si eu tot singur ies, sper sa nu o patesc si eu....
daaaaaaa ce sa-i fac sangele ma cam duce la
Posted 05 March 2018 - 09:04 AM
si eu tot singur ies, sper sa nu o patesc si eu....
daaaaaaa ce sa-i fac sangele ma cam duce la
Posted 05 March 2018 - 09:04 AM
Posted 05 March 2018 - 03:35 PM
...s-a afundat si a ramas suspendat. Nici un copac aproape sa ma trag cu cablul...
De multe ori nu vezi padurea din cauza copacilor. De data asta, tu nu ai vazut copacii din cauza padurii. Tin sa te anunt ca erai inconjurat de copaci. Nu trebuie sa fie arbori seculari ca sa te ajute sa te tragi cu troliul. Sunt suficienti si cei micuti, cei care erau de jur imprejurul tau. Cu mentiunea ca trebuie sa te legi la baza lor. Crede-ma, sunt miraculosi cei micuti.
Pe cat posibil, atunci cand te troliezi, incearca sa stai si pe langa atv, astfel incat sa fie mai usor. Daca vezi ca nu are aderenta, te urci pe el,surplusul de greutate ajuta la aderenta. Te orientezi la fata locului.
Posted 05 March 2018 - 04:23 PM
Posted 05 March 2018 - 05:11 PM
Posted 05 March 2018 - 06:09 PM
Edited by iusau, 05 March 2018 - 06:10 PM.
Posted 05 March 2018 - 06:22 PM
Posted 06 March 2018 - 04:02 PM
Posted 07 March 2018 - 06:39 AM
Posted 07 March 2018 - 09:07 AM
spor si succes! ...nimeni nu s-a nascut Doxa in ale mecanicii, intretinerii
Posted 07 March 2018 - 03:10 PM
Posted 07 March 2018 - 05:37 PM
Nu e practic. In momentul in care il dai dupa primul copac si te troliezi mai cu putere, o sa vezi de ce. Daca rola aia neagra ramane fixa pe cablu, o sa ti-o storceasca prinderea carligului. DAr daca se poate plimba libera, atunci este in regula.
Posted 07 March 2018 - 07:53 PM
Posted 08 March 2018 - 09:52 AM
nu mai esti ecologist cand esti disperat
si oricum amu dupa moartea lu' Verestoy, padurile au mai multe sanse...., sau poate nu....
moare unul, vin altii trei in locul lui....
chiar ma ingrozesc cand trec pe undeva prin padure, si pe urma la cateva saptamani cand mai trec pe acolo, e ras totul...., pffff....
Posted 08 March 2018 - 02:43 PM
corect, si din pacate e din ce n ce mai gol peste tot...dispar padurile pe zi ce trece...si nimeni nu poate(vrea) sa stopeze fenomenul !!
Posted 08 March 2018 - 05:30 PM
Mare dreptate ai ..........................din pacate.
Posted 10 March 2018 - 06:59 PM
Posted 11 March 2018 - 09:01 AM
Salut OVA11,
Am citit câte ceva din ceea ce ai făcut sau ce vrei să faci, spălarea variatorului.
În mod normal, variatorul nu se spală pe poziție decât în caz de urgență, eventual îl poți sufla cu aer.
Nu recomand cu atât mai puțin curățarea în această poziție cu spray pentru frâne. El este un degresant puternic și riști să afectezi rulmenții de pe axul variatorului. Nu recomand nici spălarea lui foarte des deoarece nu este necesar, spălarea se face însă obligatoriu dacă ai rupt cureaua deoarece fragmente din împâslitura ei intră prin diferite locuri și îi afectează funcționarea. Un interval rezonabil de revizie a variatorului cred că este undeva la 3000 km, depinde și de modul de utilizare.
Pentru servisare este obligatorie demontarea lui. O vei face cu un dispozitiv cu impact, după care cu grijă vei scoate flanșa exterioară și arcul așa cum probabil că ai văzut pe tutoriale. De pe ax vei scoate apoi rola (bucșa) pe care se regăsesc cei doi rulmenți, dar cu atenție pentru a nu pierde nici știfturile, nici arcurile lor. Ele sunt montate în două degajări diametral opuse aflate pe ax.
Acum poți să cureți totul cu spray pentru frâne eliminând toate depunerile lagărelor contragreutăților și a rolelor de teflon până ce toate se mișcă ușor. Vei sufla toate piesele lui cu aer, o grijă excesivă spălându-l cu apă caldă sau mai știu eu ce amestecuri speciale nu este necesară. Scuze Iuliu, dar consider util acest sfat.
Se verifică apoi starea celor doi rulmenți a căror capace se pot scoate ușor cu vârful subțire al unui cuter, putând reîmprospăta vaselina (recomand). Cureaua nu este afectată de degresantul amestecului din spray, este un mit. Gândește-te câte piese din cauciuc sunt în vecinătatea unui etrier, tocmai aici este și secretul amestecului. Cu toate astea, nu este nevoie să cureți în felul ăsta cureaua, ea se poate șterge pur și simplu cu o cârpă uscată. La remontare să ai grijă la sensul săgeților inscripționate pe ea.
Am scris lucrurile astea considerându-le utile, pe net vei găsii cu siguranță descrieri mult mai detaliate și făcute cu mai multă pricepere.
Despre aspectul părții frontale am ceva recomandări, ele fiind tare potrivite dacă te dai în offroad.
Ai două lămpi puse foarte jos, ele fiind tare expuse. Într-o utilizare urbană pot spune că ele dau bine, dar prin pădure le vei pierde/distruge cu ușurință.
Rola de cauciuc/plastic de pe cablul troliului este inutilă în ceea ce privește așa zisul zgomot, rola de cablu are suficientă elasticitate pentru a prelua acel joc, problema este însă cea în care cârligul devine prea proeminent și la traversarea unui șanț adânc se va înfige în malul opus devenind o piedică la traversarea lui. În practica obișnuită cârligul se așează între role, deci ascuns și se orientează în sus tocmai pentru a preveni fenomenul de agățare.
Despre troliere sunt tot felul de recomandări, unele practice, iar altele ecologiste sau exagerat de eco.
Nu în acest sens eu recomand să ai o chingă, cea utilizată la tractarea mașinilor (4cmx4m), ea fiind utilă atât ca legătură în jurul unui arbore cât și ca eventuală prelungire dacă nu-ți ajunge cablul. Atenție însă la calitatea ei, cele foarte ieftine sunt riscante, la cele cusute cedează ochiurile !
Recomand chiar existența unui capăt de funie sintetică, cea de 12mm fiind deja suficient de rezistentă (utilizez una de 20 m). O poți folosi atât ca prelungire cât și la asigurare pe o coborâre foarte abruptă. Toate astea sunt potrivite dacă ori ești foarte prevăzător ori faci trasee puțin mai hard și atunci pot prinde bine.
Posted 11 March 2018 - 10:05 AM
Posted 11 March 2018 - 11:43 PM
... o grijă excesivă spălându-l cu apă caldă sau mai știu eu ce amestecuri speciale nu este necesară. Scuze Iuliu, dar consider util acest sfat...
Nu ai pentru ce sa iti ceri scuze Horia, este parerea ta si e normal sa ti-o expui.
Nu facem concurs si nu exista unul de pe aici care sa le stie pe toate sau sa aiba doar el dreptate mereu.
Cu atat mai mult cu cat, in cazul nostru cel putin, sfaturile sunt bazate pe experientele proprii, iar altii au sansa de a castiga teren urmandu-le si evitand a se bate de problemele care ne-au invatat pe noi cateodata.
De altfel, eu sunt de parere ca recomandarile tale de mai sus sunt foarte bune, ca de obicei.
Eu imi mentin parerea ca spalarea variatoarelor cu apa calda si sapun si frecandu-le cu un burete de sarma ajuta mult.
Ajuta prin faptul ca indeparteaza stratul de cauciuc si alte materiale depuse pe fulii.
Am procedat astfel atat pe KingQuad - un sistem CVT foarte bun - cat si pe Can-Am care are un CVT mai putin finisat.
... din ce am vazut pana acum legat de variator si curea nimeni nu spune de rulmenti!
Poti gasi procesul cu detaliile pe care le-am considerat de ajutor aici: https://atvforum.ro/...e-4#entry140992
Edited by iusau, 11 March 2018 - 11:44 PM.