Jump to content



Photo

Inlocuire Regulator Tesiune Original Tip Sh Cu Model Fh Mosfet La Cf500A


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 02 November 2014 - 07:45 PM

Dupa ce am reparat regulatorul de tensiune original am mai studiat putin problema. Neajunsul era, ca atunci cand aprindeam farurile 35+35w si proiectoarele de 35+35w (xenon) total 140W bateria nu mai era incarcata(12,3v), mai mult a doua zi nu a mai pornit.(noroc cu sfoara).

Cautand pe net am vazut ca alternatorul are cca 500-600w, incomparabil mai mult decat puterea consumata de faruri 140W. Sa mai fi fost  100w absorbiti de baterie.

 

   In plus ce m-a indignat si mai mult este faptul ca energia generata de alternatorul cu magneti permanenti este ori consumata de faruri sau alti consumatori ori descarcata la masa prin rectificatorul de tensiune model  SH . Deci alternatorul functioneaza tot timpul in sarcina maxima si se arunca  degeaba cca 600w deco 0.8 cp.

In schimb regulatorul FH absoarbe din alternator doar energia necesara pentru consumatori.

 

Bun ,acestea fiind spuse am cercetat putin. Am descoperit ca aceste regulatoare de tensiune pentru alternatorul cu magneti permanenti (ATV-Moto) sunt de vreo 3 feluri:

Electromecanice , intalnite la unele motociclete vechi rusesti, care inchid un contact catre masa la valori presetate ale tensiunii

Electronice cu baterie de tiristori, regulator cu shunt, cele care sunt intalnite OEM pe cfmoto 500A, tip SH

Electronice cu tehnologie mosfet shindengen, intalnite la motoarele moderne la moto yamaha YZF-R1, honda cbr 600rr, precum si la ATV-urile CAN-AM, etc

 

Aici:  

http://cristi57.blog...efinalizat.html

este un material destul de bun care explica in detaliu cam tot despre alternatoare si regulatoare.

 

Regulatorul mosfet ales de mine este model mosfet FH001 demontat de pe o yamaha YZF-R1 2005 un regulator capabil de 35 A . (pot fi folosite si FH008, Fh12)

Cum niciodata nu am fost deacord cu pozitia complet expusa a regulatorului OEM am cercetat putin si am hotrat sa il montez in carcasa filtrului de aer.

Avantaje:

Spatiu permanent curat fara umiditate excesiva, racire foarte buna si atunci cand ATV-ul nu este in miscare.

Dezavantaje:

Prelungirea firelor instalatiei existente.

 

Din punct de vedere electric este foarte simplu, se conecteaza cele 3 fire galbene care vin de la alternator in mufa gri iar plusul si masa (minus) se leaga in mufa neagra a regulatorului.

Plusul se leaga la firul rosu din instalatie iar minusul (masa) la firul verde din mufa instalatiei.

Eu am aler o metoda nedistructiva si reversibila, folosind papuci pe care i-am conectat in mufele instalatiei.

Dupa finalizarea lucrarii am masurat valoarea tensiunii cu motorul la ralanti:

Fara consumatori tensiunea masurata pe baterie14,4 volti

Cu farurile(70w) plus proiectoarele (70w) tensiunea masurata 14,05v

 

In turatie tensiunea cu consumatorii activati creste la 14,27 v.

 

Din pacate prima gaura data pentru iesirea firelor din carcasa filtrului nu a fost inspirata, presetupa lovea in cutia din spate.

Am etansat gaura si am mutat presetupa pe lateral stanga asa cum se vede din poze.

Ar fi trbuit mai multe poze, insa am lucrat singur si nu am avut timp.

 

Concluzie:

Ma declar pe deplin multumit, reusind sa adaug consumatori totodata mentinand tensiunea optima pentru baterie, iar ziua cand nu folosesc lumina sa economisesc energia generata de motor.

 

Pe Ebay se gasesc kituri de update:

http://www.ebay.ie/i...=item1c40e857c3

 

 

Eu am platit 200 lei pe releu second si inca vreo 10 lei pe papuci.

 

Atasat sun cateva poze din timpul montajului pecum si poza cu polaritatea regulatorului.

Attached Files


Edited by pitesti, 06 November 2014 - 08:26 PM.

  • 0

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 02 November 2014 - 08:34 PM

l-am mutat eu in in sectiunea DIY. thumbsup.gif


  • 1

#3 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 10 March 2015 - 01:11 PM

mai am si eu o "problema " eu am UTV care e echipat cu instalatia de pe X6 si ieri dupa ce am montat proiectoarele cu led am zis sa fac o verificare , am pornit tot (motor , faza lunga , toate proiectoarele ) si am masurat . mie imi arata ca imi baga 15 sau chiar 16 V , sa fie normal sau am bulit releul de incarcare ?


  • 0

#4 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 10 March 2015 - 01:31 PM

Maxim 14,5 sau in cel mai rau caz 15.

16 e prea mult. Verifica si cu alt multimetru, e posibil sa indice eronat.


  • 0

#5 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 10 March 2015 - 06:45 PM

Releul nu este de tip fh deci trebuie sa scada valoarea dupa pornirea consumatorilor.
Mie fara consumatori nu-mi depaseste 14.5 indiferent ce-i fac.

Pe langa asta farurile iti sunt ca si la mine, iar la mine pe faza scurta si lunga am cate 2 becuri de 55w, ceea ce nu cred ca se afla si pe X6.
  • 0

#6 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 18 March 2015 - 02:26 AM

verificat de 2 ori  verdictul este ca e gata ! acum am masurat si firele care vin de la stator si alea arata 38 V ( banuiesc ca sunt ok macar astea ) am gasit ceva in UK http://www.amazon.co...lator Rectifier

Sper sa functioneze ! pana atunci cred ca voi incerca marea cu degetul ( voi desface releul sa vedem ce e in el poate il pot resuscita )

 

PS: cand am montat becurile pe utv am vrut sa imi pun siguranta separata la radio si sa il alimentez direct ( sa mearga fara a invarti cheia in contact ) cand am pus firul prima impresie a fost o mica scanteie ( ceva asemanatoare cu a unui bec cand il conectezi cu un fir ) sa fi distrus eu ceva ? Sau am doar ghinioane cu utv ..?


  • 0

#7 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 18 March 2015 - 12:47 PM

http://moto-atv-scut...a-13582899.html

 

Tipul de aici mi-a trimis mesaj ca are un regulator la 200 ron ce provine din dezmembrare motocicleta honda CBR600. Daca iti convine pretul ia legatura cu el si intreaba codul care este scris pe releu. Sunt sanse foarte mari sa se potriveasca.


  • 0

#8 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 19 March 2015 - 11:49 AM

Samy deja am luat unu de can am ! aceeasi problema !


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto