Jump to content



Photo

Variator Si Role Cf-Moto 500


  • This topic is locked This topic is locked
26 replies to this topic

#1 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 28 November 2013 - 08:20 PM

Buna ziua.

 

      De curand am achizitionat un atv cf-moto 500 lung, am remarcat ca variatorul nu incepe sa schimbe viteza cum credeam eu ca e normal. Am verificat fara capac si pana la 4000 rpm nu se ridica cureaua de pe fulie, dupa  4000 incepe sa se ridice frumos pana aproape de capat. Ambreajul cupleaza pe la 2000 rpm.

      Este normal sa faca asa?.  Ce greutate au rolele originale de cf?

 

Va multumesc!


  • 0

#2 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 28 November 2013 - 11:34 PM

Nu stiu precis cum o fi la CF dar sa stii ca nici la King nu incepe din prima sa urce cureaua.

Si mi se pare logic - prima data capeti ceva putere din turatia motorului si pe urma iti mareste viteza cat duce variatorul pe urma continua acceleratia pana la plafonul maxim de turatii ale motorului.

 

Nu zic ca nu poate fi ceva anormal pe la greutatile ambreiajului sau poate arcuri uzate/schimbate la ambreiajul spate .. dar iti recomand sa astepti sfaturile celor care au CF .. poate asa lucreaza in mod normal.


Edited by iusau, 28 November 2013 - 11:35 PM.

  • 0

#3 georgevici

georgevici

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Valcea
  • Interests:masini .bere si mai nou atv.
  • Nume real:gheorghe cojocaru
  • Telefon:0740065961
  • Marca ATV:can am 650 max xt p
  • Numar ATV:vl 07 baj

Posted 29 November 2013 - 12:12 PM

cat prinde viteza maxima si cam la ce turatie?


  • 0

#4 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 29 November 2013 - 12:48 PM

nu amam fost inca cu viteza maxima dar am inteles ca undeva la 85 km/h. dar la 65km/h are 6500 rpm si urca pana la 75km/h daca mentin turatia 10 15 secunde, la 10 km/h are peste 3500 rpm cred dar am sa ma uit sa vad mai precis


Edited by andrei marius, 29 November 2013 - 12:54 PM.

  • 0

#5 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 November 2013 - 02:42 PM

Probabil că un mecanic de service ar putea să-ți explice mai bine ca mine, dar încerc.

Principiul de funcționare al cuplajelor antrenate de variatoare continue de turații este, ca și în cazul cutiilor de viteze, menținerea funcționării în sarcină astfel ca puterea și cuplul disponibile la axul motorului să fie transmise în modul cel mai favorabil către roțile motrice.

 

Cum se poate face acest lucru ?

Menținând motorul la turații de funcționare în apropierea punctului în care are cuplul motor maxim !

 

Ai văzut în mod sigur că valoarea cuplului maxim pentru acest motor se atinge la valoarea de 5500 rot/min (din fișa tehnică). Ce-i de făcut atunci ? Simplu, prin dimensionarea rolelor variatorului, a arcurilor și contragreutățile ambreiajului se setează toate punctele de funcționare determinante ale cuplajului astfel ca să se obțină raporturi de transmisie favorabile în sarcină astfel ca transmiterea cuplului la roată să fie cât mai eficientă, deci să avem o funcționare cât mai îndelungată în jurul acestei valori (5500 rot/min).

 

O să prezint grafic trei situații de funcționare.

 

 

Prima este atunci când ansamblul funcționează la turația de relanti. Avem o turație la axul motor w1 în plaja valorilor 1100-1500 rot/min, o turație a ansamblului ambreiajului w2 de aprox 300-400 rot/min, astfel ca ambreiajul centrifugal să fie antrenat, dar să nu cupleze astfel că turația transmisă w3 spre cutia reductorului să fie zero.

 

A doua situație este atunci când se mărește turația axului motor w1 pănă în jurul valorii de 2000 rot/min astfel că w2 devine aprox. 550-650 rot/min, moment în care ambreiajul centrifugal va cupla și va antrena axul care intră în cutia de viteze (cu două trepte înainte și o treaptă de mers înapoi). În acel moment ATV-ul se pune în mișcare dar nu avem un cuplu optim !

 

A treia situație se întâlnește în punctul în care rolele variatorului vor determina deplasarea curelei astfel ca raportul dintre diametrele de așezare formate pe flanșele variatorului și cele ale ansamblului ambreiajului să determine viteze unghiulare cât mai mari pentru axul cutiei de viteze. În cazul tău ai observat că acest fenomen începe undeva la 4000 rot/min, nu este prea târziu având în vedere valoarea turației motorului pentru cuplu maxim (5500 rot/min). Probabil ești tentat să compari turațiile de funcționare cu cele ale unui autoturism cu care probabil ești mai familiarizat, iar dacă-i vorba despre un diesel ...

 

De aici nu mai apar puncte de funcționare distincte ci raporturi de transmisie determinate de echilibrarea cuplului motor cu sarcina (dificultatea traseului: pantă, noroi, etc.).

 

Despre echiparea cu role calculate pentru diferite tipuri de utilizare (grea, normală/agrement și sport) și unghiul de așezare a curelei pe variator există o adevărată pologhie și nu cred că-i cazul să o disecăm dar se poate reține că pentru cele trei moduri de utilizare se întâlnesc role cu gramaje diferite codate ca atare pe culori:

·         rolele ușoare pentru utilizări utilitare;

·         rolele medii pentru agrement;

·         rolele grele pentru comportament sportiv (utilizabile mai ales pentru motoarele cu ceva vână în ele).

Attached Files


  • 0

#6 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 29 November 2013 - 03:16 PM

Daca vrei sa ai un variator functional cat de cat in parametri, ar fi bine sa incepi sa desfaci ambreiajul primar (variatorul care este montat pe axul de la motor). Verifici uzura rolelor odata vizual, apoi prin cantarire, fiecare  in parte. Diferentele nu ar treebui sa fie mari. Rolele nu trebuie sa prezinte tesituri. Fa  semne pe fiecare locas si pe fiecare rola de unde ai scos-o si pozitia ei! Daca nu corespund, atunci treuie sa-ti comanzi alte role. Odata cu schimbarea rolelor, trebuie sa schimbi si V-urile, care sunt niste piese din plastic mai dur si vin montate pe acel capc care tine rolele. Rolul acestor V-uri este sa ajute la culisarea acestui capac.Curata foarte bine variatorul, de orice impuritate. Atentie nu folosi produse abrazive pe suprafata lucioasa a platanului. La montare trebuie sa ai grija ca rolele sa culiseze liber si sa fie pozitionate corect (ai sa-ti dai seama la demontare, sa faci semne), apoi cand pui capacul sa ai din nou grija.

Dupa asta treci la demontarea ambreiajului secundar cel de pe axul cutiei de viteze. Eu pe modelul Arctic CAt 400 aveam pe fulia mare (ambreiajul secundar) un orificiu unde puteam sa intrduc un surub luat de la cutia variatorului, asta pentru a indeparta fuliile. Daca faci acesta aperatiune si ai asemenea orificiu, poti sa-ti dai seama daca ambreiajul lucreaza corect, adica daca fuliile se deshid atunci cand turatia creste si lasa cureaua sa coboare intre platane. Daca in momentul intruducerii surubului simti ca acesta opune rezistenta la rotire, atunci ambreiajul nu deschide bine.

Cauze? Fulia care este mobila are in interior o bucsa (asta e la Arctic cat dar cred ca este la fel principiul la toate atv-urile) care se uzeaza si descentreaza ambreiajul, asta ducand automat la o functionare defectuasa a variatorului.

Daca to desfaci si ambreiajul secundar te sfatuiesc sa dai si arcul jos, sa-l verifici daca este ok. Tot aici ai alte role ( asa aveam eu la arctic cat, dar cred ca este asemanator, colegii pot infirma sau confirma daca este asa, personal nu am desfacut ambreiaj de Cfmoto) care vor trebui si ele schimbate daca prezinta uzura.

Dupa toate aceste operatiuni treci la masurarea latimii curelei si inspectarea ei de eventuale deteriorari. Nu stiu sa-ti zic dimensiunile optime ale curelei pt Cf moto, poate te ajuta colegii!

Daca vrei tutoriale cum sa faci toate aceste operatiuni le gasesti pe youtube.


Edited by sorinok, 29 November 2013 - 03:19 PM.

  • 0

#7 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 29 November 2013 - 03:25 PM

multumesc pt. informatii, foarte explicit, concluzia mea este ca am nevoie de niste role mai grele.

 

Stie cineva ce gretutate au rolele originale de cf 500 si eventual ce diferenta de turatie face 1 gr in plus la role la o anumita viteza sau experienta altora cu inlocuitul rolelor la cvt. ?


  • 0

#8 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 29 November 2013 - 03:32 PM

Depinde ce iti doresti tu cel mai mult. adica vrei viteza mai mare sau vrei accelerare mai buna?

Daca vrei viteza mai mare va trebui sa pui niste role mai usoare, dar pierzi din accelerare. Daca vrei accelerare bmai brusca si urcare rapida in ture atunci pui role mai grele, dar vei pierde din viteza maxima.

Daca folosesti atv-ul pentru iesiri de wekend si plimbari cu prietenii te sfatuiesc sa folosesti rolele originale dar noi, ele sunt calculate pentru un regim optim de viteza si accelerare.

O mentiune la ce am spus: prima data verifica dimensiunile curelei, asta ca sa nu te apuci sa desfaci si sa schimbi role si cand colo cureaua sa fie uzata. Normal o curea se schimba pe la 2500km, dar poate duce linistit si 6000 km daca ai un stil de condus nu foarte agresiv.


Edited by sorinok, 29 November 2013 - 03:33 PM.

  • 0

#9 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 29 November 2013 - 03:36 PM

multumesc Sorin


  • 0

#10 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 29 November 2013 - 03:41 PM

cred ca la cf cu cat ai role mai grele cu atat schimba viteza mai repede, viteza mai mare demaraj mai mic, daca am inteles bine. 

   nu vreau viteza mare , doar sa nu se tureze asa tare cand merg incet (20,30 km/h)


Edited by andrei marius, 29 November 2013 - 03:45 PM.

  • 0

#11 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 November 2013 - 04:23 PM

Role mai grele înseamnă închidere mai rapidă a flanșelor variatorului, un raport W1/W2 care va crește mai rapid deci vei obține viteze mai mari la turații mai mici ale motorului. Cred că asta a vrut să spună și Sorin.


  • 0

#12 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 30 November 2013 - 12:32 AM

Uite daca te ajuta pozele astea la ceva, sunt de la un CVT de la Arctic Cat 400. V-urile de care iti povesteam sunt cele din poza 396969. Poti vedea rolele, iar in poza 558085 este bucasa de care vorbeam. Asta vine pe ambreiajul secundar, adica cel de pe axul cutiei de viteze, mai precis bucsa vine pe fulia care culiseaza.

Attached Files


  • 0

#13 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 30 November 2013 - 01:35 PM

multumesc pt. ajutor, azi am fost putin pe coclauri, merge neasteptat de bine si are putere in orice moment, cred ca totul functioneaza perfect cu setup-ul din fabrica si variatorul isi face treaba bine.

 

oricum am sa il desfac sa vad ce este pe acolo cand am sa ii inlocuiescc rolele cu altele mai grele in ciuda faptului ca este perfect asa. 

 

stie careva cine aduce de la dr. pulley aici pe forum, am nevoie de greutati si ambreaj.

 

multumesc!


  • 0

#14 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 30 November 2013 - 09:25 PM

Sorinok ti-a sugerat sa verifici intii uzura curelei. Daca imi amintesc bine in manual da o limita minima de 32 mm.

Am inteles ca ai desfacut totusi capacul variatorului. Daca nu ai observat nimic anormal la o simpla vizualizare si mai apoi dupa masurarea curelei (operatiile cele mai simple) poate ar trebui sa te gindesti la o verificare de role sau/si ambreiaj.

Poti sa iei in calcul si o dereglare a jocului la culbutori. Este un factor pe care de multe ori il ignoram sau nu avem habar ce duce la o pierdere de putere. Sa inteleg ca nu este cazul din moment ce ai afirmat intr-un post anterior ca ai putere in orice moment.

Am incercat sa aflu care sunt dimensiunule/gramajul rolelor de variator CF Moto dar din pacate nu am gasit nimic.

Exist in Youtube ceva filmulete legate de upgraduri gen Dr. Pulley si Turbo Max TM 108. Da un search pe variator CF Moto

Personal dupa aprox 2000 km eu nu simt o pierdere de putere sau ca nu imi lucreaza corect variatorul ci faptul ca frina de motor nu mai este la fel de eficienta.

Ramine sa ma ocup in primavara de problema.


  • 0

#15 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 01 December 2013 - 10:00 AM

Am cautat peste tot si nu am gasit valorile originale de la role, filmuletele de pe youtube le-am vazut. Frana de motor la mersul pe sosea imi pare prea eficienta, aproape ca nu imi foloseste frana hidraulica deloc, trag maneta doar sa aprind stopul. Pe teren consider frana de motor eficienta doar pe reductie

 

Aud un sunet ca un fel de clopotel sau disc metalic lovit intermitent venind din partea din fata, nu e deranjant dar stie cineva ce poate sa fie?


  • 0

#16 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 01 December 2013 - 10:33 AM

Valorile de la role ar trebui sa le gasesti in manualul de reparatie (nu de utilizare).Frana de motor este foarte buna si pe sosea, la un astfel de utilaj daca ai folosi doar franele hidraulice la viteze mai mari, are tendinta sa se rasuceasca, mai ales la atv-urile scurte.

 

Eu spun asa: pune casca pe cap si dai gaz la atv, nu mai sta sa-l asculti atat.


  • 0

#17 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 01 December 2013 - 11:19 AM

Am cautat in manual de reparatie, nimic. Am sa il las asa pana prin martie, atunci inlocuiesc rolele cu slide si schimb si cureaua, asta o pastrez de rezerva pt cand ma aventurez departe.

 

Ps. Astept primavra ca un caine vagabond


  • 0

#18 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 01 December 2013 - 02:39 PM

Sa sti ca si iarna este placut sa te dai, noi aveam o vorba iarna:

 

A inceput sezonul!


  • 0

#19 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 01 December 2013 - 04:15 PM

Ehehe.

Din pacate am sa ratez total aceasta iarna.

Finantele si bugetul trebuiesc reimprospatate.

Nu pot sa ramin decit cu amintirile din iarna trecuta si cu sperantele la o vara fierbinte in 2014.

Mai am citeva proiecte in muntii de nord ai Vrancei (pe urmele razboiului din 1917) si ceva in Nemira pe care nu am reusit sa le duc la bun sfirsit in toamna asta.

Poate intre timp se gindeste si la mine moshu cu o curea noua sau poate chiar un upgrade total (X8).

 

 

PS. M-a amuzat teribil "Astept primavra ca un caine vagabond"


  • 0

#20 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 01 December 2013 - 05:56 PM

Vara trecuta aveam programata o iesite din arad-moneasa-lunca-pietroasa-padis-doda pili-lacu belis-lacu dragan-stana de vale - padis-intoarce arad, dar am schimbat serviciul exact cand am luat concediu. Iarna imi place la ski dar buget din parti , am luat autocarul asta si sper sa ninga suficient sa imi dea de furca pe coclauri, am muntii zarandului aproape


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto