Primul Meu Atv - Cf Moto 450 L
#1
Posted 30 July 2017 - 08:47 PM
Este vorba despre un CF MOTO 450L, luat nou de la un dealer local din Bistrița (ei le i-au de la Authentic Spirit cred) dar mi-a convenit transportul.
Am și ieșit deja cu el, insa am câteva nelămuriri și poate imi dați o mana de ajutor deoarece sunt incepatorul începătorilor, chiar din acest motiv am ales nou.
1. Cei 250 km de rodaj voi cum i-ați făcut? Eu am făcut în weekend 70km, mai mult pe asfalt dar și pe drumuri forestiere. Am incercat pe asfalt sa nu depășesc 20 km/h iar pe forestier mai puțin. Daca era panta mergeam cam cu 14-15 km/h, iar la panta puțin mai abrupta am trecut in L și am mers cam cu 8-9 km/h pentru perioade foarte scurte (nu au fost pante exagerate, urc și cu bicicleta pe acolo).
2. Observ că uneori intra greu in viteza, mai ales când vreau sa scot din R. Am citit pe alt topic că ar fi de la un arc, un sistem de protecție pentru a nu schimba din mers și că sunt diverse variante sa rezolvi singur. O sa dau spre rezolvare service-ului care face prima revizie deoarece este garanție.
3. Și la voi când plecați de pe loc de aude că un mic joc la transmisie? În momentul în care cuplează parca.
4. La oprire, voi opriți și acel buton de lângă blocul de lumini și semnalizări?
#2
Posted 30 July 2017 - 09:46 PM
Felicitari pentru achizitie !
Este bine ca te-ai gandit sa-i faci o perioada de rodaj, doar ca nu chiar asa de blanda cum ai descris mai sus.
Chiar intr-un alt topic recent un coleg recomanda sa nu se treaca de 50-60 de km/h viteza ,poti merge linistit pe asfalt, pe drumuri forestiere, drumuri "de pamant" cum sunt cele de la tara, etc.
Poti aborda si pante usoare chiar cu viteza mai mare ~40 km/h ca nu o sa se intample nimic.
Deci o deplasare lina , continua nu o sa il afecteze negativ in nici un fel.
Mai bine esti atent sa eviti:
- drumuri desfundate (noroi, mlastinoase) aici ma refer la cele de genul ce lasa TAF-ul in padure dupa ce trece.....
- plecari puternice de pe loc cu "gaz-ul blana"
- viteze mari peste 70 km/h.
In general orice l-ar putea suprasolicita.
Dar nici acest sfat nu trebuie luat strict in sensul in care trebuie sa accelerezi intr-o anumita situatie mai tare , poti sa o faci pentru scurt timp ca nu se va intampla nimic.
Pe alta parte cred ca ATV-ul este limitat ......asa ca oricum nu poti sa il suprasoliciti.....
La restul intrebarilor iti vor raspunde colegii care au aceeasi marca de ATV.
#3
Posted 30 July 2017 - 10:29 PM
Da, se aude acel poc la plecare de pe loc pentru ca atunci prinde cureaua si avad peste 2000 rpm bruscheaza cumva, poti sa accelerezi mai usor si ai sa vezi ca se diminueaza.
Nu am oprit niciodata de la acel buton de cand am atv, si nici nu au fost probleme cauzate de acest lucru.
Eu ti-am zis cum procedez eu si ce stiu eu, nu ca asa trebuie facut.
Eu am facut pe asfalt si pe langa asfalt rodajul pana pe la 250 km cu max 30 km/h, am facut primul schimb de ulei, apoi tot mers frumos pana pe la 500 iar pana la 1000 tot fara offroad sau noroaie mari insa pana in 60 km/h cat are si limitarea. Iar la 1000 iar servisare caci limitarea Inca o are si acum ca la mine fiind T3b e limitat electronic la 62 km/h pana o s-o anulez.
#4
Posted 31 July 2017 - 06:57 AM
am intrat în posesia primului meu ATV.
Este vorba despre un CF MOTO 450L, luat nou
felicitari pt achizitie!
sa ai noroc de ea!
n-ar strica sa pui si niste poze.....
#5
Posted 31 July 2017 - 10:38 AM
20170729_141609.jpg 219.66KB 0 downloads
Uite si o imagine de ieri
Chiar intr-un alt topic recent un coleg recomanda sa nu se treaca de 50-60 de km/h viteza ,poti merge linistit pe asfalt, pe drumuri forestiere, drumuri "de pamant" cum sunt cele de la tara, etc.
Nu am trecut de 20-25 deoarece am citit intr-un alt topic, cred ca la dr.crinel ca el nu a trecut de 4000rpm, insa eu la 21-22km/h am 4500rpm, conform bordului.
Nu am oprit niciodata de la acel buton de cand am atv, si nici nu au fost probleme cauzate de acest lucru.
Duminica dimineata a pornit greu si am suspectat ca din cauza acelui buton pe care eu il decuplam si pe urma luam contactul cand doream sa opresc atv-ul.
Acum vreau sa il las cuplat si sa incerc fara el sa vad daca porneste la "la prima cheie".
Edited by mflorin, 31 July 2017 - 10:40 AM.
#6
Posted 31 July 2017 - 01:20 PM
Nu are legatura acel buton cu pornirea greoaie. Rolul butonului este de a opri de urgenta motorul in cazul unui accident. Este pus in pozitia universal valabila atat pentru motociclete cat si la atv-uri. Nu stiu daca este reglementat de vreo lege sau pur si simplu printr-o intelegere tacita a tuturor producatorilor, locul de amplasare a acelui buton dar, stiu ca pozitia cheii de contact difera de la vehicul la vehicul asa ca, acel buton in aceeasi pozitie universala, este o idee buna.
#7
Posted 01 August 2017 - 06:50 AM
#8
Posted 01 August 2017 - 07:50 AM
nici eu nu cred ca are legatura!
....in mod normal, dupa ce pui contactul, ar trebui sa astepti o leaca, pana se sprituieste benzina, se initiaza sistemul, etc....
la masini nu tot asa faci, pornesti dupa ce dai contact si se sting toate ledurile din bord?
...nu ca nu ar porni si altfel, dar parca asa e cusher.....
#9
Posted 01 August 2017 - 07:59 AM
nici eu nu cred ca are legatura!
....in mod normal, dupa ce pui contactul, ar trebui sa astepti o leaca, pana se sprituieste benzina, se initiaza sistemul, etc....
la masini nu tot asa faci, pornesti dupa ce dai contact si se sting toate ledurile din bord?
...nu ca nu ar porni si altfel, dar parca asa e cusher.....
Oricum astept pana se stinge martorul Galben cu motorasul, si nu se mai aude acel sunet de "initializare". Oricum o sa fac weekendul urmator un experiment cand ma duc la munte si ma conving. Ideea era ca daca activam acel buton dupa punerea contactului, chiar daca stateam acele secunde necesare initializarii, motorul pornea dar in 1-2 secunde se oprea singur, mai incercam odata sau de 2 ori si nu se mai oprea. De aici am dedus ca are legatura ori cu oprirea din acel buton si pornirea lui ulterior, ori cu apasarea ulteriora a butonului galben dupa punerea contactului.
PS, ca sa nu fie doar text , pentru diversitate va mai atasez o poza cu atv-ul meu
poza 2.jpg 221.3KB 5 downloads
Edited by mflorin, 01 August 2017 - 08:01 AM.
#10
Posted 01 August 2017 - 10:30 AM
In acest caz, pozibil sa treaca printr-un releu care ramane actionat ceva mai mult timp. O fi tot ca masura de protectie suplimentara. Sa ne spui si noua, dupa ce faci mai multe verificari, ca este bine de stiut.
#11
Posted 01 August 2017 - 11:27 AM
Treaba asta cu pozele ne place tare mult.
#12
Posted 05 August 2017 - 07:53 PM
Pana acum nimic de reproșat, abia aștept să scap de rodaj pentru că fac vreo 10 km pe asfalt până ce ajung in zona in care mă plimb..și cu 20-30 km/h durează o veșnicie.
Edited by mflorin, 05 August 2017 - 07:55 PM.
#13
Posted 06 August 2017 - 09:37 PM
Parerea mea e sa ii dai pace la acel buton
Edited by dr.crinel, 06 August 2017 - 09:37 PM.
#14
Posted 07 August 2017 - 12:01 PM
La pornire poti face un test, pune contactul de 2 sau 3 ori cu asteptarile normale de 5 secunde dupa fiecare contact si abia apoi da-i cheie. Zi-mi daca o ia din prima asa, am eu o curiozitate.
Parerea mea e sa ii dai pace la acel buton
I-am dat pace la buton asa, si tot la fel am patit ca si prima data. Dimineata, la prima apasare pe butonul verde a murit dupa 1 secunda motorul. La a doua apasare s-a comportat normal.
O sa fac si experimentul de care zici tu...
Edited by mflorin, 07 August 2017 - 12:02 PM.
#15
Posted 08 August 2017 - 07:00 PM
La pornire poti face un test, pune contactul de 2 sau 3 ori cu asteptarile normale de 5 secunde dupa fiecare contact si abia apoi da-i cheie. Zi-mi daca o ia din prima asa, am eu o curiozitate.
Parerea mea e sa ii dai pace la acel buton
Salut, si al meu se comporta la fel. Daca ii pun contactul de mai multe ori nu se mai opreste. Sa fie problema pe alimentare, pompa?
#16
Posted 08 August 2017 - 07:34 PM
#17
Posted 08 August 2017 - 10:38 PM
#18
Posted 09 August 2017 - 06:58 AM
Faptul ca porneste mai greu dupa actionarea butonului, in caz de accident, te face sa te mai uiti de altele: o fi in viteza, nu functioneaza maneta sau pedala de frana, nu am pus cheia de contact in pozitia cere trebuie, etc.
Este doar o parere, nedovedita stiintific.
#19
Posted 09 August 2017 - 07:31 AM
Deci stiu deja vreo 7 cf-uri de 400 si 500 cmc model nou care fac in acest fel,
interesanta chestie, de urmarit!!
PS: ca si la unele diesele, iarna dai de 2 ori contact pe bujie sa le incalzeasca inainte de pornire
#20
Posted 09 August 2017 - 08:09 AM