salutare colegii. daca imi permiteti sa ma alaturi voua CF-istilor.
Urmatoarea achizitie - protectii maini originale CF Moto .. urgent. Mi-au inghetat mainile in cei 15-17 km parcursi astazi. ce ma sfatuti in legatura cu rodajul motorului ???
Posted 22 February 2018 - 11:11 PM
salutare colegii. daca imi permiteti sa ma alaturi voua CF-istilor.
Urmatoarea achizitie - protectii maini originale CF Moto .. urgent. Mi-au inghetat mainile in cei 15-17 km parcursi astazi. ce ma sfatuti in legatura cu rodajul motorului ???
Posted 22 February 2018 - 11:45 PM
Sa il stapanesti sanatos si fara incidente neplacute!Despre rodaj,menajeaza-l pana pe la 500km facuti,mergand cu maxim 50-60km/h,nu il forta in pante abrupte,de preferat ar fi ca in perioda rodajului sa mergi fara pasager si spor la bobinat km!Eu sincer daca as cumpara un atv nou sub 600cc,rodajul l-as face mergand pana pe la 600-700km cu o viteza maxima de 50km/h fara pante abrupte,zapada mare,noroi si pana la 1000km menajat si cu limitarea pusa,dupa asta,bagat la offroad.Acum e vorba si de cat de rabdator e posesorul atv-ului fara sa scape degetul in gaz mult.
Posted 23 February 2018 - 07:31 AM
Edited by Martinel®, 23 February 2018 - 07:38 AM.
Posted 23 February 2018 - 08:25 AM
sa ai noroc de ea!
ti-am modificat titlul topicului, sunteti multi cu acest tip de ATV, sa nu va confundati intre voi
daca vrei alt titlu, sa ma anunti
numa' bine
referitor la rodaj, incearca sa mergi pe trasee cat mai usoare, pana isi da drumul...., fara bruscari si suprasolicitari, fara sa-l turezi prea tare
succes!
Posted 23 February 2018 - 09:24 AM
Salutare si bine ai venit!
In ceea ce priveste utilajul nu pot decat sa iti doresc sa-l stapaneti sanatos! Avand in vedere ca esti din Carbunesti si eu din Tg Jiu poate tinem legatura si iesim vreodata impreuna!
Bafta!
Posted 23 February 2018 - 09:42 AM
Salut Andrei,
Sa-l stapanesti sanatos! In ce priveste rodajul, colegii mei au punctat foarte bine, eu doar as mai spune sa utilizezi toate optiunile de trasmisie , pt un rodaj corect si anume: cuplare 4x2 si 4x4, diferentiale blocabile fata si spate, trepte Hi si Low.
Pe partea de confort termic maini, aparatorile vor avea doar o contributie marginala. Mai bine investesti bani intr-o pereche buna de manusi( au la Decathlon ceva manusi Reusch pe la ~150 lei) si daca nu e suficient poti achizitiona mansoane si maneta acceleratie incalzite.
Posted 24 February 2018 - 07:42 AM
Edited by cleoclod, 24 February 2018 - 07:44 AM.
Posted 25 February 2018 - 12:01 AM
Posted 25 February 2018 - 09:53 AM
Mai suntem unii pe aici cu ceva ani sau kilometrii făcuți și care încearcă să ofere din experiența acumulată în așa fel ca cei care vin din spate să nu mai facă aceleași greșeli. Asta la nivel teoretic, pentru că experiența se acumulează mai ușor atunci când ai lângă tine pe traseu pe cel care știe și mai are și răbdarea să-ți explice acolo unde faci greșeli.
Scriu aici un răspuns care se referă la tema rodajului având trimitere și la un alt topic unde ajunseserăm să cădem ca de prea multe ori în derizoriu. Am evitat să dau o replică la acel moment deoarece lesne s-ar fi perceput c-ar fi pornit de la vanități rănite așa cum am observat din cele scrise de robert_kiran sau chiar de admin.
Îmi pare rău că s-a înțeles greșit atunci un răspuns care era la nivelul întrebării, nefiind ”pe lângă subiect”, confirmare venită chiar de la robert_kiran, care printr-o simplă căutare a aflat despre ce era vorba cu injecția.
Deci, robert_kiran, n-am nici o desconsiderare față de poseorii de LINHAI, așa cum ai aflat și eu am avut așa ceva, am ieșit și cu siguranță o voi mai face împreună cu posesorii lor fără a-i privi de sus.
Revenind la tema rodajului este necesar să vă spun câteva lucruri care pot combate câteva elemente de folclor atevistic.
Rodajul unui ATV, indiferent care ar fi el, nu se face nici la viteze excesiv de mici și nici pe perioade nesfârșite, altfel devine un stres care n-are alt rezultat decât ceea ce poți obține și printr-o atitudine corectă față de acest lucru.
Vă povestesc un exemplu.
Am participat cu ceva ani în urmă la livrarea a două ATV-uri de către unul dintre distribuitorii de top din România.
Pentru zilele următoare, împreună cu acesta, s-a organizat o ieșire la munte în care s-au parcurs multe tronsoane pe care le putem considera dificile, cu urcări bărbătești, traversări prin râuri adânci și peste 200 km făcuți în total. Deci în perioada rodajului nu poate fi vorba despre o menajare excesivă ci doar de o utilizare normală pentru un ATV care pentru asta-i făcut și nu de-al plimba pe șosea cu precauție inutilă.
La revenirea în civilizație, cele două ATV-uri au fost servisate, schimburi de uleiuri, verificări jocuri, gresat și delimitate.
ATV-urile erau în continuare în garanție, deci nu se punea problema ca distribuitorul să fi riscat tâmpește, el doar a procedat corect tehnic.
Și-acum să revin la sfaturile pe care le consider utile.
Un ATV se preia de la distribuitor într-o stare tehnică teoretic perfectă, dar eu recomand verificarea tuturor lichidelor în ceea ce privește nivelul corect și aspectul firesc. Asta te va familiariza și cu jucăria ta.
Odată ajuns acasă îl pornești și îl lași să ajungă la temperatura de regim, astfel ca ventilatorul să pornească de câteva ori și asculți dacă apar zgomote nefirești. Ele nu se referă neapărat la motor ci la diferitele elemente de prindere ale componentelor pe cadru, iar acolo unde ți se pare că ar fi ceva de verificat nu-ți fie greu să pui mâna pe o cheie sau șurubelniță. Spun asta deoarece ele vin de regulă ambalate în lăzi dedicate în care pentru limitarea dimensiunilor, au diferite elemente demontate și care se asamblează la vânzător, unde n-ai de unde să ști dacă mecanicul care a făcut-o n-a avut o zi proastă.
Urmează prima ieșire la care îl vei supune unei utilizări normale, adică îl vei folosi în teren pentru ceea ce a fost el conceput, dar cu limitarea motorul activă, fapt care te va împiedica să-l aduci în regimuri de turație foarte mari.
Ce avantaje are acest mod de-a proceda ?
Singurul element care necesită protejare este rezolvat prin limitarea turației maxime, dar toate celelalte elemente necesită o solicitare normală pentru a observa viciile ascunse în această perioadă și nu după. Pe traseu mai arunci din când în când un ochi prin părțile esențiale pentru a urmării eventuale scurgeri de lichide sau lovirea elementelor vitale, planetare, burdufuri, cardane, etc. Acest reflex va fi util și pe mai târziu.
Cam asta ar fi treaba cu rodajul, alta decât am citit pe aici legat de a merge doar pe drumuri amenajate sau de-a nu depășii nu știu eu ce praguri de viteză și de-a considera rodajul făcut după câteva mii de km.
În mod normal după primii 250 km, prima revizie, ATV-ul se poate delimita fără probleme utilizându-l normal. Politica vânzătorului poate să difere, caz în care se va respecta recomandarea lui pentru a-ți putea conserva argumentul garanției.
Un ATV nu este din porțelan, deci nu-l privi ca pe-un bibelou ! Tratează-l ca atare.
Posted 25 February 2018 - 01:42 PM
Posted 25 February 2018 - 07:36 PM
Un ATV nu este din porțelan, deci nu-l privi ca pe-un bibelou ! Tratează-l ca atare.
Total de acord cu tine, in ce priveste rodajul recomandat de tine.
Posted 01 March 2018 - 08:13 AM
Posted 01 March 2018 - 08:23 AM
daca-i nou si in garantie este recomandat sa faci reviziile de unde l-ai luat
...desi amu vreun an-doi s-a dat o lege in care poti efectua reviziile --fara a fi afectat garantia-- in orice service de profil autorizat RAR....
Posted 01 March 2018 - 08:47 AM
Posted 01 March 2018 - 09:20 AM
Nu ai mentionat de unde l-ai luat. Singura firma care face revizii la atv-uri in Gorj e Logisticsport si are sediul in Tg Jiu, pe Bd Ecaterina Teodoroiu, langa Apele Romane. Din ce stiu ei vin si la domiciliu contra cost. Pentru mai multe detalii vorbim pe grup.
Posted 01 March 2018 - 09:22 AM
Posted 05 March 2018 - 03:28 PM
salutare colegii, azi a sosit coletul ... pe 27.02 am comandat pe ebay ( https://www.ebay.com...872.m2749.l2649 ) 10x proiectoare led pentru mine si alti 4 colegi... acum asteptam sa vina si kit-ul de fire cu releu, siguranta si buton ON/OFF
revin cu poze .....
va salut
Posted 05 March 2018 - 04:53 PM
Posted 05 March 2018 - 11:58 PM
Posted 06 March 2018 - 10:00 AM
Ce am mai adaugat fiindca aveam nevoie a fost lumina pentru mersul inapoi din cauza cutiei din spate nu prea vedeam noaptea, mai ales cand il bagam in garaj. Am cerut de la service schema electrica si l-am legat direct cu becul din bord pentru R. Se aprinde automat cand cuplez treapta de marsarier.
Poti sa ne dai schema electrica? Eventual poze?
Multumim.
Edited by Cris Tian, 06 March 2018 - 10:01 AM.