Jump to content



Photo

Compatibilitate Janta - Anvelopa


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 06 January 2015 - 02:28 PM

Pe un Polaris SportsmanX 500 din 2002 am anvelope cu dimensiunile indicate de producator, anume:

Fata :  25 / 8   - 12

Spate: 25 / 11 - 12

 

A venit vremea sa le schimb si sunt foarte tentat de achizitionarea unor anvelope Maxxis Bighorn 1.0, doar ca dimensiunile gasite sunt:

Fata:  25 / 8  - 12

Spate:25 / 10 - 12

 

Sunt aceste anvelope compatibile cu jantele atv-ului? - sau latimea de 10 vs 11 "afecteaza" doar exteriorul anvelopei, la interior (pe janta) avand aceiasi "latime" ?

 

Am renuntat la ideea de sh, pentru ca "ce plastesti - aia primesti" ... astfel ca voi face o gaura (substantiala) in bugetul familiei dar "cred" ca o economie pe termen lung + performanta de care am nevoie.

 

 


  • 0

#2 Dener

Dener

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 93 posts
  • Nume real:Marius Farca
  • Telefon:xxxxx
  • Marca ATV:CAM AM Renegade 1000

Posted 06 January 2015 - 03:09 PM

10 reprezinta latimea anvelopei, 25 este inaltimea iar 12 este dimensiunea la janta

 

se potrivesc fara probleme BH 


  • 0

#3 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 06 January 2015 - 03:56 PM

Cred ca Alex(mustang) stie foarte bine ce reprezinta acele cifre.

Temerea lui este ca jantele actuale sunt prea late pt 25 / 10 - 12.

Inprincipiu are dreptate sa-si faca probleme. Pe de alta parte exista o marja de toleranta care ii permite sa se joace cu cativa cm. 

Si eu zic ca se potrivesc 25/10-12 dar posibil sa creasca pericolul de dejantare mai ales ca la ATV presiunea este mica.

 

Gasiti aici niste informatii foarte utile dar sunt pt auto. Trebuie "traduse" pentru ATV. 

http://www.carbibles..._bible_pg4.html


  • 0

#4 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 06 January 2015 - 05:15 PM

Salut,

încerc să dau și eu o mână de ajutor oferind spre lecturare o singură pagină dedicată, de data asta pentru ATV/UTV , unde se găsesc sintetizate informații despre jante și cauciucuri.Attached File  ATV-UTV-Tire-Info.pdf   371.14KB   21 downloads

Mai pot spune că cei de la POLARIS au această tendință de a echipa jucăriile lor cu jante și pneuri atipice, adică pe acest model vei găsi pe spate acea dimensiune 25x11-12, iar la unul din 2010 o să ai pe spate 26x10-14 , dar există soluții aici:

 http://www.anvelopel...a-atv-25-11-12/

și aici:

https://www.moto24.r...9-25x11-12.html

 

Profilul Bighorn n-o să-l găsești pentru 25x11-12, dar având în vedere că-i vorba despre spate și dejantarea se produce cel mai adesea pe față, eu cred că le poți folosi așa cum spunea și vic 09092000, iar dacă nu te hotărăști așa ... ai acele variante pe dimensiunea critică recomandată de către producător.


  • 0

#5 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 07 January 2015 - 10:45 AM

Din pacate....sau...soarta/destinul....m-au dus spre o alta alegere de moment, sper ca nu imi va parea rau.... Aseara tocmai cand il sunam pe amicul meu sa ii spun ca voi renunta la oferta cu acele anvelope sh..... sun, raspunde: "In 5 min sunt in fata la tine, am cauciucurile in masina, iesi sa le iei " .... nu am mai putut da inapoi, dar aceasta decizie mi-a lasat oportunitatea de a face revizia si schimburile la consumabile. 

Acestea sunt cauciucurile, 

46058475_1_1000x700_cauciucuri-atv-polar 46058475_2_1000x700_cauciucuri-atv-polar46058475_3_1000x700_cauciucuri-atv-polar

Asa cum au mentionat si colegii este vb. despre:

Fata : Kenda Klaw Bear 25 / 8 - 12

Spate: Carlisle & Polaris stantat  26/11 - 12

 

Desi cele spate au diametrul mai mare (26) puse unul langa altul (fata , spate) diferenta este extrem de mica... sper sa nu imi cauzeze probleme... in vara acestui an o sa cumpar acel set mult dorit de Big Horn... 


Edited by Mustang1, 07 January 2015 - 10:49 AM.

  • 0

#6 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 07 January 2015 - 03:33 PM

Daca ATV-ul este 4x4 nu e bine sa ai dimensiuni diferite.

Mie mi s-a rupt cardanul (una din cruci) exact in ziua in care am pus cauciucuri noi pe fata si le-am lasat pe spate pe cele vechi si tocite.

Acum e drept ca erau oricum uzate acele cruci dar totusi au cedat dupa cateva sute de metri cu cauciucurile noi pe fata. Nu prea cred in coincidente.


  • 0

#7 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 07 January 2015 - 11:10 PM

@vic... ma cam sperii... am adus anvelope in casa si le-am măsurat înălțimea totala... este vorba de 1 - 1,5 cm diferenta totala, adică sub 1 cm la pământ... cred ca o asemenea diferenta poate aparea si in cazul tocirii predominant spate ca si in cazul quadurilor. Nu vreau te contrazic.Dacă părerea este susținută si de colegi voi renunta la montarea lor. Nu vreau sa ma trezesc cu alte probleme din cauza lor, anvelopele au fost montate de noi pe un polaris sportsman 800 din 2010 (nu stiu daca din fabrica sau de catre fostul proprietar, amicul meu a cumparat atv-ul i 2010 sh cu 500km la bord..atunci au fost înlocuite cu bighorn.
  • 0

#8 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 08 January 2015 - 10:04 AM

Nu cupla 4*4 pe teren aderent gen asfalt sau drum uscat, terasament unde dealtfel nu ai motive sa faci  asa ceva. Daca ai roti cu diametru diferit si cuplezi reductorul sau 4*4 pe noroaie grave sau zapada mare (adica unde e musai), nu e bai ca se rupe aderenta cu solul si au unde sa patineze diferit.

Rotile pe spate sunt ok ca si marca dar sunt cam uzate, asa ca sa nu te astepti la prea multe de la ele.


  • 0

#9 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 08 January 2015 - 10:58 AM

@vic... ma cam sperii... am adus anvelope in casa si le-am măsurat înălțimea totala... este vorba de 1 - 1,5 cm diferenta totala, adică sub 1 cm la pământ... cred ca o asemenea diferenta poate aparea si in cazul tocirii predominant spate ca si in cazul quadurilor. Nu vreau te contrazic.Dacă părerea este susținută si de colegi voi renunta la montarea lor. Nu vreau sa ma trezesc cu alte probleme din cauza lor, anvelopele au fost montate de noi pe un polaris sportsman 800 din 2010 (nu stiu daca din fabrica sau de catre fostul proprietar, amicul meu a cumparat atv-ul i 2010 sh cu 500km la bord..atunci au fost înlocuite cu bighorn.

In cazul quadurilor e alta situatie ca acolo nu exista 4x4.

Ai si tu dreptate ca se pot toci diferit si oricum nu sunt chiar identice. In plus diferenta poate fi ajustata si din presiune. Pui presiune mai mare pe fata si creste balonul -> diametrul.

Ar trebui cumva masurata diferenta dintre ele. Ma gandesc ca poti face un semn cu creta pe cauciuc, cuplezi 4x4 si mergi in linie drepta o anumita distanta ca sa vezi daca semnele se mai potrivesc.

 

De fapt pe tine te intereseaza lungimea cercului (2*pi*R adica 2*3,14*raza => 6,28 * raza)

La un cauciuc nou de 25" raza este 31,75cm => 199,49cm

La un cauciuc nou de 26" raza este 33,02cm => 207,47cm

8 cm la o singura rotatie completa mi se pare foarte mult. Asta se intampla in mod teoretic la niste cauciucuri noi. In cazut tau cele pe 26 sunt mai tocite deci diferenta este mai mica.

 

Sau cum zice si DanutLupu folosesti 4x4 doar cand ai aderenta scazuta.

 

PS: Sper ca nu am gresit la formule. Au trecut muuulti ani de cand nu le-am mai folosit :(


  • 0

#10 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 08 January 2015 - 12:02 PM

Voi renunta la aceste cauciucuri, daca este interesat cineva de cele spate, sau de toate ca si anvelope separate (fata si spate, nu set) p.m. me... 


  • 0

#11 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 08 January 2015 - 06:58 PM

Sa faci topic separat pentru vanzarea anvelopelor. Este sectiune dedicata si sigur va fi mai avantajos asa. Recomand sa faci tu fotografii si sa le pui.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto