Daca al tau e inca nou si inca strange, ma gandesc ca asta ar putea fi o cauza pentru care ar face mai multa caldura decat multa caldura.
Din ce am citit, am inteles ca in mod intentionat s-a mers pe un amestec sarac pe rotax uri, aparent din motive de poluare. Asta e clar ca ridica temperatura motorului.
Pe al meu, chiar si la 4-5 grade Celsius, in mers incet - pana in 20 km/h - porneste ventilatorul foarte des.
Radiatorul e curat, in stare buna, antigelul pe -40 deci cu o concentratie buna ...
Temperatura motorului variaza intre 3 si 5 linii, cel mai mult sta pe 4 linii.
Peste 30 km/h pana la 50-60 km/h, porneste foarte rar, poate nici nu porneste, curentul de aer fiind suficient.
Temperatura sta cel mai mult pe 3 linii si cate putin pe 4.
Peste 70 km/h, am auzit ventilatorul pornind de mai multe ori.
Eu as umbla si la fineturi, adica benzina cu cifra octanica mica si o concentratie mai slaba a antigelului si un antigel mai bun, poate Bel-Ray.
Posibil sa ajute.
Pentru cazuri extreme, sunt solutii compuse din mai multe modificari, dupa ambitie:
- remaparea ECM ului pe partea de ventilator pentru a porni la o temperatura mai joasa;
- termostat cu debit marit;
- termostat ce deschide la o temperatura mai mica sau chiar niste gauri in termostat;
- inca un radiator - varianta xmr;
- un switch ce "scurtcircuiteaza" releul si porneste ventilatorul cand stii ca dai de greu sau doar ca sa-l verifici.