Jump to content



Photo

Vopsire Carene


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 11 October 2015 - 09:22 AM

Pate ne raspunde Horia daca sunt vopsite.


  • 0

#22 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 11 October 2015 - 04:41 PM

Da, la X8 carenele sunt vopsite și chiar bine. 

Dar și Valentin are tot așa ceva, deci ... 

Despre culorile aplicate pe X8 doar una mi se pare mai nereușită (pe care nu v-o spun !) sau care nu-i chiar pe placul meu, în rest toate ating nivelul auto cu mențiunea că rezistă bine și prin pădure.


  • 0

#23 sebaarh

sebaarh

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Husi
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:Linhai 260
  • Numar ATV:vs71SBY

Posted 11 October 2015 - 06:57 PM

Va multumesc tuturor pentru sfaturi! Am dat carenele jos si am indepartat vopseaua, ocazie cu care am vazut ce gresise cel care l-ea vopsit, avea un strat gros de chit de proasta calitate care se fainase sub stratul de vopsea. Solutia pe care o voi aplica este vopsirea si asa cum a spus dr. crinel, daca se aplica un primer pentru plastic este ok. Din ce am mai gasit pe net, este bine sa se aplice un singur strat de primer dupa care un strat subtire, aproape ca o gazare cu vopsea tar dupa jumatate de ora strat normal de vopsea. Lac nu cred ca se impune, ma gandesc la faptul ca face suprafata mai casanta. Voi merge pe aplicare primerului cat si a vopselei cu spray, nu stiu care sunt mai bune, cred ca o sa iau de la Dedeman. O sa pun foto cand termin treaba. Numai bine tuturor!


  • 0

#24 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 11 October 2015 - 07:25 PM

Sebastian , daca recitesti postarea mea nr. 2 din acest topic iti spuneam ca , carenele de ATV  fiind frexibile nu necesita chituire.

 

Incearca sa fii mai receptiv la cele ce ti se recomanda si nu mai ezita la sfaturile care ti se dau.

 

Incerc sa fiu punctual :

 

1) Articole de vopsit (auto) nu se cumpara de la Dedeman ci de la magazinele specializate in vopsele auto (cele care mixeaza vopsele auto).

2) Vopsea, intaritor,primer PVC,etc, sau orice alte solutii de vopsire le cumperi in cantitati de sute de grame doar cat ai nevoie de preferinta din gama profesionala.

3) Primerul este o solutie transparenta care se da intr-un singur strat cum ai spus si tu.

4)Primul strat de vopsea subtire iar dupa un timp stratul final de vopsea este bine,  este procedeul clasic de vopsire auto. Este bine sa il urmezi.

5)Eu asi prefera sa lucrez in varianta clasica : (compresor - pistol de vopsit) si nu cu spray-uri.

 

Deci ordinea operatiilor: Curatare de vechile produse (chit, vopsele,etc) matuire cu smirgel de apa, degresare cu diluant, primer PVC, strat subtire de vopsea, cand incepe sa se usuce un pic, al doi-lea strat de vopsea mai consistent. 

Ar fi bine sa poti face aceste operatii la caldura , deoarece frigul face ca vopseaua sa se usuce mai greu si riscul sa curga este mai mare.

 

Succes in lucrari !


  • 0

#25 sebaarh

sebaarh

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Husi
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:Linhai 260
  • Numar ATV:vs71SBY

Posted 13 October 2015 - 05:36 PM

Sebastian , daca recitesti postarea mea nr. 2 din acest topic iti spuneam ca , carenele de ATV  fiind frexibile nu necesita chituire.

 

Incearca sa fii mai receptiv la cele ce ti se recomanda si nu mai ezita la sfaturile care ti se dau.

 

Incerc sa fiu punctual :

 

1) Articole de vopsit (auto) nu se cumpara de la Dedeman ci de la magazinele specializate in vopsele auto (cele care mixeaza vopsele auto).

2) Vopsea, intaritor,primer PVC,etc, sau orice alte solutii de vopsire le cumperi in cantitati de sute de grame doar cat ai nevoie de preferinta din gama profesionala.

3) Primerul este o solutie transparenta care se da intr-un singur strat cum ai spus si tu.

4)Primul strat de vopsea subtire iar dupa un timp stratul final de vopsea este bine,  este procedeul clasic de vopsire auto. Este bine sa il urmezi.

5)Eu asi prefera sa lucrez in varianta clasica : (compresor - pistol de vopsit) si nu cu spray-uri.

 

Deci ordinea operatiilor: Curatare de vechile produse (chit, vopsele,etc) matuire cu smirgel de apa, degresare cu diluant, primer PVC, strat subtire de vopsea, cand incepe sa se usuce un pic, al doi-lea strat de vopsea mai consistent. 

Ar fi bine sa poti face aceste operatii la caldura , deoarece frigul face ca vopseaua sa se usuce mai greu si riscul sa curga este mai mare.

 

Succes in lucrari !

Mersi mult, asa voi face! Despre chit,  ma refeream ca l-am indepartat pe cel vehi, pus de cel care mi-a vandut atv-ul nu ca am de gand sa chituiesc eu carenele, am inteles clar ca primex pvc sau plastifix trebuie, astazi am reusit sa termin indepartarea chitului vechi. Numai bine!


  • 0

#26 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 13 October 2015 - 05:53 PM

Pe scurt indepartarea tuturor straturilor care se pot exfolia urmate de operatiile de mai sus consider cheia rezolvarii problemei.

 

PS . Ai grija sa lucrezi foarte curat, suprafata pregatita sa nu o atingi nici macar cu mana. (mana are grasime)


  • 0

#27 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 14 October 2015 - 12:54 PM

Deoarece am trecut si eu oarecum prin domeniu, imi spun parerea. Acum 3 ani am vrut sa ma apuc de hidrotransfer, m-am documentat, am luat utilajele dar datorita preturilor la filmele hidro ce explodasera, am abandonat proiectul, asa ca am ramas cu scule de vopsitorie prin gospodarie, doar compresorul il folosesc mai intens.

Iti recomand din start sa nu te apuci tu de lucrare, trebuie sa ai mana sa aplici vopseaua si cunostiinte teoretice despre procedeuul de vopsire. Sunt zeci de motive sa gresesti lucrarea si vreu sa enumar cateva:

 

Aplicarea de produse necorespunzatoare. Marea majoritate fac greseala sa aplice la vopsire vopsea bicomponenta. Vopseaua bicomponenta e un compromis, ea are in continutul ei pe langa pigmentii de culoare si rasini de inhibare a coroziunii si lac de luciu si protectie, avand o grosime toatala in strat uscat de aprox 50-80 microni. Cu alte cuvinte e un carcalete pentru lucrari fara pretentii, in marea lor majoritate suprafetele vopsite fiind metalice de unde si rasinile de inhibare coroziune care nu sunt necesare la plastic. Nici la metale nu e cea mai fericita alegere, acolo corect e sa se pregateasca materialul, se da grund si dupa asta urmeaza vopsire si lac si asta vroaim sa subliniez, un strat de lac cu grad mare de elasticitate aplicat ulterior vopsirii cu vopsea monocomponeta e solutia. Aceste produse se folosesc in industria auto si se gasesc la vanzatori dedicati nu la magazinele de bricolaj. 

 

Pregatirea superficiala a suprafetei. Asta inseamna ca suprafata pregatita pt vopsire sa fie perfect curata, adica sa lingi mac de pe ea. Obligatoriu se demonteaza carenele, se slefuiesc temeinic ultima mana fiind abraziv fin, se degreseaza (DUPA FIECARE ETAPA !!!!), se repara cu chit elastic, se da cu suflanta de aer cald, se aplica primer, vopsea monocomponenta de calitate si apoi straturile de lac, asta inseamna ceva facut profesional, de mantuiala poate oricine.  

 

 

La noi, la atv-uri stratul final de lac este mult pus la incercare si trebuie sa fie de calitate superioara, recomandat ar fi cel ceramic care costa 100-150 EUR / L si estimez ca la un atv pentru a vopsi toate carenele in doua straturi de lac (primul se da superficial pt aderenta si al doilea pentru luciu) se consuma cam 750 ml. Una peste alta doar materialele de calitate (primer, vosea, chit, lac) + consumabilele (carpe, pahare de vopsea, diluant, abraziv, banda, folie, masca, manusi) ajung undeva la 5-600 RON si nu prea se pot face compromisuri dace vrei calitate. O lucrare profi cu tot cu manopera nu poate fi sub 800 RON iar la hidrotransfer pretul e de minim 300 EUR. Daca se merge pe lac auto acrilic bicomponent sau chiar ceva superior pe baza de apa, nu va fi o solutie de durata in cazul carenelor de plastic.

 

Sa vorbim si de scule: compresor cu volum de aer mare si baterie de filtre, pistoale de calitate pt vopsea si lac si o cabina de vopsire pentru rezultate, dar sa zicem ca il dai in garaj dupa ce faci curatenie. Eu le-am cumparat pe primele si un bazin de hidrotranfer (in afara de cabina) si au fost peste 4.000 EUR, asta doar asa pt un moft de-al meu. Ce vrei sa faci tu in acest moment mi se pare pierdere de timp pentru ca rezultatul va fi doar munca sa cureti ce se exfoliaza. Iesi mult mai ieftin sa mergi la o vopsitorie care are cabina si sa folosesti materiale de calitate decat sa tot incerci sa-l vopsesti cu 2-300 RON in speranta ca nu se va decoji vopseaua.

 

 

 

 


Edited by danutlupu, 14 October 2015 - 12:54 PM.

  • 2

#28 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 14 October 2015 - 02:41 PM

Danut , pentru mine ,foarte, foarte interesanta descrierea operatiilor facuta de tine si filmuletul de prezentare de asemenea !

 

Din pacate nu va fi accesibil oricui de pus in practica, multi pe langa banii necesari investitiei cred ca nu dispun nici de aptitudini in ale vopsirii.


  • 0

#29 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 14 October 2015 - 03:26 PM

Chrys, in cazul hidrotransferului in plus sunt operatiunile de aplicare film si spalarea lui, in rest cam aceeasi munca este ca si la o vopsire profi a carenelor. Ce e in film prezentata ca fiind base coat (strat de baza) e de fapt o vopsea monocomponenta pentru contrast cu filmul, dar poate fi la fel de bine vopseaua finala, dupa care lacul. E drept trebuie niste utilaje in plus, dar munca e cam la fel.

 

Eu am ramas dezamagit de cum se lucreaza in vopsitorii si cat de superficiali sunt unii mesteri, vorbiind aici de pregatirea pentru vopsire pentru ca acolo e cea mai multa manopera, dar totodata e munca la indemana oricui, oarecum necalificata. Ca sa dai un strat de vopsea sau lac la final recunosc ca trebuie mana, cu experienta nu se naste nimeni.

Pe mine m-a fascinat ce se poate face in hidroransfer vorbind da jante auto si atv, carene si cate si mai cate. Am vrut sa-mi fac prima data replicile de airsoft, dar asa cum e in toate afacerile, cativa destepti au pus monopol pe filme si si-au inregistrat drepturile de autor pe paternurile cele mai cautate (camuflaj) si pretul lor a luat-o razna pe la 16 EUR/mp, motiv pentru care eu am renuntat dupa ce mi-am luat sculele.

 

In tara putinii din cei ce mai fac cate ceva in hidro, au doar paternuri cu flacari si carboane de prost gust specifice cocalarilor si folosesc produse dintre cele mai ieftine ca sa iasa la pret bun si evident nu acorda prea mare atentie la ce fac. De exemplu spun ca lucreaza cu vopsele si produse din gama Klar (divizia de vopsele auto de la Policolor) doar pe comanda si le catalogheaza ca fiind premium cand de fapt sunt mediocre. Eu am facut teste cu produse cu adevarat premium (Standox) si nu am fost pe deplin multumit trecand la lac ceramic din gama lux folosit de NASA si cei ce restaureaza masini clasice. Problema e ca ei isi permit sa dea 60.000 USD pe o restaurare de masina din care vopsitul e cam 20.000 USD, pe cand la noi daca ii spui cuiva ca doar o cutie de lac profesional e 150 EUR lesina.

 

Si daca tot am fost off-topic total, la anu am sa-mi fac acest moft si voi comanda 7-800 mp de film hidro pe care il voi folosi in principal la replici de airsoft pentru ca ne-am inmultit in domeniul asta si bineinteles atv-ul meu nu va scapa de pictura. Sper sa va placa 


  • 2

#30 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 14 October 2015 - 06:01 PM

Danut, sunt impresionat ce lucruri minunate se pot realiza prin acest procedeu care nu mi se pare complicat. In schimb este nevoie de ceva dotare.......

 

Pe alta parte ai dreptate totul se invata , dar pentru vopsirea cu pistolul este nevoie de ceva talent.

Am vopsit si eu la viata mea si stiu cum este .


  • 0

#31 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 14 October 2015 - 06:55 PM

Pare simplu dar nu e, rata de reusita la scufundare e de pana in 50 %, asta dupa ce te inveti; inainte de asta la teste dai 4 rateuri la o reusita, adica ai de tocat un stoc de materiale considerabil. Daca ai sa te uiti atent ai sa vezi ca jantele din filmul de mai sus au mai multe modele pe ele, semn ca au fost scufundate de mai multe ori pana s-a reusit si vorbim de profesionisti acolo. Pe youtube apar de cele mai multe ori rezultatele bune, dar vezi si la "hidrotransfer fail" cum se poate rata o scufundare. 

 

Cand ai ratat scufundarea o iei de la capat cu decapat tot cu diluant agresiv, primer, vopsire cu baza si mai tragi un loz la scufundare. In plus fata de indemanare mai ai de jonglat concomitent cu mai multi parametrii: temperatura apei, grosimea filmului de PVA, concentratia de activator deja existent in cada, calitatea si cantitatea de activator de ulverizat peste film, timpul de actiune al acestuia. 


  • 0

#32 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 14 October 2015 - 07:33 PM

Nu am vrut sa spun ca este chiar joaca de copii, m-am uitat atent la filmulet si mi-am dat seama ca necesita o atentie si rabdare sporita.

Am sustinut cele de mai sus cunoscandu-ma pe mine ca un tipicar si ambitia ma face sa realizez ce mi-am propus.

Nu in ultimul rand un aspect ce ar conduce la reusita in cazul meu este ca sunt ardelean 100%. (nu doresc sa se sinta cineva lezat prin afirmatia mea)


  • 0

#33 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 16 October 2015 - 04:11 AM

Pai unul mie mi s-a zbirlit pielea din cite a povestit Danut.

Personal m-as lasa pagubas de vopseala si mi-as cumpara carene noi sau le peticesc cum pot pe alea vechi.

Nu de alta, dar nu am de gind sa defilez cu el la nici un "tuning contest".

Iar in padure cumatra vulpe nu se prea lasa intimidata de vopseaua mea de pe carena din spate.

Si nici Mos Martin nu alearga mai domol daca am gentile vopsite "water transfer printing".

Asa ca Sebastian, trebuie sa alegi...si sa alegi inteligent.


  • 0

#34 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 16 October 2015 - 10:42 AM

Pentru cine stie, e o placere sa-si fac singur reparatiile mai ales cele care tin de cosmetica.

 

Daca sunt rupte carenele se pot lipi pe dedesubt cu plasa metalica gen sita de faina pentru porumb cu ajutorul unei suflante cu aer cald. Se curata locul, se incalzeste cu grija carena folosind suflanta si apoi se indeasa cu un spacul plasa in materialul topit avand grija sa se imbine corect carena. Tot cu suflanta se mai pot indulci unele boteli ale plasticului sau julituri. 

Attached File  site-tesaturi-metalice-994445_big.jpg   23.24KB   1 downloadsAttached File  suflanta-de-aer-cald-makita-hg651ck-2000-w-4652588.jpg   62.64KB   2 downloads

 

Pentru a completa lipsurile mici de material si a suda si mai bine locul, se poate folosi un pistol de lipit cu batoane "glue gun", sau batoane speciale care merg tot in suflanta, sunt putin diferite fata de batoanele de lipit, ceva mai subtiri, mai lungi si se topesc la o temperatura mmai mare. Ambele se gasesc in diferite culori, unele fac lipire mai elastica, altele mai plastica in functie de ce cauta fiecare.

 

Attached File  20140630123427123419.jpg   72.9KB   2 downloadsAttached File  tassa-libera-16-colori-150-pz-10-0-7-cm-glitter-hot-melt-colla-adesiva-stick.jpg   56.19KB   1 downloadsAttached File  images.jpg   6.63KB   1 downloadsAttached File  suflanta-de-aer-cald-ghg-660-lcd-bosch.jpg   29.54KB   0 downloads

 

Dupa asta, daca va incumetati la o vopsire de calitate fara hidrotransfer, cam asta e calea http://www.klar.ro/r...in-vopsire.html


  • 1

#35 sebaarh

sebaarh

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Husi
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:Linhai 260
  • Numar ATV:vs71SBY

Posted 16 October 2015 - 08:18 PM

Ce spune danutlupu este deja mare arta, nici nu cred ca merita investitia pe un Linhai. Maine le vopsesc, intai primer pentru plastic, cum a spus CRIS, apoi un fiuler pentru ca sub chit erau zgariate rau su nu am mau putut face mare lucru sa le finisez si apoi vopseaua. Sper sa iasa cat de cat, nu vreau mare lux, dar macar sa nu mai crape vopseaua. Pun foto cand termin.


  • 0

#36 sebaarh

sebaarh

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Husi
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:Linhai 260
  • Numar ATV:vs71SBY

Posted 26 October 2015 - 05:49 PM

Am terminat de vopsit insa nu am cu ce sa ma laud. Cauza pentru care nu mi-a iesit bine este ca cel care l-a vopsit inainte, a avut de indepartat niste reclame aplicate pe carene si a folosit un smirghir cu granulatie mare, din aceasta cauza au ramas santuri in plastic pe care nu le mai poti netezi ca la chit. Pentru a nu se mai decoji, nu am mai aplicat chit si am preferat sa fie mai putin estetic dar mai durabil. Pe plastic am aplicat un strat de primer pentru plastic si apoi un strat de fiuler, si apoi vopseaua. Ca si concluzie cred ca daca nu se actioneaza cu smirghir asupra plasticului si se aplica acel strat de primer pentru plastic si o vopsea de calitate cu intaritor iese bine. Oricum recomand vopsirea doar daca este absolut necesar, in rest chiar daca au un pic de uzura tot mai bune sunt carenele nevopsite. Numai bine tuturor!


  • 0

#37 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 30 May 2016 - 10:42 PM

Salut baieti,

Mi s-a pus pata tare cu hidrotransferul asta, prin iarna am adus un nou stoc de filme si am reinceput testele. Deocamdata am lucrat doar pe pusti, dar maine mi-am propus sa bag in lucru atv-ul.

https://photos.googl...lVVRkpmazVhUU1R


Edited by danutlupu, 31 May 2016 - 07:29 AM.

  • 1

#38 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 15 November 2016 - 04:59 PM

Am uitat sa va tin la curent cum am promis. Am reusit sa vopsesc atv-ul integral prin iunie, dar fiind atunci in criza de timp, nu am mai facut hidrotransfer decat pe roti si cateva elemente, in rest am revopsit galben carenele mari. Se pot vopsi deci si carenele din HDPE, dar obligatoriu cu o tehnica speciala, de ardere cu flacara si spalare cu alcool (nu cu suflanta de aer cald cum v-am zis din greseala). Tot procedeul e descris aici si nu recomand asa ceva decat celor cu experienta pentru ca se pot arde carenele foarte usor, materialul are o temperatura de tratament destul de aproape cu cea de topire, de fapt e o parlire mai mult. Va avertizez ca orice vopsea cat ar fi ea de buna si orice primer de plastic, nu adera pe carenele de polietilena de inalta densitate (HDPE) si se vor decoji ca un cartof copt daca nu e facut tratamentul cu flacara; pe probate va zic. Nu tine nici cu matuirea cu abraziv sau laveta de matuire, la carene se foloseste cea mai buna polietilena iar ca si test puteti incerca cu acetona sau nitrodiluant, daca dizolva putin plasticul va tine vopseaua, daca nu - NU.

 

 

Vara asta mi-am dat mana si cu alte lucrari si pot spune ca deja am prins experienta, deci celor ce vor sa incerce, asta e succesiunea lucrarilor :

 

- Demontat toate carenele, splalare fata-verso temeinica cu turbojet, spuma, burete, indepartat etichete si abtibilduri si orice urma de lipici

- Reparatie eventuale crapaturi cu plasa metalica si suflanta cu aer cald si chit bicomponent de plastice

- Tratament cu flacara si spalare cu alcool tehnic. Dupa flacara, alcoolul trebuie aplicat imediat, iar dupa asta in cel mai scurt timp se da grundul, daca se lasa mai mult HDPE-ul isi reia proprietatea de a fi lucios si iar nu adera vopseaua (nu am inteles de ce dar iau de buna). Trebuie un pic de grija sa nu se desfaca de la caldura reparatiile cu plasa metalica 

- Grund epoxidic bicomponent

- Vopsea. Am dat o vopsea hidrografica compatibila cu hidrotransferul, dar nu am mai avut timp si de hidrotranfer, asa ca am dat doar lac la carenele mari

- Dupa vopsea sau hidrotransfer urmeaza 2 maini bune de lac auto.

 

Am folosit o linie de produse premium ce se utilizeaza la restaurarea masinilor de epoca, in speta grundul si lacul care sunt cele mai importante. Vopseaua are doar rol estetic, e un strat la mijloc si se pot folosi cam orice vopsele auto cu grad mare de pigmentare, sau vopsele hidrografice daca se vrea hidrotransfer peste ea. Dupa fiecare mana de grund, vopsea sau lac data in cabina, am uscat piesa cu becuri cu infra-rosu.

 

Ca si timp mie mi-a luat cam 5 zile, din care cea cu vopsirea am lucrat 20 ore (tin minte ca era un meci de footbal cu Romania si eu vopseam), sa zic un 45 de ore de manopera. Am uitat sa fac poze mai bune cu atv-ul in varianta finala, atat de grabit am fost.

 

 

 

Attached Files


Edited by danutlupu, 15 November 2016 - 05:02 PM.

  • 1

#39 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 November 2016 - 05:23 PM

Urat arata dihania fara carene... 

Este ceva de munca. Dar a iesit frumos partea de hidrotransfer. Frumos de tot.


  • 0

#40 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 15 November 2016 - 07:04 PM

@  Pitesti ca sa fiu sincer nu-mi prea place annoyed.gif Jantele in flacari si partile de carena vopsite in carbon arata bine ca si piese individual, dar puse impreuna parca nu mai sunt asa faine dupa parerea mea, dar am timp la anul sa ma distrez cu alte culori, mai ales ca am multe modele si suficient film.

Mai mai bate gandul si de un Upol Raptor, mi-am facut bena la masina si o alta masina si e ceva care ma tenteaza.

 

 

Atentie celor care vor sa incerce ca trebuie tot tratament cu flacara ca sa se prinda acea vopsea de carene, altfel patiti ca si copiii astia. Nu va amagiti cu primer ca pe termen lung nu merge.

 


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto