Jump to content



Photo

Cf Moto 550 Lu' Ova!


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#21 grimm

grimm

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Nume real:AArpad
  • Telefon:0742XXXXXX
  • Marca ATV:CF Moto 820 LE
  • Numar ATV:urmeaza

Posted 05 March 2018 - 09:04 AM

si eu tot singur ies, sper sa nu o patesc si eu....

daaaaaaa ce sa-i fac sangele ma cam duce la scooter.gif scooter.gif


  • 0

#22 OVA11

OVA11

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0784
  • Marca ATV:Cforce 550

Posted 05 March 2018 - 09:04 AM

Hai sa te surprind...atelajul meu inca nu a vazut Romania🤣 tot ce am postat pana acum s-a intamplat doar in Austria. Abea in Mai cred ca o sa se murdareasca prima data cu pamantul meu drag. Cand am ajuns acasa spalat, uscat si garaj pana weekendul urmator...
  • 0

#23 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 05 March 2018 - 03:35 PM

...s-a afundat si a ramas suspendat. Nici un copac aproape sa ma trag cu cablul...

 

De multe ori nu vezi padurea din cauza copacilor. De data asta, tu nu ai vazut copacii din cauza padurii. Tin sa te anunt ca erai inconjurat de copaci. Nu trebuie sa fie arbori seculari ca sa te ajute sa te tragi cu troliul. Sunt suficienti si cei micuti, cei care erau de jur imprejurul tau. Cu mentiunea ca trebuie sa te legi la baza lor. Crede-ma, sunt miraculosi cei micuti. 

Pe cat posibil, atunci cand te troliezi, incearca sa stai si pe langa atv, astfel incat sa fie mai usor. Daca vezi ca nu are aderenta, te urci pe el,surplusul de greutate ajuta la aderenta. Te orientezi la fata locului.


  • 0

#24 OVA11

OVA11

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0784
  • Marca ATV:Cforce 550

Posted 05 March 2018 - 04:23 PM

Asa inveti, cand se intampla. Nu am folosit inca troliul sa ies de undeva, copacii aceia mici erau undeva lateral fata de pozitia mea si mi se pareau prea subtirei sa ii chinui. A fost bine ca am reusit pana la urma sa ies asa, pe roti dar in situatia mea cum eram singur acolo si departe de casa, crede-ma pe cuvant ca pana la urma ma legam si de 3 fire de iarba🤣 Oricum multumesc pentru sfaturi, o sa imi prinda bine vreodata, sigur...
  • 0

#25 OVA11

OVA11

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0784
  • Marca ATV:Cforce 550

Posted 05 March 2018 - 05:11 PM

De inca un sfat as avea nevoie. Cu ce pot curata cureaua de la variator si carcasa de praful acela negru? Am gasit un video pe youtube in care se curata cu spray pentru frane dar am inteles ca ar fi prea agresiv pentru curea. Eu la fiecare 500 km fac o verificare totala, asa pentru linistea mea(mai ales dupa intamplarea cu uleiul in carcasa filtrului de aer). Ce ar trebui sa mai verific regulat? Multumesc...
  • 0

#26 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 05 March 2018 - 06:09 PM

Pe curea sa nu dai cu nimic inafara de o carpa uscata.
Variatoarele le speli cu apa calda si sapun. Daca e cazul, le freci cu burete de vase din ala abraxiv sau burete de sarma.
Capacul il stergi doar.

Edited by iusau, 05 March 2018 - 06:10 PM.

  • 0

#27 OVA11

OVA11

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0784
  • Marca ATV:Cforce 550

Posted 05 March 2018 - 06:22 PM

Salut. Nu am desfacut nimic de acolo findca nu stiu daca le mai pun la loc. Am luat jos capacul, spalat bine cu spray pentru curatat franele, uscat. Pornit ATV, curatat totul bine cu acelasi spray, uscat bine cu compresorul, putina vaselina pe garnitura de la capac si montat la loc. Exact asa am vazutin video pe youtube la un model exact ca al meu. De asta intreba daca am facut ceva gresit si poate dauna atelajului sau este ok. Multumesc
  • 0

#28 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 06 March 2018 - 04:02 PM

Al meu se mai curata la curea in momentul in care mai facem cate o scufundare prin rauri sau alte ape adanci. Cam o data pe an. :)
  • 0

#29 OVA11

OVA11

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0784
  • Marca ATV:Cforce 550

Posted 07 March 2018 - 06:39 AM

Bun si asa rau😜 Mai cu voi, mai la service, invat incet incet cate ceva despre cum sa folosesc cat mai bine atelajul meu😉
  • 0

#30 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 07 March 2018 - 09:07 AM

spor si succes! ...nimeni nu s-a nascut Doxa in ale mecanicii, intretinerii :)


  • 0

#31 OVA11

OVA11

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0784
  • Marca ATV:Cforce 550

Posted 07 March 2018 - 03:10 PM

Am gasit inca ceva practic pentru atelajul meu si vreau sa impartasesc cu voi. Poate ca unii aveti deja, dar eu abea acum am facut descoperirea si am comandat direct😁. Tot aveam eu o problema cu troliul, daca era slab facea galagie carligul, daca il strangeam mi se parea ca forteaza prea tare in rolele de ghidaj. Sper sa imi rezolv problema, revin in weekend cu poze si pareri...

Attached Files


  • 0

#32 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 07 March 2018 - 05:37 PM

Nu e practic. In momentul in care il dai dupa primul copac si te troliezi mai cu putere, o sa vezi de ce. Daca rola aia neagra ramane fixa pe cablu, o sa ti-o storceasca prinderea carligului. DAr daca se poate plimba libera, atunci este in regula.


  • 0

#33 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 07 March 2018 - 07:53 PM

In mod normal dupa copac dai o sufa si de ea prinzi carligul.
Atat pentru copac cat si pentru cablu.
  • 0

#34 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 08 March 2018 - 09:52 AM

nu mai esti ecologist cand esti disperat :)

si oricum amu dupa moartea lu' Verestoy, padurile au mai multe sanse...., sau poate nu....

moare unul, vin altii trei in locul lui....

chiar ma ingrozesc cand trec pe undeva prin padure, si pe urma la cateva saptamani cand mai trec pe acolo, e ras totul...., pffff....


  • 0

#35 grimm

grimm

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Nume real:AArpad
  • Telefon:0742XXXXXX
  • Marca ATV:CF Moto 820 LE
  • Numar ATV:urmeaza

Posted 08 March 2018 - 02:43 PM

corect, si din pacate e din ce n ce mai gol peste tot...dispar padurile pe zi ce trece...si nimeni nu poate(vrea) sa stopeze fenomenul !!


  • 0

#36 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 08 March 2018 - 05:30 PM

Mare dreptate ai ..........................din pacate. annoyed.gif


  • 0

#37 OVA11

OVA11

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0784
  • Marca ATV:Cforce 550

Posted 10 March 2018 - 06:59 PM

Salut, a ajuns tamponul de cauciuc, l-am montat si este super ok, pentru mine. Nu are nici o treaba cu copacul de care ma leg sau cat de tare ma troliez. Se plimba liber pe cablu avand gaura din mijloc putin mai mare decat grosimea cablului. Acum nu mai face galagie carligul in timp ce ma plimb, daca il las mai slab, si nici nu ramane fortat in rolele de ghidaj daca il strang nai tare.

Attached Files


  • 0

#38 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 11 March 2018 - 09:01 AM

Salut OVA11,

 

Am citit câte ceva din ceea ce ai făcut sau ce vrei să faci, spălarea variatorului.

În mod normal, variatorul nu se spală pe poziție decât în caz de urgență, eventual îl poți sufla cu aer.

Nu recomand cu atât mai puțin curățarea în această poziție cu spray pentru frâne. El este un degresant puternic și riști să afectezi rulmenții de pe axul variatorului. Nu recomand nici spălarea lui foarte des deoarece nu este necesar, spălarea se face însă obligatoriu dacă ai rupt cureaua deoarece fragmente din împâslitura ei intră prin diferite locuri și îi afectează funcționarea. Un interval rezonabil de revizie a variatorului cred că este undeva la 3000 km, depinde și de modul de utilizare.

Pentru servisare este obligatorie demontarea lui. O vei face cu un dispozitiv cu impact, după care cu grijă vei scoate flanșa exterioară și arcul așa cum probabil că ai văzut pe tutoriale. De pe ax vei scoate apoi rola (bucșa) pe care se regăsesc cei doi rulmenți, dar cu atenție pentru a nu pierde nici știfturile, nici arcurile lor. Ele sunt montate în două degajări diametral opuse aflate pe ax.

Acum poți să cureți totul cu spray pentru frâne eliminând toate depunerile lagărelor contragreutăților și a rolelor de teflon până ce toate se mișcă ușor. Vei sufla toate piesele lui cu aer, o grijă excesivă spălându-l cu apă caldă sau mai știu eu ce amestecuri speciale nu este necesară. Scuze Iuliu, dar consider util acest sfat.

Se verifică apoi starea celor doi rulmenți a căror capace se pot scoate ușor cu vârful subțire al unui cuter, putând reîmprospăta vaselina (recomand). Cureaua nu este afectată de degresantul amestecului din spray, este un mit. Gândește-te câte piese din cauciuc sunt în vecinătatea unui etrier, tocmai aici este și secretul amestecului. Cu toate astea, nu este nevoie să cureți în felul ăsta cureaua, ea se poate șterge pur și simplu cu o cârpă uscată. La remontare să ai grijă la sensul săgeților inscripționate pe ea.

Am scris lucrurile astea considerându-le utile, pe net vei găsii cu siguranță descrieri mult mai detaliate și făcute cu mai multă pricepere.

Despre aspectul părții frontale am ceva recomandări, ele fiind tare potrivite dacă te dai în offroad.

Ai două lămpi puse foarte jos, ele fiind tare expuse. Într-o utilizare urbană pot spune că ele dau bine, dar prin pădure le vei pierde/distruge cu ușurință.

Rola de cauciuc/plastic de pe cablul troliului este inutilă în ceea ce privește așa zisul zgomot, rola de cablu are suficientă elasticitate pentru a prelua acel joc, problema este însă cea în care cârligul devine prea proeminent și la traversarea unui șanț adânc se va înfige în malul opus devenind o piedică la traversarea lui. În practica obișnuită cârligul se așează între role, deci ascuns și se orientează în sus tocmai pentru a preveni fenomenul de agățare.

Despre troliere sunt tot felul de recomandări, unele practice, iar altele ecologiste sau exagerat de eco.

Nu în acest sens eu recomand să ai o chingă, cea utilizată la tractarea mașinilor (4cmx4m), ea fiind utilă atât ca legătură în jurul unui arbore cât și ca eventuală prelungire dacă nu-ți ajunge cablul. Atenție însă la calitatea ei, cele foarte ieftine sunt riscante, la cele cusute cedează ochiurile !

Recomand chiar existența unui capăt de funie sintetică, cea de 12mm fiind deja suficient de rezistentă (utilizez una de 20 m). O poți folosi atât ca prelungire cât și la asigurare pe o coborâre foarte abruptă. Toate astea sunt potrivite dacă ori ești foarte prevăzător ori faci trasee puțin mai hard și atunci pot prinde bine.

 


  • 2

#39 Kobayashi

Kobayashi

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures
  • Nume real:Romeo
  • Telefon:0729xxxxxx
  • Marca ATV:Cf Moto 500A 2007
  • Numar ATV:LOL

Posted 11 March 2018 - 10:05 AM

Am dat o apreciere pentru ca din ce am vazut pana acum legat de variator si curea nimeni nu spune de rulmenti!
  • 0

#40 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 11 March 2018 - 11:43 PM

... o grijă excesivă spălându-l cu apă caldă sau mai știu eu ce amestecuri speciale nu este necesară. Scuze Iuliu, dar consider util acest sfat...

 

Nu ai pentru ce sa iti ceri scuze Horia, este parerea ta si e normal sa ti-o expui.

Nu facem concurs si nu exista unul de pe aici care sa le stie pe toate sau sa aiba doar el dreptate mereu.

Cu atat mai mult cu cat, in cazul nostru cel putin, sfaturile sunt bazate pe experientele proprii, iar altii au sansa de a castiga teren urmandu-le si evitand a se bate de problemele care ne-au invatat pe noi cateodata.

De altfel, eu sunt de parere ca recomandarile tale de mai sus sunt foarte bune, ca de obicei.

 

 

Eu imi mentin parerea ca spalarea variatoarelor cu apa calda si sapun si frecandu-le cu un burete de sarma ajuta mult.

Ajuta prin faptul ca indeparteaza stratul de cauciuc si alte materiale depuse pe fulii.

Am procedat astfel atat pe KingQuad - un sistem CVT foarte bun - cat si pe Can-Am care are un CVT mai putin finisat.


... din ce am vazut pana acum legat de variator si curea nimeni nu spune de rulmenti!

 

Poti gasi procesul cu detaliile pe care le-am considerat de ajutor aici: https://atvforum.ro/...e-4#entry140992


Edited by iusau, 11 March 2018 - 11:44 PM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto