Buna seara,
De la ultima postare am mai facut niste "mici" modificari pe la atv-ul din dotare.
1. Schimbat pompa de benzina. Pe sfarsitul anului trecut a inceput sa imi dea semne de oboseala, adica mi-sa oprit motorul de cateva ori in mers si in anumite momente pe urcari mai grele parca motorul nu mai avea destul putere in comparatie cu un atv similar(am simtit asta si in timpul expeditie din Arieseni) asa ca dupa discutii cu mai multi impatimiti de atv am gasit o pompa care se potriveste "aproape" perfect in locul celei vechi(pe original vine doar complet cu tot cu carcasa....). Diferenta este acel "stut" care impinge benzina in circuit la cel vechi este mai lung la cel nou este mai scurt cu 6-7 mm, dupa parerea mea nu afecteaza cu nimic. O alta diferenta ar fi presiunea pe care o produce, cea veche am inteles ca lucreaza la 3-4 bari maxim iar cea noua am inteles ca ajunge pana la 6 bari(in suportul pompei de benzina este si un regulator de presiune care pastreaza aceas presiune in circuit ca inainte). O alta diferenta ar fi ca pompa noua este RMS, un producator italian de pompe de benzina si nu numai. Dupa schimbarea pompei nu am mai avut simtomele mentionate.
2. Torsionat arcul la fulia secundara. Tot anul trecut pe sfarsitul anului am torsionat putin si arcul de la fulia secundara, cea de langa cutia de viteze. Dupa ce am dat jos fulia de pe axul cutiei de viteze, am desfacut piulita care tine flansa arcului(flansa trebuie tinuta presata pe arc deoarece dupa ce se slabeste piulita arcul fiind presat va sari) pt a avea acces la arc. Dupa ce am dat jos acea flansa am rasucit arcul cu un sfert de tura spre strangere. Pe flansa care tine capatul arcului sunt trei gauri, dispuse la unghi de 90 grade una fata de cealalta, in cea din mijloc este pozitia initiala(din fabrica) a arcului, eu am torsionat arcul(adica pe strangere) punand capatul arcului in urmatorul orificiu. Flansa are gaura de prindere pe ax ovala la fel si axul pe care intra, aici la montare trebuie sa va mai ajute cel putin o persoana deoarece arcut trebuie tinut si rasucit si presat. Am strans piulita flansei si am montat fulia pe axul cutiei. Cu ocazia asta am verificat si rolele care se afla in stare buna, nu au nici o uzura sau muchie.
Ce am obtinut? Prin aceasta modificare am obtinut un cuplu mai buna la roata. Acum cureaua de transmisie, de pe fulia secundara, coboara "mai greu" spre centrul axului, motorul trebuie sa urce in ture mai mari pt ca, cureaua de transmisie sa coboare pe fulia secundara cea ce duce la o "putere" mai mare la roata.
In teren atv-ul se comporta altfel, cuplul este altul, la unele pante acum urc si cu treapt H fara prea mare efort. Ca viteza acum la peste 80 km/h ''zbiara'' mai tare motorul fata de cum se auzea inainte de modificare, nu ma deranjeaza acest lucru pt ca nu ajung la viteza acea la plimbari.
Am facut si ceva poze dar datorita entuziasmului si a vaselinei nu sunt prea multe, sunt mai mult de la torsionarea si montarea arcului.
Aceasta modificare poate fi făcută la CFurile de 500, X5 si X6, modelele mai noi am înțeles ca sunt cu variatoare mai bune(CVTech) care nu necesita aceste modificări.
După aceasta modificare nu se mai aude nici acel "scartit" decât in rare situații
Attached Files
Edited by pitesti, 09 November 2016 - 10:12 AM.