Jump to content



Photo

Construirea Unui Plug De Zapada Pentru Atv

plug atv zapada construirea unui arctic cat fabricarea constructie construire

  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Cristyy

Cristyy

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara
  • Nume real:Bogdan Cristian
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Arctic Cat Thundercat 1000 (in trecut, Arctic Cat 400)

Posted 29 January 2016 - 12:07 AM

Din curiozitatea si vointa de a invata lucruri noi (si probabil si din prea mult timp liber :)) ) m-am decis sa construiesc un plug de zapada pentru atv.
 
Prima conditie (si foarte evidenta): Sa se potriveasca pentru atv-ul meu
 
Pentru ca nu cred ca mi-ar placea ca iarna, in frig si zapada, sa ma chinui sa ma bag pe sub atv ca sa atasez (sau detasez) plugul... (cred ca nimanui nu i-ar placea :)) ) am hotarat sa-l construiesc cu un sistem de atasare-detasare foarte rapid si care sa necesite cat mai putin efort (eu acum sunt tanar si-n putere, dar pentru persoanele care sunt mai in varsta acesta cred ca ar fi un lucru foarte important).
 
Am inceput totul prin crearea unui model 3D pe calculator (folosind Catia - program similar cu foarte cunoscutul AutoCAD), iar apoi cu inceperea constructiei propriu-zise, asadar, aici este partea 1:
 
 
Nu pare cine stie ce aici, in prima parte, dar voi continua sa incarc filmulete pe parcurs ce-l construiesc, deci.. va urma! ;)

Attached Files


  • 1

#2 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 29 January 2016 - 05:49 PM

Lucrarea arata frumos in proiect.

Suntem curiosi la sistemul de prindere si cuplarea-decuplarea rapida.


  • 0

#3 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 29 January 2016 - 08:44 PM

Succes, așteptăm continuarea. Observ ca se folosesc scule profi.Ar fi util pentru noi ceilalti daca ne-ai prezenta si costul final sau poate disponibilitatea daca este cazul sa construiești mai multe.Sunt sigur că ar exista doritori daca prețul este mai accesibil decat ce se găsește pe piața.
  • 0

#4 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 29 January 2016 - 09:10 PM

Felicitari pentru initiativa ! Observ si eu ca, cu  dotarile care le ai poti realiza sigur ce ti-ai propus.

Inca nu am obsevat la care sistem de cuplar la ATV te-ai hotarat.

Eu am cel clasic sub "burta"ATV-ului si nu ma incomodeaza sa sa bag sub el pentru cele doua bolturi cu siguranta.(aceasta operatie o fac bineinteles in garajul incalzit sau pe canal.)

 

FOARTE, FOARTE IMPORTANT este sa nu uiti de sistemul de basculare (acela cu cele doua arcuri).

Daca omiti acest aspect ,pacat de lucrare ca urmarile vor fi iremediabile pentru ATV.

 

PS. Daca ai nevoie de detalii de la modelul original "de firma"model American de care sunt foarte multumit, solicita-mi ce detalii te intereseaza si iti pot face si trimite fotografii.

In prezent il am montat pe ATV.


  • 0

#5 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 29 January 2016 - 09:15 PM

eu zic ca colegul nostru lucreaza in domeniu . Cati dintre noi isi fac un desen can autocad sau alt program de design , simuleaza desenul si apoi se apuca de desen ?

Succes cu constructia


  • 0

#6 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 30 January 2016 - 07:38 PM

Cu siguranta nu are exces de timp liber (asa cum a zis :) ) ci pur si simplu se pricepe sa modeleze fierul. Plus sculele din dotare. Concluzia: este un bun mester.

Cred ca sistemul de arcuri o sa iti dea ceva batai de cap. Trebuie calibrat destul de bine pentru a sta drept in zapada si sa poata sari la obstacol.
Intreb doar, daca faceai lama pentru spate nu ti-ar fi fost mai usor? Adica sa tragi lama dupa tine. Este adevarat ca si sistemul de ridicare ar fi presupus ceva inventii dar cred ca ar fi fost posibil.
  • 0

#7 Cristyy

Cristyy

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara
  • Nume real:Bogdan Cristian
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Arctic Cat Thundercat 1000 (in trecut, Arctic Cat 400)

Posted 31 January 2016 - 12:33 AM

Voi posta mai multe poze cu sistemul acela de cuplare-decuplare rapida, dar momentan sunt plecat...

Da, va avea si cel putin 2 arcuri pentru basculare in caz de impact cu vreun obstacol... bordura... canal... etc Arcurile nu sunt in proiectul de pe calculator, dar vor fi montate la plug odata ce ajung la pasul acela :)

Intradevar va trebui si o mica calibrare intre forta arcurilor si usurinta cu care se va bascula lama.

 

Pe langa asta mai am de pus la punct cateva lucruri (dar acestea nefiind o prioritate le las pentru mai tarziu):

- 2 piese (cate una la fiecare capat al lamei) sunt un fel de limitatoare de uzura. sunt metalice si arata ca niste ciuperci intoarse cu palaria in jos (nu stiu cum se numesc ca si componente)

- banda de uzura din cauciuc, caci voi curata zapada si pe suprafete unde sunt montate dale, si nu vreau sa le stric suprafata

 

M-am gandit si sa duc proiectul la o performanta superioara, si anume, sa-i montez un actuator liniar (ca si cele folosite pentru automatizarea portilor), pentru a roti lama stanga-dreapta electronic printr-un simplu buton, dar pentru ca deocamdata nu ma pricep foarte bine la partea electronica + ca asta ar insemna costuri mai mari, am ramas la sistemul clasic, mecanic.

Ca si costuri, inca nu am facut un calcul, dar tind sa cred ca va fi mai ieftin decat unul nou (asta avand in vedere ca un plug nou se invarte in jur de 4-500 euro)

 

Multumesc de comentarii! Daca mai aveti sugestii va ascult cu placere, orice idee este bine venita :)


  • 0

#8 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 31 January 2016 - 08:40 AM

Eu cred ca poti sa renunti la ideea acuatorului. Acesta o sa functioneze bine in conditii de laborator dar, in teren o sa cedeze imediat datorita fortelor brute care apar. Este totusi o lama (plug) de zapada unde nu este necesara electronica.
  • 0

#9 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 31 January 2016 - 12:22 PM

Pot să vin și eu cu o sugestie.

În cazul în care se dorește automatizarea plugului, se poate folosi un mecanism de tip actuator cu șurub utilizat pentru diferite acționări, similar ca principiu celor pentru porți batante.

Îl pun în poză aici:Attached File  actuator 12 Vcc.jpg   39.73KB   7 downloads

El costă undeva la 30-40 de dolari.

În general, un astfel de mecanism este destul de rezistent pentru a nu se deteriora la sarcini rezonabile, rezistența lui mecanică fiind dată de soliditatea construcției șurubului, dar se poate combina cu un mecanism de tip ”broască electromagnatică” care prin bolțul ei va proteja mecanismul de acționare (acela cu denumirea actuator).

Bolțul va acționa în punctul în care este montat zăvorul din desenul tău.

Attached File  zavor electromagnetic.jpg   104.68KB   3 downloads


  • 1

#10 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 31 January 2016 - 06:17 PM

O lama de zapada cu o marca consacrata costa in medie 4-500 Euro incluzind si sistemul de prindere.

Au mai fost ceva topicuri in trecut legat de acest accesoriu.

Eu il am de ceva ani cumparat de pe net, atunci cu 250 E, la care a trebuit sa ii fac o modificare minora la prindere cind am trecut de la CF 500 la X8.

Baza sistemului a ramas insa aceeasi, clasic, sub burta atv-ului. Montarea o fac in citeva minute, ce este drept facid un "culcat".

Am cochetat mult cu ideea prinderii sistemului pe bila de remorcare, dar lenea si lipsa de zapada m-au facut sa amin deocamdata proiectul.

Personal cred ca cel mai elegant sistem este cel care se prinde de cadru, fata, undeva in zona troliului.

Sistemul sub burta este de cel mai multe ori dezavantajos pentru iti ramin urechile de prindere ca si proieminente care se pot agata in anumite situatii. Bineinteles ca sunt si remedii.

Inca odata, sunt curios cum ai sa realizezi acel sistem de cuplare-decuplare rapid.

Banuiesc ca te-ai inspirat de la sistemul "Click' n' go" pentru ca am vazut ceva ce semana ca o pirghie de comanda in proiect.

Bafta. 


  • 0

#11 Cristyy

Cristyy

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara
  • Nume real:Bogdan Cristian
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Arctic Cat Thundercat 1000 (in trecut, Arctic Cat 400)

Posted 04 February 2016 - 01:31 PM

Revin cu o rugaminte, pentru Chrys, sau oricare alt coleg care ma poate ajuta cu niste dimensiuni de la un plug "original" (fabricat de catre o firma, nu acasa):

 

1. Am nevoie de distanta de la punctul de prindere al lamei de cadrul ce o impinge pana la baza lamei (unde atinge pamantul). Este punctul 1 din poza

2. Inaltimea lamei, de preferat cand se afla in pozitie verticala, reprezentata prin punctul 2 in poza

 

 

 

3. Dimensiunile arcurilor dupa cum se poate vedea in poza (dimensiunea urechii poate fi omisa, nu are o importanta mare)

 

 

 

Attached Files


  • 0

#12 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 04 February 2016 - 05:38 PM

Ti-am adaugat pozele cu cotele solicitate si altele in plus care poate iti vor fi de folos in timpul constructiei. Lama este originala americana.

Sa fii atent ca anumite cote (fata de cimentul de pe jos ) sunt influentate de faptul ca lama este ridicata pe banda de cauciuc si "ciuperci".

Cota de inaltime a lamei am cautat sa o iau exact fara banda de cauciuc.

 

Daca mai ai nevoie de detalii poti sa ma apelezi.

Attached Files


  • 2

#13 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 04 February 2016 - 05:47 PM

Am mai gasit alte poze mai vechi cu aceeasi lama din alta pozitie. Le postez si pe acestea poate te mai intereseaza cate ceva.

Attached Files


  • 0

#14 Cristyy

Cristyy

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara
  • Nume real:Bogdan Cristian
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Arctic Cat Thundercat 1000 (in trecut, Arctic Cat 400)

Posted 04 February 2016 - 07:08 PM

Multumesc mult! Sunt foarte folositoare si pozele si dimensiunile.

 

Aveam nevoie de ele pentru a calcula mai corect parghia ce se formeaza atunci cand lama loveste un obstacol, astfel sa stiu la ce inaltime sa sudez prinderile lamei fata de pamant + sa pot calcula aproximativ cat de puternice sa fie arcurile :)

 

P.S. Saptamana asta sper sa termin montajul si sa postez partea a 2-a din proiect


  • 0

#15 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 04 February 2016 - 08:21 PM

Cristi , ma bucur daca ti-am putut fi de folos.

Daca mai ai nevoie de ceva poti sa apelezi, lama ramane montata in continuare pe ATV .


  • 0

#16 Cristyy

Cristyy

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara
  • Nume real:Bogdan Cristian
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Arctic Cat Thundercat 1000 (in trecut, Arctic Cat 400)

Posted 08 February 2016 - 09:29 PM

Gata si partea a doua

 

Daca tot am creat modelul in 3D... am profitat si am dus schitele la o firma pentru a fi decupate la plasma :) (norocul meu ca exista asa ceva aici in zona, altfel cred ca imi lua o saptamana sa le tai asa cu flexul :)) )

 


  • 2

#17 Cristyy

Cristyy

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara
  • Nume real:Bogdan Cristian
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Arctic Cat Thundercat 1000 (in trecut, Arctic Cat 400)

Posted 07 April 2016 - 10:24 PM

Dupa o pauza cam mare, revin cu partea a 3-a din constructie.



Am reusit sa termin lama, sistemul de inclinare dreapta-stanga si mecanismul de basculare in caz de intalnire imprevizibila cu un obstacol (adica daca dau in groapa sau lovesc vreo bordura :)) )


  • 1

#18 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 08 April 2016 - 10:01 AM

Cred ca vei avea probleme la acele suduri si cele similare de mai sus la prindere de atv, dupa parerea mea acel patrat e subdimenstionat la ce forte se aduna acolo si in plus ai si sudura; era bine sa-l faci dintr-o bucata fara unghiuri si sa adaptezi un suport care sa se prinda de sasiu.

Incearca sa intaresti zona cu placute de metal sudate lateral. Am vazut sasiuri de atv strambe de la dat cu lama, inclusiv eu am reustit sa stramb putin lama si suportul.

Attached Files


Edited by danutlupu, 08 April 2016 - 10:02 AM.

  • 0

#19 Cristyy

Cristyy

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara
  • Nume real:Bogdan Cristian
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Arctic Cat Thundercat 1000 (in trecut, Arctic Cat 400)

Posted 08 April 2016 - 07:35 PM

Mulțumesc de sugestie. Într-adevăr, m-am gândit și eu la asta, dar după forțele ce le-am calculat eu ar trebui sa reziste. Fiind primul model ce-l construiesc, e posibil sa ma înșel, voi vedea când e gata ce mai trebuie sa îmbunătățesc la el :)
  • 0

#20 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 08 April 2016 - 08:32 PM

Cristi, este bine ca ai dat importanta sistemului de basculare/rabatare ,deoarece o sa vezi cat de des si mai ales cand nu te astepti gasesti o bordura ascunsa in zapada sau pur si simplu zapada inghetata bocna care face ca lama sa se incline in fata la pozitie apropiat de orizontala avertizandu-te ca acel obstacol este prea greu de deplasat cu lama.

Dai cu spatele si lama isi revine in pozitie normala de lucru tu putand sa iti continui distractia.


  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: plug, atv, zapada, construirea, unui, arctic, cat, fabricarea, constructie, construire

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto