Jump to content



Photo

Monumentele Primului Razboi Mondial


  • Please log in to reply
133 replies to this topic

#1 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 22 May 2015 - 08:32 PM

Desi nivelul adrenalinei inca nu a revenit la nivelul normal dupa ce m-am vazut cu agragatul cel nou in garaj, am inceput sa ma gindesc deja la vechile proiecte aminate de mai bine de un an.

Si ca sa nu am cine stie ce surprize la sfirsit de saptammina, am decis sa incep o mica explorare si sa vad cum se mai prezinta monumentele din zona Onesti- Oituz ce comemoreaza Primul Razboi Mondial.

Nu de alta dar curind vom sarbatori centenarul.

Nu am facut prea multe pregatiri. Traseul in cea mai mare parte fusese calcat de citeva ori, adevarat ca nu intregime ci pe bucatele.

Preventiv mi-am incarcat drumul in Garmin pentru ca trebuia sa intru intr-o zona unde nu mai ajunsesem, pe creasta Sandru Mare-Pufu-Ciresoaia cu punct de referinta La Masa Reginei.

Dupa trecerea riului Oituz, iau cap compas virful Cosna ca prim obiectiv. Drumul pe platoul Buciumului nu a fost prea placut datorita prafului si vintului. Ma consolez cind ajung in satul Nicoresti la poalele Cosnei de unde incepe urcarea. Sunt surprins sa vad ca traseul drumului s-a modificat datorita unor masive alunecari de teren din ultimul an, ceea ce am sa remarc mai tirziu si in alte portiuni ale traseului.

Dar iata si primul monument vizat care se afiseaza ca o surpriza foarte placuta. La jumatatea drumului de urcare exista un monument = cruce ce afiseaza numele lui Constantin Musat. Imagine a eroismului si incapatinarii romanesti, este reprezentat cu trei statui in Birlad, Braila si Busteni (vezi wikipedia), dar nu numai. Crucea relativ simpla este inscriptionata pe o placa de marmura alba simpla. Lipsesc se pare 2 poze. Spuneam ca este o surpriza placuta pentru ca pina anul trecut aici era o paragina, probabil locul de joaca al copiilor ciobanilor de la stina din apropiere si maidanul ciinilor.

Attached File  DSC04766.JPG   182.16KB   3 downloadsAttached File  DSC04767.JPG   157.66KB   1 downloadsAttached File  DSC04769.JPG   164.4KB   1 downloads

 

Nu zabovessc prea mult si imi continui urcarea catre virful Cosna sau vestita cota 789m

Desi gradientul nu este spectaculos la un moment dat trebuie sa iei ultima parte pieptis pentru ca datorita sistemelor de transee ce a existat pe coasta nord-estica configuratia terenului s-a degradat foarte mult in timp si a creat niste ravene nu prea elegante. Dar pentru ca drumul era cunoscut , urc fara probleme si ma fixex pe crucea ce indica zona de asalt  din a doua batalie de la Oituz - august 1917.

Si aici dezamagire. Monumentul se afla intr-o stare deplorabila inconjurat care vetrele ce au intretinut focul saptaminal al barbeque-urilor in zona ce ar fi trebuit sa fie una speciala. Si istorica si ecologica. 

Poate ar trebui sa apelam la bunavointa si portofelul nemtilor ca sa dam o fata mai turistica micului monument in schimbul evocarii numelui lui Erwin Rommel, personajul ce avea sa devina "Vulpea Desertului" in urmatorul conflict mondial, Istoria scrisa nu ne face prea mindri sa ne amintim de actiunile indraznete ale acestui locotenent la vremea aceea. Si totusi... 

Interesant este un pasaj din frinturile de memorii pe care le-am putu gasi in net despre configuratia locului la acel moment. Rommel pomeneste de o padure de stejari. Personal nu am vazut nici un stejar in imprejurimi. Sau poate ar trebui sa imi revizuiesc notiunile generale de biologie.

Mai zabovesc ceva vreme pentru un snack si o privire de ansamblu asupra deschiderii ce o am in fata incercind sa incadrez teatrul cimpului de batalie, cu Onestiul (cartier general) pe fundal, si calibrindu-mi busola interioara in ideea de a ma situa in mijlocul teatrului de razboi cu directii pricipale si secundare de atac.

Cu regret ma intorc catre directia vest pentru ca trabuie sa prind creasta Ghepar-Cosna ce ma scoate catre urmatorul obiectiv.

Din nou spre surprinderea mea vad cit de mult s-a schimbat drumul, cel mai probabil din cauza  ploilor de anul trecut. Inaintez cu bagare de seama avind in minte ca agregatul meu se afla in rodaj dar in acelasi timp , paradoxal, imi aduc aminte si de celebra deviza lansata de Eremia Grigorescu ce a insufletit ostirea romana la vremea respectiva "PE AICI NU SE TRECE". 

Si totusi am trecut.. In scurta vreme  ma regrupez pe coama dealului Muncel si prind drumul petrolier care trebuie sa ma poarte catre urmatorul obiectiv al temei mele - Masa Reginei. Dupa o scurta inspectie a sondei petroliere  la cea mai inalta cota de unde se poate vedea deopotriva valea Oituzului si valea Slanicului ma las usor catre cea din urma cu satul ce a fost un alt teatru de razboi de data asta aici fiind localizata in mare parte armata rusa.

Nu insist asupra acestui capitol. Si nici asupra traseului pentru ca a fost un esec. Ca rezultat Masa Reginei nu a fost atins, ramine un subiect pentru o viitoare documentare.

Ca atare imi schimb pe moment strategia si decid sa ma las catre un alt loc cu greutate istorica, foarte des pomenit de istorie. Se numeste Oituz, dar la vremea Marelui Razboi i se spunea Grozesti. 

Asa ca prind o carare folosita numai de tumele de mioare si care trebuie sa ma scoata pe valea Hatmagului, apoi lasind in dreapta mosia lui Casuneanu, bijbii prin increngatura de ulite si pina la urma recunosc drumul ce duce la monumentul cavaleristilor.

Ca intotdeauna aici se vede mina gospodarului. Desi drumul de acces este lipsit de indicatoare, cind ajungi la monument situat pe un mamelon ce are vedere asupra satului, se vede mina gospodarului. Monumentul este ingrijit, curat, iarba ingrijita. E o adevarat incintare, iar ora tirzie de dupa amiaza iti ofera un moment de relaxare. Frumos. Iar Ionescu -Varo, autorul sculpturii, poate sa odihnesca linistit.

Cam astea fiind zise nu imi mai ramine decit sa imi definitifez strategia de intoarcere catre casa.

Am mai multe variante, incluzind o deplasare mai rapida pe sosea, aproximativ 15 km, la care renunt repede numai cu gindul la a mai salva un milimetru de profil din anvelope. Din cauza orei inaintate, decid sa ramin pe parte stinga riului oituz si sa revin pe drumurile pline de praf ale platoului Buciumi.

Ca deh, cercetarea se face cu sacrificii

Attached File  DSC04772.JPG   272.26KB   1 downloadsAttached File  DSC04774.JPG   277.62KB   1 downloadsAttached File  DSC04784.JPG   103.78KB   1 downloadsAttached File  DSC04785.JPG   179.93KB   1 downloadsAttached File  DSC04787.JPG   275.27KB   1 downloadsAttached File  DSC04789.JPG   174.12KB   0 downloadsAttached File  DSC04799.JPG   152.59KB   0 downloadsAttached File  DSC04802.JPG   94.49KB   0 downloadsAttached File  DSC04803.JPG   130.77KB   0 downloadsAttached File  DSC04805.JPG   76.73KB   0 downloadsAttached File  DSC04806.JPG   152.97KB   0 downloadsAttached File  DSC04807.JPG   180.28KB   0 downloads

 

 

 


  • 1

#2 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 07 June 2015 - 05:43 PM

Ieri am continuat ideea expusa in titlu dar si cu dorinta dea ajunge intr-un loc mai aparte ce se numeste "Masa Reginei".

A fost de fapt a doua incercare  dupa ce a existat o tentativa de "penetratre" din directia Cosna-Magura prin Ciresoaia, urmind drumul petrolier de pe valea Aurului.

Din pacate drumul de creasta dintre virfurile Magura si Ciresoia nu este practicabil pentru un atv decit cu o sansa aproape sigura de rupere de git.

Asha ca m-am retras strategic si mi-am planificat alt traseu ce in mare urmarea urcarea pe virful Cosna, coborire in Tg. Ocna pe coasta nord-vestica, o deviere la monumentul eroilor de pe virful Magura, urmind ca sa cobor din nou catre satul Poieni si de aici prinzind un drum petrolier sa urc catre Masa Reginei via manastirea Eftimie cel Mare construita in stil maramuresan (???).

Si cum sta bine oricarui circuit sa inchida o bucla, am urmat creasta ce porneste din Sandru Mare-Pufu -Ciresoaia catre vest, incintat de privelistea vaii Slaniculuisi cu ochii catre cealalta culme Ghepar- Cosna pe care trebuia sa ma intorc spre casa. 

Ce am gasit?

Primul monument vizat era Monumentul eroilor cavaleristi de pe Magura, Tg. Ocna. Asha cum il stiam se afla intr-o conditie buna, ingrijit. In fapt este transformat in muzeu.

Nu am intrat  pentru ca ceasul imi ticaia un pic mai repede decit ash fi dorit. De remarcat frontispiciul "Spuneti generatiilor viitoare ca noi ne-am facut datoria" Si inca ceva - intr-un colt al cladirii se afla o cruce de piatra ce mentioneaza acelasi erou, caporalul Constantin Musat, mentionat in postul anterior.

Nu departe de monument se afiseaza citeva panoplii in care se declara ca locul este Rezervatia naturala Magura Tg Ocna.

Este un paradox sau o timpenie a autoritatilor luind in calcul ca nu departe de monument se afla manastirea Magura Ocnei, drumul este asfaltat si dechis circulatiei publice.

Al doilea obiectiv al zilei este Masa Reginei. Drumul de acces incepe din Poieni pe un drum petrolier in conditie excelenta ce serpuieste prin padure. M-am bucurat din plin mai ales ca era deja vremea prizului si soarele ardea. Se termina brusc in schitul cu numele Eftimie cel Mare unde gasim un indicator (ce parea destul de nou) ce ne spune ca Masa Reginei se afla la 1.5 km. Arunc o privire de ansamblu catre biserica schitului, construita in stil maramuresan in anul 2000 dupa care continui traseul.

Spre norocul meu am intilnit 2 localnici ce mi-au dat detalii asupra loculuiunde se afla monumentul pentru ca este foarte ushor sa il ratezi. Lipsa indicatoarelor este desavirsita. 

In fine ajung in fata crucii inconjurata de un gard metalic. Crucea arata inca suficient de bine avind in vedere virsta, scrisul mai este inca lizibil.

Pacat ca in fotografii nu se poate distinge foarte bine transeele in care in  Regina Maria intr-una din vizite a luat masa cu soldatii. Acolo unde odata crestea micsunele pe mormintele soldatilor cazuti acum totul este napadit de feriga si iarba inalta.

Am zabovit mai mult pentru ca din aceasta cota exista o deschidere foarte buna de unde poti avea o privire de ansamblu a ceea ce a fost teatrul de razboi Cosna - Ciresoaia. Fara sa ma pun la socoteala muntii din fundal.

De aici mi-am continuat drumul ce viza intoarcerea catre casa cu o pauza de o "fripturica" pentru care trebuia sa ajung pe valea Oituzului peste virful Sarosa.

Din pacate nu m-am putut bucura la maxim pentru ca atv-ul mi-a facut figuri. Si ca prim diagnostic ceva de la partea electrica. Fenomenul s-a repetat de citeva ori, chiar si in moduri diferite. Intr-un final inainte de urcare pe Cosna dinspre Vest am decis sa nu mai folosesc GPS-ul desi nu sunt convins ca se la asta se trage, asha ca tracul meu se intrrupe undeva pe Muncel inainte de a intra  spre Cosna. 

Cert este ca pina acasa s-a comportat frumos unde am ajuns pe la 19:30 dupa un traseu ce a cuprins exact 100 de km

Dupa ce am scris textul am observat ca nu am posibilitatea sa incarc nici o poza. Cum sa procedez?


  • 1

#3 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 07 June 2015 - 06:04 PM

Cred ca am gasit

Attached File  DSC04837.JPG   139.42KB   1 downloadsAttached File  DSC04838.JPG   100.23KB   1 downloadsAttached File  DSC04840.JPG   124.75KB   1 downloadsAttached File  DSC04841.JPG   279.49KB   1 downloadsAttached File  DSC04846.JPG   145.46KB   0 downloadsAttached File  DSC04847.JPG   117.89KB   0 downloadsAttached File  DSC04856.JPG   262.02KB   0 downloadsAttached File  DSC04843.JPG   250.56KB   1 downloadsAttached File  DSC04848.JPG   125.77KB   1 downloadsAttached File  DSC04862.JPG   157.76KB   1 downloadsAttached File  MR.jpg   155.45KB   1 downloads


  • 1

#4 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 27 July 2015 - 08:21 PM

 Ultimul weekend (fiind si ultimul pentru mine din vara aceasta), am hotarit sa calc pe ceea ce se vrea a se numi "drumul nemtilor" ce coboara se sub virful Sandru Mare pina in Slanic Moldova.

Denumirea a ceea ce se numeste drumul nemtilor se pare ca nu este pomenita in sursele istorice, eu cel putin nu am gasit mai nimic desi am petrecut ceva vreme gugaling.

Sursa credibila ramine deocamdata numai din ce spun localnici aflati cred la a doua si a  treia generatie.

Turul, din pacate, l-am facut iar de unul singur. Mi-am asumat insa, din nou, rolul de lup singuratic, si am apelat la cel mai bun si nedespartit prieten pe nume Garmin.

Plecarea s-a facut din capatul statiunii Slanic Moldova, zona Ray 11, pe un drum forestier ce avea ca destinatie Culmea Caprioarei.

Cei 12 km nu sunt spectaculosi din punct de vedere al urcarii. Drumul se "intinde" frumos cu o urcare medie intre 9 - 12%. Pasajele cu tuneluri de verdeata in care cei cu claustofobie vor avea cu siguranta probleme sunt intrerupte de deschideri largi ce sunt urmari ale taierilorin timp, relativ controlate.

Ce va avea sa ma surprinda pe anumite portiuni este configuratia drumului pietruit ca un caldarim la care se mai cunoaste rareori pina si pietrele marginale ce trebuia sa constituie bordurile.

Acesta constituie de fapt drumul nemtesc proprizis construit in primul razboi mondial si care reprezinta o cale de acces secundara care trebuia sa fie folosita ca varianta la drumul principal de acces din valea Oituzului catre Onesti 

Bineinteles ca natura si-a spus cuvintul in cei 100 de ani trecuti de la evenimente, mare parte din el fiind rascolit de viituri si/sau reparat in sistem mai modern  mai simplu numai cu balast. 

Din pacate undeva pe la 1160m altitudine el dispare pentru ca trebuie sa luam pieptis si sa ajungem in Culmea Caprioarei si mai apoi in Poaian Stinei.

De aici nu mai exista decit un zvic si se ajunge in virful Sandru Mare (1640m) un virf reprezentativ al masivului Nemira si parte intreganta a rezervatiei cu plaiurile si stincariile Nemirei.

O placere deosebita a fost sa intilnesc in virf un grup "rucsaci in spinare" cu care am palavragit vreo 3 ore bucirindu-ma de racoarea vintului si privelistea ce se asterne atiti cit s-a putut vedea din cauza evaporatiei.

Si cum calatorului ii sade bine cu drumul , am purces cu o directie sud , urmarind creasta catre virfurile Ceangau si Ghepar. Dupa o scurta sesiune fotografica in virful Ghepar, ma las purtat catre este cu dedicatie catre Muntele mic si cu intentia de a prinde un drum relativ nou de exploatare forestiera dar foarte bine intretinut, ce face legatura urmarind o creasta secundara intre Muntele Mic si drumul petrolier intre Slanic - Poiana Sarata ridicat la rang de DJ.

As fi vrut sa fiu mult mai detaliat in poze dar timpul ma cam presa.

Cu multe regrete trebuie sa spun ca nu am timp sa incarc filmul cu urcarea pe drumul nemtilor.

Imi reprosez si acum ca nu am mai putut filma nimic din "golul alpin" ce se deschide dupa virful Ceangau catre sud pentru ca bateria mi-a cedat cu respecte si eu, cascat, nu mi-am luat-o pe ce de rezerva.

Si in final am multe regrete ca sesiunea mea de vara va trebui sa se incheie aici si sa renunt la munte in favoarea marii.

Mai sunt inca o gramada de proiecte nefinalizate dar cu speranta ca se poate ceva si in iarna.

Attached Files


Edited by cvalro, 27 July 2015 - 08:22 PM.

  • 2

#5 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,255 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 July 2015 - 03:38 AM

Daca iti este la indemana, poti pune track-ul in topicul de aici http://atvforum.ro/i...e-de-atv/page-2


  • 0

#6 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 28 July 2015 - 11:26 AM

Marius 

Am scris articolul intre sosetele si pijamalele ce trebuia sa le arunc in valiza.

Promit intr-un viitor sa postez in amanunt trackul si citeva clipuri.


  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,255 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 July 2015 - 08:32 PM

Am spus-o ca si rugaminte, nu ca si obligatie.

 

Multi dintre noi ne plimbam prin locuri de invidiat dar, nu punem track-uri. Poate sunt multi incepatori care ar vrea sa mearga si ei dar le este frica sa nu se rataceasca sau, pur si simplu ar purcede si in alte zone insa, fara nicio orientare, renunta. Mi-ar placea sa cred ca putem da o mana de ajutor celor la inceput de drum (eu fiind unul dintre ei).

 

thumbsup.gif


  • 0

#8 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 29 August 2015 - 03:04 PM

Cu pas timid, de incepator in ale editului in Gopro....

Subiectul este bineinteles legat de monumentele primului razboi mondial

 


  • 0

#9 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 03 December 2015 - 07:13 PM

Azi am facut o mica iesire ce s-a vrut sa fie doar o incalzire de pistoane cu extindere de biele, pentru ca X8-ul lenevea de ceva vreme.

Si apropo de vreme - nu m-a ajutat prea mult, plafon de nori la joasa inaltime.

Egal mi-am zis, nu mi-am propus sa ma urc pina la nori.

In final incalzirea s-a dovedit cu iesire de aburi pe urechi pentru mine , la cite crengi a trebuit sa tai ca sa degajez drumul.

Nu spun ca X8 arata ca scos din cutie

Scopul initial nu a fost atins (cautam o legatura spre Vrancea peste muntele Tiharale cu patrundere din valea Halosului Mare). Si asta pentru ca am intirziat nepermis de mult pe prima parte a traseului.

Postarea nu are nici o legatura cu primul razboi mondial, dar asha cum se vede din poze am dat peste niste cazemate din al doilea razboi mondial, in stare foarte buna de altfel, in care mi-am montat dispozitivele de aparare pentru cei ce vor sa penetreze pe directia vaii Casinului.

Intr-un final am reusit sa urc ceva pe valea Halosului Mare, motiv de a vizita ceva scorburi pe care le-am inchiriat prietenilor Mos Martini.

Si sa imi revendic banii de chirie ca se apropie alt Mos....Nicolae.

O parte din drumul final am preferat sa il fac pe sosea dar cu morcovi proaspeti la evacuare pentru ca daca ma cintareau cei de la controlul circulatiei depaseam greutatea din talon cu vreo 50 kg din cauza noroiului ce statea tencuit in cele mai nostime pozitii

Enjoy.

 

Attached Files


  • 0

#10 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 03 December 2015 - 08:25 PM

Explorează, explorează pentru că am de gând să ajung și eu prin zonă. Ar fi ideal să poți configura trasee care să se închidă, să nu trebuiască să revii pe aceeași cale.


  • 0

#11 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 03 December 2015 - 08:28 PM

Horia 

Pentru tine am propuneri de alte trasee.

Daca ai vreo idee, lasa-ma sa o aud si poate sa o verific

Verificarea de astazi tocmai asta avea ca scop - inchiderea unei bucle cu plecare din muntii Nemira catre muntii Vrancei (cu atingere Lepsa - Soveja)

Vorbim la un telefon.


Edited by cvalro, 03 December 2015 - 08:34 PM.

  • 0

#12 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 05 December 2015 - 09:08 PM

Si pentru ca Mos Nicolae bate la poarta, mi-am propus sa imi fac cadou un traseu la care visez si m-am pregatit de mai bine de 2 ani.

Este vorba de un o trecere din masivul Nemirei catre muntii Vrancei prin pasul Stinisoara.

Mai precis Poiana Sarata - Lepsa.

Decizia a fost luata ad-hoc si fara prea multe pregatiri.  In  timpul in care ceata inca isi facea de cap pe valea Oituzului, mi-am inhamat remorca incarcata cu agregatul de rigoare si am purces catre Poiana Sarata - popas, de unde trebuia sa intru in traseu. Un calcul simplu imi spunea ca trebuia sa fiu pe forestier cel tirziu la ora 10 ca sa am timp sa ma intorc pe zi lumina.

Dar socoteala de acasa.....stiti voi mai departe.

Intrarea in traseu se face peste un pod peste riul Oituz intrind pe valea Lupchianului, pe care il vom urmari ceva vreme. Vremea se vrea a fi frumoasa, si multa vreme voi avea soarele chiar in fata ceea ce indica un drum de SE. Traseul in prima parte nu se vrea a fi spectaculos, un forestier intens folosit cu numeroase rampe de incarcare aferente parchetelor de exploatare. 10 km de serpentine se termina prin cucerirea miarului de unde se deschide un psudo-gol alpin de unde mai urcam pina la primul virf important - Vf Dobrii.

Dar odata cu deschiderea apare si prima surpriza. Zapada inghetata si viscolita, de aproximativ 15-20cm 

Damn - asta nu luasem in calcul nici macar o secunda. 

Norocul se manifesta prin niste urme de TAF amestecate cu urme de 4 x 4. So far, so good

Imi fac avint si fermecat de privelistea ce se deschide in cele patru zari, ma las ademenit de urme si purtat de fagase , mai bag la palmares inca 7 km trecind in revista toate stinile, releele, si eventualele legaturi de drumuri forestiere catre valea Oituzului si catre valea Casinului.

Nu pot sa nu amintesc de virful Stinisoara cu cei 1260 m si pasul care ii poarta numele.

A fost din vremuri stravechi un drum de lagatura intre Moldova, Ardeal si tinutul Vrancei, folosit de ciobani in transhumanta.

Dar cel mai important pentru mine este ca a fost un drum de patrundere a armatelor germane in primul razboi mondial.

In fapt in unele surse este pomenit ca "drumul nemtilor". Personal nu am gasit nici o referire directa.

 

Realitatea bruta isi arata fata cind trebuia sa incep coborirea catre valea Lepsei. Dezamagirea este dubla: cind urmele se intrerup brusc si cind vad "micul dezastru ecologic" facut de confratii nostri in ale off-road-ului. Peturi generoase de 2 litri imprastiate, borcanul cu mustar ce trona pe o buturuga ce a tinut cu cinste loc de masa, ceapa rosie (cel mai probabil de provenienta Buzau), pungi de plastic in care au fost ambalati cirnatii si salamurile de frunte ale bucatariei traditionale romanesti.

A fost pentru mine momentul cel mai trist care m-a facut sa uit total tinta acestei iesiri.

Pret de citeva minute in care a trebuit sa imi inghit amaraciunea in locul sandwichiului pregatit de soata, am decis sa fac cale intoarsa  dublata si de instictul de conservare.

In drum vazusem ceva urme de salbaticiuni dar urmele unor labe cu 5 gheare mi-a atras in mod deosebit atentia. Ati ghicit, tizul lui Mos Nicolae - Mos Martin.

In plus vremea incepuse sa se strice, vintul isi facea de cap, norii deveneau amenintatori.

Aveam in gind deja un come back, dar undeva un vara.

Lectii invatate:

 - vremea - nu ignorati semnele rele 

 - luati in calcul schimbarea conditiilor de drum, mai ales la inaltimi mari

 - In zonele cu padure, fiti pregatiti sa gasiti drumul barat de copaci cazuti. Nu dau solutii, depinde foarte mult de zona si de cunostinte

De ce spun asta. In drumul de intoarcere am intilnit o patrula formata din padurar si politist. Mi s-a cerut sa ma legitimez, totul cu o politete mascata.

Si stiti de ce?  Drumul figureaza in harti ca DN 2D.    Oooops.

 

 

 

 

Attached Files


  • 1

#13 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,255 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 06 December 2015 - 01:33 PM

As vrea sa mai adaug o lectie: sa nu mai plecam singuri la drum. Macar o persoana (cu sau fara ATV) sa mai fie cu noi. Probleme nu apar cand se rastoarna ATV-ul sau cand se defecteaza pentru ca, il lasi acolo si mergi frumos acasa pe jos. Adevaratele probleme apar impreuna cu fracturile (deschise sau inchise) luxatiile, coaste rupte sau alte raniri violente ale corpului. Aceste lucruri fac imposibila deplasarea persoanei si, daca mai este si singura, tragedia este maxima. Mai ales ca nu poti nici macar sa ghidezi pe cineva sa te gaseasca.

 

Parerea mea! :)


  • 0

#14 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 06 December 2015 - 04:18 PM

N-am cum să contrazic un astfel de sfat.

Dar cu toate acestea, există și ”părerea cealaltă”. Cinstit ar fi ca măcar să auziți argumentele care determină, pentru că ele există și uneori devin irezistibile, astfel că cei care ”sunt mușcați” procedează altfel.

După cum ați constatat, eu ies des în ture solitare și o fac de zeci de ani în diferite variante, pe jos, cu bicicleta sau motorizat. Nu o să descriu în apologia lor ca fiind vreo rețetă specială pentru a atinge nu știu ce adâncimi nebănuite ale trăirilor sufletești, dar pentru fiecare dintre noi, ieșirile în natură pot avea semnificații diferite.

După ce-mi epuizez cuvintele din mesajul pe care vreau să vi-l transmit, o să pun aici un link spre textul scris de un împătimit al ieșirilor solitare, text care poate că este mai explicit în a descrie ”motivul”.

 

Ce doresc să vă spun este că atunci când o faci, îți asumi o serie de riscuri și trebuie poți aprecia pericolele de pe traseul propus, să fi pregătit pentru a le înfrunta și depăși. De aceea trebuie să te cunoști foarte bine, să-ți cunoști limitele și să ți le respecți.

Despre cel mai periculos loc din lume ... eu spun că este  ... patul. Cei mai mulți oameni mor în el !

 

Ce exemple să vă dau ? Sunt prea multe cele care mi s-au părut savuroase pentru a le înșira aici, dar cam cum ați privi voi lucrurile când spre exemplu: ar fi ora unu din noapte, ești singur în pasul dintre localitățile Mătișești și Poiana Horea, te oprești și te așezi pe o buturugă umedă de brad încercând să deslușești printre umbrele nopții încotro să o apuci a explora ? Spre stânga și să ajungi în poiana de unde cobori la Ghețarul de la Scărișoara, în dreapta pe muchia care te duce deasupra de Petreasa ca să continui pe o scurtătură către Mărișel (aici avea să cadă peste mulți ani avionul pilotat de Adrian Iovan) sau să mergi înainte pentru a ține calea către Beliș și Gilău. (eram cu bicicleta și în eventualitatea că mă țineau puterile aveam de gând să merg până la Cluj, unde eram atunci student)

 

Am ales varianta înainte, care era și cea mai prudentă, dar nu mai devreme de a sta preț de multe minute cu miresmele și zgomotele unei nopți de iunie. Mergând mai departe, avea să fie una dintre cele mai spumoase nopți petrecute în casa unuia dintre cei doi bețivi întâlniți sub singurul bec ce ardea atunci în Poiana Horea. A fost savuros !

 

http://www.carpati.o...uri_8230_/1203/

 


  • 0

#15 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 06 December 2015 - 07:34 PM

Marius

Adevarul puterii sta in numar. Ash vrea sa te intreb daca un grup de 1 sau 10 atv-isti iti poate salva costa rupta sau totul depinde de capacitatea ta de prezervare.

Nu neg nici o clipa ca intr-o situatie extrema si cel mai bun prieten al omului care se numeste ciine,iti poate face situatia mai ushoara.

Probabil de aici se vede diferenta in a indrazni, asha cum bine sublinia si Horia.

Traseul descris mai sus de mine se preteaza foarte bine la o "gashca".

Chiar si daca asta numara pe mine si sotia pe locul pasagerului.

Dar asha cum am precizat, a fost o hotarire de moment, mai precis la o ora tirzie in seara precedenta cind s-au anulat alte proiecte.

Te consider norocos ca poti sa iti organizezi iesirile in grup.


  • 0

#16 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,255 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 06 December 2015 - 07:49 PM

Frumos articolul prezentat de Horia si bine facut. Are si multe invataturi in el, ceea ce il face de apreciat si mai mult.

 

Vali, inteleg si apreciez plecarile solitare prin paduri si munti. De multe ori chiar si un popas mai indelungat intr-un loc placut sufletului face mai mult decat o deplasare de 100 km. Probabil eu sunt o fire mai prudenta (as spune fricoasa) si mi-ar fi mai greu sa plec singur la un astfel de drum. 

 

In privinta organizarii iesirilor in grup, si eu ma consider norocos. Am avut noroc sa cunosc niste baieti de calitate, cu care ies mereu cu mare plecere. Si am avut noroc sa ii cunosc chiar aici pe forum. I-am nominalizat deseori in postarile mele tocmai in semn de apreciere la adresa lor. Imi pare rau ca nu ai macar un insotitor. Este placut sa ai cu cine sa pastrezi linistea cand peisajul copleseste.thumbsup.gif  


  • 0

#17 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 17 December 2015 - 05:54 PM

Si pentru ca duminica a fost o zi insorita, am tras o fuga scurta catre virful Cosna ca sa privesc mai pe indelete amplasamentul transeelor.

Voiam sa inteleg putin si din logica in ceea ce priveste orientarea si directiile aparate.

Intimplare a facut sa dau peste un "pasionat" cautator ale evidentelor batalii purtate in zona, cu care am schimbat ceva pareri si informatii.

In final m-am ales si cu o mica donatie a tocmai ceea ce gasise de curind.

Cred ca ati ghicit - tuburi de cartuse si fragmente de suporti de cartuse.

Attached Files


  • 1

#18 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 28 December 2015 - 09:05 PM

Astazi, luni, 28 dec s-a vrut a fi ultima iesire din acest an.

Era una din expeditiile scurte, sau pe bucati cum imi place mie sa le numesc, ce avea ca scop sa gasesc o legatura intre 2 drumuri de sonda peste virful Puscasu.

Plecarea a avut ca punct de start parcarea popasului Codreanu din DN 11, Onesti-Brasov cu urcare pe Valea Sarosei,

De la un anumit punct trebuia sa iau un cap compas catre S-V, V cu aterizare  pe statia de stocare titei Maneasa II.

Google Earth imi dadea 2 variante din care una era una din multele urme de taf catre inzvorul Sarosei iar alta ocolind un pic virful Bolovanu si apoi lasindu-ma in saua dintre cele 2 virfuri sa prind drumul de creasta  a Puscasului.

Am preferat a 2 varianta din motive de siguranta. 

Dar cum padurea e plina de surprize ca oul Kinder, a trebuit sa fac fata unei increngaturi in adevaratul sens.

Era a doua oara in aceasta luna cind aveam sa vad ca mama natura se regleaza si autoregleaza.

Si cind zic asta ma refer la multimea de crengi si copaci doboriti de la ultima cadere de zapada facea portiuni din drum sa nu poata fi razbite cu nici un chip.

Si iata ca aici incepe sa lucreze la adevarata valoare scutul pe care doar ce il montasem cu o saptamina in urma.

In final reusesc sa gasesc drumul de creasta care pe ultimul kilometru chiar mi se parea autostrada unde eram capabil sa ating si 20 km/h.

Statia de stocare era un punct deja cunoscut din alte ture. De aici am incercat sa urca catre  Golu Paltinisului prin virful Stroe desi am fost avertizat de catre personalul de la statie ca drumul este blocat de copaci rupti. 

Mi-am incercat norocul dar soarta a fost cruda dupa numai 2 km si jumatate. In compensatie am gasit un loc de belvedere minunat de pe platforma unei sonde de unde se putea vedea minunatparte din valea Slanicului si Valea Oituzului, creasta Pietricicai inchizind tabloul in fundal.

Restul drumului a fost pe cai cunoscute.

Bucla s-a inchis prin coborire catre Cerdac si apoi din nou urcare catre Manastirea Sfintul Stefan cel Mare unde am oprit ceva vreme sa ma conving de existenta unor sisteme de transee din primul razboi mondial. Le mai vazusem ceva vreme in urma dar nu am realizat existenta lor pina cind zoomind la maxim in Google Earth am dat de ele.

Attached Files


  • 2

#19 yanq

yanq

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Nume real:Iancu E.
  • Telefon:0722000000
  • Marca ATV:KingQuad 750AxI
  • Numar ATV:BZ-99-ATV

Posted 29 December 2015 - 09:50 AM

La Tabla Butii ai ajuns? 

 

 

La astfel de copaci doborati ca in imaginile 1 si 3 (nu grosi dar cu crengi multe) de multe ori mi-am incercat norocul si am trecut peste ei neavand alternativa...


Edited by yanq, 29 December 2015 - 09:55 AM.

  • 0

#20 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 December 2015 - 11:17 AM

Din descrierea traseului am impresia că între Nemira și M-ții Ciucaș este ceva distanță.

Te referi probabil la o porțiune din Masivul Tătaru ? 


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto