Jump to content



Photo

Probleme Suzuki Ltz400 - Apa In Ulei

suzuki ltz 400 probleme quad

  • This topic is locked This topic is locked
24 replies to this topic

#1 dmaster1988

dmaster1988

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Nitoi Daniel
  • Telefon:Ask for that
  • Marca ATV:SUZUKI LTZ 400
  • Numar ATV:-

Posted 10 June 2014 - 07:53 AM

Salut baieti. Am o problema urata dupa cum spune si titlul, am constatat ca atv-ul meu nu mai avea apa in instalatie, si am incercat sa i pun, si i-am tot pus, si i-am pus pana cand a intrat o cantitate suspect de mare in instalatie.. Cand am desfacut joja a sarit o crema de ulei cu apa din baia de ulei.  Motorul merge, nu s-a blocat.

 

Aveti idee ce ar putea sa fie? pe unde sa se fi spart ceva si sa lase lichidul sa intre in ulei? Mentionez ca debitul cu care se ducea apa in baie era aproape ca si cum ai fi turnat direct apa in motor, adica foarte repede. Nu scoate abur, deci ar fi putin probabil sa fie garnitura de chiulasa mai ales ca din cate stiu astea sunt din aluminiu si nu se ard iar daca ar fi fost ar fi trebuit sa scoata abur pentru ca l am tinut pornit ceva timp cat am turnat apa si motorul era incins. Si chiar si asa, la debitul cu care se golea radiatorul trebuia sa-mi inunde cilindrul si sa se opreasca rapid, lucru care nu s-a intamplat.

Mai am o banuiala ca ar fi cedat ceva la pompa de apa, aceasta fiind antrenata de vibrochen...

 

S-a mai intamplat cuiva asta? sfaturi ceva.. Multumesc anticipat.

Mentionez ca sunt din Ploiesti. Cunoaste cineva vreun service prin apropiere pentru astfel de jucarii? sau macar un meserias bun. Eu nu cunosc pe absolut nimeni si nu stiu in ce parte sa o iau. Am golit motorul de uleiul ala dar nu prea cred ca e indicat sa ramana prea multa vreme asa cu spuma aia in el.


  • 0

#2 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 10 June 2014 - 10:05 AM

Nu mai porni motorul in situatia asta sub nici o forma.

 

Adreseaza-te domnului Sorin la numarul 0723313600 firma TopQuad  care este destul de aproape de tine Campina com. Cornu.

 

Vorbeste cu el , il cunosc eu personal ,pot garanta pentru profesionalismul si seriozitatea lui.


  • 0

#3 dmaster1988

dmaster1988

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Nitoi Daniel
  • Telefon:Ask for that
  • Marca ATV:SUZUKI LTZ 400
  • Numar ATV:-

Posted 10 June 2014 - 10:32 AM

Am apelat ieri la acel numar, nu stiam ca il cheama Sorin, mi-a spus ca nu se mai ocupa de asta ca nu mai au service. De la dansul stiu posibilitatea cu pompa de apa. Prin urmare nu ma poate ajuta.


  • 0

#4 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 10 June 2014 - 01:05 PM

Stiam ca a inchis service-ul dar parca se mai ocupa in oarecare masura de asa ceva.

Daca aici nu se poate doar in Bucuresti la Andi (Armandilo celalalt administrator de pe forumul acesta)


  • 0

#5 dmaster1988

dmaster1988

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Nitoi Daniel
  • Telefon:Ask for that
  • Marca ATV:SUZUKI LTZ 400
  • Numar ATV:-

Posted 11 June 2014 - 09:49 AM

Bucurestiul este un pic cam departe de mine. Cred ca nu-mi ramane decat sa fiu eu mecanicul. Am citit pe cateva forumuri din afara ca modelul meu de suzuki are probleme pe la pompa de apa, si exista un capac din magneziu care s-ar coroda in timp datorita actiunii lichidului de racire, lasand la un moment dat apa sa intre in cavitatea motorului. Primul lucru pe care o sa-l fac este sa i desfac capacul acela sa vad daca observ ceva suspect.


  • 0

#6 dmaster1988

dmaster1988

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Nitoi Daniel
  • Telefon:Ask for that
  • Marca ATV:SUZUKI LTZ 400
  • Numar ATV:-

Posted 12 June 2014 - 09:15 PM

Am desfacut capacul din dreapta de la motor (cel de la ambreiaj) si am constatat ca s-a spart peretele despartitor dintre cavitatea pompei de apa si cavitatea motorului lasand apa sa intre si in motor, nu numai sa circule prin circuitul sau prestabilit. Capacul acela am inteles ca este din magneziu (o problema din fabrica pentru aceste modele de quad-uri, multi s-au plans pe forumurile din afara). Voi incerca sa incarc cu sudura in argon acea portiune care e strapunsa, daca nu reusesc voi face comanda de un alt capac pe net. Alta masura de precautie pe care vreau sa o iau, este sa incerc sa bag apa cu presiune pe circuitul de apa din blocul motor, astupand orificiul de la pompa de apa, astfel sa vad daca presiunea se mentine (circuitul e etans si nu are alta crapatura/spartura prin alta parte) sau scade (in cazul acesta - foarte nasol dealtfel - sa desfac tot motorul si sa vad unde e crapat blocul motor sau chiulasa). La prima vedere nu pare a fi altceva. Voi vedea.

 

Neavand un mecanic prin preajma ca sa ma ajute cu problema am decis sa ma implic personal pentru ca nu am incotro, si poate aceste informatii din topicul curent vor ajuta si pe altcineva care se va lovi de aceeasi problema sau una asemanatoare.

 

Poate totusi daca cu detalii tehnice nu e nici un coleg care sa ma poata sfatui, aveti careva idee cum as putea sa curat/dizolv acea "crema" de ulei cu apa care am gasit-o in tot motorul? E un amestec de ulei MOTUL cu apa, o chestie de culoare crem pe care am putut sa o curat de pe maini doar cu DERO. Nu as vrea sa bag dero in motor, asa ca daca aveti idee de alt lichid care ar putea dizolva aceasta murdarie spuneti-mi si mie va rog (ceva gen motorina/diluant.. nu stiu)..

 

Revin cu detalii.


  • 0

#7 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 12 June 2014 - 09:56 PM

Nu baga dero sau orice alt detergent in motor.

 

Daca nu exista pe piata ceva solutie speciala pentru spalat motorul la interior, probabil va trebui sa dai cu 2-3 ture de ulei.

 

Asteptam poate ceva coleg cu experiente de genul asta iti va da o idee mai buna.


  • 0

#8 dmaster1988

dmaster1988

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Nitoi Daniel
  • Telefon:Ask for that
  • Marca ATV:SUZUKI LTZ 400
  • Numar ATV:-

Posted 06 July 2014 - 06:35 PM

Dupa o lunga perioada, am rezolvat problema mai sus descrisa prin inlocuirea capacului dreapta motor (clutch crankcase cover). Se pare ca de vina a fost un defect de fabricatie, piesa mentionata fiind construita dintr-un aliaj de magneziu care era sensibil la coroziunea agentului de racire. Piesa noua spun ei ca ar fi din aluminiu si ca nu mai are probleme cu apa. Dupa inlocuirea piesei am facut 4 schimburi de ulei cu un ulei ieftin, lasam motorul sa mearga aproximativ 10 minute sa se incalzeasca bine, il scoteam si puneam altul, pana cand culoarea uleiului pe care il scoteam a fost in regula, dupa care am pus uleiul recomandat (Motul) impreuna cu filtrul de ulei aferent. In rest nimic aiurea, sper sa nu mai am probleme pe viitor.


  • 1

#9 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 06 July 2014 - 10:55 PM

Salut dmaster1988,

 

ca si opinie personala, dupa ce faci cativa km (50-100) si in sarcina, sa mai schimbi odata uleiul si filtrul. Motoarele de la Dacia 1310 care fierbeau din cauza garniturii de chiuloasa, dupa ce le desfaceam de tot, le spalam cu motorina sau pur si simplu duceam blocul motor la spalatoria auto. La cele care nu fierbeau rau, adica nu aveau chiloasa deformata (ovalizata), schimbam doar uleiul si filtrul de ulei. Acum tu stii cat ai mers cu apa in ulei. Sa speram ca nu ti-a afectat si restul componentelor dependente de o ungere perfecta.


  • 0

#10 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 07 July 2014 - 06:55 AM

Sunt spary-ul de curatare care chiar isi fac treaba, eu folosesc in atelierul meu asa, s-au desfacut si motoare si sunt ok. Sigur ajungeai mai ieftin cu 2-3 din alea decat cu 4 schimburi de ulei.


Edited by danutlupu, 07 July 2014 - 06:56 AM.

  • 0

#11 dmaster1988

dmaster1988

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Nitoi Daniel
  • Telefon:Ask for that
  • Marca ATV:SUZUKI LTZ 400
  • Numar ATV:-

Posted 07 July 2014 - 09:29 AM

Uleiul m-a costat 60 lei (luasem hexol, cel mai ieftin pe care l-am gasit). Cu apa in ulei nu am mers mult, ultima oara a functionat destul de putin pentru ca deja se incalzea f tare motorul si atunci am descoperit ca lipsea apa din sistem. Acum uleiul este ok la culoare, apa sta la nivel. Intrebare, ce fel de lichid de racire folositi si ce tip de antigel? unii spun ca pun doar antigel, altii ca pun apa distilata cu antigel. Eu momentan am doar apa distilata, nu am pus inca antigel pentru ca vroiam sa fiu sigur ca totul este in regula cu el, sa nu mai risc inca o data apa in motor.


  • 0

#12 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 07 July 2014 - 10:01 AM

In nici un caz sa nu folosesti doar antigel pur si nici nu este bine sa folosesti doar apa distilata mult timp.(deoarece pompa de apa nu are ungere in acest caz)

Ideal vara sau iarna antigel+apa distilata la concentratia recomandata.


  • 0

#13 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 07 July 2014 - 11:57 AM

Nu stiu ce antigel se foloseste la Suzuki dar sigur trebuie sa il folosesti. Am mai citit aici pe forum ca ar fi si antigel cu punctul de fierbere spre 140 grade. Daca intr-adevar exista, eu ti-as recomanda sa folosesti din acela, din simplul motiv ca dupa ce opresti motorul ATV-ului, acesta inca mai incalzeste lichidul de racire si ii ridica temperatura aproape de 100 grade. De exemplu, la al meu, dupa ce il opresc, se aude cum mai bolboroseste apa in vas (adica este la punctul de fierbere).


  • 0

#14 dmaster1988

dmaster1988

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Nitoi Daniel
  • Telefon:Ask for that
  • Marca ATV:SUZUKI LTZ 400
  • Numar ATV:-

Posted 08 July 2014 - 08:32 AM

Ok, multumesc pentru informatii baieti! Cheers thumbsup.gif


  • 0

#15 adigsm12

adigsm12

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:panait andrei
  • Telefon:0751633385
  • Marca ATV:yamaha raptor
  • Numar ATV:tl 10 pab

Posted 09 December 2016 - 02:38 PM

salut,va rog daca ma puteti ajuta si pe mine, sau dmaster1988 daca ma mai poate ajuta, am un suzuki ltz 400 2006, si acum 2 zile cand sa controlez uleiul am obs ca acesta era mult peste normal, adica curgea din motor pe la jojă, dar de vreo luna am mai completat antigel pt ca imi pierdea cate putin, acuma ma gandesc ca antigelul pierdut intra in motor... ma puteti ajuta cu un sfat de unde sa iau piese sau ar putea fi altceva ca la colegu DMASTER1988.. Mulțumesc
  • 0

#16 rmihaic

rmihaic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 114 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Mihai
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 09 December 2016 - 03:02 PM

Ce compozitie ( culoare ) avea uleiul din motor?


  • 0

#17 adigsm12

adigsm12

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:panait andrei
  • Telefon:0751633385
  • Marca ATV:yamaha raptor
  • Numar ATV:tl 10 pab

Posted 09 December 2016 - 06:18 PM

pai maronie asa, nu prea am observat pt ca era noapte, dar sigur nu aveam cum sa am asa mult ulei, mai putin ulei ma asteptam sa am, ca imi picura foarte putin ( am o crapatura la bloc) adica mai completam un 100 ml la 1 luna

oricum maine ma duc la garaj și verific culoare...

Edited by adigsm12, 09 December 2016 - 10:01 PM.

  • 0

#18 MMarius

MMarius

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 434 posts
  • Gender:Male
  • Location:Germania - Ulm/Romania - Arad
  • Nume real:Ionut Marius
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Honda TRX 700XX / Yamaha Raptor YFM 700R SE 2016 Model
  • Numar ATV:JO 56

Posted 09 December 2016 - 11:41 PM

Arata-ne si noua niste poze cu, culoarea uleiului, si de motorul in sine, cilindru....

 

Inainte sa contolezi uleiul, fa o tura de vreo 5 min, sau lasal pornit vreo 5 min, apoi stai 1 min si verifica uleiul.


  • 0

#19 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 10 December 2016 - 09:35 AM

Cand ajungi la el, fara sa il pornesti, scoate joja. Daca are spuma pe ea, ai apa in ulei. Daca mai este si de culoarea cafelei cu lapte, ai multa apa in ulei.
Daca nu are spuma, miroase joja. Daca simti miros de benzina inseamna ca iti intra benzina in ulei.
  • 0

#20 adigsm12

adigsm12

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:panait andrei
  • Telefon:0751633385
  • Marca ATV:yamaha raptor
  • Numar ATV:tl 10 pab

Posted 10 December 2016 - 09:37 AM

ok. ajung astăzi si verific ... merci băieți
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: suzuki, ltz 400, probleme quad

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto