Filme ATV - YouTube
#721
Posted 25 July 2017 - 07:07 AM
#722
Posted 14 September 2017 - 12:45 PM
#723
Posted 14 September 2017 - 01:07 PM
#724
Posted 14 September 2017 - 09:52 PM
#725
Posted 14 September 2017 - 10:03 PM
Asa "spala" Americanii ATV-urile !
#726
Posted 18 September 2017 - 07:54 AM
https://m.youtube.co...h?v=GJkN3ntsQ0A
Americani....... Nebuni!!!
mdaaa
mare-i gradina Domnului..... si din pacate nici gardul nu e destul de inalt.....
ca si asemanare, uite aici, alti idioti....
#727
Posted 12 December 2017 - 09:29 AM
Nus chiar funny dar unele sunt in categoria "asa nu" si "de luat aminte"
#728
Posted 12 December 2017 - 10:24 AM
...........categoria "asa nu" si "de luat aminte" .........
bine punctat colegu!
sunt si cateva accidente, dar marea majoritate sunt din prostie....
deh, cand iti vin usor banii, iti permiti sa-ti bati joc de atelaj.... pfffff....
#729
Posted 12 December 2017 - 01:09 PM
Pentru ca tot se discuta zilele astea aprins pe tema MTMA-ului si despre remorci:
#730
Posted 12 December 2017 - 02:01 PM
Eu o stiam, consider educativa. Din ce vad, doua greutati probabil egale fata spate (cele verzi) si un pus de greutate cea rosie.
Cred ca este de fapt greutatea rosie reprezinta acel plus de greutate pe fata remorcii care este bine sa apese pe carligul de remorcare. (daca retin bine de aprox 75kg.)
#731
Posted 12 December 2017 - 02:17 PM
Sunt mai multe clipuri similare ce circula pe Youtube si pe retelele de socializare de ceva vreme. In cazul atv-urilor lucrurile nu sunt chiar asa de simple deoarece nu prea ai cum sa jonglezi cu distributia maselor pe suprafata remorcii, eventual doar bagajele din cutia spate.
#732
Posted 12 December 2017 - 02:50 PM
...acel plus de greutate pe fata remorcii care este bine sa apese pe carligul de remorcare. (daca retin bine de aprox 75kg.)
10% din greutatea totala remorcata (remorca + incarcatura) fara a depasi limita masinii din constructie care la autoturisme variaza de pe la 50 kg pana pe la 200 kg.
Ideal, vrei ca greutatea sa fie chiar deasupra axei remorcii si pe carlig sa ai 10% din greutatea totala.
De multe ori asta nu e posibil prin natura incarcaturii: atv-uri, nisip, lemne ...
Atunci, trebuie sa te asiguri ca marfa e cat mai aproape de axa remorcii iar pe carlig se apese cam 10% din greutatea totala a remorcii incarcate.
In cazul nostru cand ducem atv-urile, atv ul sa fie cu botul spre inainte si centrat pe axa remorcii astfel inncat pe carlig sa avem cam 50-80 de kg.
Cea mai proasta situatie e cand ai "negative tongue weight" adica ai mai multa greutate pe partea din spate a remorcii iar partea din fata a remorcii vrea sa se ridice.
Am fost in situatia asta cand am dus pietris, iar la urcare pe un drum rau de piatra, nisipul s-a dus spre spate.
Norocul meu a fost ca ma asteptam la asta si in varf am oprit si aranjat nisipul la loc. Se poate evita cu o scandura de-a curmezisul si legata de partea din fata.
Se pot intampla tot felul, de la balans la cupla indoita sau sarita pana la ridicat masina in bot, cum a patit colegul cu Linhai ul.
Balansul e nasol rau, de obicei se lasa cu iesire in decor iar ESP-ul nu e gandit sa contracareze balansul impus de remorca, desi pe unele masini, cand cuplezi remorca sistemul stie si se adapteaza.
Un banc legat de sitemul electronic din masini:
Ce afiseaza computerul de bord al unui Hummer atunci cand este lovit din spate de un Smart ?
"New hardware detected.
Want to install ?
Yes / No "
Edited by iusau, 12 December 2017 - 02:52 PM.
#733
Posted 12 December 2017 - 03:02 PM
"New hardware detected.
Want to install ?
Yes / No "
Super
In ce priveste repartizarea greutatii spun ca si constructorii au gandit treaba asta .
In cazul remorcii mele Stema 750 cu o axa, aceasta nu este montata la jumatatea distantei cutiei (cutia masurata pe lungime) ci cu ceva mai in spate , tocmai sa apese ceva mai tare pe fata.
#734
Posted 12 December 2017 - 03:33 PM
10% din greutatea totala remorcata (remorca + incarcatura) fara a depasi limita masinii din constructie care la autoturisme variaza de pe la 50 kg pana pe la 200 kg.
Utila si de retinut treaba cu greutatea ce apasa pe carlig!
Acum ca o paranteza (a se citi gluma) la problema cu nisipul / pietrisul:
10422120_1162119313804898_8008562071349479374_n.jpg 65.32KB 0 downloads
Iar legat de banc stiam varianta cu masina lui Bill Gates
#735
Posted 12 December 2017 - 05:23 PM
Valoarea despre care spui este sarcina statică maximă în utilizare aplicabilă proțapului, pe care nu ai voie să o depășești (75kg), deci nu este vorba de valoarea recomandată. Ca o paranteză, la modul meu de utilizare am constatat că o greutate de aprox. 30-35 kg pe cârlig îmi asigură o echilibrare convenabilă. Am realizat asta prin poziționarea ATV-ului încercând diferite variante, mai în față sau mai în spatele platformei remorcii.
Depinde de tipul și tara remorcii, dar discuția este puțin mai lungă și trebuie să avem în vedere că aici sunt în corelare mașina, cârligul și remorca. Toate au o sarcină statică de utilizare și una proiectată (calcul de rezistență).
Mașina are câteva condiționări legate de sarcina maximă teoretică = masa proprie + încărcătura (este înscrisă în CIV). Sarcina maximă pe puntea spate nu trebuie să fie mai mare decât valoarea înscrisă în CIV în situația cea mai defavorabilă (pasageri + bagaje + apăsarea dată de remorcă);
Cârligul are o sarcină remorcabilă maximă (MMA remorcabil) înscrisă de cele mai multe ori în clar pe etichetă, o valoare S (apăsare statică maximă în utilizare pe cârlog exprimată în Kg) și o valoare D care-i apăsarea statică maximă de calcul de rezistență exprimată în KN;
Valoarea pentru D trebuie să respecte formula:
(MMA remorcă [kg] x MMA mașină [kg]) / (MMA remorcă [kg] + MMA mașină) x (9,81/1000) = D [kN]
Pe o etichetă de cârlig destinat VW Caddy II, este de exemplu înscris:
Class: A50-X Cat. no. K 31
Designed for: D value: 6,7 kN
VOLKSWAGEN CADDY maximum trailer weight: 1100 kg
Type: passenger car/delivery van S value: maximum vertical cup load: 50 kg
produced since 11.1995 till 01.2004
Approval number according to Directive 94/20/EC: e20*94/20*0209*00
(transformând kN în kg, avem D=683 kg)
Dacă are cineva răbdare să răsfoiască RNTR 7 o să găsească o grămadă de informații legate de discuția echilibrării maselor pe punțile mașinii trăgătoare (tracțiune sau de direcție) sub anumite procentaje considerându-se periculoase.
PS. bine că am vândut SMART-ul
Edited by Horia14, 12 December 2017 - 05:25 PM.
#736
Posted 12 December 2017 - 06:22 PM
"PS. bine că am vândut SMART-ul "
Era un hardware depasit si nu mai reuseai sa il instalezi niciunde?
#737
Posted 12 December 2017 - 06:24 PM
Ca o paranteză, la modul meu de utilizare am constatat că o greutate de aprox. 30-35 kg pe cârlig îmi asigură o echilibrare convenabilă.
Interesant, eu daca o las asa "usoara pe fata" imi da tot drumul suturi in fund.
Care defapt sunt miscari sus-jos ale protapului resimtite ca si cum m-ar impinge si pe urma m-ar tine.
Posibil sa fie si din lungimea protapului care e o parghie pentru acea forta.
#738
Posted 12 December 2017 - 07:16 PM
Horia,..... din nou multumim de explicatiile documentate oferite de tine !
ALH, ....la Quote nu mai cita intreg textul ci doar partea la care te referi sau doresti sa o subliniezi.
PS. bine că am vândut SMART-ul
Eu inca il mai am si de aceea am putut sa gust gluma si mai bine.
#739
Posted 12 December 2017 - 07:35 PM
.....eu daca o las asa "usoara pe fata" imi da tot drumul suturi in fund.
Cam ciudat ce spui. Și cam care ar fi masa aplicată pe cârlig în cazul tău ?
La remorca pe care o folosesc acum, MMA=1300kg, punte simplă, sistem de frânare, S=75kg, sarcina aproximativă pe cârlig așa cum am spus-o de 30-35 kg, totul decurge foarte bine. Acel balans l-am resimțit doar când pe lângă ATV am încărcat pe spate câteva canistre cu benzină, dar am rezolvat rapid. Am pus pe față suficiente baxuri de bere și am revenit la normal.
Balansul lateral așa cum era în filmulețul de dinainte, se poate compensa cu un dispozitiv atașat cuplajului remorcii, dispozitiv despre care am auzit că ar fi devenit obligatoriu la toate rulotele care se fabrică în prezent. Toată chestia este explicată pe acest site.
https://www.caravans...-video-a-4.html
#740
Posted 12 December 2017 - 08:04 PM
Cam dublu, oricum binisor peste 50 ca nu prea o pot ridica.
Daca le-ai simitit si le-ai identificat ca fiind cauzate de extra greutate pe spate (decat in mod obisnuit) ma gandesc ca e acelasi fenomen.
Am sa incerc si eu cu bere, sunt sigur ca-mi va fi de ajutor .
Edited by iusau, 12 December 2017 - 08:05 PM.