Merge si sambata ceva soft.
Ancorare Atv Pe Remorca
#21
Posted 10 March 2015 - 09:40 PM
#22
Posted 11 March 2015 - 06:10 PM
Imi pare rau, dar sambata asta zic pas. Nu pot, am ceva probleme de rezolvat. Personal amanam si revizia, dar din pacate nu pot deoarece trece luna si pierd garantia. Insa imediat dupe revizie plec spre casa.
Cu alta ocazie ies cu cea mai mare placere.
#23
Posted 22 May 2015 - 06:30 PM
Deci o metoda buna de ancorat ATV-ul. Azi am pus ATV-ul pe remorca si am mers cu el 500 km. Sa mai spun ca am trecut pe curbele de la Campulung Muscel - Brasov, si Targul Secuiesc - Onesti - Bacau. Am mers si cu 110 km/h (pe drum drept) iar pe serpentine am cam alergat (aveam de facut 500 de km pe care i-am facut in 9 ore din care vreo 40-50 minute pauza de masa). Am facut si destule depasiri, unde am bagat piciorul in acceleratie ... si nu am pierdut ATV-ul. Cu toate astea, ATV-ul nu s-a miscat de pe remorca.
Deci cum am facut:
In fata de bull bar am pus o chinga pe care am ancorat-o de cele doua urechi de ancorare ale remorcii din fata:
DSCF0007.JPG 159.59KB 1 downloads
In spate am procedat la fel, am pus o chinga de sasiul din spate al ATV-ului prinsa de ambele urechi din spate ale remorcii. Insa aici am recurs la un siretlic: am dat chinga prin spatele rotilor. In acest mod chinga "impinge" in roti, si nu lasa ATV-ul sa se dea in spate la demaraje mai in forta (la depasiri). Mai clar se vede in poza:
DSCF0003.JPG 168.13KB 1 downloads
Ce am mai observat in transporturile anterioare: ATV-ul se balansa stanga dreapta la curbe. Asa ca am mai pus doua chinigi cate una de fiecare laterala spate a bull-bar-ului spate al ATV-ului. Se vede atat in poza precedenta cat si in poza urmatoare:
DSCF0004.JPG 152.43KB 1 downloads
Cu aceste doua chingi puse astfel, ATV-ul nu se mai balanseaza in curbe.
Mai specific ca ATV-ul a avut frana de parcare si frana hidraulica blocate. Astfel legat, ATV-ul nu a miscat pe remorca. Si nu exagerez deloc, pe curbele de la Onesti mi-au scartait cauciucurile (deoarece nu aveam prea mult timp la dispozitie, am tras destul de tare).
Chingi folosite: pentru fata/spate chingi rezistente la 1000 kg luate din Dedeman (2 buc). Pentru laterale spate: chingi rezistente la 300 kg luate din Kaufland (tot doua buc). Nu prea recomand pe cele din Dedeman : unul din criketii de strangere, azi s-a strambat cand incercam sa il strang. Noroc ca am avut o chinga de rezerva ..
Deci ancorare ATV perfecta (zic eu). ATV-ul a ajuns la destinatie intact:
DSCF0011.JPG 208.32KB 0 downloads
Edited by robert_kiran, 22 May 2015 - 06:37 PM.
#24
Posted 22 May 2015 - 08:59 PM
Cum ai procedat tu este cit se poate de corect.
Eu prefer sa il ancorez in fata cu cablul de la troliusi spate cu chinga.
De mentionat ca am remorca clasica cu obloane. Nu am griji pentru deplasarea fata-spate
Ceea ce ma deranjeaza este balansul remorcii in sine pentru ca nu are telescoape
Cel putin pe tronsonul Onesti-Bacau, am cam strins din buci cind am fost cu el la RAR
In rest am venit bine de la Cluj in 8 ore cu pauzele de rigoare.
Intreb de curiozitate - cum te-ai descurcat pe pasul Oituz (daca tot ai ales sa urmezi acel traseu)?
#25
Posted 22 May 2015 - 09:16 PM
Nu au fost probleme. Mai e o chestie. Prima data cand am pus ATV-ul pe remorca il duceam pana in fata. Adica rotile fata ale ATV-ului stateau proptite pe "oblonul" (ma rog nu e oblon e o teava rectangulara) din fata. Atunci imi facea si mie balans la greu. E, nu l-am mai dus pana in fata, i-am lasat un 10 cm intre bara din fata a remorcii si rotile fata ale ATV-ului (vezi prima poza). Si se cunoaste masiv. Nu se mai balanseaza fata spate, deoarece e mai echilibrata greutatea. Nu am avut probleme pe Oituz. Si am alergat un pic.
#26
Posted 24 May 2015 - 11:47 PM
Exista cineva care poate descrie cum se realizeaza ancorarea regulamentara a marfii pe remorca, cu aplicare in cazul unui atv pe o remorca fara obloane ?
Edited by iusau, 25 May 2015 - 12:08 AM.
#27
Posted 25 May 2015 - 06:03 PM
Salut Iuliu,
in opinia mea, ATV-ul nu poate fi ancotat ca o marfa. El are amortizoarele care ii vor permite mereu sa faca joc si sa slabeasca chingile, in cazul in care nu stau bine in carlige (eu am patit-o).
Cel mai bine va uitati sau vorbiti cu cei de la ACR. Ei transporta in mod curent masini si au trecut prin toate situatiile posibile.
Mai trebuie avut in vedere ca sunt doua tipuri de chingi: elastice si neelastice. Cele neelastice se folosesc cu precadere la ancorarea marfurilor rigide, care nu au voie sub nicio forma sa balanseze (gen lada frigorifica). ATV-ul trebuie sa balanseze asa ca, prinderea cea mai eficienta este de puncetele cele mai de jos ale cadrului lui, astfel incat presiunea prinderii sa preseze pe cadru si anvelope, nu pe amortizoare (arcuri).
Parerea mea!
#28
Posted 25 May 2015 - 08:12 PM
Spun din experienta ca nu va scapa nici in cele mai grele situatii.
Marius poate confirma discret,
Edited by samy., 25 May 2015 - 08:14 PM.
#29
Posted 25 May 2015 - 10:24 PM
Tocmai asta nu vroiam: ca fiecare sa isi dea cu parerea despre asta ca despre fotbal, diferenta e ca daca nu are dreptate s-ar putea ca cineva sa se trezeasca cu atv-ul taras sau facand tumbe pe sensul opus unde ghici, sunt altii la primire. La fotbal e mai simplu: exista retur.
Da, stiu ca unii dintre noi suntem capabili de a reproduce nodul gordian.
Totusi, exista reglementari in ceea ce priveste ancorarea ce cuprinde tipul si categoria legaturilor dar si tehnica de aplicat.
Nu sunt de meserie, am legat cum am vazut la altii mai trecuti, adica in X si de partile constructiv rezistente - rotile autovehiculelo care sunt proiectate sa reziste la greutatea "marfii".
Asadar sunt curios daca e careva "atestat" sa ne spuna cum trebuie.
#30
Posted 26 May 2015 - 08:15 AM
Iuliu, din pacate acesta este doar un forum, unde fiecare isi expune punctul de vedere, implicit parerea. Eu am expus modul in care imi ancorez propriul ATV, si pot sa confirm faptul ca va sta acolo indiferent de situatie. Aceasta modalitate este clar personalizata si va fi diferita de la caz la caz in functie de forma remorcii, de posibilitatile de agatare, de dimensiunile remorcii precum si de tipul chingilor de ancorare.
La autotrailerele de la Dacia am observat ca toate masinile de pe platforma sunt ancorate de roti, pe diametrul exterior, cu chingi speciale, astfel incat suspensia lucreaza libera. Dar aceste trailere sunt prevazute cu sisteme de agatare a chingilor. Eu la remorca nu am posibilitatea ancorarii rotilor.
#31
Posted 26 May 2015 - 03:44 PM
Sunt aproape sigur că fiecare dintre noi va susține că ”a lui” este cea mai cea.
Iuliu dorea de fapt să intre în domeniul reglementat, al normelor VDI (Asociația Germană a Inginerilor) 2700 și wdk 233 pe care transportatorii autorizați trebuie să le îndeplinească. N-am găsit aici trimiteri pentru domeniul privat (sau poate există, dar nu le-am descoperit eu), curios aș fi să aflu ce s-ar întâmpla dacă ai provoca un accident pe o șosea din lumea normală prin desprinderea încărcăturii (un ATV de exemplu) din cauza ancorării incorecte sau a ruperii unei chingi din astea turcești de pe la noi și pe care ”se spune” că este agreată de normele europene (sic). Nu prea există așa ceva, (agreat) ci doar omologat și marcat în mod corespunzător ! (atenție că dacă o chingă omologată nu mai are însemnele/etichetele care arată acest lucru, nu mai poate fi utilizată !)
Despre ancorarea unui vehicul individual sau în tandem sunt câteva imagini cu exemple (din VDI) pe care cred că ar fi bine să le luăm în considerare și să procedăm, asta poate nu chiar de amorul artei, ci pentru propria noastră siguranță și eventual libertate.
Am aici câteva exemple de ancorare:
a1.jpg 28.61KB 1 downloads a2.jpg 10.9KB 0 downloads
Ancorarea unor autoturisme pentru transportul în tandem după VDI 2700
a3.jpg 25.71KB 1 downloads
a4.jpg 1.56KB 1 downloadschingă în trei puncte (este cea utilizată la modelul ZCA5) a5.jpg 983bytes 0 downloadsfrână de roată
a6.jpg 186.25KB 1 downloads model de frână de roată
ATENȚIE ! și aici se procedează ”după situație” deoarece o mașină accidentată nu poate fi ancorată cu toate modelele de legături, recomandată fiind aici ”ZCRS”.
Aceste norme (VDI 2700 și wdk 233) prevăd ancorarea în aceste moduri, folosind roțile vehiculului până la 4 tone ! după care se utilizează ancorarea de șasiul acestora.
În concluzie, n-am auzit și nu cunosc alte reglementări care să aibă semnificație directă și neechivocă pentru transportul jucăriilor noastre, dar recomandat ar fi gândim în modul următor: oare ce se întâmplă dacă am un accident ușor prin tamponare frontală, nu mor din cauza impactului, dar oare nu vine ATV-ul peste mine ?
Am adunat aici probabil, (subliniez probabil pentru că nu vreau să dau lecții nimănui !!!!) suficiente informații ca să pot formula o sugestie de ancorare pe care o consider bună (am spus bună, nu perfectă).
Blocarea roților față și spate cu frână de roată și folosirea uneia dintre primele trei legături ZCA5, ZKR4 sau ZK1R2.
ancorare in patru puncte cu patru frane de roata.jpg 29.49KB 0 downloads
Dacă vă încântă cu ceva ... acum eu folosesc (ceva atipic și neîncadrabilă în norme) blocarea roților față cu frână de roată de tip chituc, legătură pe față într-un singur punct (!) cu cablul troliului de o priză de pe proțap, iar spatele este ancorat cu o chingă de 3000 daN (omologată) petrecută pe după șasiu și ancorată de doi ocheți prevăzuți pe colțurile platformei remorcii (remorca are 6 ocheți – pe colțuri și în mijloc).
ancorare mixta in doua puncte.jpg 27.01KB 1 downloads
Ancorare mixta in doua puncte. Înainte de asta foloseam așa ceva:
acorare patru puncte cu legatura ZCRS.jpg 26.96KB 3 downloads
Acorare în patru puncte cu legatura ZCRS, deci ”eram mai cuminte”.
#32
Posted 26 May 2015 - 07:46 PM
Salut Iuliu,
in opinia mea, ATV-ul nu poate fi ancotat ca o marfa. El are amortizoarele care ii vor permite mereu sa faca joc si sa slabeasca chingile, in cazul in care nu stau bine in carlige (eu am patit-o).
Cel mai bine va uitati sau vorbiti cu cei de la ACR. Ei transporta in mod curent masini si au trecut prin toate situatiile posibile.
Mai trebuie avut in vedere ca sunt doua tipuri de chingi: elastice si neelastice. Cele neelastice se folosesc cu precadere la ancorarea marfurilor rigide, care nu au voie sub nicio forma sa balanseze (gen lada frigorifica). ATV-ul trebuie sa balanseze asa ca, prinderea cea mai eficienta este de puncetele cele mai de jos ale cadrului lui, astfel incat presiunea prinderii sa preseze pe cadru si anvelope, nu pe amortizoare (arcuri).
Parerea mea!
Si totusi Marius am o nedumerire referitor la balansarea asta a ATV-ului pe suspensiile sale. Tin mimte cand am luat primul ATv in 2008 Linhai Aniversary. Atv-ul venise cu o "bara" care tinea suspensia spate comprimata. De ce chinezul l-a prevazut cu aceea bara? Ba mai mult era indicatie in manual ca la transport sa se monteze aceea bara care tinea arcul spate comprimat.
#33
Posted 26 May 2015 - 10:18 PM
Si totusi Marius am o nedumerire referitor la balansarea asta a ATV-ului pe suspensiile sale. Tin mimte cand am luat primul ATv in 2008 Linhai Aniversary. Atv-ul venise cu o "bara" care tinea suspensia spate comprimata. De ce chinezul l-a prevazut cu aceea bara? Ba mai mult era indicatie in manual ca la transport sa se monteze aceea bara care tinea arcul spate comprimat.
Mai in gluma, mai in serios, ca sa nu se sfarseasca viata telescopului din China pana la noi.
Edited by iusau, 26 May 2015 - 10:26 PM.
#34
Posted 26 May 2015 - 10:24 PM
Sunt aproape sigur că fiecare dintre noi va susține că ”a lui” este cea mai cea.
Iuliu dorea de fapt să intre în domeniul reglementat, al normelor VDI (Asociația Germană a Inginerilor) 2700 și wdk 233 pe care transportatorii autorizați trebuie să le îndeplinească. N-am găsit aici trimiteri pentru domeniul privat (sau poate există, dar nu le-am descoperit eu), curios aș fi să aflu ce s-ar întâmpla dacă ai provoca un accident pe o șosea din lumea normală prin desprinderea încărcăturii (un ATV de exemplu) din cauza ancorării incorecte sau a ruperii unei chingi din astea turcești de pe la noi și pe care ”se spune” că este agreată de normele europene (sic). Nu prea există așa ceva, (agreat) ci doar omologat și marcat în mod corespunzător ! (atenție că dacă o chingă omologată nu mai are însemnele/etichetele care arată acest lucru, nu mai poate fi utilizată !)
[...]
Înainte de asta foloseam așa ceva:acorare patru puncte cu legatura ZCRS.jpg
Acorare în patru puncte cu legatura ZCRS, deci ”eram mai cuminte”.
Asa este, acesta fiind si motivul pentru care vroiam o prezentare fondata pe reglementari.
Multumesc frumos Horia !
Ultimul mod prezentat de tine e modul in care ancorez eu atv-ul pe remorca si cred ca toti trebuie sa alegem un mod reglementat de ancorare din respect pentru ceilalti participanti la trafic:
ancorare atv pe remorca.jpg 26.96KB 1 downloads
Edited by iusau, 26 May 2015 - 10:27 PM.
#35
Posted 28 May 2015 - 10:05 PM
Ancorarea se face intotdeauna de podea. Cand avem marfa, trecem chinga peste ea si ii prindem capetele in ocheti. Cand avem autovehicule, trecem chinga peste bratele inferioare si capetele ei le prindem in ocheti sau, daca nu avem posibilitate sa ajungem la bratele inferioare, prindem chinga de jante si capetele de ocheti.
#36
Posted 31 August 2015 - 09:39 PM
Cum stati cu ancoratul ?
Ati avut careva probleme ?
La mine nu a miscat nimic.
Remorca se prezinta impecabil si ea.