Jump to content



Photo

Aerisire Instalatie Franare Linhai


  • This topic is locked This topic is locked
42 replies to this topic

#21 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 23 April 2016 - 10:24 AM

Pai da, deoarece ai aer pe care il comprimi pedaland, apoi el se destinde si iti impinge inapoi lichidul.

Faci asa:  te duci la benzinarie, iti cumperi 1 litru lichid de frana (dot 3 sau 4 sau, si dot 3 si dot 4, in functie de cate circuite ai), desfaci rezervoarele de lichid de la atv, le umpli cu lichidul corespunzator, si faci cateva pedale (sau tragi la maneta). Apoi, colegul tau care te ajuta, desface aerisitorul, lichidul curge (timp in care tu tii apasata frana pana simti ca s-a dus "la fund"), colegul strange aerisitorul, tu bagi catea pompe, apoi tii apasat, colegul desface, curge, pedalezi, tii, desface, curge, pedalezi.

Dupa ce ai facut asta de 3 ori la prima roata, treci la a doua. Si faci la fel. Apoi la a treia, la a patra, Atentie, vezi sa nu ramai fara lichid in rezervoare ca o iei de la inceput.

Daca tot nu tine asa cum stiai tu, repeti procedura. Eventual chiar a doua zi. Vezi ca aerul nu sta grupat intr-un loc, ca la calorifere, asa ca, nu te apuca sa faci economie la litrul ala de lichid pe care il cumperi. 

Inca o recomandare, dupa ce cumperi lichidul de la peco, nu il agita ca pe bere, ca bagi aer in el si il pui degeaba. Daca ti-a cazut bidonul sau l-ai agitat, lasa-l 24 de ore nemiscat, ca sa iasa tot aerul din el, altfel il bagi in instalatie si ai muncit degeaba.

Spor!


  • 0

#22 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 23 April 2016 - 01:13 PM

Pai da, deoarece ai aer pe care il comprimi pedaland, apoi el se destinde si iti impinge inapoi lichidul.

Faci asa:  te duci la benzinarie, iti cumperi 1 litru lichid de frana (dot 3 sau 4 sau, si dot 3 si dot 4, in functie de cate circuite ai), desfaci rezervoarele de lichid de la atv, le umpli cu lichidul corespunzator, si faci cateva pedale (sau tragi la maneta). Apoi, colegul tau care te ajuta, desface aerisitorul, lichidul curge (timp in care tu tii apasata frana pana simti ca s-a dus "la fund"), colegul strange aerisitorul, tu bagi catea pompe, apoi tii apasat, colegul desface, curge, pedalezi, tii, desface, curge, pedalezi.

Dupa ce ai facut asta de 3 ori la prima roata, treci la a doua. Si faci la fel. Apoi la a treia, la a patra, Atentie, vezi sa nu ramai fara lichid in rezervoare ca o iei de la inceput.

Daca tot nu tine asa cum stiai tu, repeti procedura. Eventual chiar a doua zi. Vezi ca aerul nu sta grupat intr-un loc, ca la calorifere, asa ca, nu te apuca sa faci economie la litrul ala de lichid pe care il cumperi. 

Inca o recomandare, dupa ce cumperi lichidul de la peco, nu il agita ca pe bere, ca bagi aer in el si il pui degeaba. Daca ti-a cazut bidonul sau l-ai agitat, lasa-l 24 de ore nemiscat, ca sa iasa tot aerul din el, altfel il bagi in instalatie si ai muncit degeaba.

Spor!

Am facut asta de peste 10 ori , dar problema este ca nu se intareste pedala deloc , pompa trebuie amorsata\aerisita separat fata de etrieri ?


  • 0

#23 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 23 April 2016 - 02:52 PM

Am facut asta de peste 10 ori , dar problema este ca nu se intareste pedala deloc , pompa trebuie amorsata\aerisita separat fata de etrieri ?

mai repete ca nu ai facut ceva bine .

Ce poti face sa iti usurezi munca e sa desfaci pe rand aerisitoarele si sa lasi gravitatia sa te ajute . Mai exact , pui lichid in pahar si astepti sa curga lin pe la aerisitor . Lasi sa curga pana curge fara bule de aer si constant . Inchizi un etrier si mergi la urmatorul . Dupa asta ai cam eliberat in proportie de peste 85% aerul din instalatie . Restu va iesii cu aerisirea descrisa de pitesti ! Daca nu reusesti apeleaza la cineva care se pricepe . Franele = Viata !


  • 0

#24 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 23 April 2016 - 04:00 PM

mai repete ca nu ai facut ceva bine .

Ce poti face sa iti usurezi munca e sa desfaci pe rand aerisitoarele si sa lasi gravitatia sa te ajute . Mai exact , pui lichid in pahar si astepti sa curga lin pe la aerisitor . Lasi sa curga pana curge fara bule de aer si constant . Inchizi un etrier si mergi la urmatorul . Dupa asta ai cam eliberat in proportie de peste 85% aerul din instalatie . Restu va iesii cu aerisirea descrisa de pitesti ! Daca nu reusesti apeleaza la cineva care se pricepe . Franele = Viata !

Am mai avut odata problema asta si le-am facut de ma arunca in cap , dar nu mai tin minte cum :))))))


  • 0

#25 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 26 April 2016 - 12:01 AM

Ma dau batut cred , am incercat tot ce imi sta in putin si nu se intareste pedala , am scos furtunul de la pompa care pleaca spre etrieri , am pus degebul si cand apas pedala imi arunca mana de nu ma vad , deci face presiune.... am aerisit 3 ore frana si degeaba , am facut presiune 10-15 pedale si cand dau drumu la aerisitoare arunca cu putere lichidul ....chiar nu stiu ce sa ii fac 


  • 0

#26 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 26 April 2016 - 06:34 AM

Chiar si acum iti mai scade nivelul in borcan si apoi creste la loc? Uita-te putin la furtunele de frana, nu cumva sa se umfle cand pedalezi. Poate s-a rupt la vreunul insertia din el si ii da voie sa se umfle.
Ar mai fi de verificat pompa de frana. Habar nu am cu este la tine dar, poate are vreo supapa de sens sau ceva garnituri inauntru care au cedat. Sau pur si simplu in spatele pistonasului de la etrier sa ai ceva probleme.
  • 0

#27 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 26 April 2016 - 07:56 AM

Daca ai avut frane inainte iti garantez ca nu ai nici o problema insa iti trebuie o rabdare de fier. La fel a fost si la mine insa datorita faptului ca eram satul sa tot desfac si sa insurubez aerisitorul aveam o asa vireza la facut pedale incat tineam degetul pe aerisitor pana la un moment dat. Si abia dupa ce am simtit ca ar face ceva presiune am inceput sa il strang-destrang. Asta ca sa mearga mai cu spor. Am reusit sa fac asta aducand etrierul sub pragul drept si si cu o mana faceam pedala iar alta o tineam pe etrier. Si tot asa cate o bula ce iesea pana a inceput sa se intareasca pedala
  • 0

#28 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 26 April 2016 - 09:43 AM

NU pierde pe nicaieri , vizibil nu se umfla nici u furtun , am aerisit de la 0 Linhai worker , cu instalatia absolut goala si plina de aer , in 10 minute era beton frana , al meu isi bate joc de mine , nu pot sa imi dau seama unde incape atata aer in 50 de centimetri de furtun ...


  • 0

#29 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 26 April 2016 - 10:18 AM

Incearca varianta: sa lasi sa curga lichidul intr-un vas prin fiecare aerisitor pe rand pana curge constant fara bule de aer. (completezi vasul in permanenta sa nu ramana cumva gol nicio perioada). Abia dupa aceea treci la varianta cu pompatul si slabirea aerisitorului. 

La toate variantele date incepi cu conducta (circuitul) cel mai lung terminand cu cel mai scurt.

Daca nu reusesti nici asa cred ca ai probleme la pompa de frana.


  • 0

#30 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 26 April 2016 - 08:53 PM

Deschis aerisitoarele maxim , si curge putin lichid dupa care se opreste si stagneaza pe furtunelul pus pe aerisitor nu mai curge....


  • 0

#31 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 26 April 2016 - 09:41 PM

Am spus deschizi un aerisitor lasi sa curga (pe cel mai departat de pompa) ,il inchizi dupa ce curge lin fara bule, deschizi urmatorul ......repeti pana la ultimul. Pe durata operatiilor vasul trebuie in permanenta sa contina lichid de frana. Dupa aceea executi varianta prin pompare (sper ca cunosti bine procedeul).


  • 0

#32 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 26 April 2016 - 10:32 PM

CHRYS al naibii daca curge si daca nu as fi patit la fel nu i-as sustine parerea colegului. Deci efectiv nu curge si daca iei aerisitorul jos.

In afara de rabdare nu o sa te ajute nimic. Citeste ce ti-am scris mai sus ca si metoda sa mearga cat mai repede si o sa ai rezultate incetul cu incetul. Desfa putin aerisitorul si tine cu degetul pana incepi sa ai presiune. Cand apesi pe pedala ridici degetul, cand lasi de pedala ti degetul si tot asa ca si eu al "laudat" pana la ultimul chinez care a putut face acest sistem. Iar cand am vazut cat costa o pompa noua am prins mai mare curaj.
Neaparat cursa pedalei sa fie completa ca pistonasul din pompa sa revina cat poate de in spate si sa impinga un volum cat mai mare.

Edited by dr.crinel, 26 April 2016 - 10:33 PM.

  • 0

#33 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 26 April 2016 - 10:39 PM

Eu prima data cand am ramas fara frante , am dat vina pe pompa si am schimbat-o cu una noua , la care am lucrat o luna sa o fac :)) ,  dar pur si simplu nu inteleg de ce nu se aeriseste si de ce face atatea figuri....


Dar conteaza dot 3 sau dot 4 ?


  • 0

#34 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 27 April 2016 - 06:32 AM

Dot-ul este foarte important. El spune rezistenta la temperatura a lichidului de frana.
Daca pui dot 4 in loc de 3, o sa iti "arda" garniturile si furtunele.
Daca pui dot 3 in loc de dot 4, o sa ramai fara frane in cazul unei franari prelungite sau repetate. Adica, lichidul de frana se supraincalzeste, se dilata si iti bufneste pe la etrieri sau sparge furtunele de frana. La atv poate scapi, dar la masina nu.
  • 0

#35 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 27 April 2016 - 09:43 AM

Ca nu scrie nicaieri ce DOT trebbuie , pe capacul rezervorului scrie un cod ceva atat , o sa mai incerc azi ma duc cumpar iar lichid nou si incerc.


  • 0

#36 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 27 April 2016 - 12:15 PM

Cam pe toate capacelele scrie, daca nu pe borcanas ;)
  • 0

#37 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 27 April 2016 - 10:29 PM

Am verificat si scrie sa se foloseasca lichid recomandat de producator.... ma rog oricum ma dau batut , dupa sarbatori ma duc cu el la service poate acolo ii da de cap,,,


  • 0

#38 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 27 April 2016 - 11:09 PM

Am lasat erisitoarele deschide cu doua furtunase bagate in recipiente cu lichid , si borcanelul plin de lichid poate prin garvitatie curge ceva  , ca momentan nu curge nimic


  • 0

#39 csaba

csaba

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 142 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Szabo Erno Csaba
  • Telefon:J10i
  • Marca ATV:Outlander 1000 XT
  • Numar ATV:fara

Posted 19 May 2016 - 01:49 PM

 La atv nu e usor sa aerisesti. La problema ta de mai sus as mai incerca sa aerisesc si la iesirea din pompa, unde se racordeaza furtunul. Spun asta deoarece la unele motociclete am patit sa ramana bula de aer acolo care se tot comprima si nu pleca de acolo.  Mai poti incerca prin demontarea amsambului maneta rezervor si tinerea lui intr-o pozitie prin care daca exista bule sa poata urca. Daca nu merge asa atunci s-ar putea sa a-i uzate/ciupite  garniturile din pompa.


  • 0

#40 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 19 May 2016 - 06:12 PM

Nu merge prin nici un fel aerisita , pompa face presiune mare , am pus in cap un surub de conducta astupat( gen dop ) si nu poti sa apesi pedala , deci nu pierde pe nicaieri , ii dau foc nu stiu ce sa ii mai fac...


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto