianp @ Oct 7 2007, 06:32 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Sa imi spui daca ai reglat ceva la carburator, ...unde sunt surubelele si ce efect au ?
La relantiu am 2000-2500 rpm ( mult.. si vreau sa cobor la 1500 cum zice la carte, dar nu stiu cum )

Am inteles ca din surubul de benzina, dar nu stiu care este...



No comment legat de reglaje ranting.gif am innebunit pana am reusit sa-l fac sa mearga "relativ bine" - ca si acum mai da rateuri...
Urmeaza sfatul lui boggy - daca nu e stricat nu repara !

Edited by Andrei_DLC, 11 October 2007 - 12:11 PM.

  • 0

#33 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 11 October 2007 - 11:08 PM

Am reglat de la acel surubel, am ajuns la 1500 rpm, motorul a fost bine incalzit.
Acum sa vad la rece cum o sa porneasca si cum o sa stea in relantiu...

Daca ai bazait la carburator,... cate suruburi de reglaj are si ce functii au ?

Relantiul nu se poate regla si din cablul de acceleratie ?
  • 0

#34 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 12 October 2007 - 10:06 AM

Pai eu stiu de 2 reglaje: cel de ralanti (cel din poza) are acelasi efect ca si intinderea cablului de acceleratie, dar nu e recomandat - cablul trebuie sa stea liber la inceputul cursei macar 2-3 mm; cel de amestec este mic, infiletat cam in mijlocul partii din spate a carburatorului - e cel mai dificil de reglat deoarece trebuie incalzit bine motorul inainte si pozitia lui fata de esapament nu-ti permite o manevrare usoara. M-am ars destul pana am reusit sa-l reglez. Cartea da ca pozitie de start desfiletat la 1,5 ture de la 0. Mai multe detalii mai gasesti pe forum, s-a mai discutat despre reglaje.

Eu cred ca la mine era o problema de aer fals pe la garnitura de la admisie - dupa ce am inlocuit acel o-ring am scapat de probleme. Dar nu ii doresc nimanui sa treaca prin ce am trecut eu cu al meu...

Edited by Andrei_DLC, 13 October 2007 - 11:35 AM.

  • 0

#35 bogypop

bogypop

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:233221041
  • Marca ATV:linhai

Posted 12 October 2007 - 02:26 PM

QUOTE (Andrei_DLC @ Oct 12 2007, 11:06 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Pai eu stiu de 2 reglaje: cel de ralanti (cel din poza) are acelasi efect ca si intinderea cablului de acceleratie, dar nu e recomandat - cablul trebuie sa stea liber la inceputul cursei macar 2-3 m; cel de amestec este mic, infiletat cam in mijlocul partii din spate a carburatorului - e cel mai dificil de reglat deoarece trebuie incalzit bine motorul inainte si pozitia lui fata de esapament nu-ti permite o manevrare usoara. M-am ars destul pana am reusit sa-l reglez. Cartea da ca pozitie de start desfiletat la 1,5 ture de la 0. Mai multe detalii mai gasesti pe forum, s-a mai discutat despre reglaje.

Eu cred ca la mine era o problema de aer fals pe la garnitura de la admisie - dupa ce am inlocuit acel o-ring am scapat de probleme. Dar nu ii doresc nimanui sa treaca prin ce am trecut eu cu al meu...


Tip: Surubul de amestec il poti roti fara sa te arzi daca introduci pe el un furtunas de diametru corespunzator. Trebuie rotit de la 0 la 1,5-2 ture.

La voi nu s-a stricat busonul de la rezervor? Al meu probabil a fost fortat si s-a dat peste cap (adica atunci cand il rotesti). Este din antimoniu si este foarte moale. L-am rezolvat in maniera romaneasca cu un burghiu de 2 si o sarma. thumbup.gif

Edited by bogypop, 12 October 2007 - 02:27 PM.

  • 0

#36 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 13 October 2007 - 11:30 AM

nu-mi dau seama ce ai rezolvat tu cu o sarma acolo, dar busonul de rezervor s-a stricat si la mine - s-a rupt clapeta care acopera butucul de cheie, astfel ca nu mai rotesc decat cu cheia sa-l deschid.... am toate sansele sa rup si cheia, deoarece i-am pus o garnitura suplimentara - sa nu mai sara benzina din el si acum e mai strans pe gatul rezervorului... de fapt, de la inceput nu a lucrat bine, se rotea si fara cheie...

- concluzie: busonul e de 2 lei, as vrea sa-l schimb dar momentan nu am gasit nici unul sa potriveasca la dimensiune. Daca aflati ceva, dati de veste

Edited by Andrei_DLC, 15 October 2007 - 10:38 PM.

  • 0

#37 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 18 October 2007 - 12:56 PM

La mine clapeta de la buson... zornaie la mers foarte tare...este deranjant.
Am sa incerc sa pun un cauciuc cu adeziv.

1. Andrei, cum ai schimbat rulmentul de la intinzatorul de lant ? si unde este localizat ?
Eu banuiesc ca am o problema, poate ma insel,... motorul merge foarte frumos, dar cand intra lantul in functiune se aude un zgomot ciudat, ca si cum atinge lantul de ceva sau este un rulment spart... face un zgomot zornait, parca freaca si loveste ceva...
Dar nu tot timpul,... ci numai in anumite situatii de viteza si forta...
Dupa mine lantul este intins corect, este uns cu ulei special.
La tine cum merge in sarcina ? se aude o functionare normala ?

2. Cum sa desfac placutele de frana ? fata/spate ? pe unde trebuie sa umblu ?

Multumesc anticipat si astept explicatiile, cu fotografiile grozave pe care le faci...
  • 0

#38 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 22 October 2007 - 10:36 PM

1. Rulmentii (ca sunt 2) de la intinzatorul de lant i-am schimbat cu ajutorul unui prieten care a modificat rola si axul pe strung, pentru a monta alti rulmenti. Problema era ca, datorita calitatii foarte proaste a rulmentilor originali, intinzatorul s-a lasat si imi sarea lantul inspre interior, intre pinion si brat. Intai foarte rar, doar la "socuri", iar mai apoi, in sarcina din 5 in 5 m ranting.gif ... spre disperarea mea, ma lasa cand aveam mai mare nevoie.
Am studiat problema, l-am desfacut si am vazut ca rola nu mai statea perfect orizontal pe ax, datorita rulmentilor. Era inclinata in jos, astfel conducea lantul spre interior, acesta sarind de pe pinion.
Rulmentii originali sunt foarte subtiri, fara mari pretentii de rezistenta in conditii "grele". Interiorul rulmentilor nu era direct pe ax, avand un fel de bucsa, dar din 2 bucati, pt fiecare rulment. Datorita uzurii, bucsa respectiva nu mai statea la locul ei, intrand in rola (intre rulmenti) astfel rulmentul din interior nu mai era centrat pe ax.
Am stunjit axul in forma conica, pentru a forta rulmentul din interior (l-am bagat cu presa) iar cel exterior are o mica toleranta, dar nu afecteaza inclinatia. Le-am strans cu surubul si de atunci nu mai am probleme, si am ceva km de atunci.
De altfel, dupa operatia asta, daca va fi nevoie sa schimb rola, voi schimba intinzatorul cu altul, ceva "home made" mai rezistent.
Acum, daca nu ai astfel de simptome, si ai doar un zgomot, eu pot sa-ti spun ce s-a intamplat la mine: in partea din fata a bratului la prinderea de sasiu are o bucsa de cauciuc, pe care lantul bate cam tot timpul (datorita pinionului de la cutie care e mic si destul de aproape de brat) La mine s-a uzat bucsa aia si lantul bate deja pe metal. Asta se traduce intr-un zgomot metalic, cred ca "zornait" e ok spus. De asemenea, la bruscari se aude ca o lovitura, dar eu nu-l mai aud deja, la cate zomote suspecte face hysterical.gif .
Sper insa sa mai reziste lantul ... frusty.gif


2. Placutele de frana de pe fata nu le-am desfacut inca. Cele de pe spate sunt foarte usor de dat jos. Ai de scos cele 2 suruburi care tin etrierul pe suport, dupa care, desfacand sigurantele, scoti si cele 2 suruburi care tin placutele. Atentie, dupa ce dai jos etrierul de pe disc, sa nu folosesti frana, deoarece poate sa-ti scoata pistonul afara din etrier si e nasol sa-l pui inapoi.
Placutele sunt prinse de etrier in cele 2 suruburi si se scot numai dupa ce dai suruburile afara. Daca tin bine minte, au si un fel de arc in interior pentru a nu batea la liber. Mare lucru nu e, atata timp cat esti atent ce si cum desfaci. Daca nu e graba mare, saptamana asta trebuie sa le desfac iar sa mai lipesc un ferodo pe ele si pot sa fac poze mai explicite.


Numai bine.

L.E. Am uitat sa mentionez ca la mine suruburile de la etrier sunt altele decat cele originale, le-am schimbat dupa ce am pierdut unul in primii 10 km... asa ca, la tine cred ca e nevoie de cheie de 10... incearca sa folosesti pe cat posibil inelare, fixele nu se inteleg de loc cu suruburile "de plastelina" ale chinezilor...

Edited by Andrei_DLC, 22 October 2007 - 10:42 PM.

  • 0

#39 adrianp

adrianp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ferma SOLARIS 45 25' 36&quot;N ; 023 14' 08&quot;E ; 1000m Alt.
  • Nume real:Adrian PORTASE
  • Telefon:0722-285649 / 0788-494961
  • Marca ATV:BS 200S-7
  • Numar ATV:BV 10 NYZ

Posted 23 October 2007 - 10:45 PM

Multumesc Andrei, informatii foarte utile.
Cand ai timp sa faci fotografii detailate si la fata, sa vad cum schimb placutele de frana.
Cu ce solutie lipesti si ce fel de ferodou ?

Eu am comandat placute originale ( un set fata/spate ) la magazin dar inca nu au sosit.
( sa vad cat de seriosi sunt cei de la FirstBike ) hysterical.gif

A nins si la mine, nu am pornit scula,... dar cand mai vine zapada o sa ma joc.

Deci cauciucurile la 0.5atm se comporta mai bine, decat la 1atm cat scrie manualul ?
Cat au costat ale tale ? ma tenteaza si pe mine ceva cauciucuri mai bune...

Edited by adrianp, 23 October 2007 - 10:47 PM.

  • 0

#40 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 24 October 2007 - 01:26 AM

Pana acum (in 1000 km) am lipit doar o singura data, pe la 700 km, ferodo de ambreiaj de dacie 1310 (stiu ca sunt 2 tipuri, eu am cumparat cel mai lat) cu poxipol. A mers perfect pana acum cateva zile cand am observat ca s-au dus de tot. Trag concluzia ca acest tip de ferodo nu e foarte rezistent... cel putin pentru frana ... incerc sa caut altceva, poate gasesc special pentru frana; daca nu gasesc, mai am inca de vreo 4-5 randuri din asta de ambreiaj ... thumbsup.gif treba nu e complicata, tai ferodoul cu flexu, lipesti - trebuie lasate macar peste noapte sa prinda bine poxipol-ul si mai apoi decupezi ferodoul dupa conturul placutei - eu le polizez la nivel.

Si eu am comandat prin august - septembrie la FB si inca nimic... nici nu mai am nevoie de ele, daca stateam dupa ei deja prindea radacini quad-ul thumbdown.gif

Pe fata inca mai am destul pe ele, nu cred ca le dau jos prea curand, deci nu stiu cum se scot, dar nu cred ca e mare inginerie acolo. Incerc si cateva poze. La tine s-au uzat la fel de mult si fata si spatele?

Cauciucurile au fost 60E buc si sunt ok, adica sunt multumit de ele ca profil si aderenta, mult peste cele originale ale chinezilor.
Singura problema ar fi ca sunt mai mari ca dimensiuni (22x11x10) decat originalele (20x10x10) si se simte in ambreiaj... sper sa nu ma lase prea curand. Oricum in primavara am in plan un set de gume speciale pt macadam, pe masurile originale. M-am saturat de noroaie.

Acum le tin la 0,5 toate... dar conteaza si profilul, in sensul ca si la 1,0 tot la fel se prezinta, pe cand cele originale faceau fata mai bine la 0,5 decat la 1,0.
La 0,5 preiau mai bine denivelarile, au aderenta mai buna calcand cu toata partea de rulare si uzura e uniforma.

Pentru cauciucuri iti recomand topicurile:
http://atvforum.ro/i...?showtopic=1184
http://atvforum.ro/i...?showtopic=1108
- asta ca sa nu o dam in off chiar asa de mult
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto