Dupa ce am reparat regulatorul de tensiune original am mai studiat putin problema. Neajunsul era, ca atunci cand aprindeam farurile 35+35w si proiectoarele de 35+35w (xenon) total 140W bateria nu mai era incarcata(12,3v), mai mult a doua zi nu a mai pornit.(noroc cu sfoara).
Cautand pe net am vazut ca alternatorul are cca 500-600w, incomparabil mai mult decat puterea consumata de faruri 140W. Sa mai fi fost 100w absorbiti de baterie.
In plus ce m-a indignat si mai mult este faptul ca energia generata de alternatorul cu magneti permanenti este ori consumata de faruri sau alti consumatori ori descarcata la masa prin rectificatorul de tensiune model SH . Deci alternatorul functioneaza tot timpul in sarcina maxima si se arunca degeaba cca 600w deco 0.8 cp.
In schimb regulatorul FH absoarbe din alternator doar energia necesara pentru consumatori.
Bun ,acestea fiind spuse am cercetat putin. Am descoperit ca aceste regulatoare de tensiune pentru alternatorul cu magneti permanenti (ATV-Moto) sunt de vreo 3 feluri:
Electromecanice , intalnite la unele motociclete vechi rusesti, care inchid un contact catre masa la valori presetate ale tensiunii
Electronice cu baterie de tiristori, regulator cu shunt, cele care sunt intalnite OEM pe cfmoto 500A, tip SH
Electronice cu tehnologie mosfet shindengen, intalnite la motoarele moderne la moto yamaha YZF-R1, honda cbr 600rr, precum si la ATV-urile CAN-AM, etc
Aici:
http://cristi57.blog...efinalizat.html
este un material destul de bun care explica in detaliu cam tot despre alternatoare si regulatoare.
Regulatorul mosfet ales de mine este model mosfet FH001 demontat de pe o yamaha YZF-R1 2005 un regulator capabil de 35 A . (pot fi folosite si FH008, Fh12)
Cum niciodata nu am fost deacord cu pozitia complet expusa a regulatorului OEM am cercetat putin si am hotrat sa il montez in carcasa filtrului de aer.
Avantaje:
Spatiu permanent curat fara umiditate excesiva, racire foarte buna si atunci cand ATV-ul nu este in miscare.
Dezavantaje:
Prelungirea firelor instalatiei existente.
Din punct de vedere electric este foarte simplu, se conecteaza cele 3 fire galbene care vin de la alternator in mufa gri iar plusul si masa (minus) se leaga in mufa neagra a regulatorului.
Plusul se leaga la firul rosu din instalatie iar minusul (masa) la firul verde din mufa instalatiei.
Eu am aler o metoda nedistructiva si reversibila, folosind papuci pe care i-am conectat in mufele instalatiei.
Dupa finalizarea lucrarii am masurat valoarea tensiunii cu motorul la ralanti:
Fara consumatori tensiunea masurata pe baterie14,4 volti
Cu farurile(70w) plus proiectoarele (70w) tensiunea masurata 14,05v
In turatie tensiunea cu consumatorii activati creste la 14,27 v.
Din pacate prima gaura data pentru iesirea firelor din carcasa filtrului nu a fost inspirata, presetupa lovea in cutia din spate.
Am etansat gaura si am mutat presetupa pe lateral stanga asa cum se vede din poze.
Ar fi trbuit mai multe poze, insa am lucrat singur si nu am avut timp.
Concluzie:
Ma declar pe deplin multumit, reusind sa adaug consumatori totodata mentinand tensiunea optima pentru baterie, iar ziua cand nu folosesc lumina sa economisesc energia generata de motor.
Pe Ebay se gasesc kituri de update:
http://www.ebay.ie/i...=item1c40e857c3
Eu am platit 200 lei pe releu second si inca vreo 10 lei pe papuci.
Atasat sun cateva poze din timpul montajului pecum si poza cu polaritatea regulatorului.
Attached Files
Edited by pitesti, 06 November 2014 - 08:26 PM.