Jump to content



Photo

Can-Am Outlander 1000 Xtp

Can-Am Outlander xtp 1000

  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#61 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,447 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 25 February 2018 - 10:29 PM

Continui sa documentez intretinerea facuta la atv cu ce am mai facut recent, adica am desfacut variatoarele, am verificat cureaua, am spalat fuliile, am spalat si uns la loc rulmentii din sistemul unisens.

 

Pe rand:

1. Cureaua.

Desi se poate da capacul variatoarelor jos si fara a da jos scarita - am probat atat pe modelul scurt cat si pe cel lung - de data asta am dat jos scarita.

Cureaua in sine e una slabuta - un Dayco fara mari pretentii dar care se tine bine, nu aluneca, nu e parlita si mai are inca viata in ea. Deci totul bun, cu posibilitatea de a imbunatati situatia cu o curea mai rasarita pe viitor.

 

Attached File  20180203_122034.jpg   128.72KB   0 downloads   Attached File  20180203_122640.jpg   164.15KB   0 downloads   Attached File  20180203_131817.jpg   130.4KB   0 downloads   Attached File  20180203_131830.jpg   84.29KB   0 downloads   Attached File  20180203_135815.jpg   80.93KB   0 downloads   Attached File  20180203_221900.jpg   68.68KB   0 downloads

 

 

2. Variatoarele.

Printre cele mai importante piese din sistemul ce permite strunirea unui miar sunt variatoarele.

Am verificat integritatea fuliilor, eventuale urme de uzura si culisarea variatoarelor.

Totul arata bine, lucreaza bine si nu exista jocuri sau uzura.

Totusi am spalat fuliile cu apa calda si sapun, frecandu-le cu un burete de sarma. Operatia nu e cu scopul cosmetizarii ci cu scopul de a indeparta depunerile provenite din urma uzurii curelei. Apa rezultata a fost neagra, si cu ceva pilitura fina de aluminiu de pe fulii. Eu zic ca merita spalate fuliile la o servisare mai generala in zona.

 

Attached File  20180203_185909.jpg   65.69KB   0 downloads   Attached File  20180203_220417.jpg   79.72KB   0 downloads

 

3. Sistemul unisens si cei doi rulmenti.

Daca operatiile de mai sus le-am facut prin conjunctura, sistemul unisens a fost tinta mea de la inceput.

Asta e un ansamblu care cere intretinere si anume trebuie unsi sau schimbati rulmentii.

In cazul meu, rulmentii nu aveau uzura si inca aveau ceva vaselina in ei, dar pentru ca e mai usor sa intretii decat sa repari, am spalat frumos si cu rabdare rulmentii in benzina, i-am lasat sa se usuce si i-am umplut la loc cu vaselina.

Desi initial credeam ca am gresit bagand o vaselina mai vascoasa, totul s-a dovedit castigator.

 

 

Attached File  20180203_191546.jpg   70.73KB   0 downloads   Attached File  20180203_191955.jpg   71.96KB   0 downloads

 

 

 

Chiar daca atunci cand m-am apucat sa fac partea asta de intretinere nu aveam ca scop remedierea vreunei probleme, dupa toata treaba am constatat doua diferente notabile:

- sunetul scos de variatoare la ralanti in P sau N este considerabil mai mic. 

Deoarece in acel moment tot sistemul este in miscare, sunetul redus cred ca se datoreaza spalatului fuliilor.

Cei cu CanAm cred ca stiti despre ce sunet vorbesc - e acel wuwuwuwu cand stai pe loc in P sau N cu motorul la ralanti.

Dupa cele de mai sus, sunetul s-a redus mult in cazul meu. Inainte il auzeam clar de fiecare data, iar acum uneori e asa slab incat nu-l aud aproape deloc.

 

- cuplarea vitezelor este mai fina.

Atunci cand treci din N in una din viteze, pe modelul asta de CVT fara ambreiaj umed, intotdeauna va exista un "clank".

Asta se datoreaza faptului ca variatorul fata se roteste mereu.

In N, se rotesc ambele variatoare cu tot cu curea, sistemul fiind decuplat de la cutie.

In momentul cand introduci in viteza, cutia se cupleaza si blocheaza rotatia variatorului spate si implicit a curelei.

Sistemul unisens este cel care preia sarcina de a permite curelei sa stea fixa chiar daca variatorul fata continua sa se roteasca fiind "legat" de motor.

Se pare ca cu acea vaselina noua si vascoasa, rulmentii lucreaza mai usor si preiau socul respectiv mai bine, sau mai bine zis socul este mai mic.

 

Pentru mine cele doua imbunatatiri aparute dupa o intretinere fara ca ceva sa fi fost defect, dovedeste cat de mult conteaza sa intretii chiar daca totul merge perfect.


Edited by iusau, 25 February 2018 - 10:42 PM.

  • 0

#62 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,696 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 26 February 2018 - 08:08 AM

buna postare! thumbsup.gif thumbsup.gif


  • 0

#63 Sergiu

Sergiu

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 339 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XT-P, SxS CF Moto Z800 EX, ATV TGB Blade 1000 LT, Linhai DragonFly 400
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 26 February 2018 - 12:06 PM

Multumim pentru aceste informatii!

 

Legat de punctul 3: la mine pe langa acel sunet "wuwuwuw" am si o mica bataie usoara care nu stiu daca e normala sau nu. Nu am avut ocazia inca sa ascult un alt miar ca sa compar express sunetul produs.


Edited by Sergiu, 26 February 2018 - 12:13 PM.

  • 0

#64 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,447 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 01 March 2018 - 11:14 PM

Sergiu, nu stiu daca ai primit e-mail ul de la mine dar iti sugerez sa faci un film in care sa evidentiezi sunetul. Poate ne dam seama de unde vine si daca e normal sau nu.

 

 

Continui cu doua aspecte care nu fac parte din intretinere dar merita facute.

 

1. Am verificat furtunul dintre termostat si pompa de apa.

Furtunul asta e prins de stutul pompei de apa doar printr-un colier, fara ca stutul sa aiba "umar", asadar e posibil sa alunece de pe stut.

Mai stiam ca se mai intampla sa se frece de contraaripa asa ca am zis sa verific, lucru pe care va sfatuiesc sa-l faceti toti cei cu Can-Am versiunea normala, cele L cred ca nu au contraaripi dar partea de prindere e aceeasi.

Desi am gasit furtunul bine prins la locul lui, era uzat intr-o zona in care se atingea de contraaripa.

Dupa ce l-am curatat, l-am infasurat in material rezistent la frecare.

 

Attached File  20180210_163451.jpg   83.35KB   0 downloads  Attached File  20180210_153323.jpg   129.22KB   0 downloads   Attached File  20180210_160351.jpg   147.96KB   0 downloads   Attached File  20180210_161208.jpg   134.52KB   0 downloads   Attached File  20180210_161217.jpg   127.39KB   0 downloads

 

 

2. Am protejat cablurile electrice de la faruri, pozitii si semnalizari conducandu-le pe dupa contraaripi.

Desi nu erau foarte expuse, fiind deja prinse cu soricei de  contraripi, am ales sa le protejez si mai mult pozitionandu-le pe dupa contraripi. Aici ar trebui sa fie ferite atat de lovituri cat si de apa si noroi. Treaba se poate face desfacand contraripile pe partea din fata, lucru foarte usor de facut. Recomand si operatiunea asta, e una foarte usoara si asigura o protectie foarte buna cablurilor.

 

Attached File  20180210_163442.jpg   188.79KB   0 downloads   Attached File  20180210_163451.jpg   83.35KB   0 downloads


Edited by iusau, 01 March 2018 - 11:15 PM.

  • 0

#65 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,447 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 12 March 2018 - 12:52 AM

Hai sa va mai spun rapid ce am facut recent pe partea de intretinere sau imbunatarire.

 

1.       Am dat jos protectia/ornamentul de pe toba ce era ruginit si strica freza, l-am curatat frumos de rugina, l-am vopsit cu vopsea rezistenta la

temperaturi inalte si l-am pus la loc.

In timpul operatiunii, am curatat si filtrul de scantei. Asta l-am mai curatat si pe King dar niciodata nu l-am gasit murdar sau cu depuneri.

Mai jos sunt poze cum arata protectia respectiva inainte si dupa, eu zic ca a meritat.

 

Attached File  20180224_153641.jpg   224.1KB   0 downloads       Attached File  20180303_181122.jpg   110.39KB   0 downloads    

 

 

 

2.       Am montat un proiector pe spate, mic si ca dimensiuni - 5x5 cm si ca putere - 10 W.

Conexiunea electrica am facut-o direct de pe baterie, printr-un intrerupator montat pe consola centrala si o siguranta pe fir de 2 Amperi.

Pozitia proiectorului e una fericita zic eu - pe locul vechilor prinderi ale suportului de numar, cu o tija filetata si inchis cu o piulita fluture.

Aici ar trebui sa fie destul de bine protejat de lovituri si totusi bine pozitionat pentru a ilumina in spate.

Pentru mine, motivele unui astfel de proiector sunt mai multe:

- lumina pentru mers cu spatele - am avut nevoie de mai multe ori;

 

- lumina pentru eventuale interventii sau reparatii pe timp de noapte - i-am pus mufe langa el si am la indemana un cablu mufat pe post de prelungitor. Piulita fluture ma lasa sa-l dau jos rapid, cuplez prelungirea cablului si imi ajunge pana in partea din fata a atv-ului. Cablul prelungitor va sta mereu in atv, fiind folositor si pentru alte situatii.

 

- lumina pentru momentele cand trag dupa mine o remorca sau orice altceva pe timp de noapte - mi-ar fi folosit de mai multe ori pana acum si cred ca imi va fi de folos pe viitor;

 

- lumina pentru stat noaptea la o poveste, la un foc, langa cort, etc - consumul fiind mic, cred ca se poate folosi vreme de o poveste buna.

 

Attached File  20180224_153705.jpg   91.01KB   0 downloads    Attached File  20180224_153726.jpg   65.15KB   0 downloads   Attached File  20180303_181122.jpg   110.39KB   0 downloads   Attached File  20180303_181321.jpg   119.83KB   0 downloads


Edited by iusau, 12 March 2018 - 12:55 AM.

  • 0

#66 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,696 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 12 March 2018 - 10:20 AM

alta viata asa cu toba reimprospatata! thumbsup.gif

...si buna ideea si cu acel bec!

 

 

PS: la mine este curent, deci nu o sa-l incercam peste doo' saptamani.... ;)

doar daca nu se fwute tot Renelul din zona cu toate transformatoarele...., Doamne fereste! 


  • 0

#67 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,049 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 12 March 2018 - 06:43 PM

Iuliu buna treaba cu recondtionarea capatului tobei. thumbsup.gif

Este exact ce nu imi placea in mod evident la ATV-ul tau.


  • 0

#68 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,447 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 12 March 2018 - 09:03 PM

Salut Christian, Lorant - ma bucur ca va place si voua pe ce am mai pus mana in ultima vreme.

Hai sa va mai pun cateva poze cu el spalat si coafat:

 

Attached File  20180303_181153.jpg   119.42KB   0 downloads   Attached File  20180303_151639.jpg   138.24KB   0 downloads    Attached File  20180303_181217.jpg   137.99KB   0 downloads


  • 0

#69 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,447 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 26 March 2018 - 11:24 PM

A trecut o luna de cand am pus mana pe el ? Nu. smile.png

 

De data asta i-am schimbat barele de directie si capetele de bara - bieletele.

Motivul a fost ca o bara a cedat, s-a indoit putin in una din turele din ianuarie sau februarie.

Desi capetele de bara erau fara uzura, am preferat sa le inlocuiesc si pe ele.

Am mers pe aftermarket - All Balls - pe considerentul ca cele originale sunt cunoscute ca fiind slabe.

O avarie la directie poate fi periculos daca te prinde la o viteza mai mare, asa ca am preferat sa pun ceva mai rezistent pentru mai multa siguranta.

 

Operatiunea este una simpla, accesul la bieleta din interior e mai restrans dar nu as cataloga operatiunea altfel.

Cu toate astea, parca nu as face-o pe coclauri, deci va recomand ca atunci observati o defectiune pe la directie sa o rezolvati acasa cat de repede.

 

Reglajul directiei l-am facut pe urma cu ata, lasand putin ca rotile fata sa fie convergente, pana in 5 mm.

 

Attached File  20180310_115731.jpg   191.82KB   0 downloads   Attached File  20180310_115755.jpg   304.96KB   0 downloads   Attached File  20180310_145433.jpg   176.97KB   0 downloads

 

 

 

 

Pe langa asta, i-am inlocuit suruburile ce prind carenele de scarite - acele suruburi la care ai acces doar pe sub aripa si prind aripa de sus de scarita.

Din fabrica ele vin cu cap torx de 30 parca si pot fi dificil de desfacut, mai ales pe traseu cu gheata pe ele sau pline cu noroi, nisip dar imposibil daca nu ai torxul potrivit la tine.

Asa ca le-am inlocuit cu unele cu cap hexagonal de 10 pe care le desfaci oricand cu un patent, o cheie fixa, o tubulara, o inelara ...adica mult mai la indemana decat un torx.

Va recomand si voua sa vi le inlocuiti, operatiunea este banala si se poate dovedi de ajutor pe teren in eventualitatea ca ar trebui data jos o scarita.

 

Attached File  20180218_184056.jpg   173.85KB   1 downloads   Attached File  20180218_183923.jpg   151.36KB   0 downloads    Attached File  20180218_184233.jpg   138.88KB   0 downloads

 

 

 

Pun si cateva fotografii reusite prin bunavointa lui Horia:

 

Attached File  Ijar martie 2018 (28).jpg   166.17KB   0 downloads   Attached File  Ijar martie 2018 (33).jpg   177.06KB   0 downloads  Attached File  Ijar martie 2018 (69).jpg   190.18KB   0 downloads    Attached File  Ijar martie 2018 (71).jpg   244.17KB   0 downloads


Edited by iusau, 26 March 2018 - 11:35 PM.

  • 1

#70 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,696 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 27 March 2018 - 07:31 AM

faina poza de avatar ti-ai pus! thumbsup.gif

 

de All Balls si eu am auzit de bine thumbsup.gif


  • 0

#71 Sergiu

Sergiu

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 339 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XT-P, SxS CF Moto Z800 EX, ATV TGB Blade 1000 LT, Linhai DragonFly 400
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 27 March 2018 - 07:52 AM

Multumim pentru sfaturi!

 

Poti sa ne zici de unde ai comandat barele de directie si capetele de bara?

Din foto bara aftermarket pare ceva mai groasa / solida fata de cea originala.


  • 0

#72 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,447 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 27 March 2018 - 06:13 PM

Sigur ca da: de la Adi, nu doar ca pot sa va spun dar ii fac si reclama.

Cele mai bune sfaturi si cele mai bune preturi le gasiti la el: https://atvforum.ro/...ole-sighisoara/

 

Cele All Balls sunt mai groase si mai rezistente decat cele originale.


Edited by iusau, 27 March 2018 - 06:13 PM.

  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Can-Am, Outlander, xtp, 1000

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto