Jump to content



Photo

Problema Sau Nu La Filtrul De Aer

filtru aer problema can-am outlander G2 4x4 450 T3 PRO

  • This topic is locked This topic is locked
13 replies to this topic

#1 ATVio

ATVio

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prahova County, RO
  • Interests:ATV, plimbari īn natură , MTB- mai exact downhill.
    Bikes (cross), OFFROAD, SUVs.
  • Nume real:Viorel
  • Telefon:Īn caz de urgență!
  • Marca ATV:Outlander 450 PRO
  • Numar ATV:stand/by

Posted 08 March 2018 - 12:31 AM

Salutare tuturor !

 

Dupa o lunga perioada in care am fost plecat din Ro, am decis sa vin si pe acasa. Cum imi era dor de ATV-ul achizitionat acum un an, un Can-Am PRO T3 450 2017, am zis sa dau cateva ture ca de prima-vara. Si asta am si facut timp de 5 zile, saptamana trecuta m-am tot dus cu cativa amici pe trasee locale undeva in PH, zona Măgureni ptr cunoscători.

Azi m-am decis sa il curat un pic mai in detaliu , sa il spal sa il gresez , să ii ofer un pic de atentie !

cand am desfacut pentru curatare si verificare filtrul de aer, am observat ca prima camera a filtrului  (Cutia avand doua camere una "curata" si una "murdara" ) era un pic prafuita lafel ca si buretele de protectie de pe filtru. Filtrul fiind uscat si destul de curat ( ATV-ul având abia 100 ore intr-un an) . Problema a fost la cea de-a doua camera, cea curata ! Ambele camere au un dop de scurgere si retinere a impuritatilor. Camera murdara având un dop cu orificiu ptr eliminarea apei iar cea de-a doua camera cea curata , avand un dop din plastic transparent fara orificiu, doar cu rol de retinere a impuritatilor.

In acest dop din camera curata a filtrului am gasit ceva ce semăna cu benzina (avea si miros de benzina) dar parea sa fie amestecata cu ceva ulei . Initial m-am gandit ca este apa dar nu a fost cazul.

Am observat ca la una din pornirile pe vremea rece dadea un pic de fum albastrui pe toba, dar doar pana s-a incalzit un pic motorul. (dar sa fi fost ceva in filtru sa traga in motor ...?)

Ma ingrijoreaza ca ceva era in acel dop de retinere, si nu stiu cam ce ar fi fost si de unde ar putea ajunge acolo .

 

Am atasat o poza orientativa pentru a ilustra unde am gasit rezidurile despre care vorbeam !

 

Rog pe cei ce au mai intalnit asa ceva sa isi dea o parere !

 

 

 

 

Attached File  Screen Shot .jpg   80.57KB   2 downloads

 

Multumesc !!!


Edited by ATVio, 08 March 2018 - 12:33 AM.

  • 0

#2 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 08 March 2018 - 08:54 AM

E ulei. E oarecum normal, mai ales daca a stat pe o parte.
Goleste tot uleiul din camera curata, verifica nivelul, curata filtrul de aer si da-i bice.
  • 0

#3 ATVio

ATVio

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prahova County, RO
  • Interests:ATV, plimbari īn natură , MTB- mai exact downhill.
    Bikes (cross), OFFROAD, SUVs.
  • Nume real:Viorel
  • Telefon:Īn caz de urgență!
  • Marca ATV:Outlander 450 PRO
  • Numar ATV:stand/by

Posted 08 March 2018 - 11:45 AM


Multumesc ptr parere wink.png Asa am sa fac! Chiar acum am vazut pe Youtube. un alt ATV cu o problema similara.

ca fapt divers, de unde ajunge uleiul ala acolo ??


Edited by apriliacluj, 08 March 2018 - 01:09 PM.
nu da QUOTE postului anterior, posteaza direct ce ai de zis!!

  • 0

#4 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 09 March 2018 - 12:35 AM

Buna intrebare.
Desi am fost curios de traseul uleiului nu l-am studiat.
Hai sa vedem cine ne explica.
  • 0

#5 ATVio

ATVio

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prahova County, RO
  • Interests:ATV, plimbari īn natură , MTB- mai exact downhill.
    Bikes (cross), OFFROAD, SUVs.
  • Nume real:Viorel
  • Telefon:Īn caz de urgență!
  • Marca ATV:Outlander 450 PRO
  • Numar ATV:stand/by

Posted 10 March 2018 - 01:12 AM

Hai ca am dat-o la cap oarecum .....

Am mai cautat pe net una alta si am gasit pe cineva care zicea ca e posibil sa fie ceva ulei din surplusul pe care presiunea creeata de motor il face sa urce pe acel retur al uleiului de motor catre filtrul de aer! Filtrul de aer aer un furtun care este mufat catre camera "curata" si vine fix de undeva de deasupra cutiei ( eu am comun uleiu cutie+motor) asa ca am luat-o la puricat sa vad de ce scoate ulei si SURPRIZA  (aici as face o paranteză cu "rușine Euronautica/Service") aveam aprox 250ml de ulei in plus.

Am scos joja sa verific uleiul, nu il mai verificase-m de la ultima revizie ptr ca am omis am uitat nu m-a interesat etc. Cand am scos-o am observat ca este MULT peste nivelul de MAXIM, (ATV-ul era pe o suprafata dreapta, motorul oprit , rece etc.

Am scos cu seringa dupa cum am spus 250ml pana cand nivelul la joja a ajuns la nivelul maxim!  (Scrie si in manual sa nu umplii peste nivelul maxim cu litere mari NEGRU PE ALB, dar nu stiu ce a facut tehnicianul, si chiar voi discuta cu ei cat de curand )

Dupa cateva verificari si reverificari plus o tura de 10 min am mai verificat uleiul si camera filtrului si nu a mai aparut nici o neregula !

 

Am sa urmaresc sa vedem ce va urma, si voi fi extra atent la chestia asta in urmatoarea perioadă !


Edited by ATVio, 10 March 2018 - 01:14 AM.

  • 0

#6 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 12 March 2018 - 12:24 AM

Deci aerisirea din motor merge in cutia curata a filtrului de aer.

Interesant, probabil cea mai sigura locatie pentru a aerisi o zona pe care nu vrei sa o expui la praf din exterior.

 

Nu e bine sa ai ulei peste maxim intrucat sunt oarecare sanse sa se acumuleze sub piston iar pe coborare problema devine evidenta.


  • 0

#7 ATVio

ATVio

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prahova County, RO
  • Interests:ATV, plimbari īn natură , MTB- mai exact downhill.
    Bikes (cross), OFFROAD, SUVs.
  • Nume real:Viorel
  • Telefon:Īn caz de urgență!
  • Marca ATV:Outlander 450 PRO
  • Numar ATV:stand/by

Posted 14 March 2018 - 01:18 AM

Am sunat la Euronautica, dupa ce am scos cam 400 ml de ulei din motor iar raspunsul lor a fost cam ....din "burtă" :

eu : "este posibil sa fi bagat dvs mai mult ulei in motor decat era necesar"

ei : "da cred ca e posibil sa fi bagat, se mai intamplă"

 

WTFKK????? pai unu la mana se f**te motorul si doi la mana eu iti platesc 3 litrii si tu bagi 5 ? cum mai vine asta ?

 

in fine am verificat uleiul si este la nivelul maxim de pe JOJĂ.


  • 0

#8 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 14 March 2018 - 08:43 AM

 eu iti platesc 3 litrii si tu bagi 5 ? cum mai vine asta ?

a fost la oferta.....


mai bine asa decat sa nu fi bagat...

dar mai bine ar fi fost cu cantitatea corecta!!

bine ca totul e OK pana la urma!


  • 0

#9 alxcristea

alxcristea

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 479 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Nume real:Alex
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Can-Am 850 Max XTP 2017
  • Numar ATV:TM-26-KAI

Posted 14 March 2018 - 04:50 PM

In manualul can-am este specificat 2L cu tot cu filtru.
Daca ai cumparat 3 bidoane trebuia sa-ti dea inapoi un bidon cu 850 ml.
La mine au intrat 2.1L, diferenta o am acasa iar la urmatoarele revizii cumpar doar 2 bidoane care au 950 ml.
  • 0

#10 ATVio

ATVio

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prahova County, RO
  • Interests:ATV, plimbari īn natură , MTB- mai exact downhill.
    Bikes (cross), OFFROAD, SUVs.
  • Nume real:Viorel
  • Telefon:Īn caz de urgență!
  • Marca ATV:Outlander 450 PRO
  • Numar ATV:stand/by

Posted 15 March 2018 - 12:04 AM

Nu au facut treaba asta dar nici nu stiam cati L trebuie ! i-am luat pe incredere si atat ! Acum stiu si am in vedere data viitoare!


  • 0

#11 ATVio

ATVio

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prahova County, RO
  • Interests:ATV, plimbari īn natură , MTB- mai exact downhill.
    Bikes (cross), OFFROAD, SUVs.
  • Nume real:Viorel
  • Telefon:Īn caz de urgență!
  • Marca ATV:Outlander 450 PRO
  • Numar ATV:stand/by

Posted 03 April 2018 - 12:22 AM

Am mai facut niste reverificari dupa o serie de ture zilele trecute. Verificari referitoare la lichidul care tot intra in camera curata si ramanea in doupul de scurgere!

Am mai verificat si uleiul si dupa repetate randuri in care am scos aprox 750ml care erau in plus, a ajuns la un nivel decent ! Am tot cautat rezolvari pe net pentru problemele respective si nu prea am gasit nimic! Intre timp am tot luat la puricat prin eliminare posibilele cauze.

Uleiul era prea mult pentru ca a fost tras cu pompa si evident ca nu au putut sa scoata tot, si au completat peste ! Am sunat si la Euronautica si mi s-a spus ca daca este vizibil ulei pana la prima tesitura din gaura jojei este nivel corect ! acea prima tesitura corespunde cu nivelul mediu de pe joja !  (rog pe cineva sa confirme daca are acelasi model daca este lafel )

 

Lichidul care se tot acumula era din cauza jetului de apa de la Karcher care era detul de puternic (120bar) incat reusea sa treaca de acea siguranta a lor care tinea in loc dopul! problema am remediat-o cu un colier auto in locul sigurantei! am testat si  am urmarit 2-3 zile si nu mai am problema! am atasat si cateva poze cu respectivele probleme plus o poza bonus de la ultima iesire pe zapada !!

Voi incerca sa fac si niste clipuri video. (trebuie sa editez multe inregistrari)

 

P.S.

Ce am mai descoperit recent (din nou) este ca s-a mai rupt cumva inca un prezon. Nu am scris de treaba asta dar o voi face !

Attached Files


  • 0

#12 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 03 April 2018 - 09:23 PM

Nu ai gasit pe net solutii la problemele astea pentru ca nu sunt problemele atv-ului ci sunt probleme provocate de intretinerea necorespunzatoare.

 

1. Chiar daca se trage uleiul cu pompa se poate trage tot, poate cu 100 de ml mai putin decat daca s-ar desface busonul de golire. Pentru primele schimburi e bine sa se dea jos busonul ca mai iese ceva pilitura.

 

2. Cand se pune ulei, nu se pune cat scrie in carte adica 2 litri. Aia e orientativ si da capacitatea maxima a volumului de ulei la rece. Se pune cat trebuie ca sa fie la nivel.

 

3. Prima tesitura de pe gaura de umplere vs joja de pe capac este o poveste pentru copii sau pentru cei foarte experimentati. Nu cred ca e cazul niciunei categorii.

In primul rand - care e prima tesitura ?

Avem joja, cu joja verificam nivelul. Sau ce, ne e greu sa infiletam si desfiletam ca sa citim pe ea cat urca uleiul ?! Habar nu am daca corespunde vreo tesitura cu mijlocul jojei, nu m-am gandit niciodata sa gasesc corespondente din astea asa cum nu m-am gandit nici sa verific cata benzina am cu o bota sau sa ma uit in gaura ca buha.

 

4. Apai daca tu resusesti sa bagi apa in capatul de golire al camerei curate, pe pozitia lui cu siguranta pusa, spaland atv-ul .... Cum palaria mosului faci omule... desfaci carenele si tii jetul acolo ?! 

    Eu nu cred asta. Nu ai cum sa bagi apa acolo. In capacul ala din poza e ulei nu e apa. Si e ulei proaspat. Daca ar fi fost si putina apa s-ar fi vazut ca doar nu se amesteca.


  • 0

#13 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 04 April 2018 - 08:00 AM

ATVio, cutia aia, camera curata are rolul de a capta surplusul de ulei din motor si de a-l dirija spre capacul ala transparent pe unde sa-l golesti.
Deci, daca ai avut prea mult ulei in motor e normal sa vezi ulei acolo. Se aduna ulei acolo si daca ai un nivel normal in motor, si asta e normal.

Nu ai cum sa bagi apa acolo in mod neintentionat.
  • 0

#14 ATVio

ATVio

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prahova County, RO
  • Interests:ATV, plimbari īn natură , MTB- mai exact downhill.
    Bikes (cross), OFFROAD, SUVs.
  • Nume real:Viorel
  • Telefon:Īn caz de urgență!
  • Marca ATV:Outlander 450 PRO
  • Numar ATV:stand/by

Posted 05 April 2018 - 11:26 AM

Tin sa mentionez ca am dat carena laterala jos ca sa am acces la acel rezervor de scurgere! Si apa era, ptr ca am spalat atv-ul fara carena! Far pornire si a intrat apa acolo, daca bag mana pana in camera curata e uscat si faara ulei totul! Siguranta e foarte foarte slaba! Am testat diferite chestii si am ajuns la concluzia ca e mai ok un colier! Acum nu mai e o probl!
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: filtru, aer, problema, can-am, outlander, G2, 4x4, 450, T3, PRO

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto