Jump to content



Photo

Monumentele Primului Razboi Mondial


  • Please log in to reply
133 replies to this topic

#41 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 06 August 2016 - 10:30 AM

Monumente WWI ziua 1

Attached Files


  • 1

#42 stefo3500

stefo3500

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 73 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Stefan C.
  • Telefon:0743xxxx
  • Marca ATV:Linhai Worker 300;
  • Numar ATV:-

Posted 06 August 2016 - 04:02 PM

Salutare,
Superbe poze, magnifice!
Poate vedem si un filmulet!
Numai bine!
  • 0

#43 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 06 August 2016 - 06:01 PM

Ziua a doua din traseul monumentelor din WWI a avut de toate, de unele ne-am fi putut lipsi, de problemele tehnice, dar una peste alta probabil că fiecare parte a contribuit ca în cele din urmă să atingem toate țintele și cu atât mai mult să ajungem în Chiojdu, la Roland, gazda care ne aștepta la Pensiunea La Cărămidari.

Și unde mai pui că în noaptea petrecută aici a plouat torențial, astfel că probabil nu ne-am fi simțit tocmai uscați în dimineața următoare după o campare în bătaia diluviului. Pensiunea lui Roland ne-a scutit de asta.

 

Dar, să începem.

Am plecat din Ștubeiu cu gândul la benzină, după care am urmat calea care ne-a dus la crucea amplasată pe Piscul Domnului și-am încercat să ajungem în apropierea Slonului pe alte drumuri decât cele amenajate..

Din Slon am mers spre Tabla Buții urcând direct pe culmea Tătarului, pe drumul proaspăt aranjat astfel ca aici să poată ajunge mașinării fără tracțiuni integrale sau alte dotări de offroad deoarece pe 6 august urma să aibă loc aici o sărbătoare de cinstire a eroilor neamului.

Mi-a plăcut emulația resimțită și prin satele din împrejurimi unde multă lume ne întreba dacă am venit tocmai pentru această sărbătoare. Cinste le face zic eu și acelor voluntari care se întreceau în dereticatul prin jurul monumentului de la Tabla Buții, iar cei care ne-au povestit câte ceva chiar îndrăgeau ce făceau.

 

N-am zăbovit însă prea mult pentru că ritmul de mers nu era tocmai cel mai potrivit lungimii traseului pe care urma să-l parcurgem străbătând toată muchia Tătarului, să coborâm într-una din variantele care ne-ar purta pe un drum de legătură către Poarta Vânturilor astfel ca să ne apropiem de Lacul Vulturilor, iar în cele din urmă să ne retragem așa cum am spus, spre pensiunea La Cărămidari.

 

O mențiune specială pentru invitații grupului care și-au adus aportul la succesul și farmecul zilei drumărind împreună cu noi, temerarul Tobi și mai vechiul cunoscut, dar mai noul motorist Alecu.

Attached Files


  • 0

#44 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 07 August 2016 - 08:22 AM

Ziua a treia a traseului s-a pornit mai greu, după prânz și nu înainte de a vizita ”muzeul cu imagini” a lui Roland.

Ea nu însemna mare lucru ca dificultate astfel că până seara se puteau parcurge distanțe mari, practic am avut făcut cale întoarsă astfel ca să ajungem din nou pe valea Siriului, după care să urmăm cursul acestuia trecând prin Gura Milea până deasupra lacului de acumulare de pe valea Buzăului care poartă numele ... Siriu.

Aici am ajuns din urmă doi constănțeni pe care o să-i vedeți imortalizați și-într-o imagine surprinsă în locul în care vechiul forestier se înțeapă în DN10. Nu pot spune decât că am avut confirmarea asupra modului în care se pot folosi astfel de jucării, altul decât înțelesesem până atunci, cei doi călăriseră un TGB550 și un CF800 din Constanța și până în acel loc, preț de peste 350km, umblau aproape la plezneală pe câteva drumuri forestiere din zonă, după care urmau să facă drumul înapoi spre casă tot pe șosea !!!

După socializare și gustarea momentului, ne-am îndreptat atenția către monumentul și cimitirul cu osuarul mutat deasupra lacului de acumulare odată cu demararea amenajării barajului. Locul este deosebit și solemn prin modul de aranjare al pieselor de arhitectură (intrare, amfiteatrul), artistice (statuia) și de comemorare (crucile cioplite provenite de pe vechiul amplasament).

Și-acum care-i următoarea țintă ? Cascada Pruncea (Cașoca) !

Până la ea, la cererea publicului, n-am mai urcat pe lângă Vf. Strigoaiei ci am urmat drumul amenajat, pietruit, cel care trece pe lângă pensiunea 14 Scaune.

Povestea zilei n-are prea multe lucruri de remarcat, doar că drumul larg pe care-l urmam acum a devenit tare noroios, ploaia de peste noapte și cea care începuse acum să cearnă mărunt transformase pământul amestecat cu nisip într-o pastă alunecoasă, dar din fericire nu prea aderentă la suprafețele echipamentului pe care-l purtam și-am mers așa până aproape de Comandău, iar într-o poiană cu izvor și rămășițele unei gospodării forestiere abandonate, ne-am pus tabăra. Era prima noapte la cort !

Attached Files


  • 0

#45 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 07 August 2016 - 11:06 AM

Ziua a patra se dorea a fi ultima din traseul de bază care să lege Azuga de Poiana Sărată străbătând tematic această distanță, dar până la urmă avea să nu se prea potrivească. Doream și existența zilei cinci, dar pentru o tură prin Nemira de această dată.

Plecarea din tabăra în care am campat a fost după ce soarele și-a făcut simțită prezența uscând câte ceva din echipamentul jilăvit de cețurile nopții, soare care avea să ne însoțească pe tot parcursul unei zile frumoase din toate punctele de vedere.

Pentru început am ajuns în Comandău, nu înainte de a trece printr-un loc în care vechiul tren ce ajuta la transportul lemnului în secolele XIX și XX, făcea o buclă pe un teren deschis, loc în care doar o cruce mai amintește de satul tip colonie de muncă, Gyula, ce ființat aici timp de 20 de ani (1890-1910), ca mai apoi să fie strămutat și să ia ființă Comandău. Numele comunei provine din cuvântul german Grenzkommando=post de grăniceri (în apropiere fiind vechea graniță dintre Regatul Român și Imperiul Austro-Ungar).

De aici ne-am propus să ajungem la stația meteo de pe Vf. Lăcăuți (1777m) lucru tare lesne pe calea de piatră care leagă acest punct cu valea Bâsca Mare.

Acum doream să coborâm în valea Putnei pentru a aborda unul dintre drumurile forestiere care te scot din Parcul Natural Putna către Greșu lucru despre care din informațiile culese anterior aflasem că n-ar fi posibil. Lucrul ăsta aproape că s-a confirmat, toate tentativele de a urma câteva dintre drumurile de exploatare (de TAF) vechi sau noi, s-au dovedit inabordabile fie pentru că se înfundau în munte, fie pentru că erau blocate de adevărate păduri de doborâtură de vânt.

Până la urmă a funcționat vechea logică: pe creastă trebuie să existe o cale prin care din vechime erau străbătute aceste păduri deoarece aici ploaia nu prea are cum să o rupă, iar prăbușirile de arbori se produc spre vale, calea rămânând de regulă deschisă. Astfel că după ce am ostenit tot încercând legături către vale, am urmat cuminței creasta către Butuci și Culmea Buniului unde pe o hartă veche era figurată o stână. Stână=cale pentru a ajunge la ea, nu ? Mai ales că aici curbele de nivel erau desenate ceva mai rare, deci ... succes !

 

Acum vreau totuși să spun câteva lucruri despre Parcul Natural Putna. Care parc natural, aici unde muzica de bază este a drujbelor și a motoarelor de TAF?

Noi am străbătut pe granița lui o mare parte din traseu, doar vă spuneam că ne-am deplasat pe creastă, astfel că l-am putut viziona pe îndelete și pot să vă spun că tăierile sunt pe suprafețe foarte mari. O practică interesantă este tăierea de pe muchie către valea Putna, deci în parc, și transportul lemnului cu TAF-ul, către Covasna!

În acest context, stranie mi se pare amplasarea la intrarea în parc a unui panou prin care ne sunt comunicate câteva sancțiuni. Dintre ele am selectat pe cea care ne-ar fi prăjit pe noi cu suma între 3000 și 6000 lei, doar pentru că am folosit drumul forestier!  

 

În Lepșa am ajuns la o oră rezonabilă pentru a aborda senini pe un drum pietruit care urma să ne scoată la Poiana Sărată, mai aveam teoretic doar aproximativ 36km și dușul din camera pensiunii ne aștepta. Surprizele aveau să se țină lanț după asta.

În vremuri demult trecute, atunci când traversarea dintre Tulnici și valea Oituzului avea importanța ei, drumul cu aspect de forestier era încadrat la categoria DN, i se spunea chiar DN2D ! și trecea prin Pasul Stânișoara. Abandonat de ceva vreme și întreținut doar de către cei interesați de transportul lemnului, el s-a degradat, iar din punctul în care exploatarea nu avea interes, n-a mai fost refăcut în urma viiturilor care efectiv l-au făcut să dispară. Îmboldiți de faptul că ne aflam la mai puțin de 4 km de Pasul Stânișoara, ne-am avântat pe câteva variante care mi se păreau că ne-ar fi scos din belea, dar ... n-am făcut decât să pierdem timpul astfel că o cazare am găsit abia după ora 10 seara prin bunăvoința unui localnic tare șugubăț, fost șofer la Vinalcool Vrancea și cunoscător al Sighișoarei.

Attached Files


  • 0

#46 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 07 August 2016 - 12:49 PM

Ziua cinci.

Parcă nu-ți dorești să se încheie un traseu care mai are multe de arătat, dar ... am plecat de astă dată spre finalul temei, monumente din WWI, abordând una dintre variantele de rezervă pentru a ajunge în Pasul Stânișoara și mai apoi de a coborî spre valea Oituzului. Am intrat pe Muntele Golul Lepșei în apropiere de Pasul Mușat, continuând pe pășunile alpine pe al căror puncte mai înalte abundau amenajările de apărare săpate cu un secol în urmă, iar pentru că solul era pietros, multe dintre ele se păstrau într-o stare foarte bună. Le puteți vedea marcate în imaginile surprinse de noi.

De fapt, recitind paginile campaniilor din această perioadă a războiului, este foarte probabil ca unele să dateze din toamna lui 1916 sau chiar din primăvara lui 1917, deoarece în urma contraofensivei armatelor puterilor centrale, deviza era de a-i bloca pe linia munților, mai în josul văii Oituzului desfășurându-se cele trei bătălii sau cele trei faze ale luptelor de pe aceste locuri.

 

Ca o completare la traseul de cu o zi în urmă, odată ajunși în locul în care drumul de creastă se întretaie cu cel ce urcă din Lepșa, ne-am coborât o bucată pe el. Am descoperit urmele unei tentative de a urma acest drum cel mai probabil din primăvară (după aspectul copacilor tăiați cu drujba), dar dintr-un punct în care spălările erau foarte pronunțate am renunțat și noi cu toate că mai erau de parcurs cu aproximație mai puțin de 2 km până în punctul în care ne-am blocat cu o seară înainte.

 

Ce să vă mai spun despre un traseu care merită făcut pe îndelete și bazat pe experiențele acumulate în aceste cinci zile? Se va reedita !

Attached Files


Edited by Horia14, 07 August 2016 - 01:01 PM.

  • 0

#47 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 07 August 2016 - 08:49 PM

Horia

Poate ar trebui sa le aratam "soldatul" cazut la datorie, cel din Piscul Domnului si arma care l-a ucis snitch.gif


  • 0

#48 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 07 August 2016 - 09:21 PM

... poanta este deja un pic răsuflată pentru că poza este deja postată pe altă pagină web, dar uite-o:

Attached File  IMG_20160802_095234_hdr.jpg   162.99KB   1 downloads


  • 0

#49 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 09 August 2016 - 06:13 PM

Ar trebui sa existe un moment in existenta unui atv-ist in care trebuie sa faca si o tura lunga. Personal sunt la prima de acest gen la care trebuie sa recunosc ca a trebuit sa ma pregatesc ceva vreme, in special pe segmentul echipamentului de campare.

Nu prea m-am gindit ca tema topicului pe care am initiat-o cu un an in urma va deveni si tema unei asfel de iesiri.

Mi-a placut foarte mult. Nu vreau sa adaug mai mult pentru ca esentialul a fost scris de Horia.

Poate ar fi de amintit spiritul de echipa, de aventura, de cunoastere.

Mai pe scurt un "Authentic Spirit"

Si pentru ca suntem in plin proces de celebrare a 100 de ani de la Marele Razboi, privim inainte spre noi provocari cu trasee cit mai interesante ce nu au ca scop doar incarcarea fizica a driverului si testarea andurantei atv-ului dar mai ales descoperirea unui colt frumos de natura si un crimpei din istoria scrisa sau nescrisa a acelor meleaguri.


  • 0

#50 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 03 September 2016 - 08:48 PM

Ultimele 2 iesiri au fost mai mult la plesneala care pina la urma s-au transformat intr-o balaureala prin padurile ce marginesc muntii Vrancei.

Totusi prin increngatura de drumuri TAF, carute si 4x4 (cel mai probabil al vinatorilor), am avut placuta surpriza sa dau peste transee bine conservate intr-o poiana deasupra Manastirii Casin sub poalele Magurii pomenite de Ioan Misir

Iesirea de simbata asta nu a avut prea mult de a face cu presuspusa tema ci doar o mica haladuiala prin padurile ce tin de domeniul manastirii Bogdana, cu o intoarcere pe malul sting al Trotusului  

Din pacate nu prea multe poze. Atentia a fost canalizata catre rimaturile de mistreti si mos Martinei. 

Attached Files


  • 0

#51 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 03 April 2017 - 09:32 PM

Nu am mai postat de ceva vreme aici, dar asta nu inseamna ca acest topic este incheiat.

In fact suntem in 2017 la o distanta de exact 100 de ani de la binecunoscutele batalii ce au presupus de pe linia Marasti-Marasesti-Oituz.

Profitind de o prognoza meteo excelenta am hotarit sa refac o anumita portiune din ceea ce s-a numit linia de aparare Magura Casinului-Virfu Razboiului-Virfu Zboina Verde dupa care urmarind linia de creasta sa facem joctiunea cu drumul de creasta dintre Poiana Sarata si Lepsa. 

Imprtant era in sine refacerea unui drum ce a fost construit de catre nemti (din anumite surse) si care mai pe urma a fost calcat se pare de catre regele Ferdinand.

Cu un plan bine stabilit si tarseul incarcat in GPS, iata-ne la o ora destul de matinala, cind altii isi intind oasele in blinda dimineata de duminica, o mica echipa formata din 2 atv-uri.

Plecarea s-a facut din 2 puncte diferite, dar dupa jonctiune am luat cap compas Scutaru, un drum prin padure ce ne-a pus citeva probleme de orientare, mai ales ca iarna si-a spus cuvintul cu numerosi copaci doboriti. Problema care de fapt ne va sicii foarte mult in traseu si din a carui cauza am intirziat destul de mult.

Razbim in cele din urma si ajungem in forestierul ce ne duce catre pastravaria de la Intarcatoare.

Aici urma sa "fortam " riul Casin din cauza barierelor cvasiprezente. Am rezolvat elegant folosindu-ne de un dig amenejat pe care l-am coborit in graba si apoi dupa citiva zeci de metri prin apa repede a riului Casin sa ne ridicam pe forestierele ce duc catre masivele Zboine din muntii Vrancei. Eram intr-un timp pe care il consideram extraordinar de bun si asta ne dadea aripi (fara sa bem nimic).

Intram pe portiunea de drum "istoric" care a suferit ceva schimbari datorita intenselor exploatari forestiere din zona.

Este o urcare continua de la nivelul de 600 m pina la 1300 m in serpentine domoale printr-o padure de conifere extraordinara.

Din pacate in fuga noastra am ratat oprirea si imortalizarea a ceea ce se vrea "Masa lui Voda" o felie de bolovan de aproape 2 m diametru si 40 cm grosime,  si alte citeva pietre ce o inconjoara cu au un simplu rol de scaune. Sta intr-o margine de drum fara nici un fel de indicator, la discretia si batjocura muncitorilor forestieri care in fapt o folosesc in acelasi scop care a folosit-o regele Ferdinand - sa fie masa.

Nu acelasi lucru s-a intimplat cind am ajuns la Fintina lui Ferdinand, un izvor lasat acum in paragina deasupra caruia troneaza o cruce inegrita de vreme ce sta sa cada impreuna cu soclul ce i-a fost harazit so o poarte.

Se poate remarca de asemenea si o placa de piatra ce are sapat un mesaj care din pacate nu preamai este vizibil desi m-am straduit vreo 10 minute si din care nu am putut descifra decit cuvintul "patrie".

Exista in imediata vecinatate si o frumoasa poiana ce poarta acelasi nume si in care se mai disting clar citeva transee.

Un petic de zapada cu ceva urme de urs si lup ne face atenti ca suntem intr-un creier de munte, in teritoriul salbaticiunilor, si cea mai apropiata asezare omeneasca este la vreo 15-20 km in linie dreapta.

Asta nu ne opreste sa ne scoatem merindele si sa sa imbucam ceva, asezati confortabili pe cele citeva banci care se vede cu siguranta ca nu au povara celor 100 de ani.

Intremati si "adapati", ne urcam iar pe bidivii si dupa o scurta distanta iesim in culme unde o sa luam un vest pe un drum ce ne va ne va scoate catre ceea ce figureaza in hartile militare  2D, Poiana Sarata-Lepsa. Credeam ca va fi o placere si nu trebuia decit sa admiram valea Casinului in dreapta si valea Lepsei in stinga , si din anumite deschideri sa privim si sa jinduim in departare la mai marele Vrancei - vf Goru. 

Dar nu a fost chiar asa de simplu, pentru ca nu am luat in calcul un element - zapada. Am avut 2 sau 3 portiuni intinse intre 100 si 200m in care a trebuit sa spargem bariere de zapada viscolita,  si care cred ca va mai sta ceva vreme pina cind va avea de gind sa dispara.

Ne-am folosit de toate tertipurile: am ocolit prin padure si am luat in roti si scuturi sute de crengi cazute, am facut-o pe buldozerele pina cind a inceput sa miroasa a curea incinsa, ne-am desfasurat cu mindrie cabestanele. Toata distractia ne-a costat aproape 3 ore pentru o distanta de  aproximativ 12 km.

In final razbim pina la amintita ruta ce ni se parea de acum autostrada. Incepea de aici si drumul de intoarcere catre casa care s-a incheiat undeva catre ora 20

Aveam in spate 12 ore de atveala si 130km 

 

 

 

 

Attached Files


  • 2

#52 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 04 April 2017 - 07:35 AM

misto de tot, felicitari!

 

PS: multe drumuri, poduri au construit nemtii la noi.....


  • 0

#53 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 04 April 2017 - 07:06 PM

da......foarte frumos thumbsup.gif


  • 0

#54 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 06 April 2017 - 07:58 PM

V-as face o invitatie  la un astfel de traseu.

 2017 reprezinta 100 de ani de la marile campanii.

Poate in 2018 sa incercam sa sarbatorim ceea ce se numeste un centenar.

Intre timp mai am ceva trasee de verificat, mai la sud de locatia mea in zona Marasti-Marasesti.  


  • 0

#55 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 06 April 2017 - 10:37 PM

Frumoasa iesire! Timida tare primavara prin padurile strabatute ... 

Dupa cele 12 ore si 130 km ... cu benzina cum stateati ? Tot cu emotii ? ca n-am vazut sa ai canistra agatata la coada ATV-ului. 


  • 0

#56 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 07 April 2017 - 09:25 AM

Era in aceeasi pozitie ca si la intilnirea de acum 3 saptamini.

Teoretic ajungea pina acasa, dar am adaugat cei 10 litri rezerva pentru ca am facut un mic ocol pina in Slanic Moldova.

Echipajul de pe KQ avea si el rezerva 5 litri in cutie, cu alte cuvinte eram pregatiti sa facem fata unor situatii.


  • 0

#57 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 07 April 2017 - 03:14 PM

V-as face o invitatie  la un astfel de traseu.

 

no shit!! hysterical.gif hysterical.gif hysterical.gif


  • 0

#58 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 16 April 2017 - 09:06 PM

O iesire neplanificata si in mare graba, decisa la mijloc de zi in fata brutariei.

Fara importanta sa va spun ca soata nu a avut timp de replica. In 5 minute eram echipat, in urmatoarele 10 minute eram cu plinu facut si cu decizia luata de a nu slabi "magarul" sub 80 km/h pentru ca aveam de prins trupa din urma ce ma astepta la popasul din Poiana Sarata.

Aveam si o tema - urcarea in Sandru Mare. 

Protagonisti: o masina pregatita off-road si 2 atv-uri.

Dupa o etapa de sacrificiu pentru cauciucuri de 35 de km pe sosea, iata-ne gata sa atacam urcarea din piriiu Ghergheanos care trebuia sa ne scoata prin ramura Caraslaului Mic catre virful de referinta a crestei Nemirei ce se numeste Vf Ghepar.

Nu este un traseu la indemina oricui pentru ca accesul este blocat de frumoasele barieredin zona, dar cu "binecuvintarea" celui de detine domeniul de la popas, si 

  cu cunostintele off-road-istului care ne este tovaras, avem gaselnita care ne va pune in drumul de exploatare ce urca pe salbaticul piriiu. 

Personal eram in cer de 2 ori: odata din cauza salbaticului peisaj, si a doua oara mirat peste masura de puterea si viteza cu care urca masina pe trasee pe care nu le pot considera usoare. Cu al doilea motiv aveam sa ma obisnuiesc pe masura ce aflam detalii precum ca cel de la volan se afla in competitii de off-road de ceva ani si era unul din cei care furnizau trackuri pentru etapa de competitii "Trofeul Dacii Liberi"

Dar nu asta era scopul.

Dupa o urcare furtunoasa si o virgula palpitanta, iata-ne in Vf Ghepar de unde putem admira in dupa-amiza de primavara masivele Vrancei catre sud si Ciucului catre nord.

Vintul putin cam nervos ne face atenti ca suntem inca in prag de primavara si nu este prea indicat sa zabovim prea mult.

Asa ca o punem de dum catre nord spre obiectivul nostru - Sandru Mare.

Exista si o mica doza de nebunie in incercarea noastra - este dificil sa ajungi unde ne-am propus, motorizat, in aceasta perioada a anului.

De ce? 

Inamicul numaru unu  - zapada troienita.

Drumul in golul alpin nu a pus probleme, dar odata intrati in padure am primit avertismente sub forma unor mici depuneri de 30-40cm ce au fos usor spulberate de tancul din fata noastra. Si totusi... Dupa Vf Ceangau ni s-a ....infundat. Un troian ce masura inca aproapre 2 m inaltime si care nu lasa loc de nici o varianta, statea intre noi si tinta noastra cu acelasi slogan ca acum 100 de ani "PE AICI NU SE TRECE".

Cu o determinare greu de inchipuit si cu o deviza care se rezuma intr-un singur cuvint "Inainte", deschizatorul nostru de drumuri a incercat vreme de 2 si 1/2 ore sa sparga acea bariera cu un set intreg de metode si variante din care am furat ceva si le-am bagat la arhiva, insa fara succes. Natura ne-a invins. 

Cu respect ne-am retras, dar cu un juramint facut cu mina pe o sticla de bere ca ne vom reintoarce curind sa facem o alta incercare.

Si ca ziua sa ne mearga prost pina la sfirsit, am mai incercat o coborire catre Lemnia pe in forestier de taf-uri care s-a terminat sec in albia piriiului Buta (dupa harta de la Dimap). 

Era deja trecut de ora 18. Eroic am revenit in Ghepar dupa care radical s-a luat decizia sa coborim in Slanic Moldova pe un drum pe care il poreclim "autostrada" si de aici sa ne vedem de casele noastre.

Inedit pentru mine a fost in continuare ca am ajuns in creasta Cosnei la inserat, mai mult la intuneric, bateria de la telefon moarta si indicatorul de gaz numai pe avertizare.

Dupa o orbecaiala in care a trebuit sa dibui coborire de pe Cosna printre numeroasele ravene si drumurile schimbate in parcelele agricole ale platoului Buciumului, am reusit sa ajung la 21:30 fata garajului, la vremea cind credinciosii se indreptau catre biserica pentru slujba de inviere.

Nu va mai spun de suturile in partea dorsala, regiunea cocigiana pe care le-am primit de la consoarta.

Un mare pas inainte.

Horayyyyyy 

 

Din pacate nu prea multe poze. Poate in viitor ceva din filmarile facute

Attached Files


Edited by cvalro, 16 April 2017 - 09:11 PM.

  • 1

#59 adirpe1709

adirpe1709

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 418 posts
  • Gender:Male
  • Location:MARU, Jud. CARAS SEVERIN
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0740311xxx
  • Marca ATV:king quad 700 , Can am Outlander max 650 cc
  • Numar ATV:144 , 002

Posted 17 April 2017 - 07:54 AM

Frumos


  • 0

#60 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 07 June 2017 - 08:12 PM

Incep acest post in speranta ca ve-ti fi intelegatori ca nu prea are prea mult legatura cu titlul.

Daca traseul avea sa fie strabatut asa cum a fost el planificat, eu l-as fi numit generic "Pe urmele baltagului lui Sadoveanu"

Din pacate el a suferit modificari de ultima ora care au avut menirea de a fenta vremea rea din zilele premergatoare.

In fine, sa incep...

Ziua 1

 

Tura a fost conceputa ca o bucla inchisa dar asa cum am mai mentionat a trebuit sa ne adaptam.

In final s-a decis sa o facem cu plecare dni Piatra Nemat si aterizare pe Onesti, pe parcursul a 4 zile.

Participanti: 4 echipaje - mai precis un SSV si 3 atv-uri.

Vineri pina la prinz  am reusit sa ne adunam de prin tara si intr-un final, dupa o mica gustare am purces la drum sub un soare binevoitor.

Etapa presupunea gasirea gasirea unei brese ce ne permitea sa ajungem de la Piatra pina in Izvorul Alb, aflat pe malul sting al lacului de acumulare de la Bicaz.

Dupa o etapa initiala in care ne-am deplasat rapid pentru ca portiuni din traseu era cunoscut unui membru al grupului, am patruns in zone necunoscute. 

Totul ar fi parut extrem de simplu daca nu ar fi aparut BB-urile. Am sa le denumesc astfel cele care ce inseamna Barierele Buclucase.

O multitudine din care o parte erau deschise spre surpriza noastra, dar si altele de a caror existenta nu stiam.

"Fentarea lor ne-a luat ceva timp, la care s-a presupus si trolieri.

Mai grava a devenit situatia dupa ce s-a inoptat si a trebuit sa orbecaim pe sub obcinele Cehlaului ca sa iesim intr-un final la cabana de la Izvorul Alb unde trebuia sa inoptam in prima noapte.

Atunci am invatat poate una din lectiile de baza. 

Daca gasesti bariera inchisa, cauta drumul de ocolire facut de TAF.

Ca o situatie hilara - in prag de amurg, cu bariera in fata si o mocirla mare cit groapa reactorului de Cernobil, ne-am trezit in spatele nostru cu 2 tineri cu turism care ne intrebau de drumul catre Durau. Habar nu aveau unde se afla si singura scuza era ca "asa ne-a zis Google map".

Consider ca unii sunt chiar inconstienti.

Intr-un sfirsit catre ora 22:00, dupa un traseu de fix 100 km, am reusit sa ajungem si noi la tinta propusa, murdari ca niste porci dar bucurosi de reusita.

Din pacate va trebui sa apelez la bunavointa celorlalti menbri ai echipajului , in special cameramanului ca ridice ceva instantanee din traseu.

Eu am fost prea preocupat de alte lucruri


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto